vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 21:32

Discussiepuntje ....
vandaag welke leeftijd vinden jullie het acceptabel of normaal dat een kind een eigen tv met x box op zijn kamet heeft? Mijn zoon van 7 kan van van zijn oom een x box cadeau krijgen. Mijn man wil nu een tv kopen zodat hij op zijn slaapkamer kan gamen. Ik vind hem nog erg jong.

Wat vindt bokt? ?

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:34

xbox gewoon op de tv beneden aankoppelen, kan je oogje in de gaten houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:34

Waarom kan de Xbox niet gewoon op de normale TV aangesloten? Ik vind 7 ook wel erg jong om alleen met een Xbox boven te zitten, maar wij mochten uberhaupt nooit een TV op de kamer. Als we iets wouden zien kwamen we maar gezellig beneden zitten :=

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:35

Ik zou nu willen zeggen zeker tot 12 jaar niet, maar misschien denk ik dan wel heel erg ouderwets. Sowieso ben ik er niet voor als een kind afgezonderd kan gamen, daar moet je als ouder wel toezicht op houden vind ik.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:37

Ik heb er nu met 19 nog geen op mijn eigen kamer. Heb een laptop van mezelf gekregen toen ik 10 werd ( dit ivm school, anders pas met 12 ) Daar kijk ik nog wel eens tv op, maar gamen deed ik altijd op de tv in de woonkamer

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:37

Euh.. niet? Heb als kind zijnde nooit een tv gehad op mn kamer. Nooit gemist. Gamen deden we beneden op de computer en die ene keer dat we een spelcomputer hadden was dat beneden op de tv (waarbij ouders net zo hard mee speelden)

Kamer moet een rustplek zijn voor een kind. Pas als ze voor het voortgezet onderwijs huiswerk en leerwerk mee krijgen zouden ze een computer/ laptop kunnen krijgen. En als ze zelf geld gaan verdienen mogen ze van mij part hun eigen tv kopen.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:38

Hier wil ik het helemaal niet, slaapkamer is om te slapen, en voor de oudere kinderen om te spelen, maar geen tv's, spelcomputers etc in de kamers. We hebben een Wii U in de woonkamer,daar staat ook de tv (zonder daadwerkelijk tv te ontvangen, enkel Amazon Prime video en Netflix) en dat is meer dan genoeg.
Nou delen bij ons de kinderen een kamer, (1 meisjes, 1 jongens kamer) en de leeftijden liggen nogal uit elkaar.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:39

Ik kreeg al vrij jong een eigen tv. Voor mijn 9e verjaardag.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:40

Dat hangt zó van het kind af. Ik was er nooit aan toe geweest, maar mijn broertje kreeg er eentje voor zijn playstation 1, maar hij was zo'n braaf jongetje dat hij keurig om 20.00 ging slapen.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:41

Leffroi schreef:
Euh.. niet? Heb als kind zijnde nooit een tv gehad op mn kamer. Nooit gemist. Gamen deden we beneden op de computer en die ene keer dat we een spelcomputer hadden was dat beneden op de tv (waarbij ouders net zo hard mee speelden)

Kamer moet een rustplek zijn voor een kind. Pas als ze voor het voortgezet onderwijs huiswerk en leerwerk mee krijgen zouden ze een computer/ laptop kunnen krijgen. En als ze zelf geld gaan verdienen mogen ze van mij part hun eigen tv kopen.


Dat.
Kind is 7. Nergens voor nodig dat hij zich afzondert in zijn kamer en een eigen tv nodig heeft.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:42

Gewoon op de normale televisie houden, en vaste tijden afspreken zodat ze niet de hele dag in huis zitten, kinderen horen lekker buiten te spelen. Zo hebben wij het ook altijd gedaan vroeger.

Ik heb op mijn 17e uiteindelijk mijn eigen televisie zelf gekocht :)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:43

Waarom überhaupt een tv op een slaapkamer :? Daar slaap je toch? Bij ons thuis mocht het niet, en in mijn eigen huis is dat ook de regel :Y)

Zeker voor een kind vind ik dat echt niet nodig :n gamen al helemaal niet uit het zicht.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:45

Niet?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:45

Ik kreeg op min 16de een tv. Toen ik geslaagd was voor mijn examen.
Dat is voor nu het plan voor onze kinderen ook :) tot die tijd staat de pc en de tv in de huiskamer
Slaapkamer is om te slapen en eventueel lezen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:08

Niet?
Ik heb het nooit gehad en zelfs nu ik op mezelf woon nog niet. Mijn vriend had het wel bij zijn ouders maar vond het voornamelijk irritant. Sliep daardoor zelf onrustiger en ook vooral later. Zeker als ik zat te gamen vond ik het lastig om weg te leggen in bed.

Nu hebben we 3 spelcomputers aangesloten op de tv in de woonkamer en een game computer, ook buiten de slaapkamer. Vind de slaapkamer voor rust.

Ik denk dat het beter is om de xbox aan te sluiten op de tv in de woonkamer, dan heb je ook nog enigszins zicht op de spellen die er gespeeld worden. 7 is vrij jong en de spellen niet altijd geschikt voor een 7 jarige.
Ook vind ik dat je zeker bij een 7 jarige best wat controle mag hebben over bedtijden. Kan me voorstellen dat het lastig is voor hem om te gaan slapen. Ken mezelf ook als ik vanuit bed zit te gamen, dan werd het maar zo 4u s nachts (of later).

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:09

Nooit een eigen tv gehad. Spelletjes speelden we op de pc in de woonkamer, waar mijn ouders zagen wat ik deed. En zo gaat het hier ook gebeuren. Mijn zoon van bijna 9 zou zeker niet alleen op zijn kamer met de playstation mogen spelen. Gaat echt niet gebeuren.
Geen toezicht, geen interactie in het gezin, noem me maar ouderwets

Op de slaapkamer wordt geslapen, en gelezen als ze beneden hun concentratie niet vinden.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:11

Ik was een jaar of 15 dat ik er een kreeg/mocht. Voor mij is mijn slaapkamer echt mijn eigen plekje, soms wil je je toch gewoon even kunnen afzonderen en lekker je eigen ding kunnen doen.

Nou vind vind ik 7 wel echt te jong voor zoiets, eerder vanaf een jaar of 12/13/14 :)

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:12

Ik denk dat je niet zo dramatisch hoeft te denken over een xbox (+tv) eigenlijk. In welke zin is dat nu zo anders als ander speelgoed? Alsof ander speelgoed of een boek nooit aantrekkelijker is dan braaf gaan slapen. Bij een xbox kan je nog gewoon afspreken dat je de controller in de huiskamer legt, die kan je namelijk helemaal niet bedienen zonder.

@verootje: Waarom zou een kind niet kunnen gamen uit het zicht? Als je gewoon spellen uit kiest die passen bij de leeftijd van het kind (en waarin geen dingen voorkomen waar je zelf eventueel niet achter staat) dan is er toch niets aan de hand. Ik speelde vroeger een of ander spel over een mannetje wat door doolhoven rende en bij ieder poortje dan een woord moest spellen of een rekensom moest maken, als je dat soort spellen speelt heb je (ook als 7 jarige) geen begeleiding nodig?

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:15

Ik mocht vanaf mijn 20ste een tv op mijn kamer. Heb het nooit gewild en dus ook nooit gehad, noch gemist.
Ikzelf ben een buitenmens. Moest ik kinderen hebben zouden ze geen tv op de kamer krijgen, maar zou ik ze stimuleren om buiten te spelen, zeker op 7jarige leeftijd. Maar goed dat ben ik. Iedereen heeft andere. Normen en waarden, vindt andere zaken belangrijk,...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:16

liedje89 schreef:
Ik denk dat je niet zo dramatisch hoeft te denken over een xbox (+tv) eigenlijk. In welke zin is dat nu zo anders als ander speelgoed? Alsof ander speelgoed of een boek nooit aantrekkelijker is dan braaf gaan slapen. Bij een xbox kan je nog gewoon afspreken dat je de controller in de huiskamer legt, die kan je namelijk helemaal niet bedienen zonder.

@verootje: Waarom zou een kind niet kunnen gamen uit het zicht? Als je gewoon spellen uit kiest die passen bij de leeftijd van het kind (en waarin geen dingen voorkomen waar je zelf eventueel niet achter staat) dan is er toch niets aan de hand. Ik speelde vroeger een of ander spel over een mannetje wat door doolhoven rende en bij ieder poortje dan een woord moest spellen of een rekensom moest maken, als je dat soort spellen speelt heb je (ook als 7 jarige) geen begeleiding nodig?


In de zin van dat een tv blauw licht uitzend wat je hersenen activeert en dat is nogal onhandig als het de bedoeling is dat je gaat slapen. En je slaapkwalitet wordt minder.

En ja, bij gamen wil ik zien wat ze doen. Best naïef om te denken dat ze alleen de spellen doen die jij ze geeft.

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:19

Ik was ook wel best jong geloof ik, volgens mij een jaar of 9/10 ofzo. Maar de tijden waren toen anders, toen waren we niet de hele dag aan het gamen, speelden veel liever buiten, touwtje springen, tikkertje, hinkstapsprong en die ongein :D. Denk dat ik elke avond GTST keek/mocht kijken en daarna moest gaan slapen. Ging op zich prima, vond de tv verder ook niet zo heel boeiend. Alleen leuk als er vriendinnetjes bleven slapen, filmavondjes enzo.

PC hadden wij al heel vroeg maar dat was omdat mijn vader een zaak had. Weet nog dat het allemaal heel spannend was met die inbelverbindingen en dat vriendinnetjes na schooltijd samen met mij aan de computer gekluisterd zaten voor het geluid van het inbellen. Om er vervolgens niks van te snappen en lekker buiten te gaan spelen :)). Maar toen het eenmaal bekender werd, heb ik ook vrijwel meteen een laptop gekregen. Maar toen ging ik geloof ik alweer naar de middelbare school.

Nintendo (eerst NES en daarna de opvolger) hadden we in de woonkamer staan, deed altidj wedstrijdjes met mijn vader met duckhunt :D.

Slaapkamer voor rust vind ik een beetje hypocriet. Kindjes zijn immer ook niet met rust gemaakt :).
Ik heb al sinds toen een tv op de slaapkamer en nog steeds. Vind het heerlijk om nog even een aflevering van een serie te kijken, of op zondag lekker lui ontbijt op bed, filmpje kijken en daarna aan de gang met alles schoonmaken :).

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:21

Niet. Echt zo'n onzin. Wij hadden vroeger 2 televisies. 1 in de woonkamer en 1 in de speelkamer. Op die laatste stond een spelcomputer aangesloten. Beide konden ook gewoon als televisie gebruikt worden. Je leert vanzelf overleggen en onderhandelen naar wat er gekeken wordt. En dat is alleen maar goed voor kinderen.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:24

Ik ben zelf 15 en heb er geen, heb een laptop en dat vind ik prima. Maar ik snap best dat als iemand wil gamen dat diegene zoiets wil. Ik zou er geen leeftijd aan koppelen, maar zelf kijken wanneer een goed moment is als het al moet.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:24

Toen ik 8 jaar oud was kreeg ik een Nintendo64. Deze heeft altijd beneden in de woonkamer gestaan. Toen ik 12 was kreeg ik een tv op mijn slaapkamer, maar de nintendo bleef beneden in de woonkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:25

Hier ook geen tv op mijn kamer, mag het wel van mijn ouders maar wil het zelf niet.
Ben alleen op m'n kamer om te slapen of op te maken, dus zie het nut er niet zo van in.
Denk dat als ik er wel een zou hebben dat ik de hele nacht Netflix zit te kijken, dus het is ook maar beter van niet. :+