Na alle ellende nog meer pech...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Na alle ellende nog meer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 23:14

Hoi bokkers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat betreft mijn haflinger. Ondertussen heb ik al behoorlijk wat stempel kaartjes vol bij de dierenarts en zelfs het privé nummer...

Op 4 oktober 2016 stond ik voor het eerst in de kliniek met een kreupele pony. Conclusie een mega schiefel die heel erg actief was. Later zijn we nog achter een peesbeschadiging gekomen, deze was veroorzaakt door de schiefel.
[MD] Grote actieve schiefel + peesbeschadiging voor de uitgebreide versie.
Zo een 5 weken terug kregen we eindelijk groen licht om het rijden weer op te gaan pakken. Ik was echt heel blij en ben heerlijk begonnen met stappen!

Alleen 2 weken terug was het weer raak... Ik was ziek geweest en kwam weer opstal en wou een rondje gaan stappen. Halverwege het rondje wou ik een klein stukje draven en voelde al dit is niet lekker. Dus rustig aan naar huis gestapt, been goed gekoeld en weer de wei op. Dag erna ging ik naar het strand(stappen) niks aan de hand!pony weer dagje rust gegeven ivm drukte. De dag daarna wou ik wat ligt dressuur werk doen en was hij alleen links om kreupel. Ik heb direct de dierenarts gebeld en kon de volgende dag komen voor onderzoek. Na onderzoek bleek het weer de schiefel te zijn die een beetje geactiveerd was. Schiefel ingespoten en na 3 weken moest het weer goed zijn. Nou prima pony weer mee en in de loop van de week word het alleen maar slechter. Dit had ik bij de schiefel nog niet meegemaakt meestal was hij na 3 dagen weer rad. Da weer gebeld en metacam gekregen. Na 3 dagen metacam werd het in ene super slecht en kon de da weer langs komen. Ik heb nu buut gekregen en moet 2x daags 2 zakjes geven. Voor de duidelijkheid dit zou voor 4 dagen zijn! Maar eigenlijk nu na dag 2 zie ik nog geen verschil en bel ik morgen weer op... als je hem ziet lopen lijkt hij wel bevangen maar hij reageert niet op de testjes en heeft geen warme voeten/hartslag kootholte. Toevallig vanavond wel een pijnlijke plek boven op zijn schouder gevonden.

Dus mijn vraag herkent iemand dit of heeft ervaring hier mee? Ik hoor het heel graag! Als iets niet duidelijk is vraag het :) ik ben nogal chaotisch op het moment.

Groetjes mij en saar

Afbeelding

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Na alle ellende nog meer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 11:22

Vanmiddag gaan we naar de kliniek als hij de trailer nog opkomt.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:33

Ach jeetje toch wil je gewoon even heel veel sterkte wensen.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Na alle ellende nog meer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:48

veel sterkte! Altijd zo vervelend als je niet precies weet of kunt verklaren wat er mis is met je dier.

(Mijn pony had cushing in een vreemde vorm, hij reageerde ook a-typisch op de prascent. Uiteindelijk gestopt met de prascent en wat later op buut gezet tegen de pijn. Hij kon alleen bijna niet meer lopen, leek zwaar bevangen. Voeten op de foto gezet en dat leek allemaal mee te vallen. Maar als hij lag moesten we hem overeind helpen en liep hij nauwelijks meer een stap. Speciale ijzers nog gegeven, maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk helaas moeten besluiten hem te laten gaan aangezien hij zelfs ondanks de hoge dosis buut toch pijn had en nauwelijks liep)

jenneke1029

Berichten: 562
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Na alle ellende nog meer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:47

hoop dat je duidelijkheid hebt gekregen, erg naar allemaal

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Na alle ellende nog meer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:13

Hoe was het op de kliniek?

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 21:51

Raamzicht schreef:
Hoe was het op de kliniek?


We weten niet echt meer en het blijft dus ook gissen. We zijn er achter dat het in de ondervoet zit na dat het was uitverdoofd. Er zijn foto's gemaakt waarop een cyste leek te zitten en lollypops. Waarop ik zei niet meer verder te willen en hem wou laten gaan omdat hij echt veel pijn heeft. Toen ik besloten had hem in te laten slapen vroeg ik hoe het zat met de verzekering, zei de dierenarts een second opinion te willen en direct te bellen zodat we verder konden. Na een half uur heeft een andere kliniek terug gebeld en die was het niet eens met de diagnose! Waardoor ik begon te twijfelen over mijn keuze. Mijn eigen dierenarts had besproken met de kliniek en die adviseren om een mri te laten maken omdat het in de weke delen moet zitten. Een mri laat ik niet maken omdat dat niet meer zie zitten ivm blessure andere been en de daarbij horende kosten. De dierenarts gaf mij 2 opties, 1 was een ijzer met een wig om te gaan ontlasten en met 1/2weken groot verschil zien of 2 laten inslapen.... maandag komt de smid kijken en ga ik nog overleggen wat hij denkt. Het is zo onwijs zuur dat ik na zoveel maanden zorg aan zijn rechter been hem misschien wel aan zijn linker been kan laten inslapen ;(

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:56

Jeetje wat een pech zeg!!
Wil je heel veel sterkte wensen en we duimen voor een wonder!

Rambogirl

Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Na alle ellende nog meer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:54

Hoe gaat het nu met je paard? Heb je het definitieve besluit al moeten maken??

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 14:32

Rambogirl schreef:
Hoe gaat het nu met je paard? Heb je het definitieve besluit al moeten maken??


Nee het is nog steeds heel onzeker... Ik heb hem van het gras afgehaald en hij lijkt toch op te knappen. Ik ben de buut rustig aan het afbouwen. De hoefsmid is dinsdag langs geweest en hij denkt dat hij toch flink bevangen is aan 1 been en licht aan zijn andere. De hoefsmid heeft ook geen ijzer gegeven want hij vond hem te veel pijn hebben daarvoor en wou over 3 weken de schade bekijken. Zelf weet ik het niet goed wat is nou een goed besluit en wat niet.