Vakantie Schotland 2017

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Vakantie Schotland 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 22:11

Aangezien ik net terug ben van vakantie uit Schotland leek het mij een leuk idee om wat foto's te delen.
Ik heb zelf familie in Schotland wonen waardoor ik sowieso 1 keer per jaar naar Schotland ga.
Dit jaar zijn we vooral naar hele oude plekken gegaan.

Linlithgow palace:
Linlithgow palace is de geboorte plek van Mary queen of scots, het was heel mooi om te zien en vooral het verhaal achter Mary.
Wij hebben ong een half uur daar gelopen en zijn overal in geweest waar we in konden komen, helaas is een heel gedeelte weg waardoor je dus een aantal verdiepingen mist.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Edinburgh:
We zijn naar Mary's king close geweest, je kan daar naar beneden met een gids om onder Edinburgh te kijken. Vroeger was dat een stad (oud Edinburgh) maar vanwege de pest is iedereen daar weg gegaan. Ik heb daar helaas geen foto's van omdat dat niet mocht. Het is zeker de moeite waard om op te zoeken!

Bangour village:
Bangour village was wel het gaafste. Een verlaten psychiatrische inrichting.
Mijn vader is in het ziekenhuis daar geboren het is een paar minuten buiten Livingston.
Je kan daar gratis naartoe maar de huizen zijn eigenlijk allemaal volledig afgesloten omdat de gebouwen aan het instorten zijn. Ik raad het niet aan om te proberen naar binnen te gaan, daarbij rijd er ook een beveiligings auto langs dus de kans dat je gepakt wordt is aardig groot.
Wij hebben de foto's gemaakt door kleine gaatjes in de ramen of door de ramen die nog intact waren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Normaal gesproken gaan wij ook altijd naar Loch ness, cawdor castle en gaan we veel op bezoek bij familie in de hooglanden maar doordat mijn opa en oma al best oud zijn en ik maar een week bleef hebben we een aantal dingen niet kunnen doen.

Ik hoop dat dit jullie een beetje aanspreekt en jullie een leuke reactie achterlaten :)

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


Anoniem

Re: Vakantie Schotland 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:29

Gave plekken heb je bezocht! Kan je wat meer vertellen nog over dat ondergrondse?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-17 12:05

Liek_ schreef:
Gave plekken heb je bezocht! Kan je wat meer vertellen nog over dat ondergrondse?



Tuurlijk!
Het was vroeger gewoon Edinburgh, arme mensen sliepen daar met meerdere personen in een kleine ruimte. Als je mensen had met veel geld sliepen ze met hun gezin in een grotere ruimte. Ze hadden zelfs een pot waar ze hun behoefte op konden doen en 1 of 2 keer per dag werd die geleegd en werd die langs de royal mile gegooid en dat rolde dan in het meer. Toen de pest uitbrak zijn veel mensen gevlucht. Er is zelfs een verhaal van een meisje verteld, haar ouders zijn gevlucht en zij bleef daar omdat ze zelf de pest had. Toen een vriendinnetje van haar erachter kwam dat ze de pest had is ze bij haar gebleven totdat ze stierf. Er wordt nu nog steeds gezegd dat het meisje dat stierf (Annie) daar nogsteeds is en omdat mensen zoveel medelijden hebben leggen mensen er allemaal knuffels, speeltjes en zelfs geld neer. Er wordt gezegd dat Annie elke avond als er niemand meer is gaat spelen met de knuffels. Er is ook een ruimte die nog niet gerenoveerd is, hij wordt ondersteund door palen, het plafond is gemaakt van hout en paardenharen, je mag de palen niet aanraken omdat de ruimte zelf totaal geen steun meer heeft en in elkaar stort zonder die palen.
Er is nog een andere ruimte, die was van iemand die veel geld had ook daar mag je niet in. Er wordt over verteld dat hetgeen wat er op de muur zit giftig is. Met de kerst kan je ook door de close en kan je zelfs spooktochten doen op een begraafplaats, zelf heb ik dit nooit gedaan omdat ik dat respectloos vind. Ik ben wel op die begraafplaats geweest om te kijken.

Ik hoop dat ik je iets meer erover heb kunnen vertellen. :o
Ik heb ook een aantal foto's van internet af gehaald zodat je een idee hebt.Afbeelding

Dit is annie's kamer:Afbeelding


Dit is de ruimte met de palen:Afbeelding

Dit is de kamer waar je niet in mag:Afbeelding

De prijs is 14,75 pond voor een volwassenen maar het is zeker je geld waard alleen moet je van te voren reserveren.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Anoniem

Re: Vakantie Schotland 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:19

Het ziet er wel heel indrukwekkend uit! Volgende keer als ik in edinburgh ben ook maar heen! Dank je.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:35

Schotland.... <3 Ben er 18 jaar geleden getrouwd en we zouden er naar toe verhuizen. Helaas kreeg mijn man op het aller-, allerlaatste moment koudwatervrees. Alles was geregeld, tot een baan aan toe... |o

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vakantie Schotland 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:18

Leuk, Schotland is prachtig!
Hoe vond je die ondergrondse? Heb het wel eens oo tv gezien, best indrukwekkend maar ik krijg er serieus de kriebels van haha.

Durante

Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:09

Heb jij even mazzel dat je er elk jaar naartoe kan omdat je er fam. hebt wonen :j
Ik kan alleen de foto's niet zien, vooral die van het begin van je topic, alleen van de ondergrondse.
Wij zijn 2 jaar geleden naar wales geweest, was ook echt heel mooi!
Dit jaar willen we in september of naar Italie met vliegtuig en daar dan een auto huren, en rondtoeren rond rome en naar Pompei, of naar Engeland of Schotland.Toch gaat mijn voorkeur uit naar schotland.
Ik zag dat je nu ook vanaf Eelde kan vliegen naar Aberdeen, dat is dus wel handig voor ons.
Natuurlijk dan naar Edinburgh, en Lochness, gewoon lekker rondtoeren.
Heb er nu al zin in :D

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:10

Oké ik schop dit topic nieuw leven in!

Als alles mee zit gaan we eind augustus of begin september nog een paar daagjes naar Schotland.

Vorige jaar zijn we een week geweest en erg veel rond gereden, dat willen we dit jaar niet meer.

Wat ze vorig jaar gezien hebben.
- Isle of Skye, Portee en daar wat rond gereden naar de vuurtoren gereden en een aantal toeristische trekpleisters op Skye. Ook de Fairypools gezien.
- Fort William voor de Harry Potter brug maar het regende toen zo abnormaal hard dat we dit niet uitgebreid bekeken hebben
- Falkland <3
- Aberdeen
- 2 dagen Edinburgh, North Queensberry
- Culross
- Inverness 1 avondje, en Culloden Battlefield
- Loch Ness langs een kant
- Kasteel in Blackness
- Eileen Donnan Castle
- Nog heel veel kastelen


Voor dit jaar zijn we dus op zoek naar iets nieuws. Wat zijn nog leuke bezienswaardigheden, plaatsen die je echt gezien moet hebben?
Vorig jaar hebben we op sommige dagen 300 km gereden, dit willen we dit jaar niet meer doen.

Durante

Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:55

Wij hebben toch maar besloten om 2 weken naar Italie te gaan :D
Wie weet volgend jaar naar Engeland of Schotland.

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....


melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 16:27

_mexx_lady_ schreef:
Oké ik schop dit topic nieuw leven in!

Als alles mee zit gaan we eind augustus of begin september nog een paar daagjes naar Schotland.

Vorige jaar zijn we een week geweest en erg veel rond gereden, dat willen we dit jaar niet meer.

Wat ze vorig jaar gezien hebben.
- Isle of Skye, Portee en daar wat rond gereden naar de vuurtoren gereden en een aantal toeristische trekpleisters op Skye. Ook de Fairypools gezien.
- Fort William voor de Harry Potter brug maar het regende toen zo abnormaal hard dat we dit niet uitgebreid bekeken hebben
- Falkland <3
- Aberdeen
- 2 dagen Edinburgh, North Queensberry
- Culross
- Inverness 1 avondje, en Culloden Battlefield
- Loch Ness langs een kant
- Kasteel in Blackness
- Eileen Donnan Castle
- Nog heel veel kastelen


Voor dit jaar zijn we dus op zoek naar iets nieuws. Wat zijn nog leuke bezienswaardigheden, plaatsen die je echt gezien moet hebben?
Vorig jaar hebben we op sommige dagen 300 km gereden, dit willen we dit jaar niet meer doen.



Ik spreek mijn oma vanavond dus ik zou even vragen of zij nog wat weten dan zal ik je dat laten weten. :)

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:40

_mexx_lady_ schreef:
Oké ik schop dit topic nieuw leven in!

Als alles mee zit gaan we eind augustus of begin september nog een paar daagjes naar Schotland.

Vorige jaar zijn we een week geweest en erg veel rond gereden, dat willen we dit jaar niet meer.

Wat ze vorig jaar gezien hebben.
- Isle of Skye, Portee en daar wat rond gereden naar de vuurtoren gereden en een aantal toeristische trekpleisters op Skye. Ook de Fairypools gezien.
- Fort William voor de Harry Potter brug maar het regende toen zo abnormaal hard dat we dit niet uitgebreid bekeken hebben
- Falkland <3
- Aberdeen
- 2 dagen Edinburgh, North Queensberry
- Culross
- Inverness 1 avondje, en Culloden Battlefield
- Loch Ness langs een kant
- Kasteel in Blackness
- Eileen Donnan Castle
- Nog heel veel kastelen


Voor dit jaar zijn we dus op zoek naar iets nieuws. Wat zijn nog leuke bezienswaardigheden, plaatsen die je echt gezien moet hebben?
Vorig jaar hebben we op sommige dagen 300 km gereden, dit willen we dit jaar niet meer doen.

Zo jammer dat Mystery World in Ballachulish niet meer bestaat, want dat was echt de moeite waard om te bezoeken. Sowieso zou je door Glencoe kunnen gaan en daar langs het bezoekerscentrum. Vanuit Oban kun je naar de eilanden Iona en Staffa. Wij vinden Easdale geweldig (met het bootje over naar het 'slate' eiland). Mee met de Seafari vanaf het vaste land, over draaikolken, echt gaaf! Vroeger zat daar ook het poppenhuismuseum in de buurt, maar helaas is ook die verdwenen. Niet dat ik zo 'dol' ben op poppenhuizen, maar het verbeeldde de vroegere Schotse tijd heel mooi. Ook het museum van Kilmartin in Lochgilphead vonden wij geweldig. Daar zie je nog heel veel uit de oude tijd en hun theehuis is top (met eigen gemaakte worteltaart). Het gevangenismuseum in Inverary is ook zeker de moeite waard. Jammer dat MacTavish's Kitchen niet meer bestaat in Oban, dat was echt een heerlijke plek om tussen de middag te eten. Daar hebben wij toen ook 's avonds ons trouwfeest gevierd. De Ben Nevis beklimmen of met kabellift naar het eerste niveau gaan. Prachtig uitzicht!!!! Zolang het niet mistig/regenachtig is en dat is van tevoren nooit te zeggen. Het kan op de grond heerlijk weer zijn, maar de berg kan in volle mist gehuld zijn. Enzovoorts en zo verder.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Vakantie Schotland 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:44

Heel erg bedankt voor je info shenavillie! Heb weer lekker veel ideetjes op gedaan!

Ik wacht nog op antwoord Melissa :D

Laatst kwam ik een aantal foto's tegen op facebook van new zealand.. mijn gedacht: muah Schotland is toch mooier :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharleyT, JackAebe, Jacquelinee_, spookyskippy en 71 bezoekers

cron