Geluk bij ongeval, toch schade?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 12:26

Hallo bokkers

Ik heb een 4 tal (?) weken terug een werkongevalletje gehad. Ofja "tje", het was niet niks, maar heb wel ontzettend veel geluk gehad... ik ben heftruckchauffeur van beroep (reeds +/- 4 jaar).

Nu is het voorgevallen dat er iets mis ging tijdens het lossen van een trailer (afgekoppelde, dus zonder vrachtwagen ervoor). Ik had hem zo goed als leeg, de allerlaatste pallet stond op mijn heftruck en ik rij achteruit. Op het moment dat ik dus met mijn achterwielen op de laadklep stond, zakt de trailer naar voren met alle gevolgen van dien... ik val met mijn heftruck 1-1,50 meter naar beneden... nu heb ik (zover ik weet) helemaal niks aan overgehouden, buiten alleen de schrik van mijn leven.

Maar ik moet zeggen dat ik de laatste weken nogal snel vast zit in Mn nek/ schouders, meestal heb ik dat als ik snachts wat slecht geleden heb, maar het is nu wel vaker als 'normaal'.

Bestaat er zoiets als een 'verticale' whiplash ofzo? Dat was het eerste waar ik net aan moest denken... de val naar beneden leek 'subtiel' te gaan, maar dat kan natuurlijk nogal vertekenen omdat het in een flits gebeurd...

Zouden er bij jullie alarmbelletjes gaan rinkelen? Als dit even aan blijft houden, wordt het sowieso huisartsbezoekje plegen, maar misschien maak ik me ook wel wat te druk om bijna niks.

Voor de nieuwsgierige onder ons, zo zag het eruit (niks spectaculairs verder te zien, maar toch.)


Afbeelding



Materiële Schade viel goed mee, enkel de ketting van de mast was los gekomen (niet stuk) en lekkage van de koelvloeistof.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:30

Ik denk dat je klachten toch echt heel goed door dit ongeval kunnen komen. Misschien even langs de huisarts/fysiotherapeut?

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:31

Wat een geluk dat je er dan relatief zo goed vanaf bent gekomen! Een bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk geen kwaad :j.

Zelf zit ik ook wel snel vast in nek en schouder maar dit is met fysiotherapie goed op te lossen. Is bij mij een combi van spieren en ruggenwervels. Stel ik val van mn paard dan zou mijn rug compleet vast komen te zitten doordat je geforceerd valt oid. Bij mij helpt manule therapie cq manipuleren dan heel goed. Maar dit is compleet afhankelijk vd klachten.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:41

Het kan heel goed van het ongeval komen. En al zou dat niet zo zijn, met dergelijke klachten zou ik sowieso een bezoekje brengen aan een fysiotherapeut.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:50

Ik zou beginnen met de huisarts en ook meteen goed documenteren als het idd te wijten is aan het bedrijfsongeval en je dan ook melden bij de bedrijfsarts

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:05

Verticaal opgedane whiplash kan hoor, dat hoeft niet altijd bij een autobotsing te gebeuren. Ik viel een tijd terug van de trap en had ook een whiplash. Zoals Polly ook zegt, duidelijk aangeven dat je een vermoeden hebt dat het een gevolg is van je bedrijfsongeval. Sterkte!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 13:10

Even de symptomen opgezocht, en ik heb die symptomen over het algemeen al sowieso :') rugpijn stijve spieren etc... dus daarmee de twijfeling of het hierdoor komt of niet. Sommige dingen voelen vaak al als 'normaal' aan.

Zo toch maar eens kijken of de huisarts plaats heeft vanavond, om eens te horen wat haar mening is :(

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:27

Beter het zekere voor het onzekere nemen en na laten kijken. Nu kan je het nog linken aan het bedrijfsongeval, straks wordt dat steeds lastiger en moet je voor alle gevolgen zelf opdraaien.
Financieel kan dat hele vervelende consequenties voor je hebben.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:44

Whiplash is goed te behandelen, maar rondom rug en nek is het (laten) stellen van de diagnose vaak lastig.

Een van de aspecten van whiplash: je hebt in hals/nekgebied veel 'voelspiertjes', die vooral de positie van je hoofd doorgeven aan het brein.
Als die spieren 'een optater' krijgen door wat voor ongeval dan ook, hebben ze net zo goed herstel nodig, maar massage etc wil nog wel eens lastig zijn.

