Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 14:25

Welkom in deel 5 :)

Voor degene die willen praten over het zoeken naar verzorgpaarden is er dit topic:
[VP] Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Ik wens jullie veel plezier in dit topic en hoop dat jullie veel nuttige info uit kunnen wisselen.

Moderatoropmerking:
Het plaatsen van oproepjes of advertenties voor een verzorger/bijrijder is hier niet toegestaan. Deze worden dan ook direct verwijderd en horen op de Boktmarkt. Een link naar je advertentie in je onderschrift is uiteraard wel toegestaan

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:44

De pagina's zijn voorbij gevlogen.

Nu hier verder.


Laatste reactie:

Bij twijfel, altijd eerst vragen, anders gewoon niet doen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:56

Ik ben na drie jaar weer om me heen aan het kijken voor een nieuw bijrijdpaard. Ik ben er voor mij zelf nog niet helemaal uit want je bouwt toch iets op, maar advies van mijn instructrice was om toch een paard te zoeken dat beter bij mijn karakter past, waarmee het meer vanzelf gaat. Ik moet mijzelf enorm "opladen" om scherp genoeg te reageren. Bij mijn eigen paard moet ik juist heel Zenn zijn omdat ze anders gespannen raakt. Dat past beter, maar zij is al 15 maanden kreupel na ongelukje in de box.

De eigenaresse begon er ook zelf over omdat mijn instructrice het er met haar over had gehad toen ze bij een les kwam kijken. Ze vond dat ik het gewoon moest proberen.
Moeilijk hoor, zulke beslissingen. Eerst maar eens kijken of ik wat aangeboden krijg en hoe dat gaat. Misschien krijg ik dan beter op een rijtje dat ik er mee wil of moet.

Als je een bijrijder zoekt is het lastig, maar nu andersom vind ik het nog lastiger O:) Mensen beoordelen je toch op een eerste indruk terwijl ik vaak wel moet wennen aan een nieuw/vreemd paard.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:08

Een nieuw topic alweer. Helaas nog een nieuwe bijrijder..... Of ja heb iemand die me helpt maar die gaat eigen pony kopen.... Dat het zo lastig kon zijn.....

Is this the real life,

is this just Fantasy?


nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:06

Ik kan helaas ook weer op zoek. Had er 2 voor mijn paard waarvan 1 echt zou bijrijden en de ander met mij mee. Van beide al weken niks gehoord en ik ga er niet achteraan.
Lastige is alleen dat hier veel vraag is naar bijrijders en weinig aanbod, ja veel 12 tot 16 jarigen en daar is mijn paard niet geschikt voor. Bijrijdster van mijn pony zou ideaal zijn ware het niet dat die voorlopig nog te jong en te klein is.

Het leven is als een kerstmuts

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:24

Ha, nieuw topic!

Ik ben momenteel eigenlijk ontzettend happy. Heb een superleuke meid die mijn pensionado rijd. Ze is hartstikke fanatiek, leert onwijs veel en oefent ook echt met de dingen waar we mee aan het werk zijn. Paard is helemaal blij, zit heel goed in zijn vel dus ik hoop echt dat ze samen nog een tijdje vooruit kunnen. Geeft haar een goede basis om met een eventueel volgend (jonger) paard verder te gaan ooit.
En daarnaast sinds kort nog een hele leuke meid die vooral komt om wat te poetsen, helpen, mee gaat op concours etc. Vind zij erg leuk om te doen en ze weet ook echt van aanpakken dus hoop dat dat ook een blijvertje is.

Het kan dus nog!!

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:28

Gelukkig ben ik voorzien van iemand waar zowel pony en ik een klik mee hebben. Ze is nu met vakantie maar als ze terug is gaan we regelmatig gezellig samen naar stal

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:09

Ik ben ook echt op zoek maar mijn leeftijd zit niet bepaald mee hahah, veel mensen vinden 14 jarige niet serieus genoeg ofzo?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:22

asm_kayleigh schreef:
Ik ben ook echt op zoek maar mijn leeftijd zit niet bepaald mee hahah, veel mensen vinden 14 jarige niet serieus genoeg ofzo?


Helaas niet.. Ik had het geluk dat ik bij kennissen mocht rijden. Daar heb ik veel geleerd :)

Maar troost je (ben 18) ik word nog steeds niet serieus genomen door de eigenaren van mijn bijrijdpaard helaas. Gelukkig neemt de rest van de stal mij wel bloedserieus en staan er een aantal mensen om mij te springen mocht ik weggaan bij mijn huidige paardje.

Eapy

Berichten: 1715
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:21

asm_kayleigh schreef:
Ik ben ook echt op zoek maar mijn leeftijd zit niet bepaald mee hahah, veel mensen vinden 14 jarige niet serieus genoeg ofzo?


Denk dat het heel erg aan de persoon ligt, maar ik vind het zelf nogal spannend om zo'n jong meisje bij mijn beestjes te laten. Ben altijd bang dat er iets gebeurd... Buiten dat is het zo dat je op die leeftijd vaak alleen over een fiets beschikt, waardoor langere afstanden al snel moeilijk worden. Ik vind zelf een oudere verzorgster fijner, maar ik weet zeker dat er serieuze 14-jarigen zijn.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:28

Ik woon ver in het buitengebied dus hier is fiets in de winter geen optie, daarom heb ik in een advertentie altijd aangegeven 18+ met eigen vervoer.

En ja ook wel voor de verantwoording, natuurlijk zijn er meiden genoeg die dat vast wel hebben.
Maar ook niet, zie dat zelfs al bij de 18 jarige. Geen verantwoording kunnen nemen in de afgesproken tijden.
Maar ook met de paarden dingen doen dat ik echt denk, jee wat leren jullie tegenwoordig nog op een manege.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:32

Het is gewoon een groot risico als eigenaar als je een 14 jarige neemt. Als het misgaat dan keurt iedereen jou als eigenaar 'af' want het is onverantwoordelijk (lees bokt maar door) zo'n jonge meid alleen met de paarden. Aan de andere kant ben je op die leeftijd (ondanks dat je zelf misschien denkt van wel) nog niet in staat om bepaalde beslissingen te kunnen nemen.

En wat mij opvalt is dat jongere meiden vaak de helft spik en span doen en de helft laten liggen of snel dingetjes vergeten waar je dan als eigenaar zelf achteraan kan gaan. Terwijl bij oudere meiden je eerder nog een appje krijgt als ze iets vergeten zijn waardoor je op de hoogte bent. En dat vergeten die jonge meiden vaak onbewust denk ik.
En heel eerlijk het rij niveau is ook vaak een stuk lager en voor die van mij zocht ik iemand die echt ervaring heeft en ook in een lastige situatie kan handelen.

En ook idd afhankelijk van een fiets en dan de winter periodes etc etc. Helaas ook af en toe ouders die niks van paarden snappen en dat is voor mij ook al een slecht teken. Ouders die zelf paard hebben gereden of hebben gehad zijn zich vaak meer bewust wat een paard hebben inhoudt en snappen dat je afspraken na komt etc. Terwijl bij non-paardenouders je nog vaak elkaar tegen de haren instrijkt omdat je heel anders tegen paarden aan kijkt dan zij.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:41

Tegenwoordig leren ze nog maar weinig op een manege.
Heb nu al verschillende lesklanten die van verschillende manege's komen die na vier jaar rijden nog niet wisten hoe ze een paard moeten opzadelen. De eerste keer had ik echt een WTF momentje, na vier jaar nog niet een paard op kunnen zadelen. Maar op de meeste manege's lopen de paarden drie tot vier uur achter elkaar, dus dan is het de teugels overnemen en opstappen.
Of ze staan opgezadeld klaar in de stal.

Ben nu ook weer op zoek naar een bijrijder, meer een vliegende kiep tussen de paarden en pony's, diegene die Dit deed ligt er al een tijd uit wegens knieblessure en als kers op de taart heeft ze net ontdekt dat ze al over de helft zit van een zwangerschap.
Ze heeft er niets van gemerkt dat ze zwanger was, haar menstruatie bleef al tijd lang uit door cyste op de eierstokken.

Maar goed nu moet ik jammer genoeg op zoek naar een nieuwe vliegende kiep. Ben bang dat ze na de bevalling niet meer terug komt, ik weet hoeveel tijd een kind kost en hoe moe je de eerste tijd bent.

Maar goed hopelijk vind ik er één en hopelijk niet te groot van stuk, dan heb ik zelfs een vaste bijrijdpony in verschiet.

Eapy

Berichten: 1715
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:01

Bij ons is de zoektocht na het drama van eergisteren ook weer gestart. Ik kwam gisteren weer op stal en de stalletjes zagen er niet uit, duidelijk niet uitgemest. Kast lag totaal overhoop en hooinetten waren tot de helft gevuld... Dat doen we dus nooit meer :(

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:05

Eapy dat zijn idd flinke gggrrr momenten. Zo eentje heb ik vaak genoeg gehad, wel de lusten maar niet de lasten.
Had je deze bijrijder al lang dan

Eapy

Berichten: 1715
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:15

myk_en_shant schreef:
Eapy dat zijn idd flinke gggrrr momenten. Zo eentje heb ik vaak genoeg gehad, wel de lusten maar niet de lasten.
Had je deze bijrijder al lang dan


Gelukkig niet... Ik was er 2x bij geweest, dit zou haar eerste dagje alleen zijn.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:23

Deel 5 alweer, even een stipje!

Hier wel een hele lieve bijrijdster gevonden.
Ze kwam hier toen ze 15 was en is nu 17.
Onwijs lieve meid die eigenlijk in alles op 1 lijn zit met hoe wij met onze paarden omgaan.
En andersom betrekken wij haar ook overal bij. :)

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:28

Eapy schreef:
myk_en_shant schreef:
Eapy dat zijn idd flinke gggrrr momenten. Zo eentje heb ik vaak genoeg gehad, wel de lusten maar niet de lasten.
Had je deze bijrijder al lang dan


Gelukkig niet... Ik was er 2x bij geweest, dit zou haar eerste dagje alleen zijn.


en door dat soort meiden kan ik er dus geen krijgen hahah

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:28

Ja dat is helaas wel zo.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:48

Jammer genoeg is dat wel zo, de verkeerde verpesten het voor de goede.

Eapy

Berichten: 1715
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:50

myk_en_shant schreef:
Jammer genoeg is dat wel zo, de verkeerde verpesten het voor de goede.


Is wel zo... Heb nu een aantal keer een ervaring gehad met iemand waar ik toch wel van ben geschrokken, en raak hierdoor mijn vertrouwen in verzorgsters kwijt...

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

darkadia

Berichten: 5233
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:58

Hier heel blij, ondanks m'n verhuizing met paard heeft bijrijdster aangegeven te willen kijken of t lukt om 1x per week te blijven komen omdat ze hem niet kan missen. Dus zondag gaan we samen, om haar even wegwijs te maken op het nieuwe plekje :) helemaal happy!

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:13

De meiden bij mij zijn ook pas 14 en 15. Vrijblijvend advies, een net, beetje goed Nederlands en uitgebreid bericht als je ergens op reageert of als je een advertentie zet deed bij mij echt heel veel. Ik heb weleens reacties gehad op een advertentie die enkel bestonden uit 'ik heb interesse'. Dan denk ik, ok, leuk, wat heb ik daaraan? Of als ik vraag naar ervaring 'ik heb al veel ervaring' of 'ik ben gevorderd'. Ja, daarmee kan ik me echt een beeld vormen ja. Ik vroeg ook altijd veel hoor, ik vind het namelijk belangrijk dat mensen die hier rondlopen ook passen bij de manier waarop wij de paarden houden en trainen. Maar van een leuk berichtje waarin je jezelf netjes voorstelt en probeert wat uitleg te geven over wat jouw dromen en doelen zijn in de paarden en waaruit blijkt dat je hebt nagedacht over wat je zoekt en waarom vond ik veel belangrijker dan de leeftijd.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:16

Ja of die meiden die reageren met waar ligt *woonplaats*. Of hoe ver is *woonplaats*
Dan denk ik, ook jullie hebben google maps.
Als je niet eens zelfstandig kunt kijken waar het ligt of hoe ver het is, moet ik dan vertrouwen hebben dat je zelfstandig met dieren om kunt gaan?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:19

bruintje123 schreef:
Ja of die meiden die reageren met waar ligt *woonplaats*. Of hoe ver is *woonplaats*
Dan denk ik, ook jullie hebben google maps.
Als je niet eens zelfstandig kunt kijken waar het ligt of hoe ver het is, moet ik dan vertrouwen hebben dat je zelfstandig met dieren om kunt gaan?


Ik zoek het altijd eventjes snel op voordat ik uberhaupt reageer. Als een paardje me aanspreekt kijk ik eerst naar afstanden voordat ik dadelijk iedereen happy maak en dan uiteindelijk: 'ow nee te ver sorry' Daar moet je zelf naar kijken toch ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 0 bezoekers