Nomar de held

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 23:35

Zo eens kijken of ik het aan durf om een topic te openen... de laatste tijd heel wat horrortopics gezien.

Sinds februari ben ik pas weer echt aan de slag met Nomar, hij heeft vorig jaar een peesblessure opgelopen, waarbij het checkligament voor 80% was beschadigd, en dit heeft vrij lang geduurd, dat ik eigenlijk bang was dat het nooit meer goed zou komen, dus alles wat ik van hem krijg, ben ik ontzettend blij mee.

Vanaf februari weer echt wat meer richting het oppakken, en in juni hebben wij onze eerste M2 wedstrijden gereden, waarbij de punten regelmatig rond de 180 lagen, maar door stomme fouten
(verkeerd rijden, verkeerde letter aanspringen) steeds net niet voldoende hadden. Maar voor mijn vakantie toch nog een mooi punt kunnen binnenhalen, ondanks dat ik de eerste proef verkeerd was gereden. Nooit verwacht dat we zo ver zouden gaan komen.

Afgelopen zaterdag terug gekomen van vakantie, waarbij Nomar is verzorgt en gereden door bijrijdster en stalgenoot. Iedereen ging zondag op wedstrijd bij de feestweek bij ons in de buurt, dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en meegegaan, na 2,5 week er niet opgezeten te hebben.

We deden mee met de dressuur, en categorie bestgaand rijpaard.
Totaal geen verwachtingen van deze dag, maar gewoon gezellig mee gaan.

We begonnen met de categorie bestgaand rijpaard, ik zat hierbij in de eerste voorronde.

1.
Afbeelding
Mijn armen leiden soms een eigen leven

2.
Afbeelding


3.
Afbeelding

Na het rijden kregen we te horen dat wij door waren naar de finale, later op de middag iets wat ik totaal niet had verwacht !
Het duurde ruim een half uur, zelfs nog iets langer, Nomar was al flink bezweet, en we moesten nog 2 proeven gaan rijden. Ik had me voorgenomen om te kijken hoe Nomar hierop ging, of hij niet te moe zou zijn, maar hij heeft zo goed zijn best gedaan, echt ongelooflijk.

4.
Afbeelding


5.
Afbeelding


6.
Afbeelding


7.
Afbeelding


8.
Afbeelding


9.
Afbeelding


10.
Afbeelding

En ja, zeker er zitten nog heel wat schoonheidsfoutjes in, realiserende ook dat we 2,5 week niet zelf had gereden. Onze werkpunten zijn vooral om hem met op de achterhand te krijgen, en mijn linkerhand proberen we te temmen, die heeft nogal een eigen leven. :Y)
Wij krijgen hierbij ook gewoon wekelijks les, tips voor het op de achterhand trainen zijn wél welkom!

Daarna had ik zo'n medelijden met m'n ventje, hij had zo zijn best gedaan, maar hij mocht nog een keer stralen in de hoofdring bij de finale.
Hier liep hij wederom geweldig, en kregen we de complimenten dat het een prachtig dier was, met mooie gangen. We werden uiteindelijk iets van 10e van de 30 geloof ik, dus ik was onwijs trots op hem.

11.
Afbeelding


12.
Afbeelding


13.
Afbeelding
Mooie locatie

14.
Afbeelding
Met alle stalgenoten


15.
Afbeelding
Zo trots op hem!


Bedankt voor het lezen het was een heel verhaal.
Voor de mensen die het niet hebben gelezen, rijtechnisch commentaar is niet geheel relevant, omdat ik hier mee heb gedaan voor de lol, omdat ik zelf net 2,5 week op vakantie was geweest .
We weten de punten, hierbij zou ik nog wel graag tips willen voor het plaatsen op de achterhand.
Mijn handen mag ik veel meer dragen, zodat het neusje er soms nog net wat meer uit komt, zodat het nét wat minder strak oogt.

