Meest vage toiletten onderweg..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-17 09:53

Ik zit voor mijn werk veel op de weg in Nederland en België. Nu verwonder ik me over de staat van de wc's die ik onderweg tegenkom. Net naar een wc geweest bij een tuincentrum/dierenwinkel in Merchtem nou zoiets vies heb ik nog nooit gezien :') zat tussen de vogels en moest over allerlei dingen heen stappen om er te komen.. was zo flabbergasted dat ik geen foto heb gemaakt :') (maar moest zo nodig.. lang leve blaasontstekingen) oh ja de deur kon ook nog eens niet op slot.

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die gekke wc's tegenkomen onderweg of tips hebben waar beter wel of niet te komen Haha.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:57

Ik vind de tankstation die het concept van betaalde wc's hebben, kan even niet op de naam komen het meest schoon.

Maar gelukkig hoef ik al spontaan niet meer als het vies lijkt..

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:57

Ik rij ook half Nederland door voor mijn werk maar ik ga alleen naar het toilet bij mijn klanten of benzinestations (2theLoo ofzo).

Is het al lente?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:58

Restaurant in Rome (best netjes) waar de wc bril gewoon er naast lag. :')

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:58

Oh wat een goed topic. Ik zit ook veel op de weg en jaaaa je komt wel eens wat tegen.

Waar ik me overigens groen en geel aan erger zijn de toiletten bij tankstations waar je eerst 50 cent mag betalen. Betalen vind ik nog niet zo erg....maar moet dat met muntjes?
Ik pin alles. Mag je eerst 50 cent gaan pinnen bij de kassa terwijl je erg nodig moet.
Maak het dan contactloos betalen. Gaat snel en makkelijk.

Schoon zijn ze wel. Das waar.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:59

Ga maar eens naar Azie.. Daar kun je je hart ophalen aan bizarre en ranzige wc's..
Mooiste ooit was een gat op de vloer, nu ben ik dat wel gewend... Dus ik erin.
Crap.. Geen wc papier, alleen water..
Ik rustig aan het plassen, lopen er ineens enkele vd grootste kakkerlakker ever direct naast mijn hoofd langs de muur. Hollllyyyyy oliebol!!!
Nog nooit zo hard een wc uitgerend

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Biscuitje

Berichten: 1234
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:00

Ik ben bij een tankstation in Luxemburg/Zwitserland zo'n rare wc tegen gekomen! Het was een soort ijzere kluis (dikke deur) en de pot was erg groot en breed de bril moest je naar beneden doen en dan zweefde je boven die enorme bak. Als je klaar bent gaat de bril weer terug en spoelt de wc automatisch door. Die bak functioneerde ook als wasbak, dus je was eigenlijk je handen aan het wassen boven de plek waar je zonuist je behoefte hebt gedaan... Meest aparte wc ervaring ooit hihihi. :o

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:01

NatasjavE schreef:
Oh wat een goed topic. Ik zit ook veel op de weg en jaaaa je komt wel eens wat tegen.

Waar ik me overigens groen en geel aan erger zijn de toiletten bij tankstations waar je eerst 50 cent mag betalen. Betalen vind ik nog niet zo erg....maar moet dat met muntjes?
Ik pin alles. Mag je eerst 50 cent gaan pinnen bij de kassa terwijl je erg nodig moet.
Maak het dan contactloos betalen. Gaat snel en makkelijk.

Schoon zijn ze wel. Das waar.


Daarom heb ik altijd kleingeld bij me als ik onderweg ben, kan ik altijd gelijk doorlopen bij de wc's :Y)

@Lowara, zulke wc's hadden ze ook altijd in Frankrijk, gat in de vloer en hurken maar :')

Don't live the limited life, live the unlimited one.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:03

Ja leuk....dat probeer ik ook. Maar das net op wanneer ik moet :+

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:07

NatasjavE schreef:
Ja leuk....dat probeer ik ook. Maar das net op wanneer ik moet :+



Daarom heeft mij 'asbakpotje' die ik als niet-roker niet gebruik voor as een functie als wc-geldpotje :Y)
Als ik niks in mijn portemonnee heb dan zit daar vaak nog wel wat in :D
En als dat ook op is, snel ergens een 10tje pinnen en een broodje kopen om het potje weer aan te vullen _O-

Don't live the limited life, live the unlimited one.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:07

@mvdbijl- 2theloo denk ik, die is schoon :j

** Alive & kicking ! **

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:09

NatasjavE schreef:
Ja leuk....dat probeer ik ook. Maar das net op wanneer ik moet :+


Ben al eens toiletten tegengekomen waar je heel makkelijk met draadloze pin kon betalen, ideaal.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:10

nontie schreef:
NatasjavE schreef:
Ja leuk....dat probeer ik ook. Maar das net op wanneer ik moet :+



Daarom heeft mij 'asbakpotje' die ik als niet-roker niet gebruik voor as een functie als wc-geldpotje :Y)
Als ik niks in mijn portemonnee heb dan zit daar vaak nog wel wat in :D
En als dat ook op is, snel ergens een 10tje pinnen en een broodje kopen om het potje weer aan te vullen _O-


Blijft zoals in Duitsland contactloos pinnen bij het toilet handiger....voor mij. :)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:10

Kahawa schreef:
NatasjavE schreef:
Ja leuk....dat probeer ik ook. Maar das net op wanneer ik moet :+


Ben al eens toiletten tegengekomen waar je heel makkelijk met draadloze pin kon betalen, ideaal.


Ik heb die vooral in Duitsland gezien. Inderdaad ideaal.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:12

Het is mij nog nooit gelukt om contactloos te betalen bij een Duitse wc. Ik hou mijn pas er vrij lang tegen aan, maar er gebeurt nooit wat -O-

In Frankrijk op straat heb je ook leuke. Die reinigen zichzelf na elke toiletgang en ze reinigen zichzelf goed. Als je de deur vasthoudt voor de volgende persoon loopt diegene het risico om een gratis douche te krijgen :')

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:18

MarlindeRooz schreef:
Restaurant in Rome (best netjes) waar de wc bril gewoon er naast lag. :')


In Italië heb je vaak gewoon geen wc brillen, dus dat je er 1 naast zag staan is al heel luxe.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:23

Biscuitje schreef:
Ik ben bij een tankstation in Luxemburg/Zwitserland zo'n rare wc tegen gekomen! Het was een soort ijzere kluis (dikke deur) en de pot was erg groot en breed de bril moest je naar beneden doen en dan zweefde je boven die enorme bak. Als je klaar bent gaat de bril weer terug en spoelt de wc automatisch door. Die bak functioneerde ook als wasbak, dus je was eigenlijk je handen aan het wassen boven de plek waar je zonuist je behoefte hebt gedaan... Meest aparte wc ervaring ooit hihihi. :o

Deze heb ik vorige week ook voor het eerst mee gemaakt. Het was dan niet bij een tankstation maar gewoon zo'n hok langs de snelweg. Moest echt even kijken hoe het nou precies in elkaar zat.

Bij dit soort wc's blijf ik er gewoon boven hangen. No way dat ik op zo'n bril ga zitten.

Telpeva

Berichten: 14597
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:31

Laatst ben ik er een tegengekomen in Nederland (Rosada geloof ik? Don't shoot me if I'm wrong) waar ik van stond te kijken. Alles was goed schoon hoor, maar er stonden 2 toiletpotten in dezelfde ruimte, zodat je gezellig met je kindje of samen met je vriendin tegelijkertijd in hetzeldde hokje kan plassen... ofzo? Waaaarom?


Gisteren in de stad in een restaurant ook een charmante toilet gespot, deze was ook netjes en schoon en er was niks mis mee, behalve dan dat er een boedha in hetzelfde hok stond pal achter de toiletpot in een nisje. Dat voelde best raar om je dan om te draaien en je broek te laten zakken (in feite ben je die boedha dan aan met moonen) plus ik voelde mij bekeken door dat beeld :') hij had gelukkig zijn ogen dicht, maar toch.
Edit: typfout

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:34

Ik ben ergens rondom Utrecht een toilet tegen gekomen met foto's aan de binnenkant.

Ik had een hokje met een foto van een of andere ruige kerel. Slaat nergens op dat weet ik maar ik voelde me enorm bekeken...een leuk grandveldje met een beekje was wellicht een betere keuze geweest.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:47

Laatst in dierentuin Pairi Daiza. Wc met glazen wanden waar je gewoon doorheen kon kijken, ik moest echt nodig dus toch maar snel het achterste hokje gepakt, deed ik de deur op slot werd het glas ineens mat dus kon niemand meer binnen kijken.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:54

In frankrijk heb ik eens vreselijk lol gehad.
Daar had een pipo de wc te hoog gemonteerd, waardoor ik met mