iets verzenden en geld via paypal krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 14:58

Iemand heeft iets gekocht van me. Ik geef mijn rekeningnummer door.
Vandaag krijg ik een mailtje van Paypal. Dit moet ik registeren en dan kan ik geld ontvangen.

Ik snap er niets van. Ik vul mijn postcode in en dat vind hij al niet goed. Dan mijn telefoonnummer. Ook niet goed.

Ik baal hier van, wil helemaal geen paypal. Ben er wel klaar mee.

Snappen jullie hoe t werkt?


palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:04

Snap het verhaal niet helemaal maar je kunt dus niet aanmelden op paypal?

Kun je niet aan degene die het spul gekocht heeft, of die het gewoon via de bank wil overschrijven?

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:08

palousa_boy schreef:
Snap het verhaal niet helemaal maar je kunt dus niet aanmelden op paypal?

Kun je niet aan degene die het spul gekocht heeft, of die het gewoon via de bank wil overschrijven?

ja natuurlijk. Maar als t zo simpel is dat het ook mij lukt om aan te melden, dan is dat wel prettig.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:24

Je moet wel eerst een PayPal rekening openen via www.paypal.nl. Rechts boven vind je Aanmelden. Heb je dat wel geprobeerd.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:25

Ik denk dat je gewoon een account zult moeten aanmaken bij paypal waaraan je bankrekeningnummer moet koppelen om het geld gestort te krijgen. Paypal overboekingen gaan op mailadres

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:29

ingedebruijn schreef:
Je moet wel eerst een PayPal rekening openen via http://www.paypal.nl. Rechts boven vind je Aanmelden. Heb je dat wel geprobeerd.

jazeker. Ik vul naam en adres in, maar postcode en telefoon accepteert hij niet.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:30


Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:37

ingedebruijn schreef:
https://www.paypal.com/nl/signup/account

Daar wordt hier niet om gevraagd toch?

jawel, want via het 2e scherm moet je je adres en telefoongegevens invullen.

Ook nu weer, met zowel cijfers als letters, met alleen cijfers voor de postcode, hij accepteert het gewoon niet.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:39

Even anders invullen? 1234ab, 1234 ab, 1234 AB? telefoon met en zonder tussenruimte of streepjes?

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:39

Ik zou niet snel via Paypal iets laten betalen.
De zekerheid voor de verkoper is bij Paypal niet echt goed geregeld.
Als je al iets opstuurt dan alleen naar het adres dat de koper bij Paypal heeft geregistreerd, anders trek je al verkoper aan het kortste eind als de koper zegt het niet ontvangen te hebben. Ook als de koper zelf geen afleveradres bij Paypal gregistreerd heeft.
Paypal stort dan het geld weer terug naar de koper.

Ook altijd zorgen voor een handtekening bij ontvangst, niet standaard versturen.

Kijk ook even naar het minimale opname bedrag, voor onze zakelijke rekening is dat 100 euro en ik weet niet hoe dat voor particuliere verkopers is. Zou sneu zijn als je iets verkoopt voor 80 sn dan niet bij daf geld kan tot je nog wat verkocht hebt.

Ik begin er particulier niet aan, ze maken maar gewoon over via de bank.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:42

nynke55 schreef:
Even anders invullen? 1234ab, 1234 ab, 1234 AB? telefoon met en zonder tussenruimte of streepjes?

goede, om kleine letters te nemen. Ook dit werkt niet. Hier word je toch gek van 8-)


Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:44

tiwi1969 schreef:
Ik zou niet snel via Paypal iets laten betalen.
De zekerheid voor de verkoper is bij Paypal niet echt goed geregeld.
Als je al iets opstuurt dan alleen naar het adres dat de koper bij Paypal heeft geregistreerd, anders trek je al verkoper aan het kortste eind als de koper zegt het niet ontvangen te hebben. Ook als de koper zelf geen afleveradres bij Paypal gregistreerd heeft.
Paypal stort dan het geld weer terug naar de koper.

Ook altijd zorgen voor een handtekening bij ontvangst, niet standaard versturen.

Kijk ook even naar het minimale opname bedrag, voor onze zakelijke rekening is dat 100 euro en ik weet niet hoe dat voor particuliere verkopers is. Zou sneu zijn als je iets verkoopt voor 80 sn dan niet bij daf geld kan tot je nog wat verkocht hebt.

Ik begin er particulier niet aan, ze maken maar gewoon over via de bank.

Dank je wel voor je informatie. Ik kreeg een ander adres door in de mail, dan via paypal.

Ik denk dat ik maar gewoon de stoute schoenen aantrek, en haar bericht dat ik dit weiger.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:45

Niet doen, voor kopen is PP fijn maar voor verkopen niet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:52

Dank, gemaild dat ik hiermee niet accoord ben. Zo fijn soms om een Bokker te zijn! Even overleggen met elkaar.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 06:41

Ik gebruik PP regelmatig maar werkt prima hoor! Zoang je je aan de voorwaardes houdt kan er niks gebeuren. En ze doen hun best dingen zo eerlijk mogelijk op te lossen bij confliten :j

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 07:07

Paypal is handig, maar om nu speciaal een rekening te openen voor een enkele betaling zou ik ook niet doen.
En als de adressen niet kloppen zou ik idd extra goed opletten.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:23

En denk er ook aan dat je een deel van je bedrag af draagt aan Paypal. Eigenlijk zou de koper, die graag Paypal wil, dit moeten betalen, maar als verkoper heb ik ook al vaak voor deze commissie op moeten draaien en dat is jammer.

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:32

Is het binnen nl? Dan is "tikkie" ook een optie

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:23

Dat ligt eraan hoe je de factuur/betaalverzoek verstuurt naar de koper. Daar hoef je niet voor op te draaien ;)


xFioon schreef:
En denk er ook aan dat je een deel van je bedrag af draagt aan Paypal. Eigenlijk zou de koper, die graag Paypal wil, dit moeten betalen, maar als verkoper heb ik ook al vaak voor deze commissie op moeten draaien en dat is jammer.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:48

nu iemand die via de ebay.de mijn zadel wil kopen, geen klein bedrag, maar vind het teveel risico om niet met paypal te betalen zegt ze. afijn snap ik ook wel

maar nu ben ik dus geen fan van paypal en ben bang mijn geld en zadel kwijt te zijn aan het einde van de rit.
je kunt ook het gestorte bedrag gelijk doorboeken naar je eigen rekening toch? mocht de koper dan lastig gaan doen en ik heb verzend bewijs etc kunnen ze me toch geen geld af halen?

snappen jullie het nog?

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:09

Als je opstuurt naar het adres dat de koper bij PP geregistreerd heeft en je verzend met handtekening voor ontvangst en niet bij buren levering dan is je verzendbewijs acceptabel voor PP.

Veel kopers hebben geen adres bij PP geregistreerd en dan heb je als verkoper dus geen poot om op te staan. Dan eisen dat de koper eerst een adres geregistreerd bij PP VOORDAT ze betaald en dan alleen naar dat adres versturen.

Lees even de voorwaarden van de verkopersbescherming van PP

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:30

missanita84 schreef:
nu iemand die via de ebay.de mijn zadel wil kopen, geen klein bedrag, maar vind het teveel risico om niet met paypal te betalen zegt ze. afijn snap ik ook wel

maar nu ben ik dus geen fan van paypal en ben bang mijn geld en zadel kwijt te zijn aan het einde van de rit.
je kunt ook het gestorte bedrag gelijk doorboeken naar je eigen rekening toch? mocht de koper dan lastig gaan doen en ik heb verzend bewijs etc kunnen ze me toch geen geld af halen?

snappen jullie het nog?


Ehmm geen schijn van kans. Als jij dat geld doorboekt en je koper open toch een geschil kan jij het geld terugboeken naar PP. Zij bevriezen dan gewoon alles ;)
Ik ben gek op PP maar ik gebruik het absoluut niet om betalingen te ontvangen. Naast het wel of geen geregistreerd adres (geverifieerd moet je eigenlijk zeggen) probleem, is het ook echt een discutabel ding als er een geschil geopend wordt. Zolang alles goed gaat en de koper niet begint te piepen is er niks aan de hand. Maar zodra die zegt tis niet aangekomen/tis kapot/ tis niet zoals het zou moeten heb jij al verkoper al een probleem. Dan zet PP nl de betaling op ijs en mag jij aan gaan tonen dat alles ok was. En in veel gevallen krijgt de koper gelijk.

Daarbij ook nog, en dat weten echt maar de weinigen, Elke betaling voor een koop moet via het normale betaal kanaal van PP. En mag niet via de vriendenoptie. Bij de normale betaaloptie moet je het paket ook verzekerd versturen (is verplicht). Mag dus niet als briefzending oid zonder T&T. Zonder die T&T heb je als verkoper ook geen poot om op te staan mocht het tot een geschil komen.

Betalen via vrienden is gratis maar heeft geen kopersgarantie, dit werd heel veel in Duitsland gebruikt, maar gaf daar dus ook heel veel problemen. Waarbij PP dan niks meer doet. En het is dus ook voor verkoop ook niet toegestaan, staat in de regels waarmee je akkoord bent gegaan toen je je account aanmaakte.
In Dld. worden nu dus ook bijna altijd de extra kosten die PP berekend voor een normale betaling doorberekend in de prijs aan de koper. Er is zelfs een tool voor om te berekenen hoeveel dat bedrag van PP is. Dat hangt nl af van de prijs van het artikel. Sorry ik heb hem alleen in het Duits. http://www.online-gebuehrenrechner.de/p ... #startcalc

Wil je je zadel verkopen via Ebay of Ebay kleinanzeigen? Daar zit nl ook nog wel verschil in :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:44

Ik gebruik paypal ook alleen om te kopen en om geld van mijn nederlandse rekening door te sluizen naar mijn zweedse en vice versa. (kost een stuk minder vanwege euro naar zweedse kroon)

Mijn vriendin had ook wat verkocht en de koper had aangeven nooit ontvangen. Zij was haar geld en item kwijt.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 22:50

Antheman schreef:
Dank, gemaild dat ik hiermee niet accoord ben. Zo fijn soms om een Bokker te zijn! Even overleggen met elkaar.

Geld is nu rechtstreeks op mijn rekening gestort, heel fijn!

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:02

rina schreef:
missanita84 schreef:
nu iemand die via de ebay.de mijn zadel wil kopen, geen klein bedrag, maar vind het teveel risico om niet met paypal te betalen zegt ze. afijn snap ik ook wel

maar nu ben ik dus geen fan van paypal en ben bang mijn geld en zadel kwijt te zijn aan het einde van de rit.
je kunt ook het gestorte bedrag gelijk doorboeken naar je eigen rekening toch? mocht de koper dan lastig gaan doen en ik heb verzend bewijs etc kunnen ze me toch geen geld af halen?

snappen jullie het nog?


Ehmm geen schijn van kans. Als jij dat geld doorboekt en je koper open toch een geschil kan jij het geld terugboeken naar PP. Zij bevriezen dan gewoon alles ;)
Ik ben gek op PP maar ik gebruik het absoluut niet om betalingen te ontvangen. Naast het wel of geen geregistreerd adres (geverifieerd moet je eigenlijk zeggen) probleem, is het ook echt een discutabel ding als er een geschil geopend wordt. Zolang alles goed gaat en de koper niet begint te piepen is er niks aan de hand. Maar zodra die zegt tis niet aangekomen/tis kapot/ tis niet zoals het zou moeten heb jij al verkoper al een probleem. Dan zet PP nl de betaling op ijs en mag jij aan gaan tonen dat alles ok was. En in veel gevallen krijgt de koper gelijk.

Daarbij ook nog, en dat weten echt maar de weinigen, Elke betaling voor een koop moet via het normale betaal kanaal van PP. En mag niet via de vriendenoptie. Bij de normale betaaloptie moet je het paket ook verzekerd versturen (is verplicht). Mag dus niet als briefzending oid zonder T&T. Zonder die T&T heb je als verkoper ook geen poot om op te staan mocht het tot een geschil komen.

Betalen via vrienden is gratis maar heeft geen kopersgarantie, dit werd heel veel in Duitsland gebruikt, maar gaf daar dus ook heel veel problemen. Waarbij PP dan niks meer doet. En het is dus ook voor verkoop ook niet toegestaan, staat in de regels waarmee je akkoord bent gegaan toen je je account aanmaakte.
In Dld. worden nu dus ook bijna altijd de extra kosten die PP berekend voor een normale betaling doorberekend in de prijs aan de koper. Er is zelfs een tool voor om te berekenen hoeveel dat bedrag van PP is. Dat hangt nl af van de prijs van het artikel. Sorry ik heb hem alleen in het Duits. http://www.online-gebuehrenrechner.de/p ... #startcalc

Wil je je zadel verkopen via Ebay of Ebay kleinanzeigen? Daar zit nl ook nog wel verschil in :D



Kleintieranzeigen zou die verkocht zijn.is dar gunstig haha. Heb met haar gebeld klonk wel goed.maar ja ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DJZ, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Jolynne, Kabayo, YandexBot en 106 bezoekers