[EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

[EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 13:01

Van 5-11 juli jl ben ik met het NL team afgereisd naar Le Pin nabij Parijs voor het FITE EK van de WE.
De wedstrijd zelf was van 9-11 juli, maar gezien de lange reis (die extra lang werd door de files) wilden we ruim tevoren daar zijn om ook de paarden voldoende rust te gunnen. Ik ben mee gegaan voor de gezelligheid, om het mee te maken en omdat het een unieke kans was, maar heb uiteraard ook wat foto's gemaakt.

Het was warm, érg warm en de starttijden liepen ook nogal uit (tot wel 4 uur op zaterdag), maar het was super om mee te maken en we waren met een geweldig gezellig team van 4 Nederlandse ruiters. Er was 1 Belg in zijn uppie afgereisd naar het EK maar we kennen Raf allemaal door eerdere wedstrijden, dus hij hoorde voor ons ook bij onze club.
Er namen 5 landen deel: Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland en dus België. We wisten eigenlijk tevoren wel dat winnen er niet in zou zitten, want niet alleen waren de Fransen en Italianen met véél meer ruiters (en dus meer kansen), het niveau was ook nog eens heel erg hoog en de NL ruiters deden allen mee in de hoogste klasse WE4 (éénhandig) terwijl ze in NL deze klasse officieel nog niet rijden. Maar iedereen heeft de lat super hoog gelegd en is ervoor gegaan en uiteindelijk hebben we toch de bronzen plak binnen gesleept en hiermee Duitsland verslagen (en dat zijn echt super goede ruiters altijd!)
De wedstrijd bestond uit een dressuurproef (vrijdag), stijltrail gevolgd door speedtrail (zaterdag) en koeienwerk (zondag).

Romy Huisman (Snuitable op YouTube) heeft super leuke vlogs gemaakt over de hele reis en de wedstrijden. Echt de moeite waard om te kijken. Dit is de eerste vlog #97: https://www.youtube.com/watch?v=SjhAa7IxkZ0&t=4s en inmiddels staan #98 t/m #101 ook online.
Het super moeilijk foto's maken met de felle zon en het grote contrast tov de overdekte hal. Op de e.o.a. manier krijg ik de kleuren gewoon niet goed/mooi, vandaar dat er ook zwart/wit foto's bij zitten

1. Verzamelen in Eersel op de ochtend van vertrek en het uitdelen van de tenues en artikelen gesponsord door Pura Nobleza
Afbeelding

2. Stop onderweg en Romy aan the vloggen
Afbeelding

3. Het Nederlandse team bestaande uit (vlnr) Romy Huisman, Lotje Moerdijk, Astrid Bongers en Dagmare Wouters (die staat wat apart en heb ik er later in-geshopt daar zij een hengst heeft en het onmogelijk was hem rustig op de foto te krijgen)
Afbeelding

4. De Fransen deden allen mee met Camargue paardjes en in traditioneel tenue. Echt geweldig om te zien en ik was op slag verliefd op deze paarden
Afbeelding

5. De Duitse deelneemster Talina met het terugplaatsen van de garrocha
Afbeelding

6. Astrid & Agnita met het opnemen van de Garrocha
Afbeelding

7. Romy & Snuitje
Afbeelding

8. Dagmare & quarter Whizzly Babe
Afbeelding

9. Het NL team samen met de chef d'equippe Inga Wolffram en trainer Manuel Oliva
Afbeelding

10. En uiteraard de foto op het podium!
Afbeelding

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:57

Wat een leuke fotos en wat tof dat ze 3e zijn geworden! WE lijkt mij zo'n gave sport! Zou dat echt enorm graag met mijn eigen pony willen doen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:32

Wat onwijs tof dat je mee was en dat het Nederlandse team de bronzen plek heeft behaald! Tof om je foto's te zien :D

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:10

Wat een gave foto's heb je gemaakt! Dat lijkt me een heel mooie tak om te zien en om te doen :)

De groepsfoto heb je ook knap gedaan, ik zie echt nergens dat de hengst erin geshopt is!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:03

Super leuk! En zo gaaf die vlugge Camargue's!

Heb de VLOGS van Romy uiteraard gevolgd! :D

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:11

Mooie foto's hoor!

Is toch ook wel een van de tofste takken van de paardensport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:25

Netjes gefotoshopt! Pas toen ik het las zag ik dat hij er niet bij hoorde, maar ik had het totaal niet gezien.
Die Camargue-foto is ook echt geweldig, bijzonder ook dat ze een heel team op Camagues hebben gevonden, dat geeft het wel echt extra sfeer. <3

Wat ik me afvroeg; wordt er helemaal niet op tuigage gecontroleerd? De neusriem van Snuitjes Micklem hang namelijk te laag en doordat de bitriempjes te lang zijn hangt het mondstuk daarvan zelfs nog lager. Op de vlogs zie je ook dat als de teugels los zijn en hij op het bit kauwt hij dit helemaal omhoog en omlaag beweegt en de scharen naar voren kantelt. Ook een stangbit hoort met het mondstuk gewoon in de mondhoeken opgesloten te liggen.

Knap dat jullie Duitsland verslagen hebben, die hebben echt geweldig goede ruiters die ook heel strak rijden. :j

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:24

*\o/* fijn zo'n sponsor Pura Nobleza
Gefeliciteerd met jullie 3e plek en mooie avontuur.

Zo super om te zien. Grappig die tractorband met ring ipv de traditionele stier met ring,

Ooit hopen Janouk en ik ook nog eens mee te doen in de we 3, maar we hebben nog een lange weg te gaan. Eerst de we1 eerst eens goed afronden :D

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:23

Hele leuke foto's! Vraagje zou je nog meer foto's hebben van Talina (oud klasgenoot ;) ) dan kan ik ze evt doorzetten mocht je zelf niet met haar in contact staan.

Super om te zien en tof dat ze toch nog brons hebben binnengesleept!

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:30

Die Duitse dame Talina vind ik zo'n fijne ruiter!

Erg leuke foto's, ik had via FB ook al een verslag gezien. Heel mooi om Agnita in actie te zien, die ken ik nog als veulen :D De sport staat haar goed!

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 08:55

Xyzutu2: er wordt wel op t soort tuigage en bitten gecontroleerd, dat heb ik wel gezien. Ik mag toch aannemen dat Romy heel goed weet hoe haar tuig hoort te zitten.

Karlli: Talina en ik staan in contact hoor

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:12

Goed zeg! En gave foto's. En wat stoer, die camarguepaardjes van het Franse team!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:48

Wauw, erg leuk! :)

Ik heb ook eens WE mogen rijden bij een vriend in Portugal (zijn paard was wereldkampioen in Working Equitation). Dat was zó gaaf en uniek! Wat heb ik toen veel geleerd van dat paard.
Elke keer als ik naar m'n Portugese familie ga, dan ga ik daar ook altijd even bij hem een rondje rijden. Hij fokt en leidt de Lusitano's zelf op naar top niveau. Had ik maar geld en tijd voor een 2e paard, dan zou ik het wel weten O:)

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 11:46

@Alpha89: is dat Miguel Fonseca? Hij was erbij in Kronenberg in juni dit jaar met 2 paarden.

Shaoud

Berichten: 49
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:01

Mooie foto's heb je gemaakt! Ik volgde de vlogs van Romy al en ze zijn zeker leuk :j

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:26

Nee, Carlos Bastos, ken je hem? Hij kent echt bijna iedereen in de WE wereld :D
Bijzonder dat er geen Portugezen of Spanjaarden waren bij dit EK eigenlijk! maar ik weet ook het fijne er niet van haha

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 13:38

Nee ken hem niet, maar je hebt WAWE en FITE WE en dit was FITE

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:42

super leuk !! En mooie foto's!

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:50

Wat een prachtige foto's! Working Equitation is iets wat ik heel graag wil leren.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: [EV-ITP] FITE EK Working Equitation in Le Pin, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:08

Super gave foto's. Leuk verslag en heb alle vlogs van Rome gezien.

Ik vind het echt een geweldige sport , ik ga ook WE rijden met mijn paardjes. :D