Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:52

Ik vind het vooral makkelijk om te vlechten. Dan Zit ik niet de hele tijd te pielen met verdwaalde lange plukken van de maantop. Het toont ook gewoon netter vind ik.

Gisteren op wedstrijd ter plekke voetjes nog gewassen ivm strontspetters. Goed gepoetst, netjes in de dotten, staart gevlochten en uitgekamd. En verder netjes in uniform. Krijg ik een magere 7 voor verzorging, en iemand met sportcoupe, mestvlekken op de voeten en vies dekje een 8. Jury aangesproken "ja sorry dat paard heeft gewoon meer uitstraling".

Serieus? Gelukkig was ik niet de enige uit mijn ring die dit absoluut niet fair vond.


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 11:54

Rijd je dressuur of springen? Ben het even kwijt hoor

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:03

Dressuur in belgie toch? Maar wat heeft dat met het punt verzoring temaken.... snap er niks van. En kunnen jullie elkaars punten zien ofzo?

Ik ben ook pro 3e oor weghalen. Het hoofdstel past van gewoon stomweg zo veel beter. Het is ookeen stukje comfort voor je paard vind ik.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:04

Ik ben gisteren ook even bezig geweest n het rijden. De manen van mijn paard hangen altijd netjes aan de rechterkant.. alleen door de hals van de vliegendeken hingen ze de laatste tijd naar links.. dat was niet de bedoeling dus nu staat ook mijn paard met vlechtjes haha..

Afbeelding


laatst heb ik ook haar staart opgeschoren aan de zijkant. Zij had zo'n lange plukken hangen en met de wedstrijden vond ik dat niet verzorgd. Heb lang getwijfeld maar achteraf heel blij mee!

Afbeelding

Ik ga dadelijk naar stal om mijn fjord om te toveren van strontmonster naar toonbaar voor een buitenrit :') morgen mag ze mee op pad.. maar nu is ze echt niet toonbaar.. het hooi is veel te rijk voor haar en daardoor poept ze op haar staart die te dik is om fatsoenlijk op te tillen..

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:39

Ik rij dressuur in België ja, en krijg nog punten op verzorging. Ideale excuus om te tutten uiteraard :D
Het zijn nu tornooien waar enorm veel volk naartoe komt. Vanuit mijn club starten er nog een paar dezelfde klasse en dan leggen we wel vaker de punten naast elkaar. Het is ook ons kent ons en dan merk je wel eens hoe wisselvallig een jury kan zijn :))

Ik heb de score op verzorging absoluut niet nodig om winst te rijden gelukkig. Het is gewoon onwijs zonde dat je er een pak tijd in stopt om dan te merken dat een vuil paard meer scoort...

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 12:40

Peelie schreef:
Dressuur in belgie toch? Maar wat heeft dat met het punt verzoring temaken.... snap er niks van. En kunnen jullie elkaars punten zien ofzo?

Ik ben ook pro 3e oor weghalen. Het hoofdstel past van gewoon stomweg zo veel beter. Het is ookeen stukje comfort voor je paard vind ik.

In België worden er bij springwedstrijden geen punten op verzorging gegeven, toch niet bij onze vereniging (VLP). En over het algemeen zijn ze daar in de dressuur toch iets strenger op he :j Vandaar mijn vraag.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:02

Ik bedoelde die vetgedrukte zin op de opmerking dat het andere paard meer uitstraling heeft. Dat heeft toch niks met verzorging temaken... :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 13:03

Oh oke haha :+ Dat heeft er inderdaad niet zo veel mee te maken... Een net paard heeft imo sowieso meer uitstraling dan een vies paard.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:37

Ik start LRV Heleennn en wij krijgen in de lagere proeven dus wel nog punten op verzorging in de dressuur. Wij rijden dezelfde proeven als de knhs.

Nouja, aparte jury's komen we wel vaker tegen :)) Ik schrok er nog het meeste van dat ik nu al meermaals juryleden zie die kinderen van 10-12 jaar bij zich hebben als schrijver.
Het hoeft dan ook geen verklaring dat op de meeste coupons achteraf enkel cijfers staan, en niks commentaar.


__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:43

Vandaag Welsh keuring bij ons op stal en na het zien van al die keurige pony's kon ik mezelf niet inhouden en m'n paardenbeest uit de wei getrokken en even lekker getut.

Manen geknipt, staart gewassen en even lekker gepoetst <3
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:52

Ik wil vanavond ook weer even met beide pony's tutten.
Heel schoon zullen ze niet worden omdat ik niet ga wassen.
Maar wel even lekker poetsen en staart en manen verzorgen.

Puzzle (welsh) Heeft wel een 3e oor, hij heeft korte manen.
Olivia (haflinger) Heeft geen 3e oor, maar zij heeft lange manen, dan vind ik een 3e oor er zo vreemd uit zien. :+

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:56

Weer helemaal spik en span <3


Afbeelding

Zonnebril op


Afbeelding

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:01

Ik meld me ook... ga zo naar stal en mijn paard is toe aan een heftige tutsessie... of ik ben er aan toe en zij moet gewoon ernstig naar de kapper... is maar hoe je het bekijkt... ik zal foto's maken :Y)

There comes a time you have to choose between turning the page and closing the book...

❤ Pluis het ultime toppaard ❤

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:11

De mijne staan 24/7 in het land met enkel koud grondwater ter beschikking. Geen kraan, niks. Zelfs geen droge poetsplek :))

Dat mis ik soms wel, een droge plek waar ze tussen 2 touwen kunnen, vrij van vuil en stof waar je gewoon lekker rustig je ding kan doen.

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:21

Hier ook lekker getut. Ponylief lekker weer eens helemaal gewassen. Voetjes nog niet helemaal wit maar dat komt wel weer.

Afbeelding

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:59

Haar waar ga je met mijn pownie heen? :D :+


Afbeelding

Afbeelding


Lekket gewassen uitgekamd en later de staart in 3 vlechten gedaan in de hoop dat het een beetje schoon blijft tot morgen :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:19

Meelezen meldt zich :wave:

Wow die voorpluk! :wow:
Is de staart niet wat te lang Keshia? Lijkt bijna op de grond te hangen, of komt dat door de hoek van de foto?

Ik zou z'n sokken er af halen Josien! Veel chiquer! Of is het een barokke? (Kan z'n hoofd niet goed zien).

Ik ben ook echt een tut met m'n paard.. wassen, manen en staart ontklitten en vlechten, sokken bijknippen.. 't is dat ze zwart is maar anders zou ik nog veel meer tutten..
Ik heb een Friese merrie, zal binnenkort (als ik terug ben van vakantie) eens foto's maken. Een tijd geleden d'r sokken er af gehaald en t was net een 'gewoon' rijpaard (is ook een een sporttype). Was ivm mijt. Nu is het weer een beetje bijgegroeid gelukkig, vind t bij een fries veel mooier staan met sokken.
Maar wel manen tot over d'r schouder <3 dus lekker veel tutten en vlechten.

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:23

Wow leuke fjord! Die voorpluk <3

Make it happen

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:02

AnneJ1995 schreef:
Ik zou z'n sokken er af halen Josien! Veel chiquer! Of is het een barokke? (Kan z'n hoofd niet goed zien).


Ze is een Welsh Cob! Sokken etc. horen er dus helemaal bij :) .
Beetje hetzelfde als sokken van een Tinker of Fries erafhalen. Als je het leuk vindt vooral doen, maar ik vind het eeuwig zonde :D .

Wauw die fjord! Zou willen dat hier zoveel aanleg voor zulke maken was haha.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:43

Wauw die fjord! Wat een voorpluk zeg!! <3

Ik scheer het derde oor altijd.. staat netjes en het halster en hoofdstel ligt veel beter. Lijkt me voor t paard zelf ook veel fijner.

Varekaj, jeetje, wat een onzin.. zo zie je kaar weer dat het echt een jury sport is. Oneerlijk soms!

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:47

Ik vlecht de staart tegenwoordig een tikje anders in, blijft beter zitten en staat ook netter. In het dagelijkse leven ben ik een redelijke sloddervos en nogal nonchalant maar op wedstrijd moet ie er piekfijn bij staan :D

Mijn vriend wordt gillend gek dat ik dan elke keer dat zadel ga poetsen/invetten, laarzen poetsen en opblinken, eeuwig sta te prullen om de dotten goed te krijgen (idem staartvlecht), dat ik niet tevreden ben als mijn dekje en broek niet stralend wit zijn...

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:50

Varekaj schreef:
De mijne staan 24/7 in het land met enkel koud grondwater ter beschikking. Geen kraan, niks. Zelfs geen droge poetsplek :))

Dat mis ik soms wel, een droge plek waar ze tussen 2 touwen kunnen, vrij van vuil en stof waar je gewoon lekker rustig je ding kan doen.


Wij moeten het hier doen met de tuinslang (koudwater) op de verharde paddock.. ach het is goed te doen maar als ik toch eens mocht kiezen..
als ik later op mn zelf woon.. in een grote boerderij, met 20x40 binnenbaan , grote buitenbak, galopbaan, stapmolen , grote luxe stallen enzo.. dan is dit wel een leuk idee voor de poetsplaats

Afbeelding

Afbeelding

En dan een grote kast er naast, of paar planken vol met cowboy magic en NAF enzo..

Jaa .. dat zou wel leuk zijn..<3

Dromen moet je houden he :')

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:55

Ik heb niet eens stromend water, laat staan een tuinslang :') Ik moet het water ofwel handmatig oppompen in een ton met zo'n ouderwetse handpomp, ofwel met een emmer uit een ondergrondse put scheppen.

In de winter gaat mijn wedstrijdpaard op pension. Daar is wel een "poetsplek": een ring aan de muur op de betonnen parking. Niks overdekt of droog, wel koud stromend water en een tuinslang haha. Wassen is daar dus evenmin aan de orde tenzij het in het voorjaar al een keer uitzonderlijk 20° is en zonnig. Je wordt er wel creatief van, maar echt uitgebreid staat poetsen als het zowat vriest is daar ook geen optie. Of ik moet het in de stal zelf doen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 16:57

Ooooh ja dat zou helemaal fantastisch zijn als wij op stal ook zo'n overdekte poetsplaats hadden. Wij hebben nu enkel buitenstallen, wel een erg knappe stal maar wel koud in de winter. Gelukkig wel een wasplaats met warm water en ook wel een solarium. Dus we komen niets te kort, paard is alleen als de dood voor het solarium :')

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:58

Hier staan ze ook 24/7 buiten, ik kan wassen met water uit de bron, maar dat is dus ook koud water.
Tevens geen vaste poets plek, ik heb mobiele poets plekken. :))
Zet ze vast aan onze jcb of loader. :+
Ach zolang we lekker kunnen tutten. <3

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, Iris94, laran, NoorW, OlleBolle, paardje2013 en 112 bezoekers