ElCamino schreef:Er gebeuren nog steeds VEEL MEER ongelukken met personenwagens dan met vrachtwagens.
Vrachtwagens geven alleen uiteraard meer schade en chaos en er moet vaak groter materieel aan te pas komen om alles op te ruimen.Daarom hoor je het ook vaker op de radio, het duurt langer en geeft meer files. Daarom lijkt het alsof er altijd vrachtwagens bij betrokken zijn.
Dat wil niet zeggen dat er veel meer ongelukken gebeuren met vrachtwagens....
Er klappen dagelijks auto's achter op elkaar maar de impact is gewoon minder dan met een vrachtwagen.
Ik rij vaak mee met een vriend, en als je ziet hoe de remweg tientallen meters korter wordt door personenwagens die "nog effe snel" voor die vrachtwagen schieten.... soms moet hij echt hard remmen daardoor.
Daarbij, ik zie dagelijks om me heen óók personen auto's slingeren, hard dan wel langzaam rijden omdat ze op hun telefoon zitten of lezen of hun make-up bijwerken....
Chauffeurs moeten nog steeds tijdens het rijden hun planning regelen etc, ik praat het niet goed maar ze moeten wel hun werk doen en kunnen niet voor ieder telefoontje of mailtje hun wagen stilzetten, dat kost tijd en geld.
Chauffeurs moeten ook nog elke 4 uur stoppen en een pauze van 45 minuten maken. Dan na 2x moeten ze 9 of 11 uur rust houden, en de boel belazeren kan niet meer de de chauffeurspas.
Terwijl automobilisten nog steeds "even" naar hun wintersport knallen, 11 uur achter elkaar of zo....
Ik praat heus niet de chauffeurs goed want er zitten genoeg hufters bij maar de meeste houden meestal wel rekening met mij en mijn trailer.
Zelf kun je ook dingen anders doen, ik rij gewoon harder dan de gemiddelde vrachtwagen op de snelweg.... heb ik ze niet in mijn achterklep hangen...
En ik rij erg langzaam in bochten, tja dan zitten ze dicht op je lip.... maar ze komen je niet binnendoor voorbij of snijden je af wat de meeste ongeduldige automobilist wel doet.
Kortom: ik vind niet dat nou opeens alle vrachtwagens de schuld moeten krijgen.
Dat dus