[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 09:03

WIJ GAAN WOENSDAG NAAR ZEEEEE!
Met een vriendin en onze paardjes naar Burgh Haamstede :)

Afbeelding




Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 09:05

Zoveel zin in!
In September gaan we ook weer. Dat is elk jaar, wordt georganiseerd door Trekpaard Promotie Vlaanderen en daar zijn zo'n 50 trekpaarden aanwezig. Vorig jaar niet kunnen gaan door werk dus ik zit al 2 jaar op hete kolen :+
Goed voor zijn sokken!

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:51

Superrrrnleuk!
Maar we hadden een deal He? Wel via Dronten! Want Pluis mag mee op de het dak! :j :):)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 19:22

Hahahaha dat is zelfs niet een klein beetje in de buurt :p maareuhhhh jij had toch ook een trailerrijbewijs nu?? :+ :p

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:02

Whuhaha, ja daar is het ook mee gezegd :=
Achja die combinatie volgt vanzelf :+

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:45

Ja ik zag ze, super gaaf om zo naar zee te gaan :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 11:13

Rustig weekje en toch veel gedaan :D
Duke heeft kennisgemaakt met garen, vlechten, prullen en de hele bazaar zoals we hier zeggen.
Voor hij aan huis kwam kon hij ab-so-luit niet rustig alleen op stal staan, dan werd hij strontvervelend. Thuis heb ik geen stal die dicht kan dus niet kunnen oefenen, ik verwachtte dus het ergste. Maar het was alsof hij ook in zijn hoofdje al volwassener was geworden want van heel dat drama was niks meer te merken. Hij bleef staan, knabbelde aan het hooi en ik heb op mijn gemak zijn hele manen kunnen vlechten.
Bleek dat vrouwtje wél meer oefening had kunnen gebruiken want de vlecht zelf trok op niet veel :+
Aan de voorkant heb ik hem veel te los gelaten:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een reusje al hé:

Afbeelding

Dan heeft Duke al 'kennisgemaakt' met de lange lijnen. How how, veel te vroeg jaja ik weet het, maar meer dan teugels over zijn buik wrijven hoefde hij niet te doorstaan ;)
Dat hij braaf bleef staan voor de foto was een leuke extra! Heb dan nog een paar keer HO geprobeerd en hij stopte meteen (Ho = ho voor mij en dit vind ik het allerbelangrijkste, als ze dat niet kennen gaan ze niet voor de kar). Leuk voor achter een paar jaar om te weten dat hij snel leert :) uiteraard gewoon met zijn halstertje

Afbeelding

En dan heeft de grootste beer nog nieuwe schoentjes gekregen! We hebben het hele natuurlijk houden geprobeerd maar Dexter heeft zulke slechte hoeven, zodra het een paar dagen niet regent zijn er al stukken uit en dan hoef ik nog niet eens te rijden. Duke zijn hoeven daarentegen die houden echt belachelijk goed, daar was nog niet 1 schrammetje aan. Die moet nog gekapt worden maar daar komt de smid voor terug.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Berichten: 21321
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:17

Dexter kijkt er wel heeeeel zielig bij. :')
Wat is Duke nog een kalf he, zo uit verhouding. :') Hoe oud is hij nou?
Niets mis mee hoor om wat basis dingen aan te leren, worden ze later alleen maar makkelijker van, zolang je ze niet op hun 2e in gaat rijden. :D

Hoe maak je zo'n vlecht met stof? Ziet er super mooi uit, mag je hier bij Annie ook wel komen oefenen.. O:)

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 11:35

Captain schreef:
Dexter kijkt er wel heeeeel zielig bij. :')
Wat is Duke nog een kalf he, zo uit verhouding. :') Hoe oud is hij nou?
Niets mis mee hoor om wat basis dingen aan te leren, worden ze later alleen maar makkelijker van, zolang je ze niet op hun 2e in gaat rijden. :D

Hoe maak je zo'n vlecht met stof? Ziet er super mooi uit, mag je hier bij Annie ook wel komen oefenen.. O:)

Dexter kijkt altijd alsof ik hem naar de slacht breng >;)

Duke is de afgelopen 2 maanden gegroeid in zijn benen en hoofd en lijkt nu een beetje op een giraf x dinosaurus. Nu is hij sinds 2 weken wat aan het bijtrekken in zijn buik maar zijn nek is nog supersmal. Klopt helemaal niks van hier hahahaha. Hij is morgen 14 maanden oud.

Ennehhh de eerstvolgende dag dat ik vrij heb stuur ik je een berichtje en kom ik naar daar! Is helemaal niet moeilijk, er zijn verschillende manieren voor. Ik leer ze je allemaal :D ik heb op donderdagen normaal vrij

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:42

Haha duke krijgt echt dino voeten _O- lekker zo slungelige baby!
Heb hoop, heb bij pluis gezien dat het goed komt hahaha! :=

Kom. Je weer naar Ermelo in september?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 11:47

Nog even van hoe het eigenlijk hoort, de vlecht:

Afbeelding


Nee wij komen niet naar Ermelo dit jaar. Het was een superleuke ervaring maar dat kwam meer door de mensen die ik er ontmoet heb en de sfeer die buiten de ring hing, dan door de show zelf. Het is fijn om je te kunnen meten maar als je bij alle categorieën alleen in de ring staat is het ook zo stom. Fijn voor 1x maar niet om elk jaar 3u heen te rijden en 3u terug. Als Duke groot en sterk is dan zijn we er bij voor een pas de deux want dat is de grote droom :) Hopelijk 1x met Duke nog als hengst maar dat ligt in zijn hoefjes ;) En er zijn hopelijk wat meer Clydesdales dan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 23:51

Ik weet niet of het hier helemaal thuis hoorde maar omdat het deel van de veestapel is gooi ik het er toch maar in.
Vandaag zijn onze shetlandpony's verkocht. Oei haha, nu ik het hier typ besef ik het eigenlijk pas. Mijn vader heeft onze 2 weides geruild voor een watermolen (nou ja we hebben de weides afgegeven en in ruil daarvoor krijgen wij dus gratis energie die van een nieuwe watermolen komt). Aangezien wij met een restaurant zitten en een hotel met 16 kamers, is groene stroom dus geen overbodige luxe. Dat betekent dus alleen dat, als ze dat ding gaan bouwen, wij geen plaats meer hebben voor de pony's. Nu zijn die verbouwingen pas gepland over een jaar of twee, maar van de week kwam ik bekenden tegen die zeiden dat hun pony gestorven was..
Om even in te korten: de pony's konden naar hem, blijven de rest van hun leventje samen, hoeven niks te doen en mogen lekker het hele jaar buiten staan net als bij ons. Alleen krijgen ze daar nog meer aandacht. Niet lang getwijfeld dus, als we ze nog 2 jaar zelf zouden houden en dan halsoverkop een thuis moeten zoeken, moesten ze misschien elk apart naar een huisje. Dan liever zo, samen en bij mensen die ik ken. Dan maar wat eerder dan gepland..
Gaat toch raar zijn zonder die trutjes :) en ze waren niet eens van mij, maar van mijn zusje. Ach doet toch wat met je, ze waren het eerste wat ik zag als ik uit het raam keek 's morgens

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:24

Och wat een dappere beslissing zo!
Inderdaad wat je zelf zegt, beter nu zo met wen fijn gevoel als straks onder druk zonder goed gevoel..
Fijn dat ze zo op hun plek komen!

Kunnen over 2 jaar de reusjes ook niet meer aan huis staan? Of ks dat een andere wei? :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 08:47

Nadiine__x schreef:
Och wat een dappere beslissing zo!
Inderdaad wat je zelf zegt, beter nu zo met wen fijn gevoel als straks onder druk zonder goed gevoel..
Fijn dat ze zo op hun plek komen!

Kunnen over 2 jaar de reusjes ook niet meer aan huis staan? Of ks dat een andere wei? :)

Nee klopt, is een andere wei maar ligt op hetzelfde perceel. Er loopt een beek langs ons huis en aan de andere kant van die beek liggen 2 weides. Hier loopt een fietsweg door, dus 1 wei ligt tussen de Maas en de weg en de andere wei ligt aan de rechterkant van de weg. Die beek wordt omgelegd, richting onze weides waardoor daar een groot stuk vanaf gaat. Van de rechtse wei blijft dan bijna niks meer over en de linkse is dan weggegeven voor die watermolen.

Maar zij kunnen gewoon nog terecht bij mijn vriend thuis en ik hoop dat achter een tijdje ergens zelf een wei te huren

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 08:30

Even een leukie, zocht net de foto's op die ik toegestuurd kreeg toen Dexter te koop stond, weet je wel, toen ik van mijn stoel viel en ineens op de site van Ryanair uitkwam.
Deze foto was mijn eerste ticket naar Engeland:
Afbeelding

En dit hummeltje liet me voor de tweede keer op het vliegtuig stappen:

Afbeelding
(Toen al een ego van hier tot ginds :+)

Hoop vandaag nog eens tot daar te geraken maar het weer is echt bagger hier

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 13:14

Duke weer kunnen wassen tegen mijten, zodra hij terug op stal stond kwamen er weer plekken op zijn benen. Ik twijfel of het wel mijten zijn, hij staat nog steeds bij dezelfde andere hengst en geen enkel ander paard heeft ergens last van of last gehad..
Nu maar weer terug verhuisd naar een andere wei, zonder hooi. Kijken of het daar aan ligt

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:34

Balen anouk! :(
Behandel je de stal ook elke x mee? Want mijten overleven graag in stro.

Heb pluis nu vast op Vlas staan want het is altijd Bingo zodra ze op stro staat...

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 23:51

Duke komt nooit op stal.. hij heeft sinds hij terug daar is 10min op stal gestaan en dat was om te vlechten, in de stal lag geen bodembedekking want die stallen worden in de zomer amper gebruikt. Heb geen borstels gebruikt, inderdaad owv de mijten dus weet het verder ook niet

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 06:43

Oh, omdat je schreef "zodra hij terug op stal stond"..
Wel vreemd dat het zo opeens weer terug komt dan :(
Is het geen schimmel?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 11:21

Ai ja sorry dat is een gewoonte, met 'op stal' bedoel ik op de trekpaardenstalling waar Dexter ook staat. Ze staan nooit binnen

Ja dat weet ik dus niet! DA blijft aanhouden dat ik moet wassen tegen mijten..

Captain

Berichten: 21321
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:24

Lijkt me dan niet dat het mijten zijn.. Kan het geen allergie zijn voor iets? Dat uit zich bij dieren vaak in huid/vacht problemen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 16:11

Ja geen idee dus.. heb nu de DA/dermatoloog van mijn hond gevraagd want woef zit met een oorontsteking, waarschijnlijk ook allergie. Die gaat een allergietest doen, eindelijk. Is de eerste die zegt dat het geen mijten hoeven te zijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-17 17:11

Dexter is vandaag eeeeindelijk nog eens in de koets geweest en wat deed hij het braaf! Ben echt ontzettend trots vandaag, je ziet hem ook gewoon de hele tijd genieten. Onder het zadel is hij zo sloom altijd, hij kijkt me dan ook echt aan met een gezicht alsof hij zegt 'wacht maar ik zal JOU eens laten werken'. Hij heeft zeg maar nooit echt een gemotiveerde indruk. En dat zeg ik wel vaker om mee te lachen maar soms denk ik echt dat hij liever gewoon zijn hele leven op de wei zou staan.
Maar dan zet ik hem voor de koets en dan gaan die oortjes naar voor en zijn neusje de lucht in en hij vindt het zo leuk! Hij kan dan echt hele stukken blijven draven, luistert flink op stem en stuurt fijn zelf mee in de bochten. Baal dan zo dat ik hem niet vaker inspan maar ik wil niet alleen gaan en heb niet altijd een ervaren iemand die mee kan, met groot verkeer is hij dan nl wel nog wat schrikkerig. Nu is mijn vriend mee geweest en die weet perfect wat hij doet dus dat is fijn.

Enough talk!

Afbeelding

Afbeelding


Hij heeft nooit door wanneer de koets los is en blijft dus altijd steevast op 1 plaats staan, ook al hangt er niks meer aan of op hem, zelfs zonder halster :')

Ja hoor spannen jullie maar uit, ik wacht wel

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackDaniel99, Nina1999, Pellelilly, Sanet, shaddy82, Slmt9, sterregoud en 26 bezoekers