En verder zijn soms wervels van hun plek, spieren die je houding regelen kunnen geblesseerd zijn, er kan een pijnlijke peesblessure ontstaan zijn, etc.
En al die dingen kunnen goed herstellen, maar een fatsoenlijke diagnose helpt hier beslist bij.

En liefst idd vanavond het avondspreekuur: "pijn geeft spanning, spanning geeft pijn" en hoe sneller je uit die vicieuze cirkel (...spiraal...) bent, hoe beter.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 15:00

Mijn huisarts blijkt op vakantie te zijn, maar is maandag al weer terug actief. Gelijk even een afspraak geboekt.

Vaak denk ik bij Mn eigen van wie weet loop ik hier rond met een een of andere burn out, maar dan denk ik van "joh ben ik toch te jong voor... kan niet" maar bepaalde aspecten lijkten me toch wel raak te zijn (het complete plaatje). Extra taken/verantwoordelijkheid op het werk, het ongeval, te veel werk tov personeel,...

Ik werk al vanaf ik letterlijk mijn benen buiten school heb gezet, en woon samen nadat ik 1-1,5 jaar gewerkt had... heb 2 magazijnen onder Mn hoede en werk 90% alleen...

Maarja burn-out? Wordt nogal snel geroepen dat je dat 'hebt'... weet niet of iemand hier toevallig meer van weet? Dit ga ik ook meteen vertellen Bij de huisarts als ik daar toch ben...

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:31

Goed dat je dat ook aankaart ;). Enne valt mee hoor ik had een burn-out op mn 16de.....

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:40

Als ik jou Posts zo lees Melewel94 zou een bezoek aan een fysiotherapeut of manueel therapeut jou al heel ver helpen.

Ik zelf was daar altijd sceptisch over maar ben met mijn klachten in mijn onder rug, bekken bij een manueel therapeut geweest en na de eerste behandeling knapte ik al enorm op. Na 3 behandelingen was ik helemaal pijn vrij en ben dat nog steeds

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:57

Op het moment ben ik er ook sceptisch over. Ben ooit eens naar een fysio moeten gaan (lang verhaal ivm mijn platvoeten) maar daar moest ik oefeningen doen die ik al standaard deed bij mijn dansmarietjes trainingen (rek en strek oefeningen), en hielpen geen fluit voor mijn klachten. Dus ook vlug mee gestopt om daar iedere keer op consult te gaan.

Kijk er dus een beetje tegenop om daar naartoe te gaan |o

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:13

De ene fysio is de andere niet, er zit echt veel verschil tussen hoe ze zaken aanpakken :)

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:52

Het werk is: eerst een goede diagnose zien te krijgen - dan een behandelplan.

Persoonlijk zou ik de optie burn out er buiten laten: juist de ingewikkelder doch subtiele lichamelijke klachten worden nog wel eens 'op psychisch gegooid', zo is mijn ervaring :o .

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:58

Janneke2 schreef:
Het werk is: eerst een goede diagnose zien te krijgen - dan een behandelplan.

Persoonlijk zou ik de optie burn out er buiten laten: juist de ingewikkelder doch subtiele lichamelijke klachten worden nog wel eens 'op psychisch gegooid', zo is mijn ervaring :o .


Die burn out sloopt al een paar maanden in mijn hoofd, maar dan gooi ik inderdaad alle klachten op het hoopje 'burnout'.

Gaan gewoon maandag kijken wat de arts zegt en dan zien we wel weer :j

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 09:18

Gisteren bij de dokter geweest, ze vermoed niks ernstigs. Heb spierontspanners gekregen met iboprufen.

Vervolgens meteen even bloed laten prikken (als we er toch zijn :+ ) uitslag was deze ochtend al binnen!

Had vantevoren al 'shotjes' ijzer/foliumzuur gekregen zodat ik al wat beter in Mn vel zou kunnen gaan zitten.
Uit de uitslag is een sterk tekort aanB12 waargenomen, dus daar gaat ze mij spuiten voor geven.

Hopelijk komt dan aller weer een beetje op de rit :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:22

Jeetje, ben je van het dock gelazerd met heftruck en al :wow: Hier ook een heftruck chauffeur, maar dat zou echt een nachtmerrie zijn voor me. Ik hoop dat je je snel beter voelt met de B12 injecties, voor mijn collega heeft het veel geholpen :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 09:36

Minimus schreef:
Jeetje, ben je van het dock gelazerd met heftruck en al :wow: Hier ook een heftruck chauffeur, maar dat zou echt een nachtmerrie zijn voor me. Ik hoop dat je je snel beter voelt met de B12 injecties, voor mijn collega heeft het veel geholpen :)


Ja een nachtmerrie was het zeker... iets waar ik van mijn stage af al bang voor was, want op school hebben we vaak van die filmpjes gekeken... :')

Gisteren weer voor het eerst de kaai op gereden sinds toen maar ik moet toch zeggen dat Mn maag in mijn keel zat :( chauffeur is erbij gebleven (een van onze vele eigen Slowaakse chauffeurs) en hij wou me al zijn sleutels geven van de vrachtwagen :+ kon ik wel mee lachen hoor

Gelukkig heb ik Mn eigen werk en hoef ik daar niet veel meer te zijn! :')

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:46

Ik zie dat je al bij de huisarts bent geweest maar hebben jullie geen bedrijfsarts? Lijkt me belangrijk dat je toch een aantal behandeling van de fysio oid krijgt en dat zou in principe via de bedrijfsarts moeten bij een dergelijk ongeluk. Wat een geluk heb je gehad trouwens! Schrikken zeg!!!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 11:32

Reusje0504 schreef:
Ik zie dat je al bij de huisarts bent geweest maar hebben jullie geen bedrijfsarts? Lijkt me belangrijk dat je toch een aantal behandeling van de fysio oid krijgt en dat zou in principe via de bedrijfsarts moeten bij een dergelijk ongeluk. Wat een geluk heb je gehad trouwens! Schrikken zeg!!!


Geen idee of we überhaupt een bedrijfsarts hebben (woon en werk in belgie trouwens).
Ik werk al bij dit bedrijf sinds ik er stage heb gevolgd en sindsdien blijven kunnen werken.
We zijn een bedrijf met kleinschalig magazijnpersoneel ongeveer een 8 tal man in het magazijn.

Denk ook niet dat het nog aan te tonen is als zijnde werkongeval aangezien het al bijna 1,5 maand geleden gebeurd is, en ik pas ook zo 'laat' klachten ondervond.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:17

Op zijn Nederlands: aan deze kant van de grens is ieder bedrijf verplicht om een bedrijfsarts te hebben.
En een professionele bedrijfsarts kan sowieso jouw klachten noteren, hoort onderzoek naar de veiligheid van het bedrijf te doen - en zouden de klachten aanhouden, kan een professionele bedrijfsarts dit verklareb tot whiplash als gevolg van nalatigheid van het bedrijf.

("Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt", nogal wat bedrijfsartsen breken hun eed en werken voor hun werkgever, ipv voor de werknemers.)

En keihard bewijs is niet nodig.


Is er trouwens onderzoek gedaan naar de oorzaak...?
Zo lang jij daar werkt of wie dan ook: dit is niet voor herhaling vatbaar.

Ben je lid van een vakbond?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 13:25

Geen idee of er onderzoek naar gedaan is, maar mijn baas kennende niet. Heb hem er natuurlijk meteen bij geroepen toen het gebeurd was.

Even op internet gekeken, dit gaat om dezelfde arts als die de medische keurigen doet? En kan ik daar ook gewoon 'langs' alsof het een gewone arts is?

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:32

In Nederland werkt een bedrijfsarts of voor een arbodienst (of is rechtstreeks in dienst van het bedrijf).
...en in NL mag zo ongeveer iedere arts medische keuringen doen.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Geluk bij ongeval, toch schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:37

Heb je verder nog ergens last van?
Whiplash is inderdaad één van de mogelijkheden, je spieren kunnen een optater hebben gehad doordat ze je lichaam opvingen wellicht? Een hersenschudding, erger nog een coup contra coup kan (hersenen tegen de voor en achterkant van je schedeldak), scheurtje in bot/spier geen idee..