Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faya_barock

Berichten: 323
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-17 12:38

Lusitano Diamo (officieel Diamante) is nu een jaar bij mij, tijd voor een fotoshoot.

We zijn van heel ver gekomen (zeer zeer angstig paard met een mishandeld verleden) heel veel handwerk gedaan (omdat rijden ook gewoon levensgevaarlijk was) en nu na een jaar rij ik op hem en het gaat steeds beter. Het is niet vanzelf gegaan, gebruik nog iedere dag Pavo Nerv Control voor de ergste spanning, osteopaat erbij geweest, magnetiseur erbij geweest, en hij wordt nu behandeld met cranio secraal en druppel gehad van De Hoek en nu etherische druppels van Young Living, waar ik hem mee insmeer en hem laat ruiken voordat we gaan rijden, het lijkt wel enigszins te werken. En sinds vandaag met oornet opgereden, leek zeker te schelen. Ja heel veel tijd energie en geld verder zie ik langzaam een heel fijn, lief kwetsbaar paard. En wat is het een kanjer!!!

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Faya_barock op 04-08-17 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:39

Wat een gaaf paard heb je onder je billen! En wat een leuk stijl voor de fotoshoot!!

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:40

super mooi paard! geduld loont zie je wel; veel plezier samen +:)+

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:21

Super mooi dier heb je daar onder je komt <3

Toch wel een vraag.. waarom wil je er perse al op als het paard nog zoveel hulpmiddelen nodig heeft om enigszins ontspannen te zijn ?
Zou het langer de tijd geven en in babystapjes werken niet wat beter zijn voor een paard met zo'n verleden ?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:25

Dat het maar verder in stijgende lijn mag gaan voor jullie.
Mooie foto s! :)


Faya_barock

Berichten: 323
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-17 08:29

Beste Mondy, heb bijna een jaar handwerk met hem gedaan om zijn vertrouwen te winnen. En merk juist om hem (flink) aan het werk te zetten (dus niet heel lang, maar lekker afwisselende oefeningen, nu ook onderdelen uit parcours Working Equitation), let hij veel minder op zijn omgeving en begint hij te concentreren en te ontspannen (krijg hem nu eindelijk lang laag). Denk dat hij nooit schrikvrij zal worden (dat heb je bij mensen ook, de een schrikt sneller dan de ander) maar mijn angst dat hij als hij schrikt er hysterisch vandoor gaat, dat ben ik kwijt, daarin vertrouw ik hem al. Lichamelijk mankeert hij niks dus zie geen reden als het al zo goed gaat te stoppen met rijden. En we doen inderdaad babystapjes, als ik te snel gaat word ik al snel terug gefloten zeg maar, hij is een goede leermeester voor mij.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:55

Ik weet niet of je intresse hebt. Maar je zou eens naar your horse trace balancer (poeder) of victorius secret (brokjes) van pure paardenvoeding (http://www.purepaardenvoeding.nl) kunnen kijken.

Ik geef het mijn paard sinds kort en hij is duidelijk veel minder schrikkerig onder het zadel!

Knap dier hoor. Ik hou daar wel van <3

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:52

Knappe Lusitano <3 Veel succes met hem!

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

shaddy82

Berichten: 1838
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:51

Prachtig paard en mooie foto's !

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:29

Knap dat je zo volhoudt met hem. Chapeau

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:31

Hij is knap, fijn dat je hem kunt rijden nu!

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:34

Knappe Diamo! Veel succes en plezier samen!

Suada
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-11-16

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:11

Ik krijg een onwijs relaxed gevoel van de foto's. Jullie zijn een mooi team! :)

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:24

babystapjes maken het vaak helemaal niet makkelijker, vooral voor een lusitano.

mooie fotos!
veel sterkte,

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:34

Peelie schreef:
Ik weet niet of je intresse hebt. Maar je zou eens naar your horse trace balancer (poeder) of victorius secret (brokjes) van pure paardenvoeding (http://www.purepaardenvoeding.nl) kunnen kijken.

Ik geef het mijn paard sinds kort en hij is duidelijk veel minder schrikkerig onder het zadel!

Knap dier hoor. Ik hou daar wel van <3


Aangezien mijn paard ook wat kijkerig is was ik wel geïnteresseerd in je link maar daar kom ik die middelen niet tegen die je hierboven op noemt, google ik vervolgens op victorius secret dan kom ik helemaal bij een vreemde website uit……….

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:37

Faya_barock schreef:
Beste Mondy, heb bijna een jaar handwerk met hem gedaan om zijn vertrouwen te winnen. En merk juist om hem (flink) aan het werk te zetten (dus niet heel lang, maar lekker afwisselende oefeningen, nu ook onderdelen uit parcours Working Equitation), let hij veel minder op zijn omgeving en begint hij te concentreren en te ontspannen (krijg hem nu eindelijk lang laag). Denk dat hij nooit schrikvrij zal worden (dat heb je bij mensen ook, de een schrikt sneller dan de ander) maar mijn angst dat hij als hij schrikt er hysterisch vandoor gaat, dat ben ik kwijt, daarin vertrouw ik hem al. Lichamelijk mankeert hij niks dus zie geen reden als het al zo goed gaat te stoppen met rijden. En we doen inderdaad babystapjes, als ik te snel gaat word ik al snel terug gefloten zeg maar, hij is een goede leermeester voor mij.


Duidelijke uitleg ! Dankjewel voor je fijne reactie op mijn vraag/opmerking :j

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Fransje_70

Berichten: 978
Geregistreerd: 16-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:44

Airnt schreef:
babystapjes maken het vaak helemaal niet makkelijker, vooral voor een lusitano.

mooie fotos!
veel sterkte,


Zou je dit willen toelichten? Wat zou jij doen met zo'n bange Lusi? Ik heb er namelijk precies zo één 8-)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:55

maras schreef:
Peelie schreef:
Ik weet niet of je intresse hebt. Maar je zou eens naar your horse trace balancer (poeder) of victorius secret (brokjes) van pure paardenvoeding (http://www.purepaardenvoeding.nl) kunnen kijken.

Ik geef het mijn paard sinds kort en hij is duidelijk veel minder schrikkerig onder het zadel!

Knap dier hoor. Ik hou daar wel van <3


Aangezien mijn paard ook wat kijkerig is was ik wel geïnteresseerd in je link maar daar kom ik die middelen niet tegen die je hierboven op noemt, google ik vervolgens op victorius secret dan kom ik helemaal bij een vreemde website uit……….


:D

http://www.purepaardenvoeding.nl/produc ... -3kg-18kg/

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:18

Nouvel. Ik had haar een PB gestuurd. Maar bedankt ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:21

@TS: Gave foto's! Fijn dat je inmiddels lekker met Diamo aan de slag kan, ziet er al goed uit!

Fransje_70 schreef:
Airnt schreef:
babystapjes maken het vaak helemaal niet makkelijker, vooral voor een lusitano.

mooie fotos!
veel sterkte,


Zou je dit willen toelichten? Wat zou jij doen met zo'n bange Lusi? Ik heb er namelijk precies zo één 8-)


Ik les bij Airnt met mijn Luso. Die is niet persé heel bangig maar kan wel heel druk zijn en als ik dan niet duidelijk ben wil hij weleens overal van gaan 'schrikken' of even leuk stukje rodeo doen. :Y) Waar ik heel veel aan heb gehad is het idee van iets doen met de energie die het paard aanbiedt en dat lijkt me voor een bang paard ook heel handig. Dus als het paard spanning/energie opbouwt, juist niet terugrijden of 'baby steps' maar die energie in een oefening steken en dan bij voorkeur iets waar het paard bij na moet denken en ook veel energie voor nodig heeft (zijgangen, piaffe, terre-a-terre etc.). Het heeft mij in ieder geval verbaasd hoe makkelijk mjin paard daarin meeging en hoe veel makkelijker te rijden hij nu is. Ook makkelijker te kalmeren overigens. Maar het is wel een drempel waar je voornamelijk zelf even overheen moet.

pmagnetiseur

Berichten: 162
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Lusitano Diamo met mij in barocke stijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:18

Hey die ken ik :-)!!
Blijf het mooie foto's vinden en een absoluut prachtdier! Enne.... respect voor wat jij allemaal al hebt gedaan voor Diamo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers