En of dresuurpaarden kunnen springen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 05:44

Meet harry, 5 jaar en ondertussen mogen we m2 starten. Harry is volledig dressuurgefokt maar mama liep niet enkel bijna grand prix maar had ook de punten voor het M springen

En harry vind springen ook geweldig! Nu ben ik een dressuurmuts maar altijd in voor wat sprongen. Ik sla enkel volledig dicht in een B parcours, bang dat het allemaal niet past en dan als een idioot rond ga :+

Maar dat is niet nodig!
2 weken terug voor het eerst bb (op een onderlinge rondspringen nog nooit oefengesprongen := ) hier hadden we 1 weigering vanwege de zon op een hindernis wat glinsterde

En afgelopen week Bb foutloos mer 78,5 stijlpunt en een 2e prijs :oo

Meteen B gedaan maar daar werd ik stikzenuwachtig, tikte hij een balkje aan en gaat dan enorm. Na hindernis 8 afgegroet omdat ik bang was bij de dubbel erin te belanden en dan het goede gevoel te verpesten. Dus next time better :j

Eerste keer BB:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Filmpje van de Bb afgelopen week:



En de B, ik mis gewoon grondtempo (het was ook erg nat en glad) en vertrouwen :') komt wel!



En nog wat fotos van thuis en cross:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 06:00

Wat een gaaf paard en wat kan dié springen zeg! Dapper dat je als dressuur fan dit "gewoon" erbij doet, best pittig als hij zo hoog springt! Je mooie dresuurlaarzen staan helemaal niet verkeerd boven de hindernis op foto 1 :)

Lijkt mij super zo'n allround paard... Geniet ervan'en veel succes samen!

Take a smile :)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:06

Nu snap ik waarom ze m allemaal willen. :')
Wat een gaaf beest <3 <3

Saaams

Berichten: 13261
Geregistreerd: 20-01-10

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:18

Echt onwijs stoer gereden! Wat een knallers maakt hij joh. Hij houd er niet van het hout aan te tikken :=

Laerkens Beauty

Lumi

Berichten: 4436
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:23

Zooooo wat een mega sprongen maakt hij. Gaaf paard! <3


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:56

Topperssssssss! Heb de foto's natuurlijk allemaal allang gezien maar Harrewar blijft leuk om naar te kijken

Star123456
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-06-14

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:09

Zo dat paard kan pas springen :D zo zie je maar dressuur paarden zoals Harry kunnen best wel veel en je laarzen en je houding is ook niet verkeerd hoor voor een dressuur ruiter :)

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:19

Wat een leuk paard! Leuk dat jullie lekker afwisselen samen :)


911Carrera

Berichten: 55
Geregistreerd: 25-07-17
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:24

Mooi paard :) Veel succes samen ;)

Rádiháza Árkádia Parin Dressuur Z1+5 Springen L+3
KNHS Jury B/L + F13/F14/F15 Een leuke jury met een positieve instelling nodig? Stuur even een berichtje!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:47

Wat gaaf!
Wees maar zuinig met zo'n jong dier :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Maris_

Berichten: 1446
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:23

Wat een gaaf beest!!
Hij kan leuk springen zeg! Leuk dat je dat naast de dressuur ook doet

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 02:45

Saaams schreef:
Echt onwijs stoer gereden! Wat een knallers maakt hij joh. Hij houd er niet van het hout aan te tikken :=


Nee dan wordt ie extra voorzichtig :') ook echt niet het type paard dat je express een fout laat maken want dat pikt ie niet, hij wil het echt niet aanraken :=

Ja en die dressuurlaarzen :') 2 dagen van te voren bedenken dat je ritsen stuk zijn, achja het ging prima haha

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 04:06

Harrewar <3
Wat is het toch een ontzettend gaaf dier Lisa!

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 04:33

<3 :~ <3 :~ <3 :~ <3 :~ <3 :~

Stal naast Ot is vrij, strikje hoeft niet.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:32

Knappe Harry!!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:12

Wat een leukerd! hij springt echt al best fijn, heeft een goede techniek van zichzelf :j. Jullie missen inderdaad echt wel wat ritme, daardoor maakt ie ook van die wappers waarschijnlijk. Lekker veel oefenen, lage hindernissen, in-uitjes om er mooi het ritme in te krijgen in de galop, daar mis je het nu echt nog een beetje.

Ga lekker zo door, ziet er al goed uit!

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:29

Wat een knapperd! Springt echt heel goed voor een dressuurpaard :)

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:19

Heel gaaf! Valt mij op dat het verschil tussen BB en B best wel groot is. Ik rijd een Epony in de B maar zelfs de BB die ik een poosje terug sprong was nog hoger dan deze BB.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:50

Heel leuk dat jij ook springt met je dressuurpaard!
Ik voel me altijd heel bijzonder tussen al die springpaarden met m'n dressuurpaard. :')

Gaaf paard heb je!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:57

Zo wat een knaller!

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:03

Best peerd zou mijn opa zeggen. Ik denk dat wanneer de ervaring komt, voor jou maar zeker voor hem dat dan die hoge wappers steeds minder worden. Hij weet het nog niet te doseren net als elk ander jong paard dat nog leert springen. Maar heb je dat één keer voor elkaar dan zou je wel eens heel ver kunnen komen. Leuk om te zien dat hij dressuurmatig zo fijn loopt tussen de hindernissen, compliment. En wanneer je iets minder gaat dressuren(of te wel heel netjes rijden) en iets meer tempo toevoegt dan gaat dat helemaal goedkomen, geweldig dier.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 22:07

Hahaha. Zo noemen wij hem ook altijd :') mooi grof peerd, best peerd := terwijl de meeste hem juist zo chique vinden.

En ach hij doet ze best, hij heeft niet de allerbeste techniek, wel de beste wil van de wereld, is voorzichtig en vind het prachtig. Ik ben gewoon een springnoob die een rondje springt maar het nooit helemaal zou begrijpen :') Ik zou het superleuk vinden om ooit mijn punten voor het L te hebben (en dan een keer starten := ) maar dan houd het echt wel op en mocht dat niet lukkem zal ik nog vredig rusten :j

En klopt, fotos lijken heel laag maar het was echt 80/90. Dat krijg je als hij zo enorm makkelijk erover heen gaat :') maar snap wat je bedoeld, dat had ik dus zelf ook toen het ineens een meter was..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Desi_2409

Berichten: 897
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:13

Stoer hoor! Volgens mij vindt je paard het springen wel een erg leuke afwisseling :)

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:35

Hij heeft best een hele fijne techniek, voornamelijk achter, en voor moet je heb gewoon wat helpen. Ik denk echt dat je een heel fijn paard onder je kont hebt in zowel de dressuur- als springring maar er is inderdaad nog voldoende werk! :D

Mijn advies is het 'hoge' even daar te laten. Als je het al doet, doe het dan in een lijntje als je bijvoorbeeld een aantal in-uitjes uit komt. Om hem sneller, vlugger en sterker(!!) te maken is het een goede oefening om veel in-uitjes te springen. Zoveel mogelijk achter elkaar aan. Vervolgens kun je wat varie"eren in hoogte in de in-uitjes, bv. 1e kruisje, 2e stijltje, 3e en 4e kruisje, 5e hogere stijl. Hier leert ' ie van op te letten, worden ze sterk van in het achterbeen en moet 'ie voor vlug reageren. Het hogere zou je daar achter kunnen zetten dmv een balk en dan een stijl/oxer die je gerust omhoog kunt zetten want het gaat altijd passen. Wel mee opbouwen zulk soort dingen, Bianca Schoenmaker heeft hele mooie filmpjes hierover.

Voor jezelf om fijne,correcte afstanden te gaan rijden (En voor het paard) zou ik balkjes op de grond leggen. Linksom, rechtsom, achter elkaar, in een gebroken lijn, maak er wat van maar ga er alleen overheen als het goed past en met een fijn ritme! Ook op deze manier ontwikkelen jullie beide oog voor de sprong en een hele boel controle en ritme. Dit kun je ook elke dag heel makkelijk meenemen in bijvoorbeeld je dressuurtraining door er gewoon 1/2/aantal in de bak te gooien en af en toe mee te pakken. Ook nog eens een leuke afwisseling!

En durf te galopperen! Zonder een fijn galoptempo kun je ook nooit geen ritme ontwikkelen en krijgen. Daarbij, als je een beter galoptempo hebt, kun je ook veel makkelijker schakelen en houd je automatisch een stuk meer ritme!

Ik vind het echt een fijn paard in de filmpjes, lijkt te willen, fijne techniek, alleen nog heel onervaren. Zorg dat jullie allebei er vertrouwen en plezier in houden! Daar komt namelijk ook de fout vandaan op hindernis 6, hij moet wat op groot op h5, raakt daar (samen met jou?) wat vertrouwen kwijt en daar komt die enorme sprong op 6 dan vandaan. Vanaf h5. zie je ook dat ze een stuk groter begint te springen. Als 'ie zo'n rare sprong maakt, stel hem gerust na zo'n hindernis en probeer hem naar voren weg te krijgen.

Ga vooral zo door! Zit echt talent genoeg, alleen nog een boel onervarenheid maar guess what, dat behaal je alleen door heel veel te rijden en te willen leren! Ik wens je heel veel succes en ben enorm benieuwd naar je volgende topic/wedstrijd!

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: En of dresuurpaarden kunnen springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:42

Knappe combi <3 Jullie doen het al hartstikke goed voor zijn leeftijd en ervaring. Nog beetje oefenen in de BB en dan komt het helemaal goed. Plezier is er iig :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers