Leukste gewonnen prijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:08

Iedere keer zoek ik me suf naar leuke prijzen voor onze winnaars. Ik ben wel benieuwd wat jullie het leukste vinden on te winnen, geld of toch iets anders bijzonders ?

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:23

Waar ik hier altijd blij van word zijn nuttige dingen.
Bijv halster touwen (kun je nooit genoeg hebben), likblokken, emmers (al dan niet gevuld met bijv paardensnoepjes, hoevenkrabber touw ed).

Zak slobber of wortels is ook altijd welkom. Brok/muesli geef ik altijd direct weer door dus daar heb ik niks aan. Voer strict mn eigen voer. Maar slobber en wortels zijn welkom.

Vlees pakket of een leuk samengesteld voedselpakket is ook altijd welkom.
Geld idem.

Waardebonnen zijn alleen leuk als ze bijv van grotere winkels die door t hele land zitten afkomen. A epplejeck of divoza bijvoorbeeld. Of bijv van een webshop.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:32

Geld.

Voor kinderen misschien iets leuks voor de pony. Maar zelf kies ik liever zelf wat ik in huis haal en waar ik iets aan besteed. Bekers etc vind ik eigenlijk zonde. Toen ik twaalf was vond ik het echt geweldig, maar nu vind ik het echt zonde van het geld en het materiaal. :p

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:36

zak slobber/wortels..

waardebonnen vind ik niets.. want dan wordt je bijna gedwongen om wat te gaan halen en moet je vaak nog bij betalen ook.. dingen verlopen/raken kwijt..

buiten zak slobber of wortels.. gewoon een prijzentafel met leuke dingen waar je uit kunt kiezen, of voorbeeld staan voor een keuze... bijvoorbeeld een halster, maar het is een cob die er ligt, je kunt ook ene full krijgen, maar die ligt er efkes niet (of krijg je later).. op de tafel tevens dan envelopjes met een gelijke waarde aan de prijzen.. zo kun je ook kiezen voor t geld.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:44

Een bolletje pakket :).

Niet met paardrijden trouwens, wel een leuke prijs.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:45

Ik heb ooit een fijne staartborstel gewonnen bijna 5 jaar geleden, is nog steeds in gebuik!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:52

Voor dressuur / vaardigheid is dat netjes. Maar marathon ? Verwacht je dan meer ? Menners zijn toch het hele weekend aanwezig.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:11

Misschien iets van anti klit pray er bij kan ook bijna iedereen wel gebruiken! En halstertouwen ect zijn ook heel handig

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:13

Vleespakketten in de zomer, ik vind dat niet zo'n succes, als je naar huis gaat heeft de koelbox na zo'n weekend of zo'n lange dag een temperatuur waar ik het vlees niet te lang in wil hebben.

Ik zou kijken naar de inleg en proberen de waarde van de prijzen daar wat naar te richten, sponsors geven eerder producten dan geld is onze ervaring, dus misschien kun je daar iets mee.
Heb wel eens leuke pakketten van de plaatselijke supermarkt zien passeren, is een beetje het kerstpakket idee, of zelf een pakket maken, wat voor het paard, wat voor de menner, kun je de waarde ook zelf aanpassen aan de ranking.

Dekens is moeilijk met de verschillende maten, halsters hetzelfde verhaal, de hooinetten liggen hier ook al op een stapel en die menzwepen gebruiken we toch niet, borstels en hoevenkrabbers hebben we ook al in alle soorten en maten.
Voor een jeugdrubriek of bixierubriek zijn bekers of medailles leuk, zijn kinderen gek op.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:14

Klinkt misschien stom, maar ik denk dat menners/ruiters een écht mooie strik naast een geldprijs ook wel kunnen waarderen. En dan heb ik 't over die fraaie, grote rozetten met meerdere linten. Op grote (internationale) concoursen zijn deze heel gewoon. :j

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:48

Ik vind geld of een waardebon het leuks, misschien niet het leukste cadeau om weg te geven maar daar heb je wel het meeste aan.
Hierboven zegt iemand dat je bij een waardebon vaak nog weer geld bij moet leggen, dit klopt wel maar vind ik niet zo erg en als je wilt kun je natuurlijk ook gewoon iets uitzoeken voor het bedrag van de bon.
Een zak voer ofzo is leuk als je een paard hebt wat dat gewoon mag eten, als je paard op een bepaald dieet staat waar je niet vanaf wilt wijken geef je die zak voer toch gelijk weer door.
Dekens ben ik ook niet zo happig op, tenzij je de maat zelf kunt kiezen dan is het leuk maar iets in een maat wat niet past heb je niks aan en dan nog kies ik liever zelf een deken uit met een pasvorm die bij mijn paard past. Nou zijn het op een wedstrijd meestal toch fleecedekens dus daarbij vind ik de pasvorm minder belangrijk omdat mijn paard die eigenlijk nooit langer dan een half uur opheeft.
Een halstertouw of borstel ofzo kan leuk zijn maar als je er al genoeg van hebt heb je er genoeg van, ik heb bijvoorbeeld 3 halstertouwen voor mijn paard en daar heb ik echt genoeg aan, eentje voor thuis eentje voor netjes en een reserve. Maar die van mij trekt dan ook geen touwen kapot als je er eentje hebt die dat wel doet is het een leuke prijs. Iets van een pakketje met anti klit, paarden shampoo en dat soort verzorgingsproducten vind ik wel een leuke prijs maar dit is ook iets wat veel mensen toch wel kunnen gebruiken.
Als je prijzen als halsters ofzo doet zorg er dan in ieder geval voor dat de winnaar zelf de maat kan kiezen. Ik heb ook is een roze dekje gewonnen voor mijn ruin wat ook nog is te klein was zoiets vind ik gewoon jammer want ik heb er helemaal niks aan.
Het hangt ook wel van het bedrag van het prijzengeld af welke kanten je op kunt, stel het prijzengeld is 35 Euro kun je ook een combi maken natuurlijk bijvoorbeeld een halster van zeg even 20 Euro en een cadeaubon van 15 Euro.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:51

Op een vereniging hier in de buurt kun je trouwens ook coupons winnen om een keer gratis te starten. Opzich een leuke prijs maar dan ben je eigenlijk wel weer verplicht nogmaals op die plek te starten.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 01:56

Een heel fijne lederzeep en olie :j veel gebruik van gemaakt! Was een prijs van een onderlinge springwedstrijd.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 04:38

Niet bij paardrijden gewonnen, maar op hout afgedrukte foto's ter decoratie. Leuk voor op de muur of in de boekenkast. Lintjes liggen in een doos te verstoffen.

Liever geld dan waardenbonnen, maar dat is inderdaad minder leuk om te geven, plus dat je als organisatie vaak met korting waardenbonnen kan krijgen van je sponsors. Maar zo heb ik bijv. nog een aantal bonnen liggen voor restaurants en beauty salons ver bij mij vandaan omdat ik daar toevallig een keer wedstrijd liep. Dan was geld makkelijker geweest.

Nuttige dingen vind ik ook leuk, maar dan moet je wel goed nadenken wat ook echt voor iedereen nuttig is. Heb zo hele handige dingen gewonnen zoals een geborduurd dressuurdekje en halstertouwen, maar ook een (prachtig) leren halster dat net niet paste en rare potjes waarvan niemand het doel snapte.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:34

Heb een keer op een onderlinge een soort hooiruif voor aan muur gewonnen, kunnen hangplanten in, ding hangt er al zo'n 15 jaar, elk voorjaar komen er weer bloemen in, hij is zo leuk. Ook een keer een kaasplankje, tja moet je van houden.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 09:26

Ik had wel wat ideeen in de buurt van kaasplankje of heupflesje met ons logo ofzo. Maar tref je net iemand die niet drinkt dan beland dat ook bij de kringloop. Geld hebben we vorig jaar gedaan maar hakte flink in ons budget.
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:30

Ik ben echt gek met mooie rozetten en stalplaatjes. De stalplaten van de hippiade van een paar jaar terug waren van koper en staan heel mooi op de stal van Janouk.
Verder vind ik gebruiksprijzen ook altijd leuk. Laatsteen zweetmes en slaapzak gewonnen. Heel blij mee

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:36

Wel tof dat je naar meningen vraagt! Lastige is dat dat erg verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.

