Website/domeinnaam-vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Website/domeinnaam-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 18:10

Een aantal maanden geleden heb ik twee domeinnamen laten vastleggen, waarvoor ik elke maand een bedrag betaal. Nu heb ik zelf totaal geen verstand van websites bouwen (heb wel al de tekst en foto's klaar), maar er zijn heel veel mogelijkheden om dat via een gratis site te doen via een stap-voor-stap-systeem. Bijvoorbeeld via Jimdoo.

Nu is mijn vraag: als ik via zo'n gratis site een website maak, kan ik die dan ook koppelen aan mijn eerder vastgelegde domeinna(a)m(en), of moet ik dan de (om even hetzelfde voorbeeld aan te houden) Jimdoo-naam houden? Ik heb op Google gezocht, maar wordt niet wijs uit al die termen.

En daarnaast natuurlijk de vraag of het wel verstandig is om het via zo'n gratis gebeuren te doen? Zijn daar goede ervaringen mee onder de bokkers of raden jullie dat juist af?

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:27

Ik zou het inderdaad afraden. Wordpress is niet veel moeilijker, ook gratis en veel mooier.

_Naomi

Berichten: 68
Geregistreerd: 06-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:39

Ja, je kan je eigen domeinnaam gebruiken. Via je hosting kan je bijvoorbeeld Wordpress installeren. Op de sites van de hostingbedrijven staat welke software je kan gebruiken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:01

Volgens mij staat bij de meeste gratis websitemaakwebsites de naam van hun website in het website-adres. Je kan bijvoorbeeld Joomla of iets vergelijkbaar gebruiken om een website te maken? Ik heb zelf alleen ervaring met Joomla en CCVshop en bij CCVshop krijg je ccvshop in de naam bij de gratis variant.


Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 19:59

Super, dank jullie wel voor de reacties/tips! _/-\o_ Ik ga het eens verder uitzoeken.
Verdere tips blijven natuurlijk van harte welkom! ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Website/domeinnaam-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:16

Ik weet niet wat voor doel je voor ogen hebt, maar een website via Wordpress ziet er snel veel professioneler uit dan via zo'n service. Vaak heb je daarbij maar een beperkt aantal layouts en krijg je een heel standaard, knip-en-plak website-je.
Wordpress is echt prima te doen, ik ben ook geen ster met coderen en heb er nooit problemen mee gehad. Let wel even op dat je de goede neemt, wordpress.org Anders zit je alsnog aan het gratis layouts idee vast. :)

tengeltje11
Berichten: 7133
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Website/domeinnaam-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:18

Hier via Joomla een leuke site kunnen maken.
Ik kende er echt niets van,en in het begin heb ik vaak gevloekt,maar toen online een handleiding van 'Joomla in 21 dagen' ofzo gevonden en daarmee was ik behoorlijk vlug weg met alles.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Granoek, Jatoby, jstthtngrl, MariskadeJ, Muga en 59 bezoekers