Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13967
Geregistreerd: 20-04-16

Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 18:40

Sunday Inquirer
Overige
Ingezonden door bokker Ketaki


Een 47-jarige man uit het Amerikaanse Lexington werd betrapt terwijl hij sperma van kampioenshengst Tapit aan het opvangen was. De man was binnengeglipt in de Gainesway Stud Farm in Lexington, Kentucky.

De man werd betrapt toen de bewegingsmelder van de bewakingscamera’s afging. Het personeel heeft de politie gewaarschuwd.

Steven Jones, een werknemer van de politie in Lexington, vertelt dat de man tot nu toe niet mee wil werken aan hun onderzoeken. Ze verdenken de man ervan dat hij het zaad op de zwarte markt wilde verkopen en dat hij niet alleen te werk ging.

‘De Gainesway Stud Farm heeft een beroemde geschiedenis op het gebied van volbloedkampioenen. Tapit, de meest succesvolle dekhengst verdient nu zo’n 300.000 dollar per veulen en bevrucht zo’n 130 merries per jaar. Hij is het meest waardevolle dier in Amerika’, vertelt Antony Beck, eigenaar van Gainesway Stud Farm.

De man wordt aangeklaagd tegen inbraak, diefstal en seksuele handelingen met een dier. Hij kan maximaal 10 jaar celstraf verwachten.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37201
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:42

Ok. Inbraak snap ik. Seksuele handelingen, tsja daar is het toch een dekstation voor. Zal kennelijk een kostbare kwak zijn geweest dan dat dit risico genomen wordt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

troi
Berichten: 16997
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:48

karuna schreef:
Ok. Inbraak snap ik. Seksuele handelingen, tsja daar is het toch een dekstation voor. Zal kennelijk een kostbare kwak zijn geweest dan dat dit risico genomen wordt


Als het een volbloed is dan wordt het nog iets anders, die mogen alleen natuurlijk dekken. Geen ki of dat soort dingen. Anders krijg je geen papier bij de veulens.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37201
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:57

Ok dat wist ik niet, :)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ibbel

Berichten: 49028
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:13

Dat maakt voor de mensen die hij oplicht toch niet uit. Als zo'n gek tenminste een beetje verstand heeft geeft hij er een nep-dekbon bij. Komen z'n klanten er pas na 11 maanden achter dat ze daar geen papier bij krijgen.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:28

Volgens mij stond hij het paard af te trekken dus vandaar de seksuele handelingen. Zag ik ergens op FB voorbij komen.

Ibbel

Berichten: 49028
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:36

Ja, nogal wiedes. Hij wilde het sperma hebben, en hij zal geen fantoom en opvangzak bij zich gehad hebben...

Jolien87

Berichten: 17396
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:39

Goh. Je zult maar op het idee komen. Bah!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:47

maar stel je komt er mee weg....je kunt niet adverteren met een veulen van die hengst?
of dat het rietje/ sperma is van die hengst.....

wat zou die kerel er mee gedaan hebben bedenk ik me dan?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

MariekeS_

Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:51

kwita schreef:
maar stel je komt er mee weg....je kunt niet adverteren met een veulen van die hengst?
of dat het rietje/ sperma is van die hengst.....

wat zou die kerel er mee gedaan hebben bedenk ik me dan?


Lijkt me niet zo heel moeilijk. Valse dekbon, valse papieren en het veulen verkopen.

Maar poehee... Al die bombarie om het dekgeld van Totilas... Daar is dit echt een schijntje bij :')


TROY (2019) & LAYS (2014)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:21

Nynke1 schreef:
Volgens mij stond hij het paard af te trekken dus vandaar de seksuele handelingen. Zag ik ergens op FB voorbij komen.

gadver, alleen het idee al.


:r :r :r

troi
Berichten: 16997
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:27

Ketaki schreef:
Nynke1 schreef:
Volgens mij stond hij het paard af te trekken dus vandaar de seksuele handelingen. Zag ik ergens op FB voorbij komen.

gadver, alleen het idee al.


:r :r :r



Hihi je kan niet anders met een paard dat het niet doet op een bok (die ze daar waarschijnlijk dus niet hadden).

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:34

Je hebt een ground breeding techniek. Misschien dat meneer het op die manier wilde proberen. Maar voor alsnog ben ik dan benieuwd waarom hij bij die hengst inbreekt. Waarom niet van een van een andere hengst als toch de bonnen vals zijn.

Be happy eat a snackkie

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:37

Dekstations hebben gewoon een dekbok staan in in het gebouw. Kwestie van de stal openen en de hengst er op laten springen.

moonfish13
Berichten: 18223
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:54

Mijn moeder net: zeker filmpje voor hem opgezet en... :')

c_alsemgeest

Berichten: 20615
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:48

Ibbel schreef:
Ja, nogal wiedes. Hij wilde het sperma hebben, en hij zal geen fantoom en opvangzak bij zich gehad hebben...

:')

Akhal_Teke schreef:
Dekstations hebben gewoon een dekbok staan in in het gebouw. Kwestie van de stal openen en de hengst er op laten springen.

Volgens mij dekken volbloeds voornamelijk natuurlijk... dus daar ga je geen fantoom vinden.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

troi
Berichten: 16997
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:52

Akhal_Teke schreef:
Dekstations hebben gewoon een dekbok staan in in het gebouw. Kwestie van de stal openen en de hengst er op laten springen.


Nope, verboden bij de volbloeden..

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:10

Oke kon het niet vinden wat is ground breeding?

Naomie

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:04

En dan nog, los van het feit dat Volbloeden alleen natuurlijk mogen dekken, Volbloedveulens worden al een aantal jaren DNA-getest op ouderschap. Hoe wil je het dan gaan verklaren dat je veulen op papier van merrie A en hengst B is, maar de test uitwijst dat Tapit de vader is..... -O-

Dan kan bijzonder vervelende en verstrekkende gevolgen hebben voor de betrokken fokkers. Dus ja, ik snap helemaal dat ze bij Gainesway Farm hier aangifte van hebben gedaan.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar


AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:15

Zou dat ook nog een generatie verder gaan? Want je zou natuurlijk wel gewoon je veulen kunnen registreren onder een andere hengst. Dan fok je met dat veulen tzt weer een kleintje. Zou het van het kleinkind ook nog helemaal gecheckt worden?

Het lijkt me niet dat je mensen gaat oplichten dmv adverteren met die hengst en dan daarna: jammer joh, je krijgt geen papieren erbij. Want als je dat dan toch doet, kan je net zo goed van een random ander paard sperma verkopen onder die naam. Waarom zou je je slachtoffers dan alsnog wel een "goed" veulen (met goede bloedlijn dus) gunnen als er veel risico's aan zitten?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:27

Ketaki schreef:
Nynke1 schreef:
Volgens mij stond hij het paard af te trekken dus vandaar de seksuele handelingen. Zag ik ergens op FB voorbij komen.

gadver, alleen het idee al.


:r :r :r

Ki bij een hond gebeurt toch ook echt zo.dus zo gadverdamme is het niet

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:40

Misschien een beetje off topic , maar ik heb Tapit opgezocht en ik vond hem er nogal "fors" uitzien, ik heb altijd een rank gespierd paard bij de Engelse Volbloed in mijn hoofd. ( niet dat het wat uitmaakt als die nakomelingen allemaal winnen :') ) Maar toch , horen ze er zo uit te zien ?

http://gainesway.com/stallions/tapit/

Kabayo

Berichten: 13817
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:43

Flint09 schreef:
Misschien een beetje off topic , maar ik heb Tapit opgezocht en ik vond hem er nogal "fors" uitzien, ik heb altijd een rank gespierd paard bij de Engelse Volbloed in mijn hoofd. ( niet dat het wat uitmaakt als die nakomelingen allemaal winnen :') ) Maar toch , horen ze er zo uit te zien ?

http://gainesway.com/stallions/tapit/

Ik vind m te dik :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Man uit Lexington opgepakt na stelen sperma kampioenshengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:41

Maar kan zo'n hengst dan 130 merries per jaar dekken? Dat vind ik nogal wat. Gaat dat allemaal natuurlijk?

PROUD TO BE A FARMER

Iris82

Berichten: 39846
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:45

miesnaom schreef:
Oke kon het niet vinden wat is ground breeding?


Ground breeding is het afnemen van sperma zonder gebruik te maken van een merrie of een bok. Dus ofwel met de AV (artificial vagina), ofwel met de hand een zaadlozing opwekken terwijl je naast het paard staat. Deze manier van spermacollectie wordt ook toegepast bij bijvoorbeeld honden. Hiervan wordt gebruik gemaakt op het moment dat er bijvoorbeeld veel hengsten van verschillende hoogtes aanwezig zijn ofwel een hengst die vanwege gezondheidsredenen niet meer kan springen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 58 bezoekers