Wel of geen pensionklanten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 14:15

Stel:

Je hebt een woning waarbij je een klein paardenbedrijfje kan beginnen. Ong. 15 stallen.

Zou je dan wel of geen pensionklanten willen? En waarom wel/niet? en hoeveel dan? Alle 15 of bijv. 5?


ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:40

Als je het financieel niet nodig hebt: nee :D .

De paarden zijn het probleem niet, maar de mensen zou ik liever niet in mijn achtertuin hebben :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:43

Inderdaad, ik zou het niet doen als het niet zou hoeven. Al dat gezeik dat je er bij krijgt. En de zorgen voor de paarden van een ander. Wat een drama.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 14:46

haha dat is duidelijk :D

maar stel dat je wel inkomsten wilt genereren? Dan wel pensionklanten of de stallen vullen met paarden/pony's voor ander gebruik


ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:48

Heb je dan een berekening van je break even point? Soms is gaan berekenen wat je moet rekenen als pensionprijs genoeg :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:49

Ik doe het ook niet, het is altijd een hoop gedoe.

Ik heb nog helemaal geen tijd, maar ik heb eerst de pension pony's de deur uit gedaan (niet weg gestuurd, maar ook geen nieuwe aangenomen na vertrek). Toen had ik nog wel af en toe pony's te dekken of te betuigen. Dat beviel al een stuk beter, niet dagelijks eigenaren op het erf. Maar nu geen hengsten en geen tijd meer, dus lekker alleen mijn eigen pony's. Heerlijk!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 14:54

Break even point is nog niet van toepassing, ik ben echt op zoek naar wel of niet en dan vooral waarom wel, waarom niet.

Inkomsten moeten er komen maar dat kan op verschillende manieren. Ik wil niet teveel sturen of ideeën verder zo vertellen omdat ik het niet gebaseerd wil hebben op eventuele plannen. Of is dat te vaag :D

Ik ben juist blij met de ongezouten mening waarom je het niet zou doen of je mening waarom je wel zou doen.

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:56

Nee, absoluut niet!
Wij hebben ook een huis gekocht met meerdere stallen en meer dan genoeg land, maar geen haar aan mijn hoofd die aan pensionklanten denkt.
De afgelopen jaren heb ik op een pensionstal gestaan en heb ik het idee gekregen dat er geen moeilijkere mensen zijn dan paardenmensen....

Daarnaast zit ik er niet op te wachten om op ieder moment van de dag mensen op het erf te hebben lopen. We zijn niet voor niets achteraf gaan wonen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:57

Ik zou het niet doen als het niet noodzakelijk is. Dat paardenwijvengezeik (zoals mijn man en ik het noemen) houdt nooit op, is nooit goed genoeg en moet altijd anders :D

Alleen als ze max 1 keer per week komen oid (rusthuis/opfok) of iets in die trend zou voor mij acceptabel zijn.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 14:59

bedankt! :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:00

Dat kan niemand voor je bepalen en al helemaal niet als je niet weet wat iemands plannen zijn eigenlijk.

15 Stallen is te weinig om echt inkomen uit te trekken, of je moet echt heel goedkoop zitten en heel veel land hebben, eigen hooi kunnen winnen etc. En dan nog......

Wat ben je bereid te doen voor mensen en wat kun je aanbieden? Als je erg veel luxe en service biedt, kun je duurder worden, maar zit je enorm vast.
Laat je mensen alles zelf doen, kan het een rommeltje worden.

Bedenk heel goed wat je wil en kan en ga dan op papier zetten wat de afspraken zijn. Hou ook iedereen aan die afspraken. Soms zie je mensen vriendschappelijk worden met klanten en dan gaat het weleens mis, zeker op zo ene kleine stal.

Heb je iets bijzonders te bieden? Bijvoorbeeld lesgeven op je eigen paarden of jouw locatie? Kun je paarden in training nemen? Kunnen mensen bijv een paard kwijt voor pensioen of revalidatie? Allemaal dagtaak, maar wel het verschil tussen veel of wweinig mensen op de dam.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:01

Nee ik zou het ook niet doen. Ik heb hier een paar pensionklanten gehad maar het is veelal gezeur en het is heel veel werk (niet alleen met de paarden) en levert erg weinig op. Je houdt er bijna niks aan over als winst

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Grand Cru (v. Apache) B+6 PR 198 / L1+10 PR 210
Karima di menta L2+2 PR 194

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:01

Mijn ongezouten mening is dat als ' waarom wel of niet' volgens jou niks te maken heeft met een break even point je niet helemaal snapt wat ondernemen is.

Of ik snap je verkeerd, dat kan ook :o

Wij hebben 85 pensionklanten. Ver boven het break even point. Met 15 word dat gewoon krap denk ik.

Rusthuis/ opfok is helemaal drama. Mensen willen 100 euro per maand uitgeven maar willen wel dat je Ouwe Sjakie zijn 10 verschillende vitaminenpreparaten en knoflookextracten uit de hand voert en bij opfok komen ze een onopgevoed hengstpuberding uit de trailer trappen die bij jou zonder halster nooit meer te vangen is :+

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:02

Ik stem ook voor geen....uitzondering eventueel als je enkel opfok of rusthuis aanbied maar dan zou ik echt zeker willen weten dat de eigenaren niet alsnog 2x in de week op de stoep staan. En gezien wat men wil betalen voor deze opties houd je daar zo weinig aan over dat ik het daarop alsnog zou laten zitten denk ik.

Maar echt, als je gegarandeerd drama en gezeur wil, neem pensionklanten ;)

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:02

Vanaf meer als 5 paarden ben je al een bedrijf als ik me niet vergis.
Als je paarden in pension wilt aannemen, is mijn advies let goed op de mensen die meekomen :+ Maar laten we eerlijk zijn, je kunt nooit iedereen tevreden houden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:02

Een keer gehad, doe het nooit van m'n leven weer.
Redenen waarom:
- je voelt je altijd bekeken op eigen erf
- je hebt een enorme verantwoordelijkheid en als ergens ook maar een grassprietje verkeerd staat word je erop aangekeken
- werd op een gegeven moment meer een vredebewaarder/politieagent dan een pensionhouder
- enorme berg onderhoud wat ook veel ergernissen oplevert als andere mensen met jouw/algemene spullen echt totaal niet netjes omgaan (dit was vooral echt een breekpunt voor ons)
- altijd over alles en iedereen gezeik, het is nooit voor iedereen gewoon een keertje goed
- elke keer weer de vraag of je even dit wou doen/daar naar wou kijken/etc 'want jij woont er toch naast', werd steeds meer/gekker

Het kan natuurlijk een stuk leuker en waarschijnlijk hadden wij het ook echt slecht getroffen maar het was alles behalve leuk hier :=

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:03

Ik zou er niet aan beginnen als het niet hoeft. Er is altijd wel wat _O- Misschien kan je iets van vakantieopvang oid aanbieden? Of de bovengenoemde opties?

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:04

Nee ik ben juist zo gaan wonen ( minder stallen dan 15 ) om niet meer deel uit te hoeven maken van een pensionstal. Ik ben gek op mijn privacy.

Kennis is nog geen wijsheid.
Y;( SG
Ronny, 9136 dagen heb ik van je mogen genieten. Dank je wel kanjer!

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 15:06

@superpony dank je wel voor je bericht! Het is een algemene vraag, dus echt zou jij het wel of niet doen. juist de punten die je noemt kan maken dat je er wel of niet voor kiest.

Estel, 0000, NRJ dank jullie wel.

@ruitje ik stuur je even een pb :)

nayla

Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:07

wij verhuren thuis de stallen die we over hebben :) we hebben een blok van 3 stallen voor onszelf, en dan nog een blok van 3 stallen die we dus verhuren, gaat allemaal prima, we hebben wel duidelijke regels en een duidelijk contract + huisregelement
we hebben bewust een blok voor onszelf gehouden en een blok om te verhuren , ook een beetje om de privacy en het feit dat , als ik iets wil doen met mijn paarden, ik geen rekening moet houden met een bezette opzadelplek oid :)
verder hangt het natuurlijk ook van je klanten af, hoe het klikt onderling en met jezelf

wij vinden het prima zo, nu moet ik er wel bij vermelden dat onze huidige klanten recreatie ruiters zijn en niet elke dag langskomen of vaak maar even binnenspringen als ze een dag niet rijden
financieel worden we er niet rijk van, maar we hebben de plaats over, onze paarden hebben ook extra gezelschap, en onze paarden kosten ons niks op deze manier en we houden er wel iets aan over
de hoeveelheid werk valt ook mee bij ons, maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe je je paarden houdt (hier snachts op stal, overdag zo lang en vaak mogelijk op de wei in groep)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:08

Niet iedereen is er geschikt voor. Er zijn ook genoeg pension eigenaren die het prima voor elkaar hebben en ook goed de scheiding klant/prive kunnen bewaren en de regels netjes hanteren. Maar je hebt ze ook die over zich heen laten walsen, zelf mee gaan in de roddels, zich niet aan afspraken houden en te vriendschappelijk worden.
Niet iedereen is hetzelfde en een goede pension stal begint wel bij een goede pension baas met een goed beleid. Er zijn er echt die het hartstikke leuk vinden en ook fijne klanten hebben.

Maar als ik zelf om me heen kijk op pensionstallen wat voor mede pension klanten je hebt, nee dank je. Ik zou het meerendeel niet op mn erf willen.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Wel of geen pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 15:18

Memories, Eclair en Tjady, bedankt voor jullie mening!

Nayla, fijn om ook een positief geluid te horen :) fijn dat het op deze manier voor jullie werkt.

Klopt Superpony, zeker niet iedereen is geschikt

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:22

Mij zou het juist heel leuk lijken. Wel zou ik een afgesloten stukje tuin willen en een ander oprit voor de pensionklanten zodat die niet de hele tijd bij het huis lopen.

.,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:31

Snorkel8 schreef:
maar stel dat je wel inkomsten wilt genereren?


Snorkel8 schreef:
Break even point is nog niet van toepassing, ik ben echt op zoek naar wel of niet en dan vooral waarom wel, waarom niet.


Het gaat er niet om dat je het precieze break even point nu al berekent, maar wel moet je vantevoren bepalen of je dat break even point wilt halen of niet. Met andere woorden; wil je winst maken of vind je het prima om andermans hobby te bekostigen?
Als het puur voor de hobby is en het maakt je niet uit dat je pensionklanten € 150 betalen terwijl jij aan weideonderhoud, stro, hooi enz € 170/maand kwijt bent en jouw arbeidsuren dan ook nog eens gratis zijn, dan is dat prima. Als je wel loon naar werken wilt, dan zal het stalgeld ook hoger zijn, maar krijg je tegelijkertijd het probleem dat mensen voor meer geld ook meer verwachten, en ze dan ook naar je concurrenten kijken.

Of je geld wilt verdienen of toeleggen moet je dus eigenlijk wel eerst voor jezelf kortsluiten voordat je gaat nadenken over of het gedoe van klanten over je erf leuk is of niet.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:01

Ik zou het zelf wel doen maar alleen als ik wat minder stallen zou hebben.

Waar mijn paard staat zijn er 7 stallen waarvan 5 bezet en 2 leeg. 4 paarden van de eigenaar en 1 van mij.
Normaal gesproken kom ik 1x per dag en gaat heel veel in overleg. Als de eigenaren laat terug zijn haal ik de paarden binnen en zo doen hun weer wat voor mij etc.

Nu staat mijn paard met een vleeswond en moet dat iedere dag schoon en helpen zij mij weer als dat nodig is en andersom zou ik dat ook doen. Voor de rest ga ik mee in hun ritme en eis ik niks van ze want mijn paard is zichtbaar gelukkig daar en heeft de ruimte en krijgt de aandacht en het stal geld is ook nog betaalbaar.

Maar ik denk hoe meer klanten hoe meer gezeur. Ik ben natuurlijk maar 1 klant en doe m'n ding en ga dan weer weg maar kan me voorstellen dat met meerdere klanten de sfeer snel kan omslaan en dat moet je niet hebben.

Rex & Jazz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Ireneeb84 en 37 bezoekers