En ik blijf het herhalen ik ben zóo trots op mijn vriendje. <3 <3

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:00

Wat ik me afvraag ts, zit je wel lekker?
Dit zadel lijkt wel erg krap voor je eigen billen, en dat kan niet echt fijn zijn voor je pony, zadel ligt ook te ver naar voren.
Nu is het een beetje een buikige pony, dus dat is sneller het geval maar de combi van zadel en amazone klopt niet.
Leuke pony hoor. :j

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:04

Wat een knap paard heb je! Daar mag je zeker trots op zijn!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 01:24

Dankjulliewel! :)

Het zadel zit heel fijn hoor, het is een op maat gemaakt zadel voor zowel mij als mijn pony van Ninon Schutte. :) Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mezelf wel een aantal kilotjes mag missen na mijn vakantie, maar het zit zeker niet vervelend. Ook Nomar is inderdaad momenteel iets voller dan hij zou mogen. Maar rondgeribt blijft hij, dus een zadel voor hem vinden was heel erg lastig.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:28

Ik vind jouw lichaam ook te groot in het zadel. Ik kan stiekem niet geloven dat dit alleen maar komt door 2,5 week vakantie.
Leuke pony heb je zeker!

Voor op de achterhand trainen:
Veel overgangen rijden
Veel schakelen en dan echt om de paar passen. Dus een diagonaal uitstrekken maar paar passen middendraf zodat je minimaal 2x kunt wegrijden op de diagonaal.
Niet alleen naar voren rijden maar ook wat terug. Bv in galop voor je gevoel heel erg terug rijden en weer voorwaarts. Mijn overbouwde springgefokte paard heeft het ook zo geleerd en het is iets waar je continue mee bezig moet blijven. Dat blijft tot het einde der tijden. Laat j het even versloffen dan doe je weer een stapje terug. Ze zijn dan wel weer snel op niveau.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:50

Michelleex schreef:
Dankjulliewel! :)

Het zadel zit heel fijn hoor, het is een op maat gemaakt zadel voor zowel mij als mijn pony van Ninon Schutte. :) Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mezelf wel een aantal kilotjes mag missen na mijn vakantie, maar het zit zeker niet vervelend. Ook Nomar is inderdaad momenteel iets voller dan hij zou mogen. Maar rondgeribt blijft hij, dus een zadel voor hem vinden was heel erg lastig.


Als je dit zadel op jouw en je paard heb laten maken zou ik toch mn twijfels hebben bij de zadelmaker.
Je past simpelweg niet op je paard, en zo door blijven rijden zal je paard geen goed doen. Dit zadel is sowieso te klein voor jou, ga je voor een grotere maat, zal dat niet passen op je paard. Ik vind dit dus geen goede combinatie en ik zou het rijden laten tot je wel weer in het zadel past.

[o]

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:01

Wat een leuk paard heb je daar lopen! En wat fijn dat hij zo zijn best voor je doet en je zonder verwachtingen toch de finale in reed! :)

Wel ga ik een beetje met bovenstaande bokkers mee. Het ziet er wat oncomfortabel uit, alsof het inderdaad niet lekker past. Bij jou, maar ook je paard vind ik wat kort in z'n hals lopen. Hoe loopt hij op wat lichter contact?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

LilChar

Berichten: 1253
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:03

Tip: Bij foto 1, 3, 4 en 6 zit je een beetje ingezakt. Het geeft een mooier beeld als je je schouder iets meer naar achter doet en iets 'trotser' gaat zitten. Het is een hartstikke leuke pony dus dat mag best!
Je handgebruik vind ik er in principe goed uitzien, behalve bij foto 10 lijk je wat streng.

Je mag trots op jezelf en je paard zijn, het zag eruit als een geslaagde dag!
Het enige wat jij nu nog kan doen is ervoor zorgen dat het een nog mooier plaatje gaat worden. Misschien een aanpassing aan het zadel, misschien de vakantiekilo's waar je het over had er weer af. Ik denk dat het beeld dan wat meer in balans komt.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 13:01

Dank voor de reactie's. :) Kan ik zeker mee aan de slag.
Hij kruipt zelf inderdaad ook makkelijk achter de teugel, bij meer teugellengte blijft hij wat diep komen, dit zie je ook terug op de foto bij het hals strekken.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:10

Leuk beestje, en heerlijk dat je er weer zo mee wegrijdt.

Ik krijg eerlijk gezegd ontzettend de kriebels als ik je foto's zie. Je geeft duidelijk aan geen commentaar te willen dus dat zal ik verder achterwege laten, maar ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je aan het doet bent.


x_Fadigho
Berichten: 303
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:09

Je gaat me niet vertellen dat je door 2,5 week vakantie bent bijgekomen, beetje oke maar dat je dan niet meer goed in je zadel past is vreemd.. Ninon schutte is normalite erg goed met zadels passend te maken aangezien ze ook bij verschillende bekende die meerdere paarden trainen in internationaal niveau en dat ook allemaal prima is...

Misschien stom om feedback hierover te krijgen maar zal het toch nog eens laten checken want het is duidelijk dat je zadel niet lekker ligt voor je paard noch lekker zit voor jezelf?

Fadigho, my allll

damduns

Berichten: 49
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:13

Heel leuk beestje!!

Balkjes rijden helpt de achterhand sterker te worden. Veel tempowisselingen. En als je toch M2 rijdt.. Van stap naar galop overgangen.

En dat gezeur van kilo's teveel/zadel te klein. Van: niet rijden tot je in het zadel past, gaat het paard echt niet beter van lopen. Gewoon doorgaan met rijden, verlies je ook je vakantie kilo's wel en als jij en je paard goed in het vel zitten, gewoon doortrainen.

Succes!!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 14:24

Ik ben me er ook zeker van bewust dat ik een aantal kilo's kwijt moet. Dus ik ben dat ook niet oneens met jullie. Dus dat hoeft ook niet nog 6 keer herhaald te worden, want hier ga ik ook mee aan de slag.
Betreft het zadel deze ligt ook gewoon echt goed op mijn paard, zoals ik al aangeef heb ik een kundige zadelmaker , waar ik zeker ook geen geld op laat liggen.

Bedankt voor de tips allemaal.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:10

moonfish13 schreef:
Wat ik me afvraag ts, zit je wel lekker?
Dit zadel lijkt wel erg krap voor je eigen billen, en dat kan niet echt fijn zijn voor je pony, zadel ligt ook te ver naar voren.
Nu is het een beetje een buikige pony, dus dat is sneller het geval maar de combi van zadel en amazone klopt niet.
Leuke pony hoor. :j



Dit is precies wat ik dacht!

JudithGigi

Berichten: 4195
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:18

BaileyMix schreef:
Ik krijg eerlijk gezegd ontzettend de kriebels als ik je foto's zie. Je geeft duidelijk aan geen commentaar te willen dus dat zal ik verder achterwege laten, maar ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je aan het doet bent.


Que? Ik zie geen schrikbarende dingen hoor? Hij kruipt hier en daar wat achter de teugel, maar ik neem aan dat TS hier gewoon aan aan het werken is :) Helaas is de werkelijkheid niet dat elk paard altijd precies correct zijn lichaam gebruikt en dat de ruiter 100% handigheid beheerst, maar het lijkt me dat TS hier met de beste bedoelingen naar op weg is hoor!

Leuk paardje :)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:43

Je zit op de lepel van het zadel en drukt daarmee de achterkant van het zadel in z'n rug, hij kruipt achter de teugel om van die druk af te komen.
De oren staan ook niet heel vrolijk, op sommige foto's zie ik jou ook je hakken optrekken en je spoor er in zetten, omdat je niet lekker in je zadel kunt zitten, maar er meer op zit.

Positieve kant van dit verhaal is dat je ondanks alles je paard heel leuk aan het lopen hebt, zonder echt veel voorbereiding wel resultaat weet te behalen +:)+

Dit zadel zit misschien niet verschrikkelijk voor je, maar je hebt wellicht geleerd er mee om te gaan.
Ik ben echt benieuwd hoe jij hem aan het lopen krijgt als je een beter passend zadel zou hebben, waarin jij nog fijner zit en je paard onder kan ontspannen.

Laat voor de grap eens een andere zadelpasser komen, gewoon om eens wat te proberen.
Misschien kun je bepaalde zadels wat langere tijd testen.
Ik denk zomaar dat er een wereld voor jullie open kan gaan en dat je met zo'n werkwillig paard de sterren van de hemel kunt rijden :)

'Als het regent in mei, is april voorbij'

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nomar de held

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:00

Leuke foto's

Volgens mij ken ik hem nog van vroeger. Hij lijkt er iig heel veel op.
Was jij toevallig ook bij de indoorcross van de Arckelhoeve in maart ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high en 30 bezoekers