BR of Premier hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 18:34

Hoi!

Ik ben aan het rondneuzen naar een nieuw hoofdstel en nu twijfel ik enorm tussen deze 2.
De BR Kingston
https://www.divoza.com/nl/br-kingston-hoofdstel
Afbeelding

En de Premiere Grenoble
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... e_387.html
Afbeelding

Beiden hebben dezelfde brede neusriem (beiden 4cm). Om de frontriem hoef ik het ook niet te doen want ik gooi er toch mijn eigen aan en beiden kunnen ook mijn anatomische kopstuk eraan krijgen.
De premiere is gunstiger geprijsd dan de BR, maar ik vraag me nu af wat de kwaliteit van beiden is. Hoe zijn ze kwa zachtheid en soepelheid? Gaan ze lang mee of worden ze snel lelijk?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met ervaringen!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:01

Ik heb een BR hoofdstel, model Andover. Ik ben enorm te spreken over de kwaliteit. Het leer is soepel maar behoud wel mooi zijn vorm. Het leer vormde zich vlot naar het hoofd van mijn paard. Hoe het zich over langere tijd houdt weet ik nog niet, maar so far zou ik het iedereen aanraden.

Afbeelding

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:04

Ik heb de premiere! Precies dezelfde als in jouw post. Ik vind het een mooi hoofdstel dat best zacht is. Ik heb er nog niet mee gereden want mijn pony loopt nu wel fijn op de micklem. Ik heb maat paard voor mijn pony. Eventueel is de mijne te koop, is alleen nog maar gepast
Afbeelding

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:06

Premiere is de goedkopere variant van BR komen van de zelfde leverancier. Ik zelf vind ook dat je dat merk aan het leer. BR is de kwaliteid beter van.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 19:10

HindaFree schreef:
Premiere is de goedkopere variant van BR komen van de zelfde leverancier. Ik zelf vind ook dat je dat merk aan het leer. BR is de kwaliteit beter van.


Dat verklaard waarom ze zo op elkaar lijken!
Dat de kwaliteit van BR beter is snap ik dan, maar is de kwaliteit van Premiere zoveel slechter?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:16

Ik heb de BR Kingston en Darthmouth gehad en heb nu de Andover met 2 neusriemen en de Sheffield. Ik ben dus best wel fan van de BR hoofdstellen :o Leer blijft prima, lak is enkel een klein beetje beschadigd waar de riemen elkaar kruisen, maar dat vind ik wel normale gebruikerssporen.
Enige lastige bij BR vind ik dat negen van de 10x de neusriem maat cob wat te klein is voor mijn fjord, hoewel dit bij de Sheffield dan weer helemaal niet het geval was.
Premiere heb ik niet, dus ik kan niet vergelijken. Ik vind de gespen van de BR wel mooier, maar ik ben dan ook een zeur als het op hoofdstellen aankomt, haha!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:24

Nu ben ik verder niet bekend met deze twee modellen, maar de BR hoofdstellen voelen echt veel soepeler aan en zijn netter afgewerkt dan de Première. Niet dat er echt iets mis is met Première trouwens hoor!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:48

Ik vind mijn Première dan weer van betere kwaliteit dan mijn voormalige BR. Meteen al erg soepel en weinig onderhoud aan. Ik heb hem nu een jaar en ziet er nog als nieuw uit :)

doornrooss
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-01-15

Re: BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:05

Ik heb beide hoofdstellen! Mijn voorkeur gaat uit naar de BR. Fijner en soepeler leer dan die van premiere en zat mijn paard als gegoten. Neusriem vormt zich ook mooi naar de neus, die van premiere bleef een beetje stug.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: BR of Premier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 22:28

Bedankt voor alle reacties!
Ik ben uiteindelijk voor een 2e handse premiere gegaan, mocht hij toch niet bevallen zou het mij niet veel geld kosten. Maar hij voelt erg fijn en zacht aan! Gelijk mijn frontriem aan gehangen en even wat foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:34

Ik heb ze beide! De BR heb ik inmiddels alweer een jaar of 5 en blijft heel mooi, leer is super soepel en zacht. De Première heb ik nog geen jaar en het leer is veel harder dan die van de BR, plus dat t leer niet zo mooi blijft, word wat faal.. Ik zou voor de BR gaan :j

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:35

hij zit erg mooi!