Paard onrustig op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ismarboy
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-05-10

Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 23:54

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of iemand tips heeft bij het volgende.

Mijn paard gaat geregeld mee op wedstrijd, en als het wachten dan te lang duurt wordt hij onrustig. Ook als we aanrijden naar huis. Hij breekt de trailer dan echt af. Laatst was het zo erg dat ik er bij moest gaan staan tijdens het rijden. Toen werd hij wel rustig. Hij is pas 4 en ik weet dat hij nog verl moet leren vandaar dit topic. Heeft iemand tips hoe ik mijn paard kan leren om rustig te zijn in de trailer en ook tijdens het rijden ermee. Hij heeft een hooinet erin hangen. Het lijkt wel of hij zichzelf helemaal gek maakt. Want op de heenweg is er meestal niks aan de hand en staat die perfect stil.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:58

En wat is lang wachten? Als mijn paard anderhalf uur op wedstrijd op de wagen moet blijven staan is ze het ook wel zat. Ook op de terugweg gaat ze dan tegen de wand trappen. Soms is dat wel omdat ze moet plassen, eens ze dan op stal komt gaat ze meteen plassen.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:02

Haal je haar eruit als ze druk doet? Zo ja, altijd wachten met eruit halen tot er rust is. Dus kom je thuis aan en is ze onrustig, lekker vast je spullen opruimen en wachten tot er rust is. Dan uitladen. De link: als ik trap of wiebel mag ik eruit is snel gemaakt namelijk!


XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:15

Herkenbaar... mijn 22 jarige haflinger heeft echt wisselende periodes. Soms staat hij heel rustig maar inderdaad bij file of lang wachten voor stoplicht dan is het weer raak. Hij heeft zelfs een keer de achterstang eraf getrapt (zat vast met borgpennen) toen we in de file stonden. Meestal blijft het bij schrapen en heen en weer stappen maar die keer was het echt heftig.
Misschien een idee om een camera op te hangen? Kun je gewoon een actioncam voor nemen met wifi (niks geen 100en euro’s aan trailer camera’s) kun je het in de gaten houden wat ze doet.
En verder ja oefenen...

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:27

Staat je paard alleen?
Wat is de reactie als je hem met een paard op de trailer zet dat rustig blijft?

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:32

Oefenen. Niet alleen op wedstrijd (paard is nog wel erg jong) maar ook tussendoor. Eten geven in de trailer, hooi laten eten totdat het een gewoonte wordt. Maak het leuk, leer je paard zelf laden, veel belonen. Ook het rustig in de trailer staan belonen. En ook eens een rondje rijden en gelijk weer naar stal terug. Alle energie die je er nu instopt om het paard vertrouwen te laten krijgen krijg je weer terug.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:53

Misschien een ander paard er afwisselend bij zetten? Een bal in de trailer hangen? Dr elk halfuur even eruit halen om een rondje te lopen? (Als dat mogelijk is)

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Re: Paard onrustig op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:14

Als je op wedstrijd gaat en ze lang in de trailer moet staan snap ik het wel dat ze op de terug weg druk is misschien prikpaaltjes aanschaffen zodat je paard in een kleine weide kan staan ipv de trailer, of miss voordat je naar huis gaat je paard moe maken zodat al zijn energie eruit is. Hopelijk heb je wat aan deze tips suc6. De tips hierboven van de andere zijn ook erg goed

SannaFotografie
it's not the camera that makes the picture it's the photographer
wil jij ook een mooie en betaalbare fotoshoot/videoshoot van een fotografe met een oog voor detail stuur dan een PB en wie weet heb ik je binnenkort voor mijn camera


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lazy en 59 bezoekers