Dat laatste wat je toont, is erg chique maar ik zou er niet blij mee zijn, ik drink niet :roll:
Dekens en halsters vind ik ook geen succes. Ik gebruik bij voorkeur een bepaald merk en vaak passen ze niet.
Geld is steeds nuttig maar ik begrijp wel dat dat stevig in je budget hakt.
Wanneer ik op een tafel zelf mag kiezen, zal ik steeds wat voor de pony meenemen: wortels, snoepjes of een liksteen. Daar ben ik dan weer altijd blij mee :j .
Rozetten en bekers vind ik vréselijk!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:37

Er zijn ook best nuttige prijzen voor menners te bedenken, dingen als vliegenspray, lederzeep&vet etc zullen de meesten echt wel blij mee zijn denk ik :) misschien een pakketje van nuttige ruiter benodigdheden haha :p

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:42

Geen paardendingen die maatafhankelijk zijn. Geld vind ik ook niet echt leuk. Een mooi lint vind ik leuk. Tuinplanten, een leuk pakket voor je zelf. Waardenbonnen vind ik minder, die heb ik nog nooit ingewisseld. Flesje wijn ook prima.

Zelf ben ik gestopt met het organiseren van wedstrijden onder meer dat op sommige wedstrijden de prijzen zo groot werden dat de mijne in het niet vielen. Een groot deel van mijn budget deed ik liever naar de vrijwilligers zodat ik die goed te eten kon geven en iets leuks voor mee naar huis. Tevens kreeg elke deelnemer iets mee met het logo erop zoals een heuptasje of een bidon. Dat kost best wel wat en daardoor hielt ik de prijzen klein. Voor mijn gevoel rij je toch voor de prestatie en de punten en is een prijsje alleen maar iets om uit handen te geven maar dat gaat natuurlijk niet op als andere wedstrijden zadels, caps en schoenen gaan weggeven

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:14

Heb ooit ook wel flessen wijn zien passeren, dan komt de graag naar voren bij mij: geef je die dan ook aan een jonge prijswinnaar die nog geen 18 jaar is, want dat vind ik niet kunnen.
Heb ook wel eens gezien dat vegetarische prijswinnaars een vleespakket wonnen, tja......

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:18

Bunn schreef:
Klinkt misschien stom, maar ik denk dat menners/ruiters een écht mooie strik naast een geldprijs ook wel kunnen waarderen. En dan heb ik 't over die fraaie, grote rozetten met meerdere linten. Op grote (internationale) concoursen zijn deze heel gewoon. :j

Heb je gelijk in wat mij betreft. Internationaal een paar erg mooie linten gewonnen. Die krijgen een leuk plekje. De simpele gaan de verzameldoos in.

Verder worden hier nog nuttige gebruiksvoorwerpen genoemd die leuk zijn en niet teveel geld hoeven te kosten.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:03

MelanieB schreef:
Bunn schreef:
Klinkt misschien stom, maar ik denk dat menners/ruiters een écht mooie strik naast een geldprijs ook wel kunnen waarderen. En dan heb ik 't over die fraaie, grote rozetten met meerdere linten. Op grote (internationale) concoursen zijn deze heel gewoon. :j

Heb je gelijk in wat mij betreft. Internationaal een paar erg mooie linten gewonnen. Die krijgen een leuk plekje. De simpele gaan de verzameldoos in.

Verder worden hier nog nuttige gebruiksvoorwerpen genoemd die leuk zijn en niet teveel geld hoeven te kosten.


Begin in hemelsnaam niet met alternatieve prijzen (stuk brandhout, goedkoop gegraveerd glas) heb hier erg negatieve reacties op gehoord. Dus een mooi lint of (kleine) beker met wat lekkers, nuttigs, plantjes of bolletjes.

aljavi
Berichten: 25
Geregistreerd: 23-07-17

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:24

Dit blijft altijd lastig, iedereen heeft een persoonlijke voorkeur. Ik denk dat een prijzentafel met verschillende dingen waar je dan uit kunt kiezen het altijd goed doet.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:49

Weet niet waarom je mij daar perse op quote Marga? Heb het daar niet over gehad. :') bovendien maak je mij ook niet blij met alternatieve 'zooi'. :D