Mini rokjes Facebook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 21:38

Ik lees net met afschuw het volgende bericht op NOS.
http://nos.nl/l/2185034

Persoonlijk vind ik het te triest voor woorden dat deze pagina werd gebruikt met dit als doel.
Maar nog erger dat onschuldige meisjes en vrouwen zo worden gezien..

Anoniem

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:50

Tsja, trieste pagina inderdaad. Maar dat meisjes/vrouwen zo worden gezien al heeel lang zo en zal ook altijd zo blijven

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:55

Waar gaat het heen met deze wereld!
Viezerikke,de gene die het maken en bekijken, ze zullen vast anders opkijken als het van hun dochter of vrouw op internet komt te staan.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (Belgiƫ)

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:10

Tja, als je niet wil dat je zo bekeken wordt moet je maar een langere rok aan doen.
En van kijken is nog niemand gestorven. Men kan ook van een mug een olifant maken zeg.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:22

Is natuurlijk niks nieuws dat mannen graag naar vrouwen kijken. Als een vrouw dan in minirokje over straat gaat ja, dan kun je gefotografeerd en gedeeld worden. Dat mag in de meeste gevallen (helaas) gewoon. Tegenwoordig kun je maar beter niets doen en zeggen wat niet op de voorpagina van de krant mag belanden.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:25

Suzzy_3 schreef:
Tja, als je niet wil dat je zo bekeken wordt moet je maar een langere rok aan doen.
En van kijken is nog niemand gestorven. Men kan ook van een mug een olifant maken zeg.


Lekker victim blamen weer dit. :roll:
Kijken doet misschien niemand iets, maar stiekem een foto maken en op social media plaatsen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:27

Ik ben verrast over de pagina en nog verraster over de heftige reacties. Als je een heel kort rokje aandoet weet je dat je bekeken en mogelijk besproken wordt. Zolang het netjes blijft niks mis mee toch. Je kunt het ook als compliment beschouwen dat het gebeurd. :)

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:30

Ik zou het persoonlijk nooit doen. Wel heb ik soms mijn bedenkingen bij hoe sommige jonge meiden over straat lopen.

Dat ze dan op het internet gezet worden hoort niet maar valt niet te voorkomen in dit tijdperk van telefoons en camera's.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:32

Chasingmood schreef:
Suzzy_3 schreef:
Tja, als je niet wil dat je zo bekeken wordt moet je maar een langere rok aan doen.
En van kijken is nog niemand gestorven. Men kan ook van een mug een olifant maken zeg.


Lekker victim blamen weer dit. :roll:
Kijken doet misschien niemand iets, maar stiekem een foto maken en op social media plaatsen?


Daar gaat ook niemand dood aan. Wat niet weet niet deert... Je weet dat dat kan gebeuren als je zo over straat loopt. Moet je je maar deftig kleden.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:35

Ik vind het behoorlijk grof, en het lijkt mij dat ik zelf wel uit mag maken wat ik aantrek. Dat mensen dat eens bespreken onder elkaar is 1 ding maar zo maar foto's het internet op slingeren vind ik echt erover.

Ik trek persoonlijk geen minirokje aan omdat 'ik dan weet dat ik bekeken' wordt, maar omdat ik het mooi vind.

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:38

volgens mij gaat er een hoop mis in de opvoeding van dit soort jongens/mannen. en maar blijven roepen dat je dan maar geen kort rokje aan moet trekken! als IK dat mooi vind, moet IK dat toch gewoon lekker doen? Ik reageer nooit op berichten via social media, ook bokt tegenwoordig niet meer, maar dit vind ik zo triest. stiekem foto's van mini rokjes maken onder de tafel... _-:(

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:49

Ja natuurlijk, als je niet wil dat creeps stiekem upskirt foto's van je maken en dat op facebook zetten om er gezamelijk op te gaan zitten rukken moet je maar geen rokje aandoen. :roll:

Dat het gebeurt begrijp ik, er lopen altijd rare snuiters rond. Betekent niet dat het getolereerd moet worden en zulk soort groepen mogen bestaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:53

Dit mag niet, maar kort-pittig mag wel :? (Of loop ik hopeloos achter?)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:56

Ik vind het absoluut niet netjes, maar als je in zo'n kort rokje rondloopt, weet je dat mensen naar je kijken. Dat er foto's worden gemaakt en gedeeld gaat naar mijn mening natuurlijk te ver, maar er zijn verder geen rare dingen mee gebeurd toch? Alleen op facebook in een groep gezet waar mannen op lopen te geilen, is ergens ook wel een soort (heel vreemd) compliment.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:57

Hmm,kort rokje dragen prima.
Op de foto zetten door een vreemde zodat een groep onbekende mannen er een vleeskeuring op kan doen vind ik persoonlijk onsmakelijk.
Vrouwen zijn geen fokdieren die gekeurd moeten worden.
Over 'gepast' kleden, sommige vrouwen hebben een rok aan van net boven de knie. Dat is toch zeker geen uitlokken toch?

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:16

LadyMadonna schreef:
Dit mag niet, maar kort-pittig mag wel :? (Of loop ik hopeloos achter?)


Nee hoor, vind ik even smakeloos.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:31

Tijden veranderen. Iedereen mag een minirokje aandoen, iedereen dient daarmee gerespecteerd te worden.

Helaas mag ook iedereen met een telefoon lopen. Die telefoon heeft veelal een camera en een facebook-app.

En zoals ik een mooie bloem kan fotograferen kan een ander mooie benen op de foto zetten.
Ik word ook regelmatig op de foto gezet door toeristen (notabene op bergschoenen en sportkleding :+ ) en ik haat het.

Hoe banketstaaf het ook is, dankzij alle camera's en alle social media loopt iedereen gewoon dit risico. Iedereen is vogelvrij verklaard. :)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:52

minikatje schreef:
Hmm,kort rokje dragen prima.
Op de foto zetten door een vreemde zodat een groep onbekende mannen er een vleeskeuring op kan doen vind ik persoonlijk onsmakelijk.
Vrouwen zijn geen fokdieren die gekeurd moeten worden.
Over 'gepast' kleden, sommige vrouwen hebben een rok aan van net boven de knie. Dat is toch zeker geen uitlokken toch?


En vrouwen keuren mannen niet?

Ik vind het hele gebeuren vrij kansloos. Mannen had ik al niet hoog zitten en dalen nu net weer een beetje verder. Maar zolang het anoniem is en ze niet foto's hebben van onder het rokje zie ik het probleem niet zo. Er worden zo vaak foto's gemaakt van mensen in het openbaar (denk aan people of Wallmart) en dan heb je inderdaad ook de kortpittige kapsels. Tja, ergens vragen die er ook om ja. Sorry maar als jij 50 bent, je haar opscheert en het in alle kleuren van de regenboog verft word je niet serieus genomen nee. Blijft dat het gruwelijk simpel is om zo'n Facebookpagina op te richten, dat getuigd wat bij betreft van weinig niveau.

Overigens zaten er ook foto's bij van rokken tot de knie dus de vlieger 'moet je maar niet zo'n kort rokje aantrekken' gaat niet op. We leven niet meer in de jaren '50 waar je niet eens je enkels mocht laten zien.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:55

Schoften zijn het. Met naam en toenaam bekend maken, kijken wat moeder de vrouw er van vindt. Stelletje computerhelden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:57

Renee, vanwaar je oordeel? Als iemand dat nou mooi of leuk vind...

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:59

Inderdaad.. Als iemand er gelukkig van wordt om een 'kortpittig kapsel' te nemen met een bepaalde of meerdere kleuren. Wie ben jij om dan te oordelen?
Is juist toch heerlijk dat mensen zich zo durven te uiten?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:01

Ja dan moeten ze het lekker doen. Maar de kans bestaat dan dat je belachelijk wordt gemaakt. En ja ik mag best zeggen dat ik het geen gezicht vind. Ik moet soms ook echt stiekem gniffelen om die pagina, sorry. Dat is dan vooral om de teksten die erbij staan. Daar zijn het trouwens foto's die de betreffende dames zelf hebben gemaakt. Daarom bestaat er ook een optie om alles op Facebook af te schermen...

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Mini rokjes Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:10

Ja, de kans bestaat er altijd. Maar om nou te zeggen dat ze er om vragen.. Nee, die gaat er niet door.

Mensen die zulke Facebookpagina's maken vind ik best triest. En ja, soms gniffel ik ook om sommige reacties die er dan voorbij komen, maar uiteindelijk blijft het sneu om mensen zo neer te halen of door een soort vleeskeuring te halen op social media.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:15

Chasingmood schreef:
Suzzy_3 schreef:
Tja, als je niet wil dat je zo bekeken wordt moet je maar een langere rok aan doen.
En van kijken is nog niemand gestorven. Men kan ook van een mug een olifant maken zeg.


Lekker victim blamen weer dit. :roll:
Kijken doet misschien niemand iets, maar stiekem een foto maken en op social media plaatsen?


Waarom? Men maakt die keuze vooral om bekeken te worden.. En je worst tegenwoordig overal gefotografeerd/gefilmd/bekeken.. Wil je dit niet, dan kun je net zo goed onder een steen gaan zitten..

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:36

nine1987 schreef:
Chasingmood schreef:


Lekker victim blamen weer dit. :roll:
Kijken doet misschien niemand iets, maar stiekem een foto maken en op social media plaatsen?


Waarom? Men maakt die keuze vooral om bekeken te worden.. En je worst tegenwoordig overal gefotografeerd/gefilmd/bekeken.. Wil je dit niet, dan kun je net zo goed onder een steen gaan zitten..


Of omdat diegene het zelf mooi vind?