Is hier wel behoefte aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 13:48

Hallo bokkers! :D
Voor mijn opleiding moet ik aankomend schooljaar een evenement organiseren.
Mij leek het heel leuk om een wedstrijd te organiseren. (Ik weet al hoeveel werk dit gaat kosten :o )
Maar ik wilde graag een originele wedstrijd organiseren, dus mij leek het misschien leuk om een springwedstrijd voor de oudere paarden te organiseren. Zodat de paarden niet minimaal 80cm moeten springen, maar dat dit ook gewoon 60cm kan zijn.
Je zou dan mee mogen doen als het paard 18 jaar of ouder is.
Maar nu is mijn grootste vraag; is hier wel vraag naar? Want als er straks bijna niemand mee kan doen, is het niet echt fijn. :')

Alvast bedankt voor het beantwoorden :)

[o]


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:51

Ik kan mij niet voorstellen dat hier vraag naar is..

Oudere paarden kunnnen met gemak ook 80cm springen ipv 60. Die 20 cm maakt ook niets meer uit

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:53

Ik zou niet weten of je daar veel animo voor krijgt. Maar wat ik wel weet is dat er wel vraag is voor springen voor ponies gereden door volwassenen. Natuurlijk kunnen deze tussen de paarden deelnemen op reguliere wedstrijden maar voor veel ponies zijn dan de afstanden in combinaties best een opgave. Dus de afstanden en afmetingen zouden dan op Ponies zijn afgestemd. Is maar een Idee.

life is a roller coaster, you just gotta ride it

Kim_W

Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:55

Ik zou er wel rekening mee houden dat oudere dieren vaak ook veel niet meer kunnen ivm blessures oid (en springen erg belastend is).
Als je verder rekening houdt met een korter/minder intensief parcour, zou het best wel eens kunnen werken.
Alleen denk ik wel dat juist de wedstrijdpaarden een stuk jonger zijn, dus of er veel animo voor is durf ik niet te zeggen.

Suzanne_J

Berichten: 1459
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:57

Je zou je ook kunnen focussen op bijvoorbeeld ruiters met springangst. En dan een wedstrijd waarbij je meer tijd krijgt om je parcours af te maken, waarbij een aantal hindernissen even lager worden gezet als het niet wil lukken en waarbij een begeleider mee de ring in mag om te helpen. Ik denk namelijk dat er voor oude paarden te weinig animo is...

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

pol013

Berichten: 8964
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:57

Je maakt je doelgroep veel te specifiek en daarmee klein. Iets speciaal voor oude paarden zal best aanslaan of een laagdrempelige springwedstrijd. Maar beide op een hoop gooien maakt de kans onvoldoende deelname erg klein.

Als je iets met oude paarden wil zou ik dat concept wat verder uitwerken. Bijvoorbeeld 'het meest ervaren oude paard' en ze dan 3 mini onderdelen laten rijden waarin de oude paarden kunnen tonen wzt ze op hun leeftijd en met hun ervaring allemaal kunnen.
Of veel makkelijker: een springwedstrijd op heel laag niveau (en zonder startkaart) daar is vaak wel animo voor.

het idee van suzanne is wel aardig maar houd er dan rekening mee dat dat qua planning een hel is....

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:59

Ik denk dat er meer animo is voor een wedstrijd juist voor jonge (en oude) paarden. Puppyspringen ofzo.

Ik mis dat bijvoorbeeld wel met mijn merrie. Is dan niet zo jong meer maar is nog niet echt doorgereden en dan is het wel leuk om een laagdrempelig wedstrijdje te hebben met lage sprongen en makkelijke hindernissen etc.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:00

Ik vind het juist een leuk idee! Een wedstrijd voor oudere paarden :-), en dan kun je je bijvoorbeeld richten op de recreatieve ruiters? Lijkt mij juist een uitdaging en leuk voor mensen die normaal eigenlijk nooit fanatiek wedstrijden rijden.
Er zijn echt zat oudere paarden die nog hartstikke fit en sterk zijn. Ik spring ook nog wel eens met mijn 22-jarige, die redt dat echt met twee hoefjes in haar neus.

Shoot me again, my soul is still dancing

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:00

Is het geen idee of een gewone (onderlinge) springwedstrijd te organiseren en dan een speciale rubriek voor puppies (lisa hierboven) en/of voor oudere paarden wat jij wilde? Hier vallen ook de jongere ruitertjes (kruisjes en balkjes) in de smaak.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:04

Hier in de buurt is een manege voor gehandicapten. Ze organiseren jaarlijks Sponsor springen. Binnen 2 minuten zo veel mogelijk hindernissen springen. Deelnemers laten zichzelf sponsoren door hun eigen netwerk. Per deelname een vast bedrag, of per gesprongen punt (lastig opgestelde of eng uitziende hindernis is meer punten dan een simpel kruisje op een lange zijde).
Het is laagdrempelig, vanaf 30 cm t/m 1 meter, zodat je ook met je shet mee kan doen of als je bijna niet durft te springen. Of lopend naast je hond.

Misschien is zo iets haalbaar? Dat je een mooi sponsorbedrag bij elkaar krijgt voor een doel van jouw keuze?

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 14:08

Bedankt iedereen! Nu heb ik een beter inzicht op hoe anderen naar mijn idee kijken :)
Een onderlinge wedstrijd met puppyspringen als rubriek erbij klinkt eigenlijk anders wel ook heel leuk!
Maar sponsorspringen met zoveel mogelijk hindernissen in 2 minuten ook echt klinkt als een goed idee! Nooit aan gedacht!
Nu kan ik niet meer kiezen. :')

[o]

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:16

Puppyspringen zou ik ook leuk vinden om eens te doen, vind vaak het BB springen ook al te veel. Vind 12 hindernissen gewoon erg veel dus ik zou met puppy springen een paar simpele lijnen willen op lage hoogte en niet te veel hindernissen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 14:19

Zouden jullie eerder mee willen doen aan puppyspringen of sponsorspringen (2 min. zoveel mogelijk hindernissen, van allerlei niveaus)? Want waar meer animo naar is doe ik liever! :)

[o]

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:22

Oefen/puppyspringen is denk ik meer vraag naar. Een tijdje geleden is dat ook bij ons op stal georganiseerd. 's Middags mocht je dan voor 5 euro ofzo een rondje springen voor de lol (of een gedeelte), met instructie erbij. 's Avonds was de wedstrijd, opgedeeld in manegepony's, manegepaarden en eigen dieren. Was best wel een groot succes en het was erg leuk voor de manegeruiters om eens echt een parcours te springen :)

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:24

Hier kan je informatie vinden over het springen van zoveel mogelijk hindernissen: https://www.bokt.nl/wiki/Speel-uw-spel

Hier in de omgeving zijn redelijk wat springwedstrijden waarbij je al vanaf 60cm of zelfs lager kan meedoen. Er is zeker wel vraag naar maar heel bijzonder is het niet.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:26

Bij ons zijn jumpings vanaf 50cm ook niet vreemd, maar af en toe is er een kruisjes en balkjes proef waar toch vrij veel kindjes aan meedoen :) Ik rijd zelf niet graag zo'n proef waar je zelf sprongen kan kiezen ed, maar wel graag een accumulator (met joker) proef en een proef à la Masters of 6-baren :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 14:32

Laurievc schreef:
Bij ons zijn jumpings vanaf 50cm ook niet vreemd, maar af en toe is er een kruisjes en balkjes proef waar toch vrij veel kindjes aan meedoen :) Ik rijd zelf niet graag zo'n proef waar je zelf sprongen kan kiezen ed, maar wel graag een accumulator (met joker) proef en een proef à la Masters of 6-baren :)


Hoe heet dat springen met een joker eigenlijk? Ik kan het nergens vinden :o
Edit: Oooh wacht laat maar... Ik snap hem al :')
Laatst bijgewerkt door immanuela29 op 03-08-17 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 14:33

Dee_Es schreef:
Hier kan je informatie vinden over het springen van zoveel mogelijk hindernissen: https://www.bokt.nl/wiki/Speel-uw-spel

Hier in de omgeving zijn redelijk wat springwedstrijden waarbij je al vanaf 60cm of zelfs lager kan meedoen. Er is zeker wel vraag naar maar heel bijzonder is het niet.


Bedankt! Ik was vergeten dat het speel-uw-spel heette. :o Maar het is idd helaas niet zo bijzonder...

[o]

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:37

immanuela29 schreef:
Laurievc schreef:
Bij ons zijn jumpings vanaf 50cm ook niet vreemd, maar af en toe is er een kruisjes en balkjes proef waar toch vrij veel kindjes aan meedoen :) Ik rijd zelf niet graag zo'n proef waar je zelf sprongen kan kiezen ed, maar wel graag een accumulator (met joker) proef en een proef à la Masters of 6-baren :)


Hoe heet dat springen met een joker eigenlijk? Ik kan het nergens vinden :o

http://sport.infonu.nl/overige-sport/80 ... sport.html

Als je hier 'Progressief' even leest verduidelijkt het wss :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 14:38


[o]


theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:53

En iets van schrikspringen? Dus hindernissen met vlaggetjes, smalle hindernissen.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 15:02

theadora99 schreef:
En iets van schrikspringen? Dus hindernissen met vlaggetjes, smalle hindernissen.


Jaa! Klinkt ook wel leuk! schriktraining voor bij het springen! Is er hier veel animo naar?

Edit:
Of wat denken jullie van een springclinic per niveau? Waar ook iets als schrikspringen kan gebeuren? Waar een clinic maximaal 4 combinaties kan hebben, en ze een half uur les krijgen van een ervaren trainer. En aan het einde een nog sponsorspringen? Klinkt dit misschien als een leuk idee? :o

[o]

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:16

Zou je niet een wedstrijd kunnen organiseren die niet leeftijdsgebonden is, maar waar de ruiter zelf de hoogte aan mag geven. (Oefenwedstrijd dan)
Dus als iemand om wat voor reden een parcours op 10 of 20 of 30 cm wil springen dan kan dat.
Zo bied je mensen die normaal niet springen, niet durven, etc de mogelijkheid om eens een parcoursje op eigen niveau te doen. Dan kan je beoordelen op rijvaardigheid en vriendelijkheid ip.v. snelheid en balkjes eraf.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 15:38

Deoiridh schreef:
Zou je niet een wedstrijd kunnen organiseren die niet leeftijdsgebonden is, maar waar de ruiter zelf de hoogte aan mag geven. (Oefenwedstrijd dan)
Dus als iemand om wat voor reden een parcours op 10 of 20 of 30 cm wil springen dan kan dat.
Zo bied je mensen die normaal niet springen, niet durven, etc de mogelijkheid om eens een parcoursje op eigen niveau te doen. Dan kan je beoordelen op rijvaardigheid en vriendelijkheid ip.v. snelheid en balkjes eraf.


Jaa! Dat is eigenlijk een heel goed idee! :D

[o]

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Is hier wel behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:44

Ik denk dat je voor je zelf een doel moet stellen en wat ook bij je school opdracht past.
Iedereen roept ideeen en alles is wel leuk.
Maar wat is precies je opdracht?

Een evenement hoeft niet groot te zijn. En vele uitgebreide die ik voorbij zie komen komt nogal wat bij kijken en dan heb ik het niet alleen over tijd. Maar ook over geld..vrijwilligers..animo..ruimte.. verzekering technisch zullen er ook wel haken en ogen aanzitten etc


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers