Zeg je nee, dan heb je er 3...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Drx

Berichten: 123
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Zeeland

Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 15:31

Hoi Bokkers!

ik voel me erg hulpnodig momenteel met al mn dilemma's...
Sorry daarvoor... :') ;(

Ik heb gisteren al een topic gemaakt met de vraag hoe het werkt met showen.
Help.. Hoe werkt het met keuringen.

Dit was zoals daar al verteld, puur om mijzelf te oriënteren..
En daar staat natuurlijk ook nog in dat ik zat te wachten op groen licht van mn drakenhengst...

Dus het volgende nu.

Ik ben in het bezit van Daraxo, een arabisch volbloed van 27.
En daarbij soort van half in het bezit van Bol, mini shetlander van 32. (beter gezegd heel penny: verzorgpony)

Met bol heb ik altijd een hoop gedaan qua grondwerk, poetsen, longe en mee op buitenrit als wandel of fiets pony, en er een super band mee opgebouwd. Altijd de benodigde spullen aangeschaft ect ect. Dit is mij toen gevraagd en ik haalde er meer plezier uit dan verwacht. Zeker gezien t feit dat mijn arabier heel graag mee gaat op buitenrit, maar buitenom dat liever lekker op stal of in de wei staat. Geen gepluk of grondwerk, hij doet t wel. Maar puur omdat ik t vraag en niet omdat hij t leuk vind.

Bol was stik happy en genoot altijd, begroet mij altijd met een hinnikje en is toen de tijd compleet opgeleefd. Net een hondje, waar ik ging, ging Bol. de perfecte pony. :') _O-

Een anderhalf jaar geleden verhuisde ik wegens omstandigheden met drx naar een andere plek. Ik heb toen aangeboden om Bol volledig over te nemen zodat hij samen met zijn vriendje kon blijven staan en ik er bezig mee kon blijven.
(Lees: buitenom mij stond hij letterlijk te verpieteren in een stalletje met uitloopje en werd er weinig tot niet naar omgekeken door de eigenaren)
Dit was toen niet mogelijk gezien de jonge kinderen van de eigenaren er af en toe wel eens een borstel overheen willen halen en ze die stal dichterbij vonden.( Helaas is het kindje wat echt paardengek is en er mee bezig wilt zijn ontzettend allergisch en kan ze nog niet in de buurt komen. )

Ik had mijn best gedaan, en heb mij er bij neer gelegd, het is overigens niet mijn eigen pony. En heen en weer rijden was geen optie om dat vaak te doen.
Nu ik samen ben gaan wonen verder in zeeland, moest drx ook mee. En heb ik een laatste poging gedaan om Bol mee te nemen. ze konden er een half jaar over denken. En welke beslissing ze ook zouden maken, het was prima. Maar wou t nog wel 1x doen. Voor bol.


Nu heb ik dus (een half jaar later) aangekaart of ze al iets wisten, en ze zoude mij nog bellen.

Bij bol was ik 2 weken geleden nog geweest. En mn hart brak. Het was niet meer de enthousiaste drukke bol zoals ik m kende. en met dat ik weg wou gaan rende hij mij achteraan omdat hij graag nog gekriebeld werd.

Tijdens het wachten op een telefoontje, hebben zowel mijn moeder, als vriend als vrienden en kennissen gezegd dat ze eigenlijk wel zeker wisten dat deze poging ook ging mislukken, en ik bol echt zou moeten gaan achterlaten.. (de eigenaren hebben t beestje al echt ontzettend lang en vonden t wel prima zo)

Zonder telefoontje en met dat in mijn hoofd ben ik gaan denken wat ik dan verder wil.


Ik ben geen wedstrijd ruiter, en zolang ik drx heb wil ik er geen grote pony bij.
Niet voor de kosten, maar eerder omdat ik niet weet of ik er alle plezier uit kan halen met rijden.
Met bol heb ik t altijd vanaf de grond leuk gehad dat ik ben gaan kijken voor een Shetlander of mini pony. Waarmee ik vanaf de grond lekker aan de slag kan en ik niet hoef te rijden.
Ben al heel mn leven gek van Shetjes, waarom weet ik niet maar ze zijn geweldig en veelzijdig.


nu stuitte ik dus per toeval op een jonge versie van Bol. En daarmee bedoel ik echt, een kopie. Te grappig. Leuk paardje. Leuke leeftijd, dus contact gehad met de eigenaren.
Klonk allemaal heel aantrekkelijk. Dus ik en mn vriend hadden zo iets van, ja dat kan hem echt wel wezen. Het idee dat ik wat jongers zou hebben waarmee je nog alle kanten op mee kan gaan lijkt mij zo super. Ook mijn vriend vond t slimmer om iets te nemen waar ik nog een tijd mee vooruit kon.
Dus ik was er over uit, ik wou voor die gaan kijken en alles in zn werk zetten!

tot vandaag..
ik kreeg een telefoontje van de eigenaren van Bol. Dat ze het erover uit waren dat ik hem een 10x beter leven kon geven, dan dat hij nu had. En zij, plus de kinderen, hem dat nog zo erg gunde!
Ja ik was super blij, maar was ook net bezig met de jonge "versie"....
Dus gezegd dat ik even zou overleggen met mijn vriend hoe of wat en dat ik ze morgen zou bellen..

Het is dus een hart hoofd strijd geworden.
Kies ik voor mn hart, een oude pony van 32. Die wel flink opgelapt gaat moeten worden. (tandarts, voer, vitamines, dekens ect) Maar waar ik een leuke band mee heb en toch wel speciaal is. Maar waarmee je niet echt alles kan doen meer.

Of ga ik mn hoofd volgen en ga ik voor een leuke jongere pony waarmee ik een toekomst kan hebben en meer mogelijkheden heb zoals mennen ect.

Maarja als je eenmaal van een dier houd he... :o :')

Ik ben een hart volger, maar zou graag toch met plezier aan wat nieuws proberen en nieuwe dingen willen ontdekken.
En ik ga t niet eerlijk vinden daar mn 2 oude heren toe te dwingen. Die mogen ook genieten van hun heerlijke rust.

Maar:
Nu is het financieel ook gewoon mogelijk om ze alle 3 te hebben. Dus de 2 oudjes en een jonge.
(1 arabier + 2 Shets) Kosten zijn absoluut geen probleem. Maar ik ben alleen niet bekend met 3 ponys..
En ben eigenlijk bang dat ik iets verkeerds ga doen.


nu ik dit zo zit te type en aan t lezen ben... zie ik al wel dat ik er uit ben dat t er denk toch 3 gaan worden :') :+

Maar ik zou toch graag bokkers willen horen die zo een soortgelijke situatie hebben gezeten, of die bekend zijn met 1 a 2 oudjes en er een jonger dier bij ofzo..
En hoe zij dit ervaren, of wat mensen die met hun hart en hoofd denken zouden doen :=

Liefs

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)


StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:43

Als je de mogelijkheid hebt en financiën dan zou ik zeggen doen

hwn
Berichten: 4650
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:44

Ik hoop dat je dat oudje van 32 gratis krijgt? In dat geval zou ik beide shets nemen. Ze zeggen wel dat 3 paarden samen niet kunnen opschieten, maar die oudere paarden zijn vaak al wat onderdaniger en geen zo'n branieschoppers meer.

Al moet je wel weten waar je aan begint, met oudjes heb je - hoe gezond ook - toch altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd. Als een jonkie es een dagje kreupel is, niet zo erg, vast gek gedaan op de wei. Maar van een ouder paard stel je je sneller de vraag: komt het nog weer goed? en wanneer is het genoeg geweest? Maar als je weet dat je hiermee om kan gaan, laat je dan niet tegenhouden.

Taucha

Berichten: 1157
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:44

Ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen Bol daar te laten terwijl de eigenaar en financiën geen problemen geven.
Doen dus! =:)

Drx

Berichten: 123
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 15:47

Taucha schreef:
Ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen Bol daar te laten terwijl de eigenaar en financiën geen problemen geven.
Doen dus! =:)

Thx voor je reactie! Hartenkwestie altijd lastig

StalNollie schreef:
Als je de mogelijkheid hebt en financiën dan zou ik zeggen doen

Thx, inderdaad financieel is het gewoon mogelijk, maar je heb er dan gewoon wel opeens 3 :')

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)

Drx

Berichten: 123
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 15:50

hwn schreef:
Ik hoop dat je dat oudje van 32 gratis krijgt? In dat geval zou ik beide shets nemen. Ze zeggen wel dat 3 paarden samen niet kunnen opschieten, maar die oudere paarden zijn vaak al wat onderdaniger en geen zo'n branieschoppers meer.

Al moet je wel weten waar je aan begint, met oudjes heb je - hoe gezond ook - toch altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd. Als een jonkie es een dagje kreupel is, niet zo erg, vast gek gedaan op de wei. Maar van een ouder paard stel je je sneller de vraag: komt het nog weer goed? en wanneer is het genoeg geweest? Maar als je weet dat je hiermee om kan gaan, laat je dan niet tegenhouden.


De 2 oudjes zijn bekend samen, en vinden t allemaal prima. Eventueel is er gewoon een mogelijkeheid tot opsplitsen.
Met oude paarden ben ik idd bekend, en als er wat is mogen ze niet uit egoïsme moeten lijden. Risico van een ouder paard, maar geen probleem verder!


Ik heb gewoon wat bevestiging nodig denk ik :')

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:53

Aan mij heb je niks, ik nam ze alledrie :D

Ik heb altijd jong en oud bij elkaar gehad en heb op het moment ook 3.
1 Jonkie en 2 van 10 en 11 jaar, gaat prima.
Ze kunnen het samen ook heel goed vinden en ik vind 3 juist een beter aantal als 2, 3 is een kleine kudde, 2 nog niet echt.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:55

Ik zou ze ook alle 3 doen!

En dan zeg ik misschien heel cru, tientallen jaren zal Bol van 32 niet meer mee gaan, al helemaal niet op het niveau dat je er nog wat mee kan.
Dus ik zou 'm lekker meenemen, mee "trainen" zolang hij dat aankan en met het jonkie ook aan de slag gaan.
Dan kan Bol over een aantal jaar bij jou van zijn pensioen genieten :)

(Plus, op het moment dat Bol echt naar de eeuwige weides gaat moet je er toch weer eentje kopen. Dus als het financieel kan en je ziet er nu eentje die je leuk vind, waarom niet? :) )

Drx

Berichten: 123
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 15:58

spatter schreef:
Aan mij heb je niks, ik nam ze alledrie :D

Ik heb altijd jong en oud bij elkaar gehad en heb op het moment ook 3.
1 Jonkie en 2 van 10 en 11 jaar, gaat prima.
Ze kunnen het samen ook heel goed vinden en ik vind 3 juist een beter aantal als 2, 3 is een kleine kudde, 2 nog niet echt.


ja bij 3 is wel makkelijk als ze samen staan, dat wanneer je er 1 meeneemt. er gewoon 2 achterblijven hahaha.

Over bij elkaar zetten maak ik mij zowiezo echt geen zorgen, dat zie ik dan wel. en ze staan voorlopig op pension dus zal er altijd wel eentje bij een ander kunnen.


Haha ik heb er zeker wat aan als je zegt dat je ze ook alle 3 zou nemen!
dat is hetgeen waar ik echt voor wil gaan, alleen vind ik t eng om van 1 naar 3 te gaan..

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)


Lughnassadh

Berichten: 1772
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:00

Ik zou het ook doen! Ik denk dat als je een van beide laat staan je spijt krijgt.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Drx

Berichten: 123
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 16:00

Anoniem schreef:
Ik zou ze ook alle 3 doen!

En dan zeg ik misschien heel cru, tientallen jaren zal Bol van 32 niet meer mee gaan, al helemaal niet op het niveau dat je er nog wat mee kan.
Dus ik zou 'm lekker meenemen, mee "trainen" zolang hij dat aankan en met het jonkie ook aan de slag gaan.
Dan kan Bol over een aantal jaar bij jou van zijn pensioen genieten :)

(Plus, op het moment dat Bol echt naar de eeuwige weides gaat moet je er toch weer eentje kopen. Dus als het financieel kan en je ziet er nu eentje die je leuk vind, waarom niet? :) )



Nee dat hij en mijn arabier van ondertussen 27, niet nog 20 jaar mee zullen gaan zit zo ontzettend in mn hoofd. Vandaar wat jongers erbij. Lijkt me eens heerlijk hahah.

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:40

Ik zou ook alle 3 nemen! Het zijn geen 3 grote paarden waar uren training per dag nodig is. Maar twee oudjes en een jonkie, en twee zijn ook schetjes. Lijkt mij zeker te doen! Hou je ons op de hoogte? :)

Drx

Berichten: 123
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-17 17:05

Nog even een update!!

Bol en Drx zijn heerlijk mee, ze doen het echt super samen en zijn onafscheidelijk!
Mijn geluk kan niet meer op!

Na heel wat overleg hebben we besloten om nog niet gelijk voor een jonge pony te kijken. We willen samen het zo even aanzien en dan binnenkort voor iets jongs opzoek gaan!

Super bedankt voor jullie super reacties!
De 3e gaat er zeker komen!

Keep calm and let karma finish it.

[PG] Farno Merens x New Forest (ruin/hengst)

Mariska1808
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-17

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:36

Wat leuk dat je Bol toch hebt overgenomen. Zo fijn voor hem op zijn oude dag! Heel veel plezier met je paardjes. :)

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:46

Jeeh!! Leuk dat Bol mee is, echt heel fijn dat de vrienden bij elkaar blijven en dat je Bol zijn oude dag met plezier gunt!

Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:59

Wat heerlijk voor die 2 ! Geniet van ze !

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:04

Slimme keuze

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Zeg je nee, dan heb je er 3...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:02

Omdat dit topic beter past op [PP]Paarden Praat, verplaats ik deze hier heen

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Astrid_Brann, Lisewiesje en 36 bezoekers