.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Poes wil absoluut niet naar binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:49

Denk niet dat je nog meer kunt doen op dit moment. Katten redden zich meestal prima. Zou me dus niet direct zorgen maken over een nachtje buiten.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:54

Join the club. Die van ons is al twee maanden buiten. Soms kunnen we hem vangen en hebben we hem weer binnen. Zodra hij weer naar buiten gaat is het weer mis. We weten waar hij zit en we gaan elke avond heen maar hij komtzich alleen even laten zien. Als we mazzel hebben kunnen we hem aaien. Als we hem gevangen hebben gaat hij voorlopig naar mijn ouders. Helaas ;(

Maar wees gerust TS, katten vermaken zich wel buiten hoor. Beter dan wij vaak denken. Eten en drinken genoeg :)

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Poes wil absoluut niet naar binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:00

Onze katten gaan ook sochtends naar buiten en snachts terug binnen. Wat voor ons helpt is om hun savonds vlees te geven zo rond de tijd dat wij naar bed gaan. We rammelen met de bakjes en roepen ze, dan zijn ze er meestal binnen 3 minuutjes. Nu zijn ze het zo gewend dat ze rond 10 uur al in de tuin rond wandelen en als we dan zeggen "vleesje!?" Komen ze snel naar binnen gerend. Wij gaven vroeger ook vlees rond 5 uur maar dan hadden we ook moeite ze binnen te krijgen. Ik heb ook het idee dat ze nu een ritme hebben en snachts ook echt slapen en dus zelf ook behoeftr hebben naar binnen te komen. We hebben 1x 1 van de 2 buiten gelaten na een halfuur proberen, die stond binnen een halfuur voor de deur heel dramatisch te miauwen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:31

Annet_Dottie schreef:
Moos99 schreef:
Onze katten gaan ook sochtends naar buiten en snachts terug binnen. Wat voor ons helpt is om hun savonds vlees te geven zo rond de tijd dat wij naar bed gaan. We rammelen met de bakjes en roepen ze, dan zijn ze er meestal binnen 3 minuutjes. Nu zijn ze het zo gewend dat ze rond 10 uur al in de tuin rond wandelen en als we dan zeggen "vleesje!?" Komen ze snel naar binnen gerend. Wij gaven vroeger ook vlees rond 5 uur maar dan hadden we ook moeite ze binnen te krijgen. Ik heb ook het idee dat ze nu een ritme hebben en snachts ook echt slapen en dus zelf ook behoeftr hebben naar binnen te komen. We hebben 1x 1 van de 2 buiten gelaten na een halfuur proberen, die stond binnen een halfuur voor de deur heel dramatisch te miauwen :+


het is hier echt heel erg, het hoeft maar een beetje donker te worden of het is onmogelijk haar te pakken te krijgen, zelfs de laatste keer toen ik haar uiteindelijk in de tuin hiernaast uit het hoge gras heb gepikt stond ik al een half uur te rammelen met snoepjes, het grootste deel van de katten hier in de straat stonden al om me heen maar madame zat hiernaast in het hoge gras vliegjes te kijken :')
Ben bang dat dat dus niet gaat werken, gewoon echt zorgen dat ze voor het donker binnen zijn maar goed ik heb aardig wat aan m'n hoofd dus slecht ritme ook kwa eten etc waardoor ik het soms gewoon even niet door heb als het al 10 uur ofzo is :+


Het was bij ons ook echt lastig hoor! Ze wisten dat ze binnen moesten en dachten dikke doei :+

Dan rende ze echt weg...en waren we soms lang bezig. Vlees doet wonderen vooral als je het structureel savonds geeft...ze wennen eraan en gaan het verwachten. Vooral als je 1x per dag vlees geeft zijn ze er heel blij mee :) ik zou zeggen, probeer het eens!

topsylover

Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:34

Het is een kat, die redden zich echt wel 's nachts. Als ze de weg willen oversteken en doodgereden worden dan is dat nou eenmaal zo helaas. Als je daar te bang voor bent kun je haar beter binnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:48

Annet_Dottie schreef:
topsylover schreef:
Het is een kat, die redden zich echt wel 's nachts. Als ze de weg willen oversteken en doodgereden worden dan is dat nou eenmaal zo helaas. Als je daar te bang voor bent kun je haar beter binnen houden.


Goh wauw, thanks. :n hoop niet dat je zo over je eigen dieren denkt.. Voor mij betekent dat poesje heeel erg veel dus is het niet als ze doodgereden word is dat maar zo...


Dat is gewoon een risico dat je neemt als je haar buiten laat. Moet je niet persoonlijk opvatten, ze bedoelt het ook niet banketstaaf.

Hier zijn de katten allemaal wel eens een nachtje buiten geweest, dat betekent diner + ontbijt missen. Nu staan ze keurig om 18.00 binnen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Poes wil absoluut niet naar binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:00

Nee hoor, je moet echt streng voor ze zijn. En onthouden dat katten hun gatje wel redden ook. Van een nachtje buiten krijgt ze niks!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:01

Katten hebben vlot de neiging te weinig te drinken. Elke dag wat vlees geven liefst met nog beetje water er door is alleen maar super goed!! Ik heb zo mijn wilde kat ook alt8jd binnen kunnen halen. Daarnaast had zij een lichte vorm van blaasgruis en dat was goed onder controle te houden door dat extra vocht waardoor ze meer ging plassen

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:07

Ik snap je zorgen, maar ze redt zich wel. Als mevrouw niet naar binnen wilt, komt ze toch niet. Wij zijn het personeel van katten. :')
Mocht je zoiets in het vervolg willen voorkomen, zou je misschien toch iets kunnen overwegen om je tuin 'catproof' te maken? Kunnen ze toch lekker naar buiten én hoef jij je geen zorgen te maken! :D

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:17

Daar weet ik alles van! Wij hebben een aantal poesen en 1 kater, als de kater maar een kans ziet weg te glippen is hij de hele nacht spoorloos en hoor je hem soms pruttelen in de bosjes :') ben altijd blij als hij sochtends weer vrolijk aan komt rennen, wij wonen langs een 80 km weg enja

Mijn lieve Hocus Spocus <3 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:22

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Poes wil absoluut niet naar binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:48

Pfff sommige katten zijn echt ontsnappingskoningen/koninginnen...dus wat dat aan gaat kan het heel lastig zijn om een tuin kat-proof te maken. Als het lekker weer is hebben veel katten de neiging om een nacht buiten te blijven. Meestal zijn ze daarna wel genezen. Ik vond het ook vreselijk vroeger, maar inmiddels heb ik een kattenluik en kunnen ze doen wat ze willen. En meestal...slapen ze gewoon binnen. Mafkezen. Die van mij willen ook echt niet binnen blijven, dus dan maar dat risico dat er iets gebeurt. Ik zou het vreselijk vinden, maar dan weet ik dat ze in ieder geval een fijn leven hebben gehad. Sommige katten zijn gewoon echt geen binnenkatten van te maken. Maar super dat ze toch binnen kwam! Heb jij vast beter geslapen :)

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Poes wil absoluut niet naar binnen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:51

Mocht je dr nog niet hebben en wel willen vangen. Tip van een kattenopvang ooit: kattenvlees opwarmen en buiten zetten. Die geur is dan sterker

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Leo, manonutjuh en 39 bezoekers