Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-17 17:16

Hele vage titel misschien maar ik zal het wat beter uitleggen.

Als sinds ik me kan herinneren heb ik vaak last van 'groeipijn'
Nouja daar werd het vroeger altijd op gegooid.
Het kan beginnen in een deel van mijn lichaam en zakt dan af naar een ander deel van mijn lichaam.( Dit meestal binnen een uur) En in totaal kan het ongeveer 3 uur duren. Paracetamol helpt helaas niet.
Het klinkt heel gek maar wat wel helpt is als het bijvoorbeeld in mijn boven been zit om er dan op te gaan stompen met mijn vuist. Klinkt echt alsof ik in de war ben haha maar dat verlicht de pijn dan heeeel eventjes.
Ik ben hiervoor nooit naar de huisarts geweest omdat ik vanaf mijn 14e ongeveer overgewicht heb en mijn huisarts er nog al een handje van had om alles daar op te gooien.
Ik heb inmiddels een gastricbypass gehad hierdoor ben ik nu 23 kg afgevallen.
Ik verwacht absoluut niet dat het weg gaat (de pijn) maar heb altijd gezegd dat als ik op 'normaal' gewicht ben ik naar de HA zou gaan omdat ze dan mijn gewicht niet meer de schuld kunnen geven.
Ik weet bijna zeker dat het niet door mijn gewicht komt want het zit soms ook in mijn armen/polsen. En ik had er ook al last van voor mijn overgewicht.

Ik heb proberen bij te houden wanneer ik het heb of er een patroon in zit maar deze heb ik echt niet kunnen vinden.
Mijn moeder heeft fibromyalgie en ze vertelde me dat het bij haar ook zo begonnen is.

Vanaf gister middag heb ik nu overal een klein beetje pijn (ipv heel erg op 1 plek) en ik ben het zo zat ik word er zo moedeloos en moe van. Dat ik een afspraak bij de huisarts heb gemaakt voor morgen. Bij mijn moeder deden ze er 2 jaar over om er achter te komen wat het was. Dus ik ben heel benieuwd.

Ik ben benieuwd of mensen zich herkennen in dit verhaal.
Sorry voor het misschien wat vage verhaal maar zit op mijn werk en was echt even nieuwsgierig of iemand het herkend


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:19

Je kunt toch gewoon naar een andere HA die je wel serieus neemt. Vind het nogal een raar verhaal om het dan maar op internet te gaan vragen, er is meer dan een huisarts in het land hoor.

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-17 17:21

Ik ga morgen ook naar mijn huisarts en als die me nu niet verder helpt ga ik idd naar een andere. Dan nog zal het heel lang duren voor ik uitslag heb dus ik vroeg me gewoon af of mensen dit misschien herkennen.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:36

Ik zou je bloed eens laten testen op b12 :)

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-17 17:38

Mijn bloed is op alles getest voor de operatie alles was prima. En ik heb het al heel mijn leven. Dus het kan niet nu ineens van een te kort komen.


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:41

Vitamine B12, D3 of magnesium tekort kunnen spierkramp geven.

Het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.

Het slaan op je spieren dat dat pijnverlichtend werkt is niet gek trouwens. Dat is fysiologisch uit te leggen, maar dat zal ik je niet mee vermoeien.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:42

Inderdaad uitgebreide bloedtest aanvragen waar in elk geval op B12 getest wordt. Verder denk ik bij spierpijn aan magnesium tekort.
Hoe zit het nu na je operatie met je vitamine-inname? Aangezien je niet veel meer kan /mag eten?
Krijg je daarvoor ook begeleiding?

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:46

Je kunt zeker wel geboren worden met een b12 tekort. Wat was je waarde? Vanaf 150 wordt in Nederland al als 'genoeg' beschouwd, terwijl ie toch zeker wel 300-400 moet zijn!

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-17 17:48

Ja ik heb elke dag tabletten speciale voor mensen met een gastricbypass. Die neem ik ook netjes dagelijks. Maar het is al sinds ik een jaar of 10 ben. En de operatie is 2 maanden geleden. Sinds dien niet verergert of verminderd. En voor de operatie al een uitgebreide bloed test gehad. Voor tekorten.
Ik weet zelf de waardes niet ik weet alleen dat ze het prima vonden

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:13

Dat "ze" 'het' prima vonden - ;) een vriend van mij zegt dan cynisch: 'dat is fijn voor hen'.

Goed, dat je inmiddels een andere huisarts hebt - en neem jezelf serieus.

Fibromyalgie wordt wel omschreven als een soort van burn out van de spieren. Baden in natrium bicarbonaat kan in principe de pijn verlichten. (1 badkuip, water van 37 graden, 100 gram natrium bicarbonaat - en dan een half uur 'weken' ;) , als je zin hebt met een muziekje oid.)

De betere oplossingen hebben van doen met goede darmflora (die heb jij driedubbel zo hard nodig ivm je maag) en voldoende serotonine (hoeft echt niet per ssri). Uiteraard veel magnesium (moeilijk in het bloed te meten) en je B12 hoort ook op orde te zijn (maar ivm je maag verwacht ik dat je daar op bent gecontroleerd).

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:14

Kan idd fibro zijn. Probeer eens dagelijks magnesium te slikken, minimaal 400 Mg. En kijk eens of het met een week minder is.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:46

Zijn het echt zenuwpijnen of spierpijn? Heb je ook afwijkende voeten? (Holvoet?)

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:01

Zelfde kramp en vermoeidheids klachten hier ook.
Gebruikte al magnesium olie en sliktea af en toe magnesium bij. Hielp wel wat maar loste het probleem niet op. Net als dry needleing. Haalde knopen weg, maar bleef terugkomen.

laatst uitgebreid bloed getest vanwege de spier-en gewrichtsklachten in combi met vermoeidheid en onverklaarbaar aankomen. daar kwamen verhoogde BSE ontstekinswaarden uit, een te hoog bloed glucose gehalte (diabetes type2 kan ook spier en gewrichtsklachten geven) en een te laag vitamine D. B12 Was bij mij oké.

Ik slik nu vitamine D3 (800IE) op recept omdat ik geen injecties wilde en eet er nog meerdere keren per week vette vis bij. Ben suiker en koolhydraten gaan beperken ivm het te hoge bloedsuiker en slik voor de zekerheid ook dagelijks wat magnesium bij.
binnen twee weken D3 slikken + vis eten was de ergste spierpijn en verkramping afgezakt. Ik krijg minder erg spierpijn na inspanning en het gaat sneller over maar vooral het echte continue gevoel van verkramping is nu voor zo'n 75% verminderd.

De gewrichtspijn nog niet helaas.

Mijn huisarts dacht vanwege de klachten en ontstekingswaarden aan spierreuma en wilde me aan de prednison hebben. Dat zag ik niet zitten (wilde bloedsuiker oplossen en afvallen, niet nog meer ellende) en heb flink gegoogeld en zelf geconcludeerd dat spierreuma niet aannemelijk was aangezien leeftijd en de al 25 jaar aanwezige klachten niet pasten. jaren geleden had een huisarts al eens gezegd dat ik er maar mee moest leren leven en accepteren dat ik minder aankon dan een ander. Vooral ook vanwege het vreselijk vermoeide gevoel en lijf dat vrijwel continu pijn doet.

Ik wilde dat ik dit vitamine D tekort jaren eerder had geweten.

B12 Was met de zwangerschap wat laag en heb toen ook extra B vitakinecomplex geslikt. Maar die D3 lijkt voor mij de oplossing!


Peelie schreef:
Vitamine B12, D3 of magnesium tekort kunnen spierkramp geven.

Het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.

Het slaan op je spieren dat dat pijnverlichtend werkt is niet gek trouwens. Dat is fysiologisch uit te leggen, maar dat zal ik je niet mee vermoeien.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-08-17 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:03

Ik heb zelf ook een vitamine D3 en B12 tekort. Daarbij ook fibro. Ik spreek idd uit ervaring.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Anoniem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:06

Kan inderdaad fybro zijn of een andere aandoening die erop lijkt. De groeipijn herken ik heel erg; bij mij bleek het Ehlers Danlos Syndroom te zijn. En inderdaad dat willen slaan of jezelf helemaal willen verdraaien of de verkeerde kant op willen buigen... zo herkenbaar...

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:42

En, hoe reageerde de huisarts...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:47

In mijn geval was het een scheefstand van mijn bekken. 20 jaar spierpijn gehad in mn gehele lichaam. 5 fysio's, 2 zooltjesmakers, x-rays, huisartsen, orthopeden. En uiteindelijk door de osteopaat opgelost. Doordat mn bekken scheef stond door een gering beenlengteverschil werd er aan mn spieren in mn hele lichaam getrokken om te compenseren. Intensieve behandeling gehad bij de osteo en nu nog 1x in de 3 maanden voor een onderhoudsbeurtje.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 14:10

Ik heb om 17:00 een afspraak dus ik weet het nog niet maar ga er van uit dat ik bloed moet laten gaan prikken. Ik word er gek van normaal is het maar een uurtje en nu is het al 2,5 dag constant.
Het zijn echt spierpijnen maar het voelt niet als normaal spierpijn na het sporten ofzo. En ik heb normale voeten.
Ik hoop dat het met vitamine op te lossen is maar eerlijk gezegd geloof ik niet in vitamine te kort met die vitamine die ik elke dag neem.

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:57

Er is veel meer dan "vitamine gebrek".

En wat jij slikt ivm de GB is vooral compensatie voor wat je maag nu niet meer kan - zou jij voor die tijd al een vitamine B12 gebrek gehad hebben, dan wordt dit met de compensatie niet hersteld - daar heb je een "boost" voor nodig.

Maar goed, dit is allemaal op de zaken vooruit lopen.
Neem jezelf serieus, zeg duidelijk wat de klachten zijn en vraag de arts alles wat je weten wil.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 20:26

Ik ben geweest. Ze heeft me door verwezen naar een reumatoloog. We hebben het idd ook over magnesium gehad en die heb ik gelijk gekocht. Daar ook gelijk mee begonnen. Ik hoop zo dat het daar aan ligt. Ergens voel ik me dan ook "genaait" omdat ik al die tijd met pijn heb gelopen terwijl het gewoon op lossen was met vitamine. Maar dat is dan mijn eigen stomme schuld had ik maar eerder naar de ha moeten gaan. Ik ga morgen bellen voor een afspraak

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:32

Kan het aan je eet stijl liggen, heb je daar al eens onderzoek naar gedaan?

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 20:38

Ik heb een gastricbypass en eet naar die richtlijnen.
Daarvoor at ik heel anders. Ik heb het nu en ik had het toen ook.. dus ik zou het echt niet weten. Morgen afspraak maken bij de reumatoloog

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:52

Bij de reumatoloog ben je goed terecht.

Je bent niet toevallig ooit door een teek gebeten?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:53

Bij mij werkt magnesium enorm goed. Ik merk het meteen als ik het vergeten ben. Ik ben nog steeds heel gevoelig voor spierpijnen maar die enorme pijnen dat ik mijn bed niet uit kon komen heb ik niet meer.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 21:29

Nee nooit gebeten door een teek (in hoever ik dit weet)
Suzanne Hoelang duurde het bij jou voordat de magnesium pillen gingen werken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, froukje_, Gypsy, Kaplaars, Kayleigh__, Leedebee, leonie87, linda2008, lissssan, Lynn_Nikita, othelloster, swatch, Thami en 179 bezoekers