Jeuken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 22:37

Er zijn vast meer topic's over maar naja

Mijn 2 jarige tinker had een Tijd geleden luis dat is allemaal over _/-\o_ gelukkig

Maar ze jeukt heel erg het ergste is het in de winter op stal. Ze heeft haar manen er een stuk uitgeschuurt vant winter en ze begon toen ook met der staart. Ik denk dat het de suikers zijn in de winter onbeperkt kuil en toen kreeg ze nog podo grow nr 2 biks. Nu geef ik haar basisbrok een handje vol omdat ze ook gras eet ze staat 24/7 buiten. Ik ga morgen beginnen met cerevit minder suikers enz hopen dat het werk. Ik denk ook niet dat ze zomer eceem heeft of een parasiet omdat de da was geweest voor onderzoeken, Nu begint ze ook weer te jeuken als ik der even op stal zet.. Vooral kont billen en weven :( ik hoop dat jullie tips of ervaring hebben hiermee alvast bedankt

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:43

en waarom is dit dan geen zomereczeem volgens jou?

lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 00:22

Omdat ze geen plekken heeft enz en in de winter is het erger dan in de zomer zoals ik al zei

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:37

Kuil kan idd de boosdoener zijn. Mijn vorige tinker kreeg ook jeuk van Kuil. Voor droog minder en op hooi geen last.

lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 01:08

Daar dacht ik ook al aan indd, maar stond jouwn paard bij je thuis of bij iemand anders die van mij staat bij iemand en die man is van de oude stempel weetje wel :\ en iedereen krijgt daar kuil zelfs de shetjes die er niet eens tegen kunnen maar dan zegt hij ach valt wel mee... Verder ist een prima stal hoor daar niet van maar ik zou bij god niet weten hoe ik het in zn hoofd praat om haar aan het hooi te krijgen :?
En nu staat ze buiten dus krijgt heen kuil enz snoepjes krijgt ze ook niet meer (die zijn op) wortels koop ik afentoe en soms een zakje appels maar ik deel alles met de rest daar

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 01:37

Ik heb idd een eigen stal gehad waardoor ik hooi kon voeren. Pensionstal is idd lastig. Misschien dat je het kan uitleggen en of vragen en dan zorgen dat je netten hebt klaarliggen die hij alleen hoeft op te hangen zodat het geen extra werk is?

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:41

De voedingswaarde va kuil kan zelfs nog lager zijn dan hooi en vaak zit er ook minder suikers in
Dus dat zegt niks, alles ligt aan bemesting, tijdstip va maaien etc.
Op de site van voervergelijk staat veel info over voer.
Is je dier goed ontwormd?

Bij twijfel een dierenarts laten kijken waar de jeuk van kan komen :j

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:57

Te veel suikers kan heel goed. Die van mij krijgt ook enorm veel jeuk van te veel suikers. :j
Ik kan bij die van mij precies zien wanneer hij van het riet heeft gesnoept. :')

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:28

Vervelend dat hij zoveel jeuk heeft. Ik zou als het heel erg is toch de dierenarts nog eens om advies vragen. Je zegt dat het ijn de winter erger is maar nu staat je paard buiten en is erg heb mogelijkheid om te schuren dus hoe weet je zo zeker dat het in de winter erger is?

lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 22:33

In het land heeft ze niet echt iets om te jeuken behalve tegen andere paarden en in de winter ben ik altijd bij haar als ze op stal staat en dan staat ze lekker te jeuken totdat de helft van der manen weg zijn

lian123
Berichten: 21
Geregistreerd: 22-09-15

Re: Jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 22:34

Maar ik heb nu speciaal voer en als dat binnen is zien hoe dat werkt ik schrap nu de meeste suikers behalve gras