[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:55

Wat vliegt de tijd! De zomermaand juli is alweer voorbij. De afgelopen maand hebben we niet stil gezeten. Het programma voor Horse Event is af. Dat heeft behoorlijk wat tijd en moeite gekost, maar we zijn van mening dat er weer een leuk programma staat. Verder is er aandacht voor de evenmentenkalender en er zijn weer de nodige veranderingen in het team. Veel leesplezier!


Inhoudelijk

Forum
Evenementenkalender
Onder [EV] Hippische evenementen hebben we op bokt al enkele jaren een evenementen kalender.
Enkele maanden geleden kwam er in een topic naar voren dat er vanuit jullie belang is bij een lijst met hippische evenementen. Zover als wij op de hoogte zijn van evenementen of wanneer er topics voorbij komen over evenementen proberen wij deze lijst up to date te houden.

Graag zouden wij vanuit jullie ook input ontvangen zodat de lijst zo volledig mogelijk is.
Hoe meer evenementen in de kalender hoe gemakkelijk het voor jullie is om te zien of er binnenkort een interessant evenement plaats vind!

Heb je een evenement welke nog niet voorkomt op de evenementen kalender stuur dan even een PB naar A_nouk of Lous met een eventuele website (of topic op bokt), naam van het evenement en waar het evenement plaats vind. Een tem plaatsen met de benodigde informatie kan ook!

Nieuwsredactie
Hippische evenementen
Door heel Nederland worden hippische evenementen met topsport georganiseerd. En ook internationaal zijn er veel evenementen waar Nederlandse deelnemers zijn. De Nieuwsredactie weet over het algemeen wel waar de meest gangbare evenementen plaatsvinden, maar we zijn lang niet van alles op de hoogte. Daarom willen we jullie vragen om ons te tippen over de minder bekende evenementen in de topsport. Denk hierbij aan TREC, Working Equitation, Western, Rassenwedstrijden, enzovoorts. Tippen kan via de knop 'Tip de Nieuwsredactie'. Deze vind je onder ieder nieuwsbericht. Alvast hartelijk dank voor het doorgeven!

Top drie meest gelezen nieuwsberichten
Ook deze maand hebben we weer een top drie van de meest gelezen nieuwsberichten gemaakt. Met stip op 1 staat het topic [VN] 7-jarig meisje zwaargewond na val uit koets *Update* met meer dan 70.000 views. Het meisje bleek de dochter van bokker annebe te zijn. Zij houdt ons nog steeds op de hoogte van het herstel van Linge. Annebe, ook vanuit het Boktteam wensen we jou en je familie beterschap.

Op plaats twee staat het topic over de ontdekking van EIA (oftewel moeraskoorts) en Vreeland in [***]: [VN] EIA geconstateerd bij een paardenbedrijf in Vreeland *update Dit topic heeft 6723 views.

En als derde staat het bericht over de zoektocht naar stoere paardenmannen voor de film Redbad: [VN] Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film. Dit topic is in twee dagen tijd maar liefst 5840 keer bekeken.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Afgelopen maand zijn er twee nieuwe artikelen verschenen op de Wiki: een artikel over Mark Rashid en Jan Tops. Hiermee is de Wiki weer een klein beetje gegroeid! Heb jij veel kennis van een onderwerp? Voel je dan vrij om bij te dragen

Deze maand zijn de Wikimods in gesprek gegaan met de nieuwsredactie over de achtergrondartikelen die met regelmaat geplaatst worden. Wij zien in een samenwerking op dit gebied met de nieuwsredactie een win-win situatie waarbij er en interessante artikelen voor het forum worden geschreven en informatie in de Wiki wordt uitgebreid. De bedoeling is dat jullie in de toekomst hier wat van gaan lezen!

Vanuit Beheer
De afgelopen twee maanden zijn we druk geweest met het samenstellen van het programma in onze Bokt Lounge op Horse Event 2017. We hebben diverse mensen benaderd en flink gepuzzeld met dit als resultaat: [VN] [HE]Afwisselend programma Bokt Lounge op Horse Event 2017
In ons programma hebben we net als vorig jaar een aantal leuke workshops. Zo kun je meer leren over EHBO bij je paard, maar er is ook een workshop waarin je je eigen frontriem kan maken. Een deel van de workshops gaat op inchrijving, zie daarvoor: [HE] Schrijf je in voor de workshops in de Bokt Lounge!
En natuurlijk hebben we weer de kennismakingsclinics, een vast item op Horse Event. Dit jaar mogen we onder andere Elaine Pen verwelkomen en kunnen jullie weer kennismaken met Polocrosse. En het is gelukt om een men-clinic te organiseren, iets waar al vele jaren vraag naar is! Voor het inschrijven voor de clinics kun je hier kijken: [HE] Schrijf je nu in voor de Bokt Kennismakingsclinics!
We hopen dat Horse Event dit jaar weer net zo'n succes wordt als het afgelopen jaar!

Team

Nieuw
Dreamy is in het verleden al eens mod geweest. Ze heeft aangegeven dat ze weer tijd en zin heeft om het team te komen versterken, iets waar we uiteraard erg blij mee zijn. Zij heeft nu de fora HK en WWW op zich genomen. Welkom (terug)!

Terug van break
[***] komt weer terug, maar wel met een kleine aanpassing. Zij is op 14 juli 2017 getrouwd en heeft daarbij de achternaam van haar man aangenomen. Daarbij staat het natuurlijk wel netter als ze dan hier ook haar 'achternaam' aanpast. Vandaar dat zij nu te herkennen is als [***]. Welkom terug!

Amaryllis is weer terug in het groen! Wel met een bijzondere aanvulling, zij is nog steeds Coordinator Horse Event en zij heeft het forumonderdeel VMR op zich genomen. Fijn dat je weer terug bent!

Ook Amanda is terug van haar break! Ze is inmiddels afgestudeerd dirigent en heeft van een welverdiende vakantie op Lesbos genoten. Wij zijn blij dat ze weer haar lavendel jasje aan heeft getrokken en weer Hoofd van de Nieuwsredactie is. Fijn dat je er weer bent.

Break
Deze maand heeft Angela een break genomen en zal op een nog nader te bepalen datum terug komen in het team. Succes met alles!

Afscheid
Helaas heeft deze maand Yasmine afscheid genomen van het team. Zij heeft een periode de nieuwsredactie ondersteund met onder andere tips & trics en advies omtrent de artikelen. Helaas pasten deze taken niet meer in haar drukke schema. Yasmine erg bedankt voor alles wat je in deze periode gedaan hebt!

Kleine uitbreiding
Binnen het team is ook een kleine uitbreiding geweest, op 21 juli om 08:52uur is Nieuwsredactie lid Chiave bevallen van een prachtige zoon genaamd [***]! Wij wensen het nieuwe gezin heel veel liefde toe.

Tips van het Team & Vragen van Bokkers

Wat is een TeM?
Een TeM staat voor Tip Een Mod.
'Tip een Mod' (TeM) is een manier om het Beheer (beheerders en moderators) van Bokt.nl te wijzen op topics of reacties die volgens jou aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld omdat ze op het verkeerde forum staan of omdat mensen elkaar in de haren vliegen.

Wanneer TeM je?
Wanneer een topic of een bericht niet aan de regels voldoet kun je daarop temmen.
Het beheer stelt het op prijs als je erbij vermeldt wat er volgens jou aan de hand is en wat je eraan gedaan wilt zien.
Er zijn verschillende redenen om te temmen.
  • Je kunt temmen omdat er een ander topic is over hetzelfde onderwerp. Dit noemen we een dubbel topic, het helpt enorm als je het dubbele topic erbij vermeldt of een linkje plakt in het lege veld bij de tem.
  • Het kan ook gebeuren dat een topic niet op de juiste plek geplaatst is, hierop kun je ook temmen.
    Heb je een idee waar het topic wel thuis hoort? Plaats dat dan in het vak onder de tem, zo help je de moderatoren nog meer.
  • Je kunt temmen op oneliners, die niets toevoegen in het topic.
  • Wanneer er een ruzie ontstaat in een topic kun je dit ook melden via de tem, kies dan de reden: Ruzie.
  • Wanneer een topic of reactie alleen uit reclame bestaat kun je dit melden via Spam.
  • Als je iets over een topic wil zeggen, maar je weet niet bij welke reden dit hoort, kun je kiezen voor anders. Leg dan zo goed mogelijk uit waarom je temt, dit zorgt ervoor dat de moderatoren het sneller kunnen oppakken.
  • Je kunt ook temmen voor uitgelicht, deze meldingen komen niet bij de moderatoren terecht, maar in een speciaal systeem, zodat degene die uitgelicht doet kan zien welk topic is getemd voor uitgelicht.
    (Meer informatie over uitgelicht zie: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Hoe kun je Temmen?
Stap 1: Je klikt op het rode uitroepteken
Afbeelding

Stap 2: Je kiest een reden waarom je dit bericht Temt.
Afbeelding

Stap 3: Je klikt op versturen

Waar vind ik de antwoorden op mijn Tem's?
Het antwoord van een mod op je melding, kan je lezen via "Instellingen" of heel simpel door op je postvak IN te klikken (envelopje).
Dan zie je onderstaande afbeelding. Helemaal aan het einde van de tab (de kopjes Overzicht, Profiel etc.) staat Tip een Mod. Daar zie je alle tems die jij geplaatst hebt. Door erop te klikken kom je bij je tem, welk bericht je getemd hebt en daar zie je de reactie van de mod.
Staat een tem nog open en is er nog geen reactie, dan staat er geen vinkje voor.
Wanneer er wel een vinkje voor staat, is de tem behandeld en zul je daar je antwoord vinden. Het vinkje betekent dat de desbetreffende Moderator de tem gesloten heeft.
Afbeelding

Lees ook de Bokt Help voor meer informatie over Temmen.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***] of naar Cinderella.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:57

Bedankt voor de update :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:00

Thanks voor de update weer. En gefeliciteerd met de kleine, Chiave! :)

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:40

Gefeliciteerd Chiave !!

