Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 12:20

*Bokt.nl / BR.De / Equnews.be / Horses.nl
Ongeval
Ingestuurd door meerdere bokkers
Afbeelding
Foto: Amanda


Nabij Unterfranken in Duitsland is gisteren een paard om het leven gekomen in een ongeluk met twee auto’s met trailers. In totaal zijn drie personen gewond geraakt en kwam de viervoeter om het leven.

Het springpaard, dat volgens verschillende media op 200.000 euro wordt geschat, werd ingeslapen na het vaststellen van zijn verwondingen.

De twee auto’s met trailer stonden achter elkaar in een file. De bestuurder van een vrachtwagen merkte de file te laat op, kon niet op tijd remmen en reed in op de paardentrailer. Vervolgens schoof de trekkende auto op de volgende paardentrailer.

Door de klap werd het zevenjarige springpaard dat in de trailer stond naar buiten geslingerd. Hij landde zwaar gewond op de rechter rijstrook.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ania

Berichten: 6100
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:25

Heftig ongeluk. De foto's liegen er ook niet om.

Ik snap alleen niet hoe het paard naar buiten geslingerd is.

Goof

Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:28

Ik snap niet wat de (vermoedelijke) waarde van het paard ertoe doet?
Ieder paard, hoe simpel ook, dat omkomt op zo'n vreselijke manier is er 2 teveel en veroorzaakt veel verdriet.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:32

Ania schreef:
Heftig ongeluk. De foto's liegen er ook niet om.

Ik snap alleen niet hoe het paard naar buiten geslingerd is.

Wanneer je van achteren een giga klap krijgt dan schiet je ook naar achteren, paard is waarschijnlijk via de klep eruit geslingerd. Inderdaad, zeer heftige foto's.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:40

Ik zie geen foto's?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:40

Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:43

OMG. je zal je paard maar zwaargewond op de weg hebben liggen en je kan niets anders doen dan wachten tot het uit zijn lijden wordt verlost... wat een drama.
Eerlijk toegegeven, ik vind het doodeng met zo'n trailer op de weg, het is zo druk en je bent zo kwetsbaar.

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:48


.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:55

Afschuwelijk!
persoonlijk vind ik de foto`s niet schokkend, je ziet het paard getakeld worden maar schokkend vind ik het niet

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:57

Ik kan niet scrollen. Zie alleen foto een.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:57

Afschuwelijk ongeval... Een nachtmerrie voor alle betrokkenen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:59

beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.


Echter vreselijk, een ramp voor iedere paardenbezitter.

Maar als trailer eigenaar kun je zelf ook maatregelen nemen. Omdat ik veel snelweg rij heb ik een hoog 3de remlicht laten monteren in mijn kap. Valt toch net ff wat meer op voor vrachtwagen chauffeurs.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:03

@Lynn: Ik ook niet, maar er zijn mensen die daar helemaal niet tegen kunnen, dus vandaar de opmerking dat het als schokkend kan worden ervaren ;)

@AlwaysH: Als het goed is, kun je op een pijltje in de foto naar rechts klikken.


Verschrikkelijk als zoiets gebeurd. Helaas hoor ik wel vaker over dit soort ongelukken (auto's of vrachtwagens die op een file inrijden, omdat de bestuurder dit te laat heeft opgemerkt).

.


Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:04

Verschrikkelijk om je paardenvriend op zo'n verdrietige manier te verliezen. De foto's zijn inderdaad vreselijk. Maar op een foto zie ik een arm van een van de brandweerleden die het paard over het hoofd aait. ''Mooi'' om te zien... |(

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:05

beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.


Ja idd. Het valt op dat het wel vaak gebeurd de laatste tijd.

Maar ik zie ook veel chauffeurs gewoon lekker appen.
Maarja vroeger was het de krant of kaart op het stuur.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:07

Wat een naar ongeluk -O-
Vrachtwagenchauffeurs zijn inderdaad wel eens met andere dingen bezig (koffie, telefoon etc), maar het is altijd slim om je alarmverlichting aan te doen als je de laatste bent in de file. Op die manier valt het toch meer op dat het langzaam/stilstaand verkeer is.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:08

Eerlijk gezegd had dit ook om een gewone auto kunnen gaan die in reed op de staart van de file. Resultaat ging hetzelfde zijn vrees ik. Ik denk dat het verzekeringstechnisch toch wel enorm uitmaakt of het om een duur sportpaard gaat dan wel om een gewoon sportpaard/recreatiepaard. Dit gaat serieus advocatenvoer worden en als eigenaar/ruiter wil je dit ook niet bovenop het verlies van je paard hebben.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:11

beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.


Ik denk dat dit systeem veel goeds kan doen:


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:17

Dat remsystheem is super mooi en de nieuwe volvos zijn er allenmaal mee uitgerust.

In de vrachtwagenmarkt begind ook duidelijk te worden dat veiligheid steeds belangrijker wordt.

Ik had de foto's ook gezien. Volgens mij heeft dat paard zijn rug gebroken...

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:20

Bah bah wat naar. Verschrikkelijk

Een trailer heeft ook de bescherming van een krant tijdens een ongeluk. Misschien dat daar ook eens naar gekeken zou moeten worden.
Of hoort een dergelijke trailer wel op de snelweg? Moet je dit risico willen nemen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Springpaard van 200.000 euro ingeslapen na ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:22

Ik denk dat je ongeveer een titaniumtrailer nodig hebt om je paard de impact van een vrachtwagen te laten overleven. En dan heb je ook een tractor nodig om hem te kunnen trekken, dat is ook niet echt veilig op de snelweg.

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:23

Als mensen even goed kijken en lezen gaar het om een auto ambulance. Geen vrachtwagen. En die ienieminie remlichtjes op een trailer valt echt niet op in een hoge vrachtwagen.

Super erg ongeluk.. Ook al was het paard een dubbeltje waard ;(
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 08-08-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:23

Er gebeuren nog steeds VEEL MEER ongelukken met personenwagens dan met vrachtwagens.
Vrachtwagens geven alleen uiteraard meer schade en chaos en er moet vaak groter materieel aan te pas komen om alles op te ruimen.Daarom hoor je het ook vaker op de radio, het duurt langer en geeft meer files. Daarom lijkt het alsof er altijd vrachtwagens bij betrokken zijn.
Dat wil niet zeggen dat er veel meer ongelukken gebeuren met vrachtwagens....

Er klappen dagelijks auto's achter op elkaar maar de impact is gewoon minder dan met een vrachtwagen.
Ik rij vaak mee met een vriend, en als je ziet hoe de remweg tientallen meters korter wordt door personenwagens die "nog effe snel" voor die vrachtwagen schieten.... soms moet hij echt hard remmen daardoor.

Daarbij, ik zie dagelijks om me heen óók personen auto's slingeren, hard dan wel langzaam rijden omdat ze op hun telefoon zitten of lezen of hun make-up bijwerken....
Chauffeurs moeten nog steeds tijdens het rijden hun planning regelen etc, ik praat het niet goed maar ze moeten wel hun werk doen en kunnen niet voor ieder telefoontje of mailtje hun wagen stilzetten, dat kost tijd en geld.

Chauffeurs moeten ook nog elke 4 uur stoppen en een pauze van 45 minuten maken. Dan na 2x moeten ze 9 of 11 uur rust houden, en de boel belazeren kan niet meer de de chauffeurspas.
Terwijl automobilisten nog steeds "even" naar hun wintersport knallen, 11 uur achter elkaar of zo....

Ik praat heus niet de chauffeurs goed want er zitten genoeg hufters bij maar de meeste houden meestal wel rekening met mij en mijn trailer.
Zelf kun je ook dingen anders doen, ik rij gewoon harder dan de gemiddelde vrachtwagen op de snelweg.... heb ik ze niet in mijn achterklep hangen...
En ik rij erg langzaam in bochten, tja dan zitten ze dicht op je lip.... maar ze komen je niet binnendoor voorbij of snijden je af wat de meeste ongeduldige automobilist wel doet.

Kortom: ik vind niet dat nou opeens alle vrachtwagens de schuld moeten krijgen.

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:23

ElCamino schreef:
Er gebeuren nog steeds VEEL MEER ongelukken met personenwagens dan met vrachtwagens.
Vrachtwagens geven alleen uiteraard meer schade en chaos en er moet vaak groter materieel aan te pas komen om alles op te ruimen.Daarom hoor je het ook vaker op de radio, het duurt langer en geeft meer files. Daarom lijkt het alsof er altijd vrachtwagens bij betrokken zijn.
Dat wil niet zeggen dat er veel meer ongelukken gebeuren met vrachtwagens....

Er klappen dagelijks auto's achter op elkaar maar de impact is gewoon minder dan met een vrachtwagen.
Ik rij vaak mee met een vriend, en als je ziet hoe de remweg tientallen meters korter wordt door personenwagens die "nog effe snel" voor die vrachtwagen schieten.... soms moet hij echt hard remmen daardoor.

Daarbij, ik zie dagelijks om me heen óók personen auto's slingeren, hard dan wel langzaam rijden omdat ze op hun telefoon zitten of lezen of hun make-up bijwerken....
Chauffeurs moeten nog steeds tijdens het rijden hun planning regelen etc, ik praat het niet goed maar ze moeten wel hun werk doen en kunnen niet voor ieder telefoontje of mailtje hun wagen stilzetten, dat kost tijd en geld.

Chauffeurs moeten ook nog elke 4 uur stoppen en een pauze van 45 minuten maken. Dan na 2x moeten ze 9 of 11 uur rust houden, en de boel belazeren kan niet meer de de chauffeurspas.
Terwijl automobilisten nog steeds "even" naar hun wintersport knallen, 11 uur achter elkaar of zo....

Ik praat heus niet de chauffeurs goed want er zitten genoeg hufters bij maar de meeste houden meestal wel rekening met mij en mijn trailer.
Zelf kun je ook dingen anders doen, ik rij gewoon harder dan de gemiddelde vrachtwagen op de snelweg.... heb ik ze niet in mijn achterklep hangen...
En ik rij erg langzaam in bochten, tja dan zitten ze dicht op je lip.... maar ze komen je niet binnendoor voorbij of snijden je af wat de meeste ongeduldige automobilist wel doet.

Kortom: ik vind niet dat nou opeens alle vrachtwagens de schuld moeten krijgen.

Dat dus

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:24

beatje schreef:
Er moet echt dringend iets gebeuren aan vrachtwagens en hun bestuurders.Niet alleen trailers maar ook andere automobilisten worden toch steeds dodelijk getroffen door vrachtwagens die op file's rijden.


Maar vergeet zeker niet zelf goed de spiegels in de gaten te houden wanneer je aan de staart van de file staat ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _mobo_, _Zsazsa_, aliida, Cemlys, Danseresje, DotBot, eempje41, Emj_23, fannetje, Freekfuchs, gerlienke, Gini, Ginny135, Hollyleaves, Lalidan, LCT, linoleum, LolaTFB, nardxash, NikkiB1991, SemrushBot, Silenna, spruitje12, Timbers en 75 bezoekers