Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:21

TelmaB schreef:
Ik werd vandaag gebeld door iemand met een pony die ik zou kunnen verzorgen. Kwam alleen niet goed uit op dat moment, dus had tussen 6 en 7 uur teruggebeld moeten worden. Is helaas niet gebeurd. Zelf terugbellen gaat ook niet want het was een privenummer. Misschien was het wel gewoon nep.

Wel ontzettend jammer zeg! -O-

Wat balen! Dat had ik ook een keer; dat iemand zou bellen en het nooit meer deed. En toen ik eindelijk een verzorg-shetje had, hij zou een paar weken ergens anders staan zei de eigenares: zou ze ook opbellen als hij weer terug was.. Ook nooit meer wat van gehoord -O-

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:32

Bay schreef:
Eapy schreef:
Mag ik vragen of er ook verzorgster/bijrijdsters op zoek zijn die ouder zijn dan 25...?


Hier eentje :) Ik denk dat er minder 25+ zijn dan onder de 18. En misschien minder zichtbaar in de advertenties (als in ze adverteren niet zoveel als de <18).

Heb je inderdaad al op fb geprobeerd?


Dat is waar, maar heb zelf ook advertenties staan... Denk dat het vooral met de regio te maken heeft. FB ook al geprobeerd, maar gebruik het zelf niet echt.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:19

Oh jammer, dan zal het waarschijnlijk aan de regio liggen ja. Regio Amsterdam lijkt me lastig.

Zijn er ook mensen hier die marktplaats gebruiken? Ik zie nu vrij veel advertenties op mp staan. Maar volgens mij werd het een hele tijd niet echt meer gebruikt sinds de regels rondom max aantal woorden en betalen werden veranderd toch? Verder blijft alleen bokt en fb dan over geloof ik...

Edit: even naar je advertentie gekeken Eapy en het ziet er heel leuk uit. Volgens mij een hele leuke plek voor iemand die niet alleen rijden maar ook alles rondom paarden verzorging leuk vindt. Jammer dat er daar niemand voor te vinden is.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:25

Bay schreef:
Oh jammer, dan zal het waarschijnlijk aan de regio liggen ja. Regio Amsterdam lijkt me lastig.

Zijn er ook mensen hier die marktplaats gebruiken? Ik zie nu vrij veel advertenties op mp staan. Maar volgens mij werd het een hele tijd niet echt meer gebruikt sinds de regels rondom max aantal woorden en betalen werden veranderd toch? Verder blijft alleen bokt en fb dan over geloof ik...

Edit: even naar je advertentie gekeken Eapy en het ziet er heel leuk uit. Volgens mij een hele leuke plek voor iemand die niet alleen rijden maar ook alles rondom paarden verzorging leuk vindt. Jammer dat er daar niemand voor te vinden is.


Dankje, fijn om te horen! Er zijn mensen te vinden, maar niet de goeie zeg maar... Ik gebruik ook MP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:29

Ik heb Marktplaats en FB gebruikt, op allebei een tiental reacties gehad. Was dan ook vrij snel weer voorzien (Lees; na twee dagen). Houd het gewoon kort en bondig, hele lappen tekst gaat toch niemand lezen. Op Facebook kun je zeker wat uitgebreider zijn maar zorg dat het overzichtelijk blijft.

Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:31

Anoniem schreef:
Ik heb Marktplaats en FB gebruikt, op allebei een tiental reacties gehad. Was dan ook vrij snel weer voorzien (Lees; na twee dagen). Houd het gewoon kort en bondig, hele lappen tekst gaat toch niemand lezen. Op Facebook kun je zeker wat uitgebreider zijn maar zorg dat het overzichtelijk blijft.

Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!


Het gaat er niet om dat ik geen reacties krijg, ik krijg er juist heel veel! Maar er zitten gewoon geen toppers bij...

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:34

Had het over de vraag van Bay of er nog mensen MP gebruikten en ja, die zijn er dus zeker haha.

Wat vervelend dat je zo veel reacties krijgt maar geen mensen die je het liefst bij je paarden wilt hebben... Kan me voorstellen dat dat behoorlijk ontmoedigend werkt.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:56

Ik moet zeggen dat ik niet echt op MP kijk, maar vooral Facebook in de gaten houd. Het paard dat ik al 4,5 jaar bijrijd gaat verhuizen waardoor ik ook weer op zoek moet naar iets anders. Donderdag ga ik een ander paard proberen dat op stal staat bij mijn bijrijdpaard, maar als dat niks is ga ik een advertentie op Facebook zetten

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:29

Jammer zeg Eapy, dat lijkt me frustrerend. Maar de juiste match is er vast! Misschien dat het na de zomer ook makkelijker gaat. Ik denk dat een hoop mensen wachten met zoeken/reageren totdat ze terug zijn van vakanties ed.

Anoniem schreef:
Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!


Ja dat is waar. Dat is het voordeel van zelf een advertentie plaatsen.
Ik twijfel alleen of ik het nu ga doen. Mijn bijrijdpaard is net verkocht. Ik heb haar heel intensief verzorgd (4-5x in de week, ik betaalde de meeste van de kosten, regelde alles rondom verzorging en training, etc.) dus ik had echt een band met haar en het valt me zwaar dat ze nu weg is. Vooral ook omdat de verkoop zo snel ging - heb niet echt goed afscheid kunnen nemen. Ik weet daarom niet of ik actief op zoek wil gaan naar een nieuw bijrijdpaard - wat als dat weer gebeurt?
Dus ik blijf misschien voor nu gewoon rondkijken of er een advertentie verschijnt die er zo leuk uit ziet dat ik wel moet reageren :P

@ Nienke - jammer dat je bijrijdpaard verhuist na zoveel jaar! Dat is balen zeg. Succes donderdag!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:37

Bedankt! Voor jou ook balen dat die van jou verkocht is.. Ik snap je gevoel wel. Mijn bedoeling is uiteindelijk ook om zelf iets te kopen maar zolang ik nog aan het sparen ben hoop ik de tijd te kunnen overbruggen met een bijrijdpaard. Wie weet bevalt dat wel zo dat dat eigen paard niet meer hoeft maar dat zien we dan wel weer

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:06

Klinkt als een goed plan. Dan kun je rustig sparen en van elk bijrijdpaard leer je een hoop. Dan ben je straks nog beter voorbereid op een eigen paard :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:15

Dat zeker, van m'n huidige bijrijdpaard (en eigenaresse) heb ik ontzettend veel geleerd :)

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:06

Hoi :wave:

Mag ik mij melden? Omdat ik ga verhuizen per half Augustus naar mijn ouders (Huissen) heb ik mijn leasepaard moeten opzeggen.

Dus ik ga weer opzoek naar een verzorg-/bijrijdpaard/pony.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:31

Ik ben inmiddels 40

Verzorg al pony's vanaf mijn 12e en op mijn 23e mijn eigen pony gekocht en daarnaast nog andere paarden en pony's bij gaan rijden. Vanaf 2006 paarden aan huis (ook pension) en in 2007 een voormalig) Z1 dressuur leerpaard gekocht en denk een jaar later een voormalig Z2 (leer)paard bij gaan rijden.

Even pauze gehad tussen 2009 en zomer 2014 vanwege zwangerschappen en zo. In zomer 2014 weer op zoek gegaan omdat mijn eigen paard vanwege blessures en gekanteld hoefbeen niet meer geschikt was om echt te rijden, mijn pony op leeftijd wel licht recreatief maar niet meer geschikt voor echte dressuurlessen en ik weer echt wilde gaan rijden en lessen.

En nu na 3jaar hard werken met wekelijks privelessen om weer op mijn oude niveau te komen en bij te leren, een indoorwedstrijdseizoen en behalen doel M1 geklasseerd worden,
weer op zoek naar nieuwe uitdaging.

Ik heb hier wel meer herintredende moeders gehad die bijrijdpony of paard zochten. En ook vrouwen van tussen de 50 en 55. Dus ja... Die zijn er zeker!

Eapy schreef:
Mag ik vragen of er ook verzorgster/bijrijdsters op zoek zijn die ouder zijn dan 25...?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-08-17 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:42

Eapy schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb Marktplaats en FB gebruikt, op allebei een tiental reacties gehad. Was dan ook vrij snel weer voorzien (Lees; na twee dagen). Houd het gewoon kort en bondig, hele lappen tekst gaat toch niemand lezen. Op Facebook kun je zeker wat uitgebreider zijn maar zorg dat het overzichtelijk blijft.

Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!


Het gaat er niet om dat ik geen reacties krijg, ik krijg er juist heel veel! Maar er zitten gewoon geen toppers bij...


Als ik daar in de buurt zou wonen zou ik wel reageren denk ik. Ben alleen niet zo van het grondwerk Wel longeren (enkel en eventueel ook dubbele longe)

Ik vind mijzelf niet echt onder "de gemiddelde bijrijder" vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:30

joyce B schreef:
Ik ben inmiddels 40

Verzorg al pony's vanaf mijn 12e en op mijn 23e mijn eigen pony gekocht en daarnaast nog andere paarden en pony's bij gaan rijden. Vanaf 2006 paarden aan huis (ook pension) en in 2007 een voormalig) Z1 dressuur leerpaard gekocht en denk een jaar later een voormalig Z2 (leer)paard bij gaan rijden.

Even pauze gehad tussen 2009 en zomer 2014 vanwege zwangerschappen en zo. In zomer 2014 weer op zoek gegaan omdat mijn eigen paard vanwege blessures en gekanteld hoefbeen niet meer geschikt was om echt te rijden, mijn pony op leeftijd wel licht recreatief maar niet meer geschikt voor echte dressuurlessen en ik weer echt wilde gaan rijden en lessen.

En nu na 3jaar hard werken met wekelijks privelessen om weer op mijn oude niveau te komen en bij te leren, een indoorwedstrijdseizoen en behalen doel M1 geklasseerd worden,
weer op zoek naar nieuwe uitdaging.

Ik heb hier wel meer herintredende moeders gehad die bijrijdpony of paard zochten. En ook vrouwen van tussen de 50 en 55. Dus ja... Die zijn er zeker!

Eapy schreef:
Mag ik vragen of er ook verzorgster/bijrijdsters op zoek zijn die ouder zijn dan 25...?


Jupp, bij mij heeft ook een moeder van rond de 40 mijn paard gereden! 2 weken maar, dat wel... Maar dat was om andere redenen en niet vanwege d'r leeftijd :P

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:43

Ik heb ook het andere topic gevolgd en meld me nu in deel 2 :)
Ik ben sinds kort opzoek naar een nieuwe verzorgpony, nadat ik eind maart afscheid heb genomen van Chanel.
Ik heb ook een advertentie gemaakt, wat vinden jullie daarvan? Tips zijn welkom. Ik vind hemzelf misschien wat te lang, maar weet niet zo goed hoe ik het kan inkorten.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:29

Ik denk dat je advertentie zo wel oké is, vind hem qua lengte wel meevallen :)

Mijn afspraak van morgen gaat helaas niet door omdat er voor het paard in kwestie dinsdag ook kopers komen kijken

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:11

Ik vind je advertentie heel leuk klinken Reusje! Ik hoop dat je snel een nieuw maatje vindt :)

Kan ik iemand pben voor advies mbt een bijrijdpaard? Ik ben gevraagd door een oud stalgenoot of ik haar wil helpen met haar paard. Ik vind het opzicht leuk klinken maar ik twijfel of ik het moet doen voor een aantal redenen die ik hier niet wilt neer zetten. Ik kan wat advies gebruiken :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:23

Je mag mij een pb sturen hoor :)

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:39

Bedankt! You've got mail

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:43

Mij mag je ook pb'en als je nog meer meningen nodig hebt :)

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:03

NienkeV1994 schreef:
Mij mag je ook pb'en als je nog meer meningen nodig hebt :)


Ik heb je een pb gestuurd!

Bedankt iedereen aan wie ik een pb kon sturen en die mij een pb stuurde! Het is heel behulpzaam om jullie verschillende meningen en tips te horen :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:57

Ik heb een leuke pony gespot in de buurt via marktplaats *\o/*
Echter gaat de communicatie tussen mij en de eigenaar niet heel gemakkelijk, ik begrijp niet goed wat ze zoekt. Even doorbijten :o

Edit: is er iemand die ik even mag pb-en hierover?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:13

Ja hoor :j