Een tip mbt nieuwsredactie : Ik kom wel eens paardennieuws tegen en verstuur dat naar de NR. Ik krijg regelmatig een antwoord erop terug maar nog vaker helemaal niks. Het nieuws zie ik soms ook niet bij nieuws staan. De pb is wel gelezen.
Ik zou het zelf wel fijn vinden om er een reactie op te krijgen :) Zo weet ik of het nieuwswaardig is bijv.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:57

Bedankt voor de update!

Joh, Miran getrouwd. :)) Gefeliciteerd meid! :*
En Chiave ook gefeliciteerd met je kindje, geniet ervan!

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:19

Dankje <3

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:51

En de mod uit het topic van nagellakheld Tijn mag gewoon haar werkzaamheden voortzetten bij het team? Dan is een niet opvallend klein excuusje voldoende in een reeds gesloten topic?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:54

Jep. Erg hĂ©? Ik vind het gewoon gĂȘnant, vooral omdat ze niet voornemens was haar excuses aan te bieden dus je kunt je afvragen hoe gemeend het is.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:51

Het lijkt me niet nodig om aannames te gaan doen naar de oprechtheid van een excuses. De mod heeft een fout gemaakt, maar heeft zich niet gerealiseerd wat dat met andere gebruikers deed. Daar is ze nu zowel door een groep gebruikers als door beheer/HM op aangesproken en dat lijkt me genoeg.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38702
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:38

Revanches, er is al eerder aangegeven dat wij geen uitleg geven over eventuele gegeven sancties, die inhoudelijkheid geven we niet en wil het ook graag daarbij laten.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:47

Kan de nieuwsredactie misschien nog reageren op bovenstaande van mij ?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:53

Mondy schreef:
Een tip mbt nieuwsredactie : Ik kom wel eens paardennieuws tegen en verstuur dat naar de NR. Ik krijg regelmatig een antwoord erop terug maar nog vaker helemaal niks. Het nieuws zie ik soms ook niet bij nieuws staan. De pb is wel gelezen.
Ik zou het zelf wel fijn vinden om er een reactie op te krijgen :) Zo weet ik of het nieuwswaardig is bijv.

Zeker een goede tip van je! In principe is het wel de bedoeling dat we bij tips in ieder geval een bedankje terug sturen, maar blijkbaar gaat dit nog niet helemaal soepel. Ik gooi het even in de groep dat we hier wat strenger op moeten zijn :D

Wat betreft aangeven of het nieuwswaardig is, is ook zeker een goede. Zo krijgen we regelmatig tips die we in principe niet plaatsen (bv. paarden in de sloot, tenzij bijzonder verhaal) of tips van bronnen die we niet mogen gebruiken (horses.nl, hoefslag). Uiteraard ontvangen we alle tips graag, want het is voor ons makkelijker te bepalen of we het kunnen gebruiken en met name van bronnen die we niet kunnen gebruiken, kunnen we op zoek gaan naar een andere bron. :j

Ik ga er in ieder geval rekening mee houden om wat uitgebreidere antwoorden te versturen en zal dit ook even met mijn collega's delen! Bedankt!

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:38

Super ! Ik had bijv inderdaad een in de sloot liggend paard gestuurd omdat ik die wel eens tegen kwam :j Vandaar dat niet helemaal duidelijk is wanneer wel en wanneer niet.
Ik blijf iig gewoon versturen en hoor t dan wel +:)+

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:51

Heel fijn! :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:54

Mondy, ik heb het in de groep gegooid en in de volgende BBB gaan we ook aandacht besteden aan "wat is nieuws"! Dus ik zou zeggen, houd de BBB van volgende maand in de gaten :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:12

Mondy schreef:
Gefeliciteerd Chiave !!

Een tip mbt nieuwsredactie : Ik kom wel eens paardennieuws tegen en verstuur dat naar de NR. Ik krijg regelmatig een antwoord erop terug maar nog vaker helemaal niks. Het nieuws zie ik soms ook niet bij nieuws staan. De pb is wel gelezen.
Ik zou het zelf wel fijn vinden om er een reactie op te krijgen :) Zo weet ik of het nieuwswaardig is bijv.


Mee eens! Ik heb een paar weken terug een mailtje gestuurd (ca 2 a 3 weken) over een droesbesmetting, door de eigenaar van het paard bevestigd (links meegestuurd). Ik heb dit nergens voorbij zien komen. Ik kan me voorstellen dat jullie dit niet kunnen/mogen/willen plaatsen (bevestiging door eigenaar niet door DA, bijvoorbeeld), maar zou fijn zijn als dat dan ook gemeld wordt...

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:06

Droes plaatsen we alleen als het bevestigd is door een dierenarts of door de stal zelf. Dat is inderdaad ook goed om te vermelden in het BBB volgende maand. Wellicht dat er daarom niets met je melding is gedaan, Hilary, maar dat had inderdaad beter wel gecommuniceerd kunnen worden. :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:10

Aha, vandaar. Eigenaresse van het paard had het zelf op Facebook gezet, dus ik dacht dat dat voldoende was.