Welke energieleverancier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 16:32

Ik zit al ruim 20 jaar bij dezelfde energieleverancier (Nuon), maar de afgelopen 2 jaar hebben ze de kosten flink opgeschroefd. Ondanks dat we een vast tarief hebben voor meerdere jaren èn ondanks dat we de afgelopen twee jaar flink duurzamer zijn gaan leven. Nu kregen we alweer een verhoging van een kleine 20 euro per maand. Vorig jaar hebben we nieuwe electrakastjes gekregen en daar horen we meer klachten over.
Kort verhaal: ik wil overstappen naar een andere aanbieder.

Wie hebben jullie, zijn jullie daar tevreden over en zo ja of zo nee: waarom?

Welke raden jullie aan of waar heb je goede verhalen over gehoord of misschien zelf wel goede ervaringen mee?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:34


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:43

Wij zitten bij Budget energie. Was toen groener dan de anderen en goedkoop. Nooit problemen gehad afgelopen 5,5 jaar. Maar ik zeg eerlijk dat ik het ook amper vergelijk.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:17

Omdat je vraag beter thuis hoort op Huis, Tuin en Techniek (HTT) in plaats van op Nieuws en Maatschappij verplaats ik je topic daar naar toe.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 18:23

Dank jullie wel alvast, ik ga eens een blik werpen op de sites.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:27

Heb bij Energiedirect en Eneco gezeten, nu Budget energie. Eneco nooit weer, Budgetenergie tot nu toe geen problemen mee.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:42

gewoon elk jaar vergelijken (en meestal ook overstappen) op bijv. gaslicht.com. Jaarlijks omdat je dan telkens weer profiteert van een welkomstkorting. Overigens heeft de leverancier niets te maken met je meter. Daarvoor is de netbeheerder. Daar zit je gewoon aan vast, heeft te maken met de regio waar je woont. Zelf maandelijks de meterstanden bijhouden geeft je meer inzicht in je verbruik dan het maandbedrag wat de leverancier telt.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:46

Wij zitten bij greenchoice, was voor ons de goedkoopste :)

Moet eerlijk bekennen dat het mij geen zak uitmaakt wie er stroom levert als het maar goedkoop is :')

Anoniem

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:03

Essent! Al bijna twee jaar zit ik daar bij en nog nooit problemen mee gehad.

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:11

Kijk eens op pricewice. Daar kan je ze mooi vergelijken en vaak ook nog met een goede korting een contract afsluiten. Ik zit zelf bij vandeBron: groene energie van een bron dichtbij. Ben er erg tevreden mee :j Daarnaast is het goed om elk jaar een nieuwe leverancier te kiezen omdat je vaak een eenmalige korting krijgt als je een nieuw contract afsluit.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:23

Wij zitten ook bij Vandebron. Lokale groene energie. Dat vond ik een prettig idee, en ze leggen op hun website ook goed uit hoe het werkt en waar de energie wordt opgewekt. En ze waren nog best voordelig ook, voor ons bijna de goedkoopste zelfs. Dat was helemaal fijn. Maar zelfs als ze iets duurder waren geweest had ik het wel gedaan, want ik wil best iets meer betalen voor hun manier van werken. :) Klantenservice was ook goed toen er een probleem (buiten hun schuld) was.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:14

De tarieven van gas en elektriciteit ontlopen elkaar meestal niet zoveel bij een nieuwe aanbieder. Het verschil zit hem dan in de welkomstbonus. Elke keer als je overstapt krijg je bij een nieuwe leverancier weer een welkomstbonus. De truc is dus ook om elk jaar over te stappen.
Op het moment dat je na een jaar blijft zitten bij je leverancier gaan de tarieven omhoog. Nog een reden om over te stappen. Ze doen dit om nieuwe klanten te werven (actietarief) en dan hopen dat deze blijven zitten (hoger tarief).

Nu is een nieuw contract afsluiten niet zoveel moeite. Je vult een vergelijkingssite in en laat hun de overstap voor je regelen. Het product is altijd hetzelfde (je krijgt niet ineens een ander soort gas door je leidingen). Het enige wat mis kan gaan is de overstap zelf en de vervelende klantenservice. Daarom zou ik bij de overstap altijd kijken naar een leverancier met een fatsoenlijke klantenservice (cijfers hiervan staan bij het aanbod vermeld).

Ik ken deze sites: www.gaslicht.com en www.easyswitch.com en www.pricewise.nl
Ik zag net zelf dat daar ook wat verschillen tussen zitten (zelfde leverancier, zelfde product, maar toch een paar tientjes verschil op jaarbasis).

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 07:52

Ontzettend bedankt allemaal!

Vraagje: zit je bij overstappen ook nog aan een boeteclausule vast, of is dat alleen iets voor hypotheken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:57

Shenavallie schreef:
Ontzettend bedankt allemaal!

Vraagje: zit je bij overstappen ook nog aan een boeteclausule vast, of is dat alleen iets voor hypotheken?

Als je het voor een x aantal jaar vast hebt laten zetten wel. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:14

UnitedConsumers :)

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 18:18

We hebben de vergelijkers uit dit topic gedaan en de ervaringen van jullie en die van anderen allemaal op een hoop gegooid. Daar kwam uit dat we een poging gaan doen om over te stappen naar BudgetEnergie. Ben benieuwd!

Anoniem

Re: Welke energieleverancier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:21

Wij zitten ook bij Vandebron. Daar hebben we een enorm goed gevoel bij, ook qua duurzaamheid.