Reiskoffer zoektocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 20:04

Vakantieperiode bijna over, maar ik ben op zoek :+

Ik zoek een grote reiskoffer. Eentje rond de 100 liter. Mar mijn God, wat een keuzes. En die prijzen :wow:

De koffer wordt gebruikt voor vakantie, maar ook voor mijn mogelijk toekomstige, tijdige emigratie. Dus hij moet vliegtuig proof zijn (zijn daar überhaupt eisen voor?), handzaam, stevig en er moet veel inpassen. Heeeeel veel. Het liefste aan weerskanten vulbaar.

Welke hebben jullie? Waarmee moet ik nog meer rekening mee houden?

Edit: en waar kun je ze het beste halen? Via internet? Zit er garantie op? Is TSA altijd verplicht?


Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:20

Ik heb een keer bij Coolblue een koffer besteld, die hebben dus ook een kofferstore.

Ik ben fan van Samsonite, maar het zijn niet de goedkoopste koffers.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:26

Ik heb mijn koffer van specialkoffers in oss, hebben een site en je kunt zo bestellen. Koffers zijn duur maar deze mensen hebben vaak leuke koffers in de aanbieding

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:33

Hier fan van Samsonite en Delsey. Heb nu een grote van Delsey, ideaal ding en al heel wat vliegreisjes overleefd. Twee kanten vulbaar, met aan de ene kant een 'net'. Besteld bij travelbags.nl, fijne site en goed betrouwbaar :j Delsey is ook net ff goedkoper dan samsonite :=


TSA is verplicht bij reizen buiten Europa, maar dat zit bijna altijd standaard op de goede koffers tegenwoordig.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:34

Ja, er zit een maximum aan wat je mee mag nemen. Dus zou niet direct voor de grootste koffer gaan. Die mag niet altijd mee en je zit eerder aan je maximum waf gewicht betreft. Daarom heb ik laatst een samsonite aeris upright 71 gekocht. Groot genieg voor reizen van drie weken. Met TSA slot zodat hij mee kan naar Amerika en met klips en geen rits. Samsonite vanwege de kwaliteit en de garantie. Ja, koffers zijn duur en ik was vannplan minder uit te geven maar na het lezen van recenties toch voor een samsonite gegaan.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:57

De enige tip die ik je kan geven op het gebied van koffers is: doe er geen (gekleurde) riem/kofferband omheen. Mensen doen dit vaak om hun koffer makkelijk terug te kunnen vinden op de bagageband of om hem psychisch extra dicht te maken, maar een groot deel van de koffers met zo'n band blijft in het systeem haken en die band trekt daarmee de hele koffer aan gort + dat de hele inhoud door het systeem ligt. Of de koffer een stoffen/canvas uitvoering is of een hard-shell dat maakt niet uit. Het is echt die band die voor problemen zorgt.
Wat ook niet handig is voor het systeem is een koffer met vier zwenkwieltjes. Liever vaste wielen of hooguit 2 zwenkwielen en 2 vaste. Die vierwielige zwenkwieltjes blijven namelijk ook vaak in het systeem hangen met alle gevolgen van dien.

Dus zorg wel voor een goed afsluitbare koffer, maar zonder toeters en bellen. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:03

Ja er zijn eisen voor het vliegtuig. Bij de meeste maatschappijen is dit een max van 158 cm als je de hoogte breedte en lengte bij elkaar op telt. Vaak zijn de 100L koffers groter dan dat.
TSA is niet verplicht, maar naar Amerika zal je dat wel rekening moeten houden met een kapot slot/kapotte rits want daar mogen ze er gewoon in kijken. TSA scheelt dus veel geld en schade. Maar je kunt ook bij een Xenos oid een los tsa slotje kopen, helemaal prima!
En verder, ga voor iets heel opvallends! Geen zwart, blauw etc. Hoe lelijker hoe beter want dan hebben ook minder mensen hem.
Ik ben juist een fan van de 4 zwenkwielen en wil daar echt niet meer van af, maar onderzoek welke systemen goed zijn. Princess Traveller staat kwa duurzaamheid bijv slecht aangeschreven. SuitSuit, Samsonite etc heel goed, daar zijn de prijzen ook naar :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:16

Wij zijn nu op reis met 2 Samsonite koffers (geleend van vrienden) en ik overweeg sterk om voor een volgende reis deze koffers zelf aan te schaffen. Hoeveel liter het is moet ik nog even nazoeken. Ze zijn in ieder geval loeisterk, hebben een TSA slot en door de hardcase blijven je spullen goed beschermd. We hebben een feloranje en felgele en tussen alle zwarte en donkerblauwe koffers op de bagageband vielen ze bijzonder goed op :D.

❤️

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:21

Ik ben fan van een grote koffer, ook al mag die niet vol vanwege het gewicht, is het heerlijk als je uit een koffer leeft dat je van 10 meter afstand alles er zo in kunt gooien. :))

Zelf heb ik dan ook een 120 liter koffer van Eastpak. Zit 30 jaar garantie op, en heeft de halve wereld al gezien. Exacte model wat ik heb is er nu niet meer, maar vergelijkbaar met de Traf'Ik Light en de Tranverz. Ze hebben nu ook een 4-wieltjes variant, de Trans4.
Zijn dus wel zachte tassen.

Deze hebben geen slot erop zitten, maar wij hangen er dus TSA hangslotjes aan.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:21

Ik zou eens kijken bij de Primark. Ik heb daar m'n koffer vandaan. Wil geen dure koffer aangezien ze niet zachtjes met je koffer omgaan. Hij was 35 euro. Zal er morgen een foto van maken aangezien hij in m'n kelder staat

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:23

Ik heb gewoon 1 van bol.com besteld. Die van mij kun je helemaal personaliseren met stickers. Erg leuke koffer en er kan idioot veel in.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:17


quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:53

knabbelgirl schreef:
Ja er zijn eisen voor het vliegtuig. Bij de meeste maatschappijen is dit een max van 158 cm als je de hoogte breedte en lengte bij elkaar op telt. Vaak zijn de 100L koffers groter dan dat.
TSA is niet verplicht, maar naar Amerika zal je dat wel rekening moeten houden met een kapot slot/kapotte rits want daar mogen ze er gewoon in kijken. TSA scheelt dus veel geld en schade. Maar je kunt ook bij een Xenos oid een los tsa slotje kopen, helemaal prima!
En verder, ga voor iets heel opvallends! Geen zwart, blauw etc. Hoe lelijker hoe beter want dan hebben ook minder mensen hem.
Ik ben juist een fan van de 4 zwenkwielen en wil daar echt niet meer van af, maar onderzoek welke systemen goed zijn. Princess Traveller staat kwa duurzaamheid bijv slecht aangeschreven. SuitSuit, Samsonite etc heel goed, daar zijn de prijzen ook naar :)

Ik kan me wel voorstellen dat 4 zwenkwieltjes voor de passagier fijn zijn, maar het is minder fijn voor diezelfde passagier als de koffer/inhoud niet op de bestemming aankomt, omdat diezelfde wieltjes in het systeem blijven hangen... Het kan een paar keer goed gaan, totdat. Heb dit advies gekregen van iemand die dagelijks tussen de koffers in het systeem werkt en wat die mensen allemaal aan ellende tegenkomen... Ook hilarische dingen, maar feit blijft dat het niet bij de eigenaar komt. Weg = pech zogezegd. Een heel systeem ligt op z'n r**t als zo'n koffer weer eens de boel ophoudt. Dat spullen niet altijd op tijd aankomen of dat een vliegtuig vertraging heeft, omdat de koffers nog ingeladen moeten worden - waarbij men in eerste instantie op de maatschappij moppert -, komt doorgaans door dit soort koffers.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Peetje99

Berichten: 93
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:59

Ik heb al jaren een grote ( en eigenlijk heel lelijk) Samsonite.
Onverwoestbaar. Wel iets duurder, maar kan echt uit !

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:07


Dus ik leef vandaag, want de morgen is mij niet beloofd.. :):)

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:18

Shenavallie schreef:
knabbelgirl schreef:
Ja er zijn eisen voor het vliegtuig. Bij de meeste maatschappijen is dit een max van 158 cm als je de hoogte breedte en lengte bij elkaar op telt. Vaak zijn de 100L koffers groter dan dat.
TSA is niet verplicht, maar naar Amerika zal je dat wel rekening moeten houden met een kapot slot/kapotte rits want daar mogen ze er gewoon in kijken. TSA scheelt dus veel geld en schade. Maar je kunt ook bij een Xenos oid een los tsa slotje kopen, helemaal prima!
En verder, ga voor iets heel opvallends! Geen zwart, blauw etc. Hoe lelijker hoe beter want dan hebben ook minder mensen hem.
Ik ben juist een fan van de 4 zwenkwielen en wil daar echt niet meer van af, maar onderzoek welke systemen goed zijn. Princess Traveller staat kwa duurzaamheid bijv slecht aangeschreven. SuitSuit, Samsonite etc heel goed, daar zijn de prijzen ook naar :)

Ik kan me wel voorstellen dat 4 zwenkwieltjes voor de passagier fijn zijn, maar het is minder fijn voor diezelfde passagier als de koffer/inhoud niet op de bestemming aankomt, omdat diezelfde wieltjes in het systeem blijven hangen... Het kan een paar keer goed gaan, totdat. Heb dit advies gekregen van iemand die dagelijks tussen de koffers in het systeem werkt en wat die mensen allemaal aan ellende tegenkomen... Ook hilarische dingen, maar feit blijft dat het niet bij de eigenaar komt. Weg = pech zogezegd. Een heel systeem ligt op z'n r**t als zo'n koffer weer eens de boel ophoudt. Dat spullen niet altijd op tijd aankomen of dat een vliegtuig vertraging heeft, omdat de koffers nog ingeladen moeten worden - waarbij men in eerste instantie op de maatschappij moppert -, komt doorgaans door dit soort koffers.

Zou dat echt vaak gebeuren? Ik reis regelmatig en heb veel vrienden en familie die erg veel reizen en ik heb dit echt nog nooit gehoord! Overigens loop je dit risico met veel wielen als je het zo leest, ook met slechts 2. Nee persoonlijk heb ik liever een dag later mijn bagage dan minder comfort met het meenemen. Heb toch altijd reservespullen in mijn handbagage

Leuke koffer is dat zeg Lieveli! Dat valt zeker wel op!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:29

Ik heb geen koffer maar een mega tas gekocht bij decathlon. 105 liter, mag mee in vliegtuig ook is zelf niet zwaar past heel heel heel erg veel in. Veel zijvakken onder nog een extra vak, harde bodem ook. En loopt lekker mee door het invouwbare handvat. Mijn reistas was op een koffer is voor mij niet handig en dit was een goede tussenoptie. Is al best veel meegeweest op vakantie dit jaar inclusief een skivakantie en festvivals met bus en eigen vervoer. Past voor twee personen kleding in, handdoeken dan nog een skihelm kniebraces ook.

https://www.decathlon.nl/p/trolley-spor ... 52&c=ZWART

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:30

Beter 2 zwenkwieltjes met 2 vaste dan alleen 4 zwenkwieltjes.

Ja, het is helaas dagelijkse kost daar: wat er allemaal wel niet door het systeem vliegt en de schade die niet alleen aan de koffers maar ook aan het systeem zelf als gevolg daarvan komt. Het is flink aanpoten daar om alles (met woordspeling) in goede banen te leiden. De bakken met losgeschoten kofferriemen, losse wieltjes en andere verdwaalde onderdelen puilen regelmatig uit.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:33

American Tourister is een submerk van Samsonite. Topkoffers en voordeliger!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:26

Ik kan deze echt aanraden http://www.princesstraveller.com/nl/collectie/lijn/san-francisco/large/?g=0&k=9.

Zit een weegschaal bij ingebouwd dus ook op de terugweg weet je of je koffer niet te zwaar is.

Wij hebben deze al enige jaren en ze zijn mee geweest op verschillende korte en lange vliegreizen. De koffers zelf zien er nog goed uit we hebben nog nooit gehad dat de inhoud beschadigd aangekomen is.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:31

Ik heb een reiskoffer van Karry besteld via bol.com en ik was echt ontzettend tevreden over zowel de prijs, hanteerbaarheid als de kwaliteit van de koffer. Echt een aanrader.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:40

Ik heb een Lima van 120 L. 50 euro gekost. Heeft inmiddels 3 grote reizen gedaan en stuk of 20 vluchten of meer. Ik vlieg veel, dus de koffer gaat veel mee. Ding is zeer lichtgewicht en heeft extreem goede zwenkwieltjes. Met 20-25 kilo gewicht is hij lang niet vol en nog prima te hanteren, tot je hem een trap moet opdragen, dan is hij net te groot. Inmiddels zit er een barst in maar hij overleeft nog wel een paar ritten denk ik.

Ik heb 4 zwenkwieltjes op zowel mijn handbagage trolley als grote koffer, nog nooit wat mee gehad. Koffers zien af bij het vliegen en open klappen kan altijd. Daar maak ik me niet druk om.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 11:41

Dank jullie wel voor alle reacties!

Decathlon heb ik ook naar zitten kijken.

Iemand raadde mij ook aan om bij de Primark voor koffers te kijken. Is dat wat?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Reiskoffer zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:39

Primark is een beetje wegwerp, wil je een kwalitatief goeie koffer zou ik hem daar niet halen. Wil je een koffer voor een vakantie af en toe is het prima.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:49

Waarom wil je zo'n grote?

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paloma_Janet en 160 bezoekers