Dekens dillema, tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Dekens dillema, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 17:08

Mijn pony staat 24 per dag buiten, en ik had vorig jaar winter dus een winterdeken erop.. bleek dat die niet waterdicht was..

Dus hebben we een ongevoerde regendeken aangeschaft. Met passen hebben we hem niet dichtgemaakt en ja hoor hij pasde.
Eenmaal thuis opgedaan bleek dat ie wel lang genoeg was als je hem niet dichtmaakt maar als je hem voorin dichtmaakt moet je de deken naar voren trekken anders kom je niet met de gesp bij de 'riem' zeg maar..
en dan steekt zn kont dus eruit..

balen Boos! hele investering (tegen de 300 piek) en dan is ie iets te klein.. naja het moest maar..
winterdeken eronder en als het ging regenen werd die deken achter dus nat.. de winterdeken dus want die stak er uit omdat de regendeken iets te klein is..

nu dit jaar heeft ie alleen nog de regendeken aan maar als ik de winterdeken eronder wil doen wordt telkens de 'kont' van de winterdeken dus nat en ja das niet zo goed he..

maar nu krijg ik nu dus een stal deze winter (ff voor de duidelijkheid; een eigen wei) en komt ie snachts binnen te staan.. ik moet hem dan zelf savonds in de stal zetten en smorgens weer eruit ..
en nu zei mijn moeder; dan doe je toch alleen de regendeken om overdag en snachts op stal alleen de winterdeken maar dan moet ik ELKE avond en ELKE ochtend (voor school) deken eraf halen,en andere er weer op.. dus dat vond ik niet zo'n slim plan,erg onhandig en gedoe.

hoe zouden jullie dit doen? alle tips zijn welkom. en mijn moeder heeft geen zin om een nieuwe regendeken te kopen want die deken was zo duur en hij kan nu echt niet meer terug naar een jaar.
ik had vandaag dus ruzie met mn moeder hierover want ik vind het zo lomp. Ik kan ook alleen de regendeken op stal en op de wei maar dat is wat te koud eigenlijk..

dus nogmaals hoe zouden jullie dit aanpakken??

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:17

Kun je de regendeken die te klein is niet ruilen met iemand die een maatje groter heeft ?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 17:27

Dat zou wel eens een goed idee kunnen zijn, maar ik weet niemand waarmee ik kan ruilen eigenlijk.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:30

Ik doe dus iedere avond de regendeken eraf en smorgens er weer op...
Dit wissel ik wel om de dag samen met Inge. Misschien gaat Laura binnekort ook iets met passion doen en kunnen jullie het ook afwisselen?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 17:53

maar dat is alleen de deken erop en eraf en bij mij zou dan savonds de regendeken eraf en winterdeken erop en smorgens winterdeken eraf en regendeken erop..
laura gaat passion dan smorgens ook binnen zetten maar geen dekens op doen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:03

wat dacht je dan van een waterdichte winterdeken?

Die van harry's horse schijnen erg goed te zijn, ik heb er zelf ook 1 en heeft nog helemaal niet gelekt ofzo.

Kostte 100 euro

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 18:18

Die regendeken is van harry's horse.. maar waterdicht wil niet zeggen 100 % water dicht.. hoelang heb je die nu?? en staat je paard altijd buiten of maar een uurtje?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:48

Yentl schreef:
Dat zou wel eens een goed idee kunnen zijn, maar ik weet niemand waarmee ik kan ruilen eigenlijk.

Zet eens een advertentie op Marktplaats, Divoza, Horses etc. Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:36

als er staat dat die waterdicht is moet die ook waterdicht zijn, niet voor 50%, anders ga je er gewoon mee terug.
of je mailt vantevoren als hij echt 100 procent is en ze kunnen moeilijk gaan liegen.

ik denk dat die HH deken de beste oplossing zou zijn, als je niet naar het geld kijkt Lachen
als je de hele nacht die winterdeken erop hebt gehad en dan ineens overdag in de wei een ongevoerde lijkt me het een beetje koud.(zie hieronder waarom Haha!)
en je kan ook niet gewoon de regendeken dacht en nacht op, omdat hij met deken bijna geen wintervacht kan maken en dan met vriezen zonder gevoerde deken..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:44

jaa die hh lijkt me ook super maar moet ik eerst ff geld zien te scoren! (oppassen? Knipoog Knipoog ) en dan maar geen zweetdeken Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:46

van je kleedgeld Haha!
wanneer gaan we nu eens eindelijk die briefjes ophangen?
ik zou zowiezo geen zweetdeken kopen, Ex zweet toch (bijna) niet! zonde van je geld Knipoog

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:49

Boogiegirl schreef:
van je kleedgeld Haha!
wanneer gaan we nu eens eindelijk die briefjes ophangen?
ik zou zowiezo geen zweetdeken kopen, Ex zweet toch (bijna) niet! zonde van je geld Knipoog


Ohh ja kleeeedgeld Cool Kwijl }>

Oehoe dat wordt link met m'n ouders Haha! maarja Haha! zullen we vrijdag briefjes ophangen???

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:52

is goed! moet van de week ook nog ff naar manege foto's maken van Boefje, heb ik aan Chanickyo belooft Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:44

Verder via PB aub Haha!