Pony blijft dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Pony blijft dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 21:51

Hallo iedereen
Het lijkt wel alsof mijn pony niet afvalt.
Ik heb hier al eens een bericht over geplaatst, maar ben echt hopeloos.
Ze is vorige week ontwormd, ik longeer haar elke dag 25min (ik kan niet van de weide voorlopig), ze gaat 6u per dag op de weide en krijgt 1,5kg hooi op de paddock.
Ze is 31 mei bevallen van een veulen, zou het nog een zwangerschapsbuikje kunnen zijn?
En is er nog iets dat ik kan doen?
Foto hieronder is van vandaag
Afbeelding

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pony blijft dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:26

25 minuten beweging is te weinig, kan je niks anders doen dan longeren?

margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 10:25

Tessebes schreef:
25 minuten beweging is te weinig, kan je niks anders doen dan longeren?

Vroeger ging ik fietsen, maar dit gaat niet met het veulen.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Pony blijft dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:29

Veel paarden blijven nog maanden last hebben van een zwangerschapsbuikje hoor!
Zeker met een veulen zou ik niet extreem gaan werken aan afvallen.
Laat het veulen deze winter nog lekker bij mams staan,zo verbruikt ze extra cal door een zogend veulen.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:31

Ik denk dat het feit dat ze drachtig is geweest wel mee speelt maar ze heeft wel een hele ronde buik.
Is ze ontwormt?

Op wat voor weiland staat ze? In kort gras zitten vaak juist veel suikers!
Ik zou haar op een weiland zetten waarin lang uitgebloeid gras staat en dan met een graasmasker om of korter op de wei of misschien wel zelfs helemaal niet maar ik snap wel dat je haar wel graag op het land wilt hebben.

Hoe longeer je haar? Als je dit alleen aan een halstertje doet is het misschien een idee om het met bijv een pessoa of dubbele lijnen te gaan doen zodat ze meer echt aan het werk is en spieren gaat gebruiken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:32

Hoe was ze voordat ze dragend was?
Kreeg je haar toen wel fijn op gewicht?

Voor mijn dikkie dik werkt een graasmasker fijn.
Maar bij jou nu met veulen lijkt me dat nog geen optie.

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Pony blijft dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:35

Kun je geen lange lijnen doen in het weiland? En dan goed op tempo dpor laten stappen! En dan wel minstens 30 minuten pas dan komt de vet verbranding goed op gang.

margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 10:56

bcd94 schreef:
Ik denk dat het feit dat ze drachtig is geweest wel mee speelt maar ze heeft wel een hele ronde buik.
Is ze ontwormt?

Op wat voor weiland staat ze? In kort gras zitten vaak juist veel suikers!
Ik zou haar op een weiland zetten waarin lang uitgebloeid gras staat en dan met een graasmasker om of korter op de wei of misschien wel zelfs helemaal niet maar ik snap wel dat je haar wel graag op het land wilt hebben.

Hoe longeer je haar? Als je dit alleen aan een halstertje doet is het misschien een idee om het met bijv een pessoa of dubbele lijnen te gaan doen zodat ze meer echt aan het werk is en spieren gaat gebruiken.


Ja ze is vorige week nog ontwormt door de dierenarts, ze staat op een uitgebloeid weiland en sinds vandaag heeft ze een graasmasker aan.
Binnenkort komt er nog een pony die snel afvalt dus dan moeten ze wel op de weide.
Ik longeer haar enkel met een halstertje omdat ze nog redelijk jong is en ik haar niet wil forceren.

margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 10:58

Eliana schreef:
Kun je geen lange lijnen doen in het weiland? En dan goed op tempo dpor laten stappen! En dan wel minstens 30 minuten pas dan komt de vet verbranding goed op gang.

Dat kan ze enkel in stap (voorlopig), ze is redelijk rustig van karakter, we hebben al een hele weg afgelegd om haar gemotiveerd te krijgen aan de longe, wat nu nog niet altijd zo is.

margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 11:01

bruintje123 schreef:
Hoe was ze voordat ze dragend was?
Kreeg je haar toen wel fijn op gewicht?

Voor mijn dikkie dik werkt een graasmasker fijn.
Maar bij jou nu met veulen lijkt me dat nog geen optie.


Ze krijgt nu een graasmasker aan, ons veulen is al 70cm (schoft) en zij 90cm dus er is niet zo veel verschil meer. Ook is hij heel robuust/stevig gebouwd, dus was het volgens de dierenarts wel veilig.
Ze was eerst een weidemaatje voor mijn ander paard, dus werd er niets met haar gedaan. Maar ze was wel minder dik als nu en stond tot juni 24/7 op de weide.

margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 11:02

tengeltje11 schreef:
Veel paarden blijven nog maanden last hebben van een zwangerschapsbuikje hoor!
Zeker met een veulen zou ik niet extreem gaan werken aan afvallen.
Laat het veulen deze winter nog lekker bij mams staan,zo verbruikt ze extra cal door een zogend veulen.

Gaat dat buikje vanzelf weg?

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:10

margaux_a schreef:
bcd94 schreef:
Ik denk dat het feit dat ze drachtig is geweest wel mee speelt maar ze heeft wel een hele ronde buik.
Is ze ontwormt?

Op wat voor weiland staat ze? In kort gras zitten vaak juist veel suikers!
Ik zou haar op een weiland zetten waarin lang uitgebloeid gras staat en dan met een graasmasker om of korter op de wei of misschien wel zelfs helemaal niet maar ik snap wel dat je haar wel graag op het land wilt hebben.

Hoe longeer je haar? Als je dit alleen aan een halstertje doet is het misschien een idee om het met bijv een pessoa of dubbele lijnen te gaan doen zodat ze meer echt aan het werk is en spieren gaat gebruiken.


Ja ze is vorige week nog ontwormt door de dierenarts, ze staat op een uitgebloeid weiland en sinds vandaag heeft ze een graasmasker aan.
Binnenkort komt er nog een pony die snel afvalt dus dan moeten ze wel op de weide.
Ik longeer haar enkel met een halstertje omdat ze nog redelijk jong is en ik haar niet wil forceren.


Hoe oud is ze? Misschien dan toch wat langer laten lopen en misschien ook op andere manieren als lange lijnen en misschien kun je over een tijdje weer gaan fietsen? lang stappen op hoog tempo schijnt goed te zijn voor de vetverbranding.
Ik denk wel dat een deel van haar buikje vanzelf nog bij kan trekken door het veulen

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Pony blijft dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:50

Heb je een foto van de zijkant?Ik vermoed dat het buikje vanzelf wel weg trekt en een dikkere buik is niet zo erg,als er verder oo het lichaam maar geen gevaarlijke vetophopingen zitten..