Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14025
Geregistreerd: 20-04-16

Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 10:59

gooi en eemlander
Overige


Het zestienjarige Larense topmodel Luna Cornelissen is zaterdagmiddag ernstig gewond geraakt bij een val van haar paard in Blaricum.

Het ging rond kwart voor drie mis bij Stad en Lande Ruiters aan de Meentzoom in Blaricum. Daar was het meisje aan het oefenen voor het ringsteken in Blaricum, een van de hoogtepunten van de dorpskermis die over een week begint.
Na het steken van een ring had Luna’s paard volgens ringmeester Teus Dorrestijn, die het ongeluk van dichtbij zag gebeuren, erg veel snelheid. ,,Na de ring moest ze een scherpe bocht maken. Ze werd afgeworpen, gelanceerd eigenlijk.’’ Het meisje klapte hard tegen de onderste dwarsligger van de houten omheining van de springbak. Die plank versplinterde en een scherp stuk hardhout van een centimeter of dertig doorboorde een arm van de Larense.

Geopereerd
Ze werd ter plekke behandeld door ambulancepersoneel en daarna met spoed overgebracht naar een ziekenhuis. Daar is ze zaterdagavond geopereerd, meldt Dorrestijn, oud-voorzitter van Stad en Lande. ,,We wensen haar natuurlijk heel veel sterkte.’’
Luna Cornelissen is al jaren lid van de Blaricumse ruitervereniging. Ze is een getalenteerd springruiter. Volgens Dorrestijn is het zadelloos rijden de oorzaak van het ongeval. ,,Een traditie uit de oogsttijd. Maar je valt er makkelijk vanaf. Of eigenlijk glijd je meer. Dat gebeurt wel vaker, meestal komen ruiters dan wel op hun pootjes terecht. Nu ging het erg hard. Maar dan zo ongelukkig terecht komen, het is een tragisch ongeval.’’

Prijzen
De Larense wist overigens precies waar ze mee bezig was. Dorrestijn: ,,Ze doet al jaren mee met het ringsteken op de kermis, ik meen dat ze er ook al prijzen mee won.’’
Luna Cornelissen werd vorig jaar, toen ze pas vijftien was, ontdekt door bekende Amerikaanse modellenscout Paul Fischer. Begin dit jaar liep ze haar eerste Dior-show.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:12

Tjah... stad en lande is juist het oefenrondje begonnen om dit soort ongelukkig te voorkomen tijdens het officiele ringsteken tijdens de opening van de kermisweek. Zo zie je maar dat dir soort ongelukken gewoon niet te voorkomen zijn.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:20

Oei wat een naar ongeluk... veel beterschap toegewenst!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:22

Wat sneu voor het meisje, juist nu ze zou gaan doorbreken..

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:38

Zoo.. daar lees je op de fb pagina van de rijvereniging niks van terug! Leek alsof er niks is gebeurd.. teleurstellend, ze hadden wel een beterschap berichtje naast alle leuke fotos mogen plaatsen is mijn mening. Shit happens..

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:10

Het is te hopen dat ze hier geen ernstige littekens aan over houdt. Dan heeft ze wel een probleem.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:17

Suzanne F. schreef:
Het is te hopen dat ze hier geen ernstige littekens aan over houdt. Dan heeft ze wel een probleem.


Ik zou als ik zo'n beroep had andere beslissingen nemen tav welke sporten ik zou uitoefenen.

Dit klinkt heftig en ernstig, hopelijk is er verder geen blijvend schade in het gebruik van haar arm.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:19

Zonnetje81 schreef:
Suzanne F. schreef:
Het is te hopen dat ze hier geen ernstige littekens aan over houdt. Dan heeft ze wel een probleem.


Ik zou als ik zo'n beroep had andere beslissingen nemen tav welke sporten ik zou uitoefenen.

Dit klinkt heftig en ernstig, hopelijk is er verder geen blijvend schade in het gebruik van haar arm.

Het meisje is pas 16(!) alsof ze daar over nadenkt op die leeftijd...

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:25

Uh nou als je een bepaalde carriere ambieert wel..... Niet dat iedereen daarover nadenkt maar ik had dat wel gedaan als 16 jarige. Mensen doen altijd of je nog een of andere hersenloze tiener bent op je 16de. Maar goed, het lijkt mij belangrijker dat ze haar arm nog gewoon kan gebruiken ipv een litteken.

Urona447
Berichten: 2795
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:29

Wat een naar ongeluk, met een beetje pech ook gelijk einde carriere.

En ik ken meiden van 16 waarvan hun modellenbureau het ze verbied om gevaarlijke sporten te beoefenen.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:57

Waarom zou iemand zijn hobby moeten opgeven voor een carrière? Leven is nou eenmaal risico's lopen en je kunt en wilt niet altijd iets laten wat je leuk vindt. Dit is gewoon domme pech en dat kan iedereen overkomen. Hopelijk herstelt ze goed en kan ze snel weer werk en hobby hervatten.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:02

Zonnetje81 schreef:
Uh nou als je een bepaalde carriere ambieert wel..... Niet dat iedereen daarover nadenkt maar ik had dat wel gedaan als 16 jarige. Mensen doen altijd of je nog een of andere hersenloze tiener bent op je 16de. Maar goed, het lijkt mij belangrijker dat ze haar arm nog gewoon kan gebruiken ipv een litteken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje en ze heeft dit vaker gedaan zonder dat het verkeerd afliep... dus ja dan denk je niet aan " wat kan gebeuren" maar ben je gewoon fanatiek met je hobby bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:25

Suzanne F. schreef:
Het is te hopen dat ze hier geen ernstige littekens aan over houdt. Dan heeft ze wel een probleem.



Bij de soort shows die zij loopt niet. :) High Fashion gaat niet om perfectie, schoonheid zit 'm juist in de imperfecties. Lopen genoeg enorm succesvolle modellen rond met zware littekens of zelfs volledig scheve gezichten.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:32

Luna moet het met name van haar feeërieke looks hebben dus 'gelukkig' is het alleen haar arm. De merrie die ze rijdt is top braaf en ze kan goed sturen dus echt pech dit.

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:39


AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:13

Wat een pijnlijke val. Hopelijk geneest de arm volledig.

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:12

Horror dat stuk van de plank in je lijf komt.

Hopelijk is ze snel weer hersteld

Keekeven na de foto's zijn geen dunne plakken waar ze opviel.. Dat ging echt hard dan.. Pijnlijk bah naar ongeluk

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Larens topmodel (16) ernstig gewond bij val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:33

Geluk dat het haar arm is en niet haar hoofd... Niet niks zo'n val.

Wel goed dat deze meid ondanks haar modellen carrière nog wel gewoon lekker "kind" is en lol met haar paard heeft. En ja, dan gebeuren er wel eens ongelukken, maar liever dit als een gouden kooitje.