Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:00

sjanien schreef:
ts respect voor hoe je het aanpakt en hoe je hier op alles reageert.
Het gespeculeer wat de manege voor Lotje heeft betaald en nu veel te veel vraagt daar heeft ts toch helemaal niks aan. Daarbij wie weet wat de manege heeft betaald????


De TS heeft zelf verteld dat de manege hun manegepaarden koopt bij een handelaar die paarden bij het slachthuis weghaalt. Als je weet wat de slachtprijs is van zo'n pony dan weet je ook wat de manege zo ongeveer heeft betaalt. 1500 (de prijs die ze voor lotje willen hebben) zal ongeveer 3 x (of meer) de prijs zijn die ze voor Lotje hebben betaald.
Inmiddels heeft Lotje koopprijs al ruimschoots bij elkaar gelopen. Dus ja dat het teveel is kun je rustig zo stellen.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:47

Zo n pony is met 200/250 euro dik betaald!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:09

Jeetje jongens.. Ik lees vanaf het begin al mee & vind het geweldig om te lezen dat Lotje er nog is & dat er een mogelijkheid is dat je Lotje terug kan kopen!

Maar het hele topic word vervuild met gezeur en gezeik over hoe slecht de manege is, dat Lotje duur is, en blablabla. Kunnen we dat niet gewoon laten?
Dat is voor TS ook niet leuk..

Dus ik hoop dat we gewoon weer ontopic kunnen gaan?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:28

Moderatoropmerking:
Zojuist ben ik met een flinke bezem door de laatste pagina's van dit topic gegaan.

Ik wil jullie graag wijzen op de boktregels omtrent inzamelingsacties. Dit is niet toegestaan op bokt.
( http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_i ... op_Bokt.3F )

Daarnaast wil ik jullie ook vragen het bericht dat je plaatst goed te overwegen en te bedenken hoe je bericht opgepakt kan worden door andere gebruikers. Het is de toon die de muziek maakt :)ddd .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 10:49

Hey allemaal,

Ik was door mijn foto's van Lotje aan het kijken en het leek mij leuk om deze twee te plaatsen :) .

De eerste is een foto van de dag dat Lotje naar mij werd gebracht door de vorige eigenaren. Dit was in september 2009. Ik ben het hele weekend bezig geweewt om haar stal klaar te maken en op de dag zelf was er een hele welkomsfeest georganiseerd :) . We hebben lang gewacht vanwege de file, maar toen ze de straat door kwam rende ik zo hard als ik kon naar de stal!

Afbeelding

Deze tweede foto is van de collectie foto's van mijn eerste fotoshoot met Lotje. Mijn moeder is beroepsfotograaf en we hebben dus al die jaren vele foto's van Lotje gemaakt! <3

Afbeelding

Ik heb nog geen officiële update, wel kan ik zeggen dat we twee stapjes dichterbij zijn! Ik hou jullie op de hoogte!

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:02

Wat een leuke foto's, het is duidelijk dat Lotje alles voor je betekent. :) Ik ben heel erg benieuwd naar wat deze 'twee stapjes dichterbij' zijn. Hou ons niet te lang in spanning! :+

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 11:03

Confession schreef:
Wat een leuke foto's, het is duidelijk dat Lotje alles voor je betekent. :) Ik ben heel erg benieuwd naar wat deze 'twee stapjes dichterbij' zijn. Hou ons niet te lang in spanning! :+


Aah dankjewel!!! Jaaaa die stapjes zijn in zicht! Maar als ik ze nu vertel dan ben ik bang dat ik het ga jinxen :')

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:11

Spannend zeg, ik hoop dat je grote liefde gauw weer thuis op stal staat om van haar oude dag te mogen genieten. Veel succes!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:35

Wat een geweldige foto's!
Ik hoop voor jullie dat het niet meer te lang duurt!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:03

Update: ik heb het hele topic niet helemaal gelezen maar ik begrijp dat Lotje nog leeft?
Desondanks is mijn reactie dan een hart onder de riem. Ik zal de reacties even lezen

emilyslaluna schreef:
Bedankt voor tips! Ik had geen idee dat je niet perse een levensnummer nodig had. Ik ga gelijk bij NRPS kijken. Ja via FB durf ik het niet te vragen, want ik heb die vrouw zelf ook op FB. En ik weet niet wat zij dan gaat denken...


Ho eens even! Jij hebt alle recht je dit af te vragen en het zal je geen reet moeten kunnen schelen wat deze "vrouw" er van denkt.

Ik las hier ook de tip dat je het moet laten rusten omdat het je pony ook niet meer is, normaal ben ik het hier helemaal mee eens maar ik snap heel goed dat je het wil kunnen afsluiten.

Wat ik lees uit je verhaal, dat deze vrouw een gewetenloze "vrouw" is, die jullie afspraken niet nagekomen is en telkens over jouw wensen en grenzen heen walste.
Deze vrouw heeft de pony gratis gekregen en is de pony gewoon willens en wetens in gaan zetten voor haar lesjes. Terwijl de pony artrose had!
En zulke verhalen hoor je steeds vaker!
Wat heel jammer is want er zijn wél mensen die een paard oprecht een pensioen kunnen en willen bieden.

Het verhaal is natuurlijk hartstikke dubieus en ik denk dat je gevoel klopt. Het zaakje stinkt.
Wat ik denk? Dat ze Lotje heeft laten slachten (kreeg ze er nog wat geld voor) of heeft doorverkocht.
Als ze geslacht is, heel sneu natuurlijk maar wellicht voor het paard wel beter.

Hoe dan ook snap ik dat je graag een afsluiting wil, dan kun je het een plekje geven. En, mocht deze "vrouw" er vaker van dit soort praktijken op nahouden, kun je andere mensen wellicht waarschuwen.

Ik zou zeker op Bokt en Facebook een oproepje plaatsen met Lotje haar gegevens, foto's en plaatsen waar ze als laatst is geweest of iemand meer over haar kan vertellen.
En als dat mens jou komt lastigvallen, beschuldigen of ter verantwoording roept, dan moet je daar boven staan en jij bent haar geen verantwoording of verklaring schuldig dat je naar je vorige pony zoekt!
Maar hou het wel zo neutraal mogelijk, houd je afzijdig van speculatie of beschuldigingen en hou het "einde" van Lotje open. Je kunt reactie van die vrouw krijgen, maar zij is jou eerder een verantwoording schuldig dan andersom.


Succes met de zoektocht en het is oprecht sneu voor Lotje.
Laatst bijgewerkt door Karma op 24-07-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:06

Leuke foto's TS!

Ehhh Karma.. Soms is het best handig om even bij te lezen :Y)

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:11

Mooie foto's. Fijn dat je weer wat stapjes dichterbij bent ik hoop dat ze snel weer bij je op stal staat

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 17:23

Helaas zijn we een stapje terug. Het ene stapje was dat mijn zadel bijna verkocht was. De koper kwam kijken en was super enthousiast. Vandaag zijn we met het zadel naar haar paard gegaan en helaas paste het niet optimaal. Beiden partijen baalden heel erg. Voor haar vanwege dat het zadel bloedmooi is en zeker voor die prijs een koopje is die niet vaak voor komt! Voor ons omdat we weer een stapje terug zijn.
Maar we geven het niet op!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:32

Jeetje Karma, lezen is dus wel handig hè, nu heb je veel moeite gedaan om de plank mis te slaan.
TS, wat balen dat je zadel toch niet verkocht is.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:45

Vala schreef:
Jeetje Karma, lezen is dus wel handig hè, nu heb je veel moeite gedaan om de plank mis te slaan.
TS, wat balen dat je zadel toch niet verkocht is.


Het geeft helemaal niks toch? Ik vind het juist lief dat ze toch moeite doet en dat even wilde zeggen. Ik snap dat 18 pagina's doorlezen niet echt fijn is.

Dankjewel Karma! Ik hoop dat je snel het einde leest :)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:25

Ze had ook alleen de berichten van TS kunnen lezen :=

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:15

Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:23

mvdbijl schreef:
Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..


Goede tip, dankjewel!

Echter heb ik ooit bij een ander zadel dat geprobeerd. En zadelmakers/winkels geven best weinig geld ervoor zodat ze zelf meer eraan kunnen verdienen...

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:24

mvdbijl schreef:
Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..

Vind ik een goede tip!

TS, ik denk dat je goed bezig bent, vind het fijn voor je dat je haar terug hebt gevonden, was eerlijk gezegd al gestopt met lezen omdat ik dacht aan het einde wat je via pb hebt gestuurd.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 21:26

Irkoontje schreef:
mvdbijl schreef:
Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..

Vind ik een goede tip!

TS, ik denk dat je goed bezig bent, vind het fijn voor je dat je haar terug hebt gevonden, was eerlijk gezegd al gestopt met lezen omdat ik dacht aan het einde wat je via pb hebt gestuurd.


Het is maar goed dat je weer bent begonnen met lezen! Een betere einde dan die van het pb ;)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:31

precies dat! Vond het al zo vreemd dat er nog steeds veel in dit topic gepraat werd

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:48

probeer saddlesonly.nl soort van marktplaats alleen voor zadels en het is goedkoper dan een advertentie op marktplaats zelf

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 08:53

Alpha89 schreef:
probeer saddlesonly.nl soort van marktplaats alleen voor zadels en het is goedkoper dan een advertentie op marktplaats zelf


Ik heb er eerder van gehoord ja. Maar toen ik een advertentie wilde zetten moest ik een salesnummer ect invullen. Wat is dat?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:58

oh dat zegt me zo even niets, maar als je een mailtje stuurt dan heb je heel snel antwoord!

Rizette
Berichten: 4367
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:03

emilyslaluna schreef:
mvdbijl schreef:
Kan je je zadel niet bij een winkel brengen? meer kans als een zadelpasser hem mee heeft dat ie gauw verkocht is of wellicht koopt iemand hem wel in..


Goede tip, dankjewel!

Echter heb ik ooit bij een ander zadel dat geprobeerd. En zadelmakers/winkels geven best weinig geld ervoor zodat ze zelf meer eraan kunnen verdienen...

Misschien als je je verhaal verteld van Lotje dat er ook nog wel zadelmakers zijn die voor 1 keer hun eigen winst laten schieten en voor jouw zadel een nieuwe eigenaar zoeken zonder er zelf winst van te nemen. Ga met je verhaal eens naar verschillende winkels bellen zou me niets verbazen als er iemand tussen zit die toch een goede daad wil doen. Jouw verhaal raakt me en het zal meer mensen raken. Het raakt me ook vooral dat in dit rijke land er nog zoveel maneges zijn die een kreupel paard blijven inzetten. Lotje is dit nu al 2 keer overkomen. Jij doet er alles aan om dit te doorbreken er zal toch iemand daarom met zijn hand over het hart strijken en je helpen bij verkoop? Is hier op Bokt geen enkele zadelmaker die dit leest en voor TS in de bres springt. Ze verdient het zo en Lotje verdient het ook!