Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:07

Oei, wat jammer zo'n reactie...


asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:51

Ik heb sinds twee weekjes een verzorgpaardje, helaas maar voor een weekend in de drie/twee weken. Aangezien mijn ouders gescheiden zijn en mijn moeder aan de andere kant van het land woont. Ben dus nog steeds opzoek naar een paardje voor waar ik heen kan als ik bij mijn pa ben. Helaas beetje lastig ivm leeftijd geld en randstad...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:29

joyce B schreef:
Oei, wat jammer zo'n reactie...


Over welke reactie heb je het?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:20

Van die dame met nette advertentie maar met lange tenen die niet wilde toelichten wat haar rij niveau was en ging stalken en lelijk doen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:22

joyce B schreef:
Van die dame met nette advertentie maar met lange tenen die niet wilde toelichten wat haar rij niveau was en ging stalken en lelijk doen.


Ow zo! Ja idioot hoor! Meteen skippen dat soort mensen... die komen zichzelf nog wel een keer tegen! _-:(

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:17

Nou ik stond net even met mijn ogen wagenwijd open. Ik was echt geschokt. :+

Ik: Op welke dagen zou je kunnen? Ik zoek iemand voor 1 dag doordeweeks en op zaterdag. De dag doordeweeks is bespreekbaar.
Meisje: Oh jammer ik kan op zaterdag bijna niet
Ik: Dan houd het helaas op. Ik werk op zaterdag, op die dag heb ik het hardst iemand nodig. Helaas!
Meisje: Dan ga je toch lekker op zondag werken maakt toch niet uit???

En hierna volgde nog heel veel "??" "????!" berichtjes en heb ik haar geblokkeerd. Wat een brutaliteit. Waar gaat het heen... :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:32

Haha...ja gewoon ff probleem oplossend reageren. Werkdag wisselen!
Was het maar zo simpel allemaal.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

darkadia

Berichten: 5231
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:25

Pfff hoe oud was die? Weet duidelijk nog niet hoe t werkt in de grote mensenwereld en dat niet elke baan zo flexibel is...
Sowieso, zou wel gek zijn als je als eigenaar je dagen maar moet gaan aanpassen naar wat zij kunnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:26

"Kinderen" die in het weekend een hele dag niet kunnen, dat begrijp ik nooit... Waar kan je als 14-jarige nou een hele dag nee bezig zijn dat je niet 2 uurtjes naar een paard kan? Werken mag nog niet, en andere sporten duren ook niet de hele dag lijkt mij...
Niet 'beledigend' bedoelt naar iemand, maar ik begrijp dat echt niet en kan het mij gewoon niet voorstellen :+

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:31

Anoniem schreef:
"Kinderen" die in het weekend een hele dag niet kunnen, dat begrijp ik nooit... Waar kan je als 14-jarige nou een hele dag nee bezig zijn dat je niet 2 uurtjes naar een paard kan? Werken mag nog niet, en andere sporten duren ook niet de hele dag lijkt mij...
Niet 'beledigend' bedoelt naar iemand, maar ik begrijp dat echt niet en kan het mij gewoon niet voorstellen :+


Dit vraag ik me dus ook altijd af! Ik was op mijn 14e alleen maar bezig met paarden... Maar was toen ook erg afhankelijk van mijn ouders qua transport (woonde in het buitenland) dus daarom ben ik erg terughoudend met jongeren onder de 18.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:58

Dan zou ik even voor mezelf praten. Ik repeteer voor een voorstelling en ben dan wel echt hele dagen van 9/10 tot 5/6 bezig. En zeker als stal dan niet heel erg dichtbij is houd het dan al snel op. Zeker als je ook van je ouders bijvoorbeeld niet laat buiten/op stal mag zijn.

Die '??!' Berichtjes zijn dan niet fijn natuurlijk maar ik wilde wel even melden dat je als 14-jarige wel druk kan zijn. En je kan dus ook afhankelijk zijn van e ouders. Maar ik wil hier geen discussie veroorzaken!!

Ik zocht zelf ook een meisje om samen met mij mijn verzorgfjorden 1 dag in de week te doen. Eerst leek alles goed, totdat ze maar over de afstand bleef 'zeuren'. We hadden gezegd waar het was en het zou goed te doen zijn voor der zei ze zelf. En daarna bleef ze vragen om de afstand etc. Alsof ze nooit het adres had gehad. Oké prima. Maar toen het drie dagen duurde voordat de eigenaar van de paarden zelf had appte blééf ze mij maar appen van 'oh het duurt zo lang' en 'je hebt Mn nummer toch wel gegeven?'.
Nou, toen de eigenaar dus eindelijk appte was zij helemaa blij. Dus zouden ze een datum afspreken om te komen kijken.
Maar... :')
Toen de eigenaar zei dat ze het toch niet wilde (ook omdat het bij haar thuis op terrein is), werd ze helemaal boos :') Zij was erachter gekomen dat er bos in de buurt was en had aan mij gevraagd of ik daar ook reed. Ik zei van wel maar ik meldde duidelijk dat zij nog niet gelijk naar buiten mocht.
Toen ze dus hoorde dat zij het niet zou worden, begon ze tegen de eigenaar dingen te zeggen als : 'ja maar ik zou met Suzanne gaan buiten rijden!!!!!' Etc.

Nou daarna heeft ze een week lang de eigenaar lastiggevallen met zeuren etc. Ben uiteindelijk wel blij dat ik daarmee Mn verzorgparden niet hoef te doen.. De eigenaar was ook al bang dat ze dan achter haar rug om dingen zou gaan doen..

Een koude trui, is geen goede trui.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:01

Ze was 15 (!!!), en daarmee had ik toch wel verwacht dat ze iets volwassener zou zijn. :')

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:09

Ik denk dat het grootste probleem betreft tijd tegenwoordig is dat de jeugd van nu 101 hobby's heeft.
En ja dan kunnen ze vaak niet want de andere hobby moet ook.

Wij hadden vroeger 1 hobby: paarden.
En daar gingen we dan ook helemaal voor.
Vandaar dat we niet zo gemakkelijk begrijpen dat een 14 jarige geen tijd heeft op zaterdag of een dag dat de school eerder uit is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:22

Ik heb nog steeds 1 hobby: Paarden! En niks gaat mij weghouden van paarden hahaha. Als mn pa wilt varen zeg ik neee! ik ga niet mee, moet naar paarden!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:50

Yep.


Paarden....paarden en paarden.
Nou ja. Eigenlijk wel pony's

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:36

@Trui dat zijn gewoon werktijden, met die tijden moet ik ook leven (8:3p tot 17:30 + 30 minuten enkele reis), en daarna nog naar m'n paard.

Ik heb ook wel meer hobbies, maar op m'n 14e geen die een hele dag in nam en dan daarnaast nog een andere...
Als één hobby zoveel tijd in beslag neemt kan je het beter daar bij houden in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-17 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:37

Hier ook. Deed alles voor de paardjes. (Nog steeds hoor haha)

Wat denken jullie hiervan?:

Ik ben bijrijder van een leuk paardje. Betaal 80 in de maand voor 3x in de week. Mocht er alles meedoen, en tijdens de zwangerschap heb ik de volledige training opgepakt, en heb ik dr van groen, naar L1 getraind. (Nog niet gestart). Nu wou de eigenaar na haar zwangerschap weer rijden, helemaal goes natuurlijk, paard is van haar. Heb ook altijd met haar overlegd over alles.

Maar nu liep ze tijdens mijn vakantie kreupel, (wanneer de eigenaar weer reed).

Paard bleef pijn vertonen en kreupel lopen, dus na opdringen van mij naar de kliniek geweest om na te kijken. KS. De afwijking die in dit geval is aangeboren, en in combi met een slecht passend zadel.
Dit zou weer met goede training haalbaar zijn om wedstrijden oid te starten.

De eigenaresse is op de terugweg gaan googlen hoe KS komt. En dat komt volgens haar door overbelasting. Terwijl de da dat dus ontkende.

Dus ik krijg de schuld dat ik dat paard kapot heb gereden. paard mag nu de stal niet meer uit ivm veel pijn etc, maar nu wil ze ook nog dat ik de volle 80 ga betalen voor een paard dat niks mag voorlopig. Ik wou eigenlijk sowieso wou stoppen omdat ik zo als vuil aan de kant wordt gezet en mijn eigen paardje wil gaan kopen.

Maar ze blijft maar hameren op dat geld en verteld opeens niet meer hoe het met Joy is gegaan in de kliniek..

Wat zouden jullie doen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:40

Dat vind ik dus ook altijd het moeilijke van geld vragen.
Ik heb dat nooit gedaan want wanneer kun je door vragen en wanneer niet.
Voor een eigenaar gaan ook alle kosten door, plus die van de dierenarts er nog bij.
Uiteraard is het voor de bijrijder geen eigen paard en die betaald weer voor rijden, wat dan niet kan.
Ik blijf dat echt een enorm moeilijk onderwerp vinden.

Aan de ene kant vind ik het een soort van laf als je nu ineens gaat, aan de andere kant ja waarom niet.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:42

Lastig, hoe lang zou de periode zijn dat paard niks mag?
Als je betaald voor het rijden, zou ik het iig eerlijk vinden als je minder hoeft te betalen.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:43

Ja want waar betaal je geld voor? Niet voor het aaien toch?

Een koude trui, is geen goede trui.


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:46

Trui schreef:
Ja want waar betaal je geld voor? Niet voor het aaien toch?

Omdat je ook een band hebt met zo'n paard. Op kunt bouwen en er meer van kunt leren dan van een manege paard waar elk ander uur een ander op hobbelt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:48

Ik zou het geen probleem vinden omdat te blijven betalen (met een eigen paard dat kreupel is zal je ook de volle pond moeten betalen voor de stal, ondanks dat je van een deel van de accomodatie geen gebruik zal maken) maar ik zou wel moeite hebben met die beschuldigingen...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:51

Nee inderdaad de beschuldigingen vind ik ook niet terecht als de dierenarts zo specifiek aan heeft gegeven dat het niet aan het rijden ligt.
Vaak is dat wel dus ik snap de eigenaar wel. Maar als de dierenarts zo duidelijk daarin is zijn de beschuldigingen niet terecht.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:53

Ze heeft letterlijk gevraagd waar t geld bleef en dat ze de dierenarts kosten op mij verhaald. Ik wil ook wel zeggen dat ik wil helpen met opbouwen oid, maar ik krijg totaaaal geen waardering en ze nemen me niet serieus. Er staan op stal verder wel genoeg mensen om me te springen. Want die vinden mij wel prettig en fijn enzo.

Verder lopen ze achter mijn rug om te banketstaaf dat ik dus dat paard kapot heb gereden en ze lopen tegen mij te liegen, dus ben sowieso best wel kwaad.

Kijk ik ben de beroerdste niet met geld betalen, maar betalen voor een paard die je niet eens de stal uit mag halen omdat ze pijn heeft.... Dat gaat mij te ver.

Ik wou of Joy overnemen, of een ander paard kopen, maar een paard met KS kopen durf ik niet aan omdat ik echt de sport in wil, en dat vind ik niet eerlijk tegenover Joy..

Ik betaal in principe voor het rijden ja.. Andere stalgenoten zouden mij juist betalen ivm rijniveau :+

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:54

Dan zou ik daar eerlijk gezegd snel wegwezen. Klinkt niet als een fijne plek en vind het heel disrespectvol van de eigenaresse.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers