Van smeerkees naar sporthaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 22:44

Wat nou als je het op wedstrijd toch echt moet hebben van de looks van jouw knappe goudblonde haflingermerrie en zij even "vergeten" is dat jullie 's middags wedstrijd hebben?
Dit was hoe ik haar aantrof

Afbeelding

Afbeelding


Dat wordt heel veel sop

Afbeelding

Als de manen en staart weer blond zijn en het vachtje weer goud is...

Afbeelding

Dan moet haar wedstrijdcoupe aangepakt worden

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk heeft ze zich 's middags schoon en zeer verdienstelijk voorgesteld.
Ik ben dan ook bijzonder trots op mijn knappe haflingermerrie Senna.

Afbeelding

alle foto's zijn genomen met een telefoon, dus de kwaliteit laat te wensen over

Bij deze ook even een linkje voor degene die de proefjes willen bekijken.

https://youtu.be/DYfBJ3lCm0M
https://youtu.be/lDtAX71A9Gk

ik zag dat het zadel wel erg scheef lag, zadelfitter is gebeld
Laatst bijgewerkt door jildou1979 op 06-08-17 22:54, in het totaal 3 keer bewerkt


EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:46

Woooow!
Zo herkenbaar (smeerkees haha)!

Wat heb je dr prachtig ingevlochten <3


jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 22:48

Dank je wel EngeltjeS, die vlechttechniek voor lange manen werkte perfect. Ik was bang dat de manen van Senna te lang (en vooral) te dik zouden zijn, maar het zat er eigenlijk zo in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:53

Die eerste foto... _O- :')

Die knotten zijn inderdaad heel erg mooi gelukt! Op de een of andere manier vind ik die knotten van de lange manentechniek toch altijd weer erg mooi zitten, mooier zelfs dan traditionele knotjes. Bij deze zie je nog altijd wat extra 'manenboog' achter de knotjes, staat erg sjiek. :j

Ik zou de neusriem trouwens 1 a 2 gaatjes lager doen, die zit nu wel heel dicht onder het jukbeen. :)

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:55

Een nachtmerrie om je paardje zo tegen te komen voor een wedstrijd :\ Gelukkig wel weer mooi schoon gekregen! En natuurlijk genieten van de voor en na foto's... Zo'n groot verschil is echt goed zichtbaar. Ondanks de grote smeerboel toch weer heel mooi gemaakt! :j

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:05

Daar zal ik idd even naar kijken, xyzutu2. Maar misschien is het een vertekend beeld, want die neusriem zit op één of andere manier altijd scheef.
Ik had gelukkig nog meer dan genoeg tijd om lekker uitgebreid te tutten, Potate.

Anoniem

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:08

Hij lijkt inderdaad een beetje scheef te lopen. Ik zie nu dat ik ook niet helemaal duidelijk ben geweest; het is niet dat de neusband zelf tegen het jukbeen aan zit, maar meer dat hoe hoger de neusriem zit, hoe meer de aanhechting van de bakstukken naar voren getrokken wordt omdat de neus daar dikker/breder is en dat begin van de bakstukken loopt nu net tegen het jukbeen aan. Als de neusriem wat zakt, dan komen de bakstukken wat verder naar achteren te liggen en valt het net iets beter.

Ik vind de kleur van je tuig trouwens echt geweldig, heb je niet heel lang moeten zoeken om een passend hoofdstel bij je zadel te vinden?

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:14

Ik snap wat je bedoeld, ik denk dat het deels ook komt omdat ik de neusriem vrij los heb zitten. Misschien lost het zich op als ik de neusriem een gaatje laat zakken en een gaatje strakker doe, ga ik morgen proberen.
Het heeft inderdaad even geduurd voor ik het tuig naar mijn zin bij elkaar gesprokkeld had. Met het zadel uiteindelijk gewoon mazzel gehad.

Balou_k

Berichten: 14050
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:17

Wat rij jij een fijne proef zeg! Wauw.
Om dat eens beter te bekijken de slimme tv maar gebruikt. :')

Nu ben ik uiteraard wel nieuwsgierig naar je punten.

En Uhh.. Kan je mij zo leren vlechten?

Afbeelding

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Esmee_RS

Berichten: 4877
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:18

:oo Die heb je nog goed schoon gekregen!

Wat een super mooie haflinger, wat is haar afstamming? :)


jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:24

Dank je wel, Balou_k. Jij hebt gewoon een thuisbioscoop! Ik had 196 en 193 punten. En de vlechttechniek heb ik gewoon van YouTube gejat, maar met de dikke manen van Senna ging het wel erg gemakkelijk. Was eigenlijk geen kunst aan.

#Esmee_98
Haar vader is Midas-Hanja, moeders vader is onbekend.

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:26

:wow:
Wat een verschil... en inderdaad een echt moddermonster aan het begin :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Balou_k

Berichten: 14050
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:26

jildou1979 schreef:
Dank je wel, Balou_k. Jij hebt gewoon een thuisbioscoop! Ik had 196 en 193 punten. En de vlechttechniek heb ik gewoon van YouTube gejat, maar met de dikke manen van Senna ging het wel erg gemakkelijk. Was eigenlijk geen kunst aan.

#Esmee_98
Haar vader is Midas-Hanja, moeders vader is onbekend.


Mag ik (eventueel in PB) een link naar het filmpje?

Zeer nette punten en dik verdiend. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:34

Oh wat heerlijk dat je paard zo lekker paard kan zijn én jullie dezelfde dag gewoon een verdienstelijke proef kunnen rijden :D

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:39

Wat kan jij vreselijk goed vlechten, petje af! _/-\o_ Knappe pony ook.

Ik zou soms wel willen dat ik ook zo'n smeerkees had. Die van mij is zo een schone dame dat zelfs na 1 week vakantie ze er nog net zo glanzend uitziet nadat ik haar heb gepoetst. Niks aan :')

Anoniem

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:59

ik dacht: wooow die nek en bouw komt me bekenf voor.. is dit dus het halfzusje van mijn pony!:D

wat gaaf om te zien en mooie proeven!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 01:18

Wat heeft jouw haf een fijne aanleuning! En gelukkig kreeg je haar blinkend schoon! Staat ze in een actiefstal?

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:15

Ik zou zeggen neem een kijkje in het tutten en toileteren topic ;)

Mijn moddermonster is ook vaak de klos :')

Enne. Die vlechttechniek werkt perfect.

Afbeelding
Afbeelding
Mijn paard heeft ook gruwelijk lange rn dikke manen. Maar dit zit er sneller in dat knotten bij een kwpn met korte manen.


Dit is de techniek die ik gebruik.

Ts. Hoe eindig jij je laatste knot?

Ik heb het haar er toen omheen gedraait. Maar dat vond ik niet zo fraai.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:24

Wat handig! Dat ga ik ook eens proberen.

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 08:54

pimaude schreef:
ik dacht: wooow die nek en bouw komt me bekenf voor.. is dit dus het halfzusje van mijn pony!:D

wat gaaf om te zien en mooie proeven!


Ja, dat is de halfzusvan jouw pony. En nog gefeliciteerd met jullie eerste premie!


Peelie schreef:
Ik zou zeggen neem een kijkje in het tutten en toileteren topic ;)

Mijn moddermonster is ook vaak de klos :')

Enne. Die vlechttechniek werkt perfect.

[ [url=m/TDJHXz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OJt637.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn paard heeft ook gruwelijk lange rn dikke manen. Maar dit zit er sneller in dat knotten bij een kwpn met korte manen.

[ Video ]
Dit is de techniek die ik gebruik.

Ts. Hoe eindig jij je laatste knot?

Ik heb het haar er toen omheen gedraait. Maar dat vond ik niet zo fraai.


Ik ben actief volger en stille meelezervan het topic.
Ik vind het ook een geweldige techniek. Gaat veel makkelijker en sneller dan korte manen knotten en ik vind het misschien nog wel mooier. Ik heb de laatste knot naar beneden doorgevlochten en daarna met een touwtje geknokt.

joyce B schreef:
Wat heeft jouw haf een fijne aanleuning! En gelukkig kreeg je haar blinkend schoon! Staat ze in een actiefstal?


Ja, Senna staat in een actiefstal met voerautomaten via een chip. Ik vind het heerlijk, pony kan de hele dag "paard zijn".

Bedankt allemaal voor de complimenten.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:22

Daar is het bij mijn paard eigenlijk te lang voor. Nog maar eens over nadenk hoe ik dat de volgende keer moet doen :P

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:35

Prachtig paardje. Niet als kritiek TS maar gewoon een opmerking omdat ik dat zelf zoveel male mooier vindt namelijk dit soort paardjes zie ik graag met hun natuurlijke behang. Nu stel je hem mooi voor, met natuurlijk behang prachtig. Maar smaken verschillen natuurlijk. Voor de punten hoef je het niet te laten want met mijn merens heb ik heel veel achten gescoord met haar natuurlijke look.

maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Van smeerkees naar sporthaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:48

Leuk, nog een Midas-Hanja! Ze zijn er stuk voor stuk wel uit te vissen! Bij mij werken de filmpjes helaas niet, maar wat staat ze er mooi voor!

pien_2010, behang is best smaakgebonden. Ik haal het er voor de wedstrijden wel af/knot volledig in, juist omdat ik merk dat de jury's in het M en Z wel eens wat meer moeite hebben om anders de lengtebuiging enof halshouding correct te beoordelen. Dus puur om het beeld wat rustiger te houden.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 10:21

pien_2010 schreef:
Prachtig paardje. Niet als kritiek TS maar gewoon een opmerking omdat ik dat zelf zoveel male mooier vindt namelijk dit soort paardjes zie ik graag met hun natuurlijke behang. Nu stel je hem mooi voor, met natuurlijk behang prachtig. Maar smaken verschillen natuurlijk. Voor de punten hoef je het niet te laten want met mijn merens heb ik heel veel achten gescoord met haar natuurlijke look.





maessie schreef:
Leuk, nog een Midas-Hanja! Ze zijn er stuk voor stuk wel uit te vissen! Bij mij werken de filmpjes helaas niet, maar wat staat ze er mooi voor!

pien_2010, behang is best smaakgebonden. Ik haal het er voor de wedstrijden wel af/knot volledig in, juist omdat ik merk dat de jury's in het M en Z wel eens wat meer moeite hebben om anders de lengtebuiging enof halshouding correct te beoordelen. Dus puur om het beeld wat rustiger te houden.



Dit laatste (ik rijd natuurlijk niet op dat niveau) is bij mij een belangrijke rede in de overweging om het te vlechten, daarnaast kan ik echt niet rijden met de manen los. Aan het einde van de proef heb ik hele plukken manen in mijn handen, doodzonde.

#maessie wat leuk dat jij ook een afstammeling van Midas-Hanja hebt. Ik ben er echt heel blij mee, ontzettend fijne instelling heeft die van mij en heel veelzijdig.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:29

Klopt Maessie je opmerking over smaak. Daarom is het ook geen kritiek maar een opmerking van een liefhebster van dit soort natuurlijke paardjes die ikzelf zoveel gaver vindt dan kwpn in de ring en andere dressuur paarden. Ze zijn anders, dus persoonlijke smaak zegt....benadruk dit dan ook. Ik werd heel blij van die lange mooie witte manen en als ik door mijn opmerking een iemand zo ver krijg dat ze haar paardje natuurlijk voor gaat stellen vind ik dat leuk. Er zijn jury leden die er niet van houden maar de meesten kijken er wel graag naar. Mijn paardje heeft behang tot haar knie en nog nooit heb ik een pluk haar in mijn handen gehad, mijn handen houd ik boven de manenkam. Maar deze haf is prachtig ook met invlechten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 85 bezoekers