Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 00:25

Zou het dan eindelijk zo zijn? Zoveel pech met mijn vorige toppers. Alles gedaan maar niets mocht helpen.

Paddington: verkocht ik was niet mans genoeg ( was toen zelf te onervaren en Paddy bleek een mannenpaard te zijn )

Mighty: verkocht aan stel waarvan hun merrie overleden was. Mighty was al wat ouder en verkocht om daar haar oude dag te hebben.

Urville: was mijn topper. Ingeslapen op 8 jarige leeftijd wegens zware ataxie. Ongeluk in de stal doordat men niet van mijn spul kon afblijven. Alles gedaan maar werd met de dag slechter.

Berlina: waarschijnlijk gedrogeerd gekocht. Dulde geen arbeid. Gevaarlijke stakingen door loodrecht te stijgeren bij simpele oefeningen. DA alles nagekeken, foto's van haar compleet, hormoonhuishouding zelfs naar naar Duitsland en Frankrijk gestuurd voor onderzoek. Nooit oorzaak gevonden. Verkocht en nieuwe eigenaar precies wat ik ook had.
Nu fokmerrie in Duitsland.

Fabs: nieuwe topper! Sjouwen als de brand altijd in de prijzen tot hij in het land Door een ander paard was aangevallen. Nooit meer de oude geworden. Ups en downs te rijden tot hij in draf steeds kreupel bleef. 1.5 jaar klinieken bezocht. Nooit oorzaak kunnen vinden.... te goed om in te slapen aangezien hij geen pijn toont. Nu Verkocht als weidemaatje ( voor een appel en een ei. Alles liever dan zijn leven te beindigen )
Fabs is/was 6 jaar

Jay: 10 dagen gehad. Werd gezegd dat ze 100% goed was. Niets geen rare dingen. Kliniek wilde bij verkoop niet keuren ivm leeftijd. Ze was Bijna 3 jaar dus deden ze dat niet.
Bij mij op stal wilde de verzeker niet accepteren. Mijn DA gebeld en hij heeft wel klinische onderzoek gedaan: 2 schieffels bij de pezen beide voorbenen en rechtsvoor met buigproef zwaar kreupel. 2x getest.
Dus terug gedaan.

Nu weer paard op t oog. Mooie vos bijna 5 jaar met 4 witte benen. Bijbaantje genomen voor aanschaf. Geld aanschaf compleet. ( geld wat ik had is allemaal naar de klinieken gegaan )
Maar aanschaf heb ik ( onderhoud is standaard wat ik altijd gewoon kwijt ben )
Zou het nu eens mijn geluk zijn?
Na mijn vakantie ga ik er weer heen. Ben al een keer geweest te kijken. Na mijn vakantie ga ik op jem rijden en als alles goed gaat keuren en hopelijk dat hij goed gekeurd wordt en mijn stal weer wordt bewoond. Ik heb de eerste koop. Na 21 augustus hoop ik mijn topper te hebben en houden.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:35

Pffff wat een pech hoop voor je dat het nu goed gaat. Zet je hen ook op de röntgen?

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 00:44

callum schreef:
Pffff wat een pech hoop voor je dat het nu goed gaat. Zet je hen ook op de röntgen?

Nee alleen klinisch. Mijn DA gaat dat zeer uitgebreid doen. Mocht er twijfel zijn dan komen er een paar foto's op bepaalde plaatsen.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:52

Na zoveel gedoe zou ik eigenlijk voor het zekere gaan een ook röntgen laten keuren..want met een klinische keuring kun je alsnog niet vanbinnen zien, je paard kan klinisch goed zijn maar röntgen enorme gebreken hebben..ken er zo meer als genoeg. :)

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:32

Wat heb jij een pech gehad zeg... je zou er bijna moedeloos van worden!
Hopelijk is dit paardje helemaal goed en precies wat je zoekt!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:41

PFoe je hebt inderdaad flink wat pech gehad... Maar na (heel heel heel veel regen) komt er nu hopelijk zonneschijn voor je! :j

studentje_24
Berichten: 16
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:00

pff... geen geluk voor jou... Hopelijk nu je droompaardje gevonden:)

Suada
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-11-16

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:31

Laten we hopen dat het deze keer raak is! Ik ben benieuwd, en aan het duimen voor je :j

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Eindelijk... Nieuwe topper gevonden.. Nog even wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:40

Hopelijk gaat deze je meer geluk brengen.
Mijn advies : zet geen foto's n info van het paard op internet voordat de koop geheel rond is en goed gekeurd wel zo netjes naar verkoper