Mainecoon kitten eet alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Mainecoon kitten eet alles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 11:46

Hoi Bokkers!

Ik heb een probleempje, mijn mainecoon kitten Nozem eet vrijwel alles(hij is 5 maanden oud) Binnen is dat geen probleem maar buiten wel. Hij eet vanallerlei planten en zelfs een paddestoel als het kan.. nu hebben we hem nog aan een tuigje maar over 1 a 2 maanden niet meer.

Is dit normaal kitten gedrag? Kunnen we hier iets mee?

Binnenhouden zijn wij niet van plan dus daar hoeft geen discussie over te zijn.


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Mainecoon kitten eet alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:49

Wij hadden er ook zo een, die at de meest rare dingen als kitten. Dat is minder geworden maar ik moet zeggen dat het nooit helemaal over is gegaan. Ze heeft zelfs aan lelie-bladeren geknaagd dus wat dat betreft is het een wonder dat ze nog leeft. Dus ik zou het even afwachten als ik jou was, wordt het niet minder en laat je hem buiten (als in buiten de tuin, in de tuin kan je natuurlijk zelf zorgen dat er geen giftig spul staat) dan is dat een risico waarvan je zelf moet bedenken of je het dat waard vindt :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mainecoon kitten eet alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:51

Hier ook zo'n alles vreter; bij haar bleken het wormen te zijn (desondanks ontworming bij het asiel). We ontdekten het toen er kleine wormpjes uitkropen (lintworm), en er na de nieuwe ontworming een gigantische spoelworm uit kwam :r Inmiddels is ze twee jaar oud en lust ze geen 'abnormale dingen' meer , en ziet ze er ook stukken gezonder uit :) Hoe is haar vacht, glanst ze mooi? Is haar buikje opgezet?

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 11:54

Hij ziet er top uit! Hij is lekker energiek en zijn buikje voelt gewoon goed, we gaan nu ook elke maand sowieso langs de dierenarts om alles telkens even te checken :)


Ja alles is nieuw natuurlijk... kortom het is dus wel een beetje kitten gedrag?


dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Mainecoon kitten eet alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:58

Ik ken meer maine coons die gemakkelijk eten wat niet eetbaar is. De dierenartsen zijn er blij mee.... ken er 1 die al zeker 3x maag operatie gehad heeft en die kwam niet eens op straat

Ik zou er mee oppassen ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meisje_ en 146 bezoekers