Vrijspringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 19:32

Haii,
Ik heb vandaag vrij gesprongen, naja soort van. Mijn paard gaat er maar niet over heen, heb een aantal keer zelf meegerend. Toen ging hij er wel over heen. Daarna heb ik het geprobeerd met longeerlijn zodat ik niet zelf helemaal mee moest, maar werd bekant de hele bak door getrokken. Uiteindelijk helemaal los geprobeerd maar toen schoot hij er steeds langs. Heb ook twee balken aan de zijkant gelegd maar alsnog glipte hij erlangs. Hoe moet ik dit oplossen?



xxxxs
Berichten: 63
Geregistreerd: 12-03-16

Re: Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:53

Je kan het best denk ik een soort van 'baan' uitzetten met lint of touw (moet je pony natuurlijk niet van schrikken) zodat hij niet langs de hindernis kan.

[o]

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:55

Ik weet niet of je wel eens filmpjes van een keuring hebt gezien waarbij de paarden los springen? Ik zou het op zo'n manier aanpakken. Het enigste dat hij dan nog zou kunnen is stoppen maar dat is een kwestie van optijd zijn met je stemhulp of met de zweep (bedoel natuurlijk niet slaan maar gewoon drijven vanuit achter)

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 20:12

Daphne2004 schreef:
Je kan het best denk ik een soort van 'baan' uitzetten met lint of touw (moet je pony natuurlijk niet van schrikken) zodat hij niet langs de hindernis kan.


Voor lint is hij als de doods hahahah.

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 20:13

marijacindy schreef:
Ik weet niet of je wel eens filmpjes van een keuring hebt gezien waarbij de paarden los springen? Ik zou het op zo'n manier aanpakken. Het enigste dat hij dan nog zou kunnen is stoppen maar dat is een kwestie van optijd zijn met je stemhulp of met de zweep (bedoel natuurlijk niet slaan maar gewoon drijven vanuit achter)

Hahahah dat snap ik, ik zal het proberen!

xxxxs
Berichten: 63
Geregistreerd: 12-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:07

asm_kayleigh schreef:
Daphne2004 schreef:
Je kan het best denk ik een soort van 'baan' uitzetten met lint of touw (moet je pony natuurlijk niet van schrikken) zodat hij niet langs de hindernis kan.


Voor lint is hij als de doods hahahah.


Oh, dat is dan niet zo handig :+

[o]

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:14

asm_kayleigh schreef:
Daphne2004 schreef:
Je kan het best denk ik een soort van 'baan' uitzetten met lint of touw (moet je pony natuurlijk niet van schrikken) zodat hij niet langs de hindernis kan.


Voor lint is hij als de doods hahahah.


Ja dat zou kunnen maar zo oefen je dat ook gelijk mee, kan nooit kwaad!

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 15:31

Ja dat zou kunnen maar zo oefen je dat ook gelijk mee, kan nooit kwaad![/quote]
ik heb er vandaag toevallig even mee geoefend. Ik kan het lint gewoon over zijn hals/lichaam halen. Alleen het waaide nogal hard dus zodra het lint ging flapperen was hij wel eventjes van: HELP MONSTER hahah.

xxxxs
Berichten: 63
Geregistreerd: 12-03-16

Re: Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:12

Haha, herkenbaar :')

[o]

Guusje113

Berichten: 70
Geregistreerd: 05-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:24

asm_kayleigh schreef:
Daphne2004 schreef:
Je kan het best denk ik een soort van 'baan' uitzetten met lint of touw (moet je pony natuurlijk niet van schrikken) zodat hij niet langs de hindernis kan.


Voor lint is hij als de doods hahahah.

Eventueel het lint vervangen door een longeerlijn. Of er voor kiezen om eerst de angst voor het lint aan te pakken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je paard een panieksprong over de hindernis gaat maken vanwege het wapperende lint. Ook voor je paard moet het een leuke ervaring zijn.

Twilight2205
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-11-16
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:55

Zet je de balken in van die staanders of op van die cavelettie (als je het zo schrijft) blokken? Ik heb het met mijn shet eerst nog in combinatie met het longeren gedaan.

Je zou bvb ook het lint op kunnen hangen aan de staanders en ipv er een hindernis in te zetten, van die draf/stapbalkjes maken zodat je nog even met hem/haar mee loopt :) zodat hij/zij nog wat steun aan jou heeft en als het goed gaat,belonen! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker