Paarden Make up!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 13:05

Ik heb laatst een potje paarden make up gekocht voor mn knollie voor op wedstrijd.

Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die iets van 'makeup' doen bij hun paarden? (En is er iemand die weet hoe je zelf zoiets kan maken?)


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:11

Beetje vaseline?

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:30

Ik vind persoonlijk zonder mooier en natuurlijker, maar ik ben denk ik bevooroordeeld want ik heb het langere tijd moeten smeren bij een paard met chronisch ontstoken ogen (door dit spul kan je aangekoekte tranen en viezigheid makkelijker schoonmaken, en de huid rondom het oog blijft langer vrij van 'troep' dat uit de ogen komt).

Babydoekje eroverheen vind ik zelf wat subtieler en daardoor mooier

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 14:10

Telpeva schreef:
Ik vind persoonlijk zonder mooier en natuurlijker, maar ik ben denk ik bevooroordeeld want ik heb het langere tijd moeten smeren bij een paard met chronisch ontstoken ogen (door dit spul kan je aangekoekte tranen en viezigheid makkelijker schoonmaken, en de huid rondom het oog blijft langer vrij van 'troep' dat uit de ogen komt).

Babydoekje eroverheen vind ik zelf wat subtieler en daardoor mooier


Ja dan snap ik dat je er zo over denkt!

Mijn paard is eigenlijk van nature zwart, maar hij door de zon pittig verbleekt en ziet er nu wat vlak uit met die bruinige kleur, en vind het daarom net iets levendiger overkomen (doe het alleen voor wedstrijden)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:11

Ik vind het afschuwelijk. Nee, ik doe het niet.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:25

Ik verkoop het zelfs :D bij Arabieren ook heel gewoon.

Niet zelf gaan maken. Zo duur is het niet (Ik heb het al vanaf 10€) en dan is het veilig om op de ogen en neus van je paard te gebruiken. Heb ook met sunscreen, aloe vera, etc. Ervaring leert dat huis tuin en keuken-producten vaak uitlopen (babyolie, vaseline, etc) en ook de ogen kunnen irriteren. Bovendien wil je voor buiten iets wat tegen de zon kan en dan niet inbrandt.

Ultra, World Champion en Silverado zijn heel fijne merken. Mijn ervaring is dat de make up van de gemiddelde ruiterzaak minder prettig is (loopt sneller uit). Verder is het ontzettend persoonlijk wat je het fijnste vindt :)

Waarschijnlijk ten overvloede: ik vind het altijd erg mooi staan en net even wat meer uitdrukking geven :D

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 15:21

amyz schreef:
Ik verkoop het zelfs :D bij Arabieren ook heel gewoon.

Niet zelf gaan maken. Zo duur is het niet (Ik heb het al vanaf 10€) en dan is het veilig om op de ogen en neus van je paard te gebruiken. Heb ook met sunscreen, aloe vera, etc. Ervaring leert dat huis tuin en keuken-producten vaak uitlopen (babyolie, vaseline, etc) en ook de ogen kunnen irriteren. Bovendien wil je voor buiten iets wat tegen de zon kan en dan niet inbrandt.

Ultra, World Champion en Silverado zijn heel fijne merken. Mijn ervaring is dat de make up van de gemiddelde ruiterzaak minder prettig is (loopt sneller uit). Verder is het ontzettend persoonlijk wat je het fijnste vindt :)

Waarschijnlijk ten overvloede: ik vind het altijd erg mooi staan en net even wat meer uitdrukking geven :D


Ik vind persoonlijk ook altijd mooi staan! Heb het gevoel de meeste mensen afknappen op het woord 'make up' en er daarom niks van willen weten, persoonlijk vind ik het wel leuk

studentje_24
Berichten: 16
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:58

Ik deed altijd een beetje uiercreme op de neus zodat het een beetje glom. :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:14

DarkCupid schreef:
Ik heb laatst een potje paarden make up gekocht voor mn knollie voor op wedstrijd.

Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die iets van 'makeup' doen bij hun paarden? (En is er iemand die weet hoe je zelf zoiets kan maken?)


[ [url=m/Khk8nS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nF0QFZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je ook een foto zonder make up? :)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:27

freetorun schreef:
DarkCupid schreef:
Ik heb laatst een potje paarden make up gekocht voor mn knollie voor op wedstrijd.

Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die iets van 'makeup' doen bij hun paarden? (En is er iemand die weet hoe je zelf zoiets kan maken?)


[ [url=m/Khk8nS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nF0QFZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je ook een foto zonder make up? :)



Ik ga morgen even een foto met en een foto zonder 'make up' maken! Mn paard is zo erg verkleurd dat als ik er een oudere foto bijpak het niet te vergelijken is ( paard is normaal 'zwart' haha)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:33

Ik vind dit niet echt mooi, net of de pony heel erg heeft lopen zweten of zo, het ziet er ook wat vlekkerig uit.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:06

Ik vind het niet zo mooi. Vind het zo vettig lijken.

Verbaas me trouwens wel over de verkleuring van je paard. Ik zou hem echt geen zwart geven.
Mijn paard, ook zwart, begint ook wel wat te bruinen, masr gelukkig niet zo erg als die van jou!!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:09

Ze zien er dan altijd zo bloederig uit, of hoe zeg je dat? Alsof ze helemaal heftig zijn. Ik vind ze zonder mooier! Zien ze er gelijk liever uit :D

Lightninggg

Berichten: 603
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:11

Ik gebruik simpele babyolie. Werkt nog beter dan die make up en is egaler. Vind het zelf prachtig en bij sommige paarden heb je echt veel effect.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:26

Ik heb het ook, gebruikte het bij mijn sportpaard, maar wil in mindere mate dan TS, dat vind ik namelijk niet mooi.

Mijn paard
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:02

DarkCupid schreef:
Ik ga morgen even een foto met en een foto zonder 'make up' maken! Mn paard is zo erg verkleurd dat als ik er een oudere foto bijpak het niet te vergelijken is ( paard is normaal 'zwart' haha)


Ik ben benieuwd!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:59

roxiie schreef:
Ik vind het niet zo mooi. Vind het zo vettig lijken.

Verbaas me trouwens wel over de verkleuring van je paard. Ik zou hem echt geen zwart geven.
Mijn paard, ook zwart, begint ook wel wat te bruinen, masr gelukkig niet zo erg als die van jou!!



Mijn paard is er zeer extreem in het verkleuren, soms is ie super donker en zomers echt bruin...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 06-08-17 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 10:04

Renske_W schreef:
Ik heb het ook, gebruikte het bij mijn sportpaard, maar wil in mindere mate dan TS, dat vind ik namelijk niet mooi.

Mijn paard
[ [url=m/9gVoAX.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ziet er mooi uit! Had het vrij extreem gedaan haha was om uit te proberen,

Op de wedstrijd had dik het een stuk minder

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 12:55

Hier een foto zonder gevlochten voorpluk en zonder make up
Afbeelding

En hier met make up


Afbeelding

Diabbb
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-08-17

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:49

Ik vind juist wel heel gaaf staan! Vooral bij die laatste foto!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:09

Bij de minipaarden wordt het ook op show gedaan :j

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:25

Paardenpraattv op YouTube heeft een filmpje over paarden make-up :j

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 01:19

Nooit geweten dat dit bestond. Ik maak mezelf ook niet op, laat staan dat ik dan make-up op mijn paard ga smeren.
Hoe haal je het er weer af trouwens?

Ik vind dit eigenlijk in dezelfde categorie als die glitterlak voor in staarten en op hoeven

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 01:45

LumosNox schreef:
Nooit geweten dat dit bestond. Ik maak mezelf ook niet op, laat staan dat ik dan make-up op mijn paard ga smeren.
Hoe haal je het er weer af trouwens?

Ik vind dit eigenlijk in dezelfde categorie als die glitterlak voor in staarten en op hoeven



Ik haal het er gewoon met een vochtig doekje weer van af

Diabbb
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-08-17

Re: Paarden Make up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 01:48

Ik vind het niet echt onder dezelfde categorie vallen, bij glitterlak (wat ik echt afgrijselijk vind) zie je duidelijk dat het onnatuurlijk is en ik vind het haast barbie achtig.

Natuurlijk hebben mensen er door alleen de benaming al een beetje een vooroordeel over, sinds het ook zo 'penny' klinkt (vind ik althans)
, maar het donkerder/glimmend maken van de huid rondom de ogen en neus wordt al heel lang gedaan door arabische mensen bij het arabische paard, en is niet iets dat door een barbie meisje verzonnen is.

Of je het mooi vind is een kwestie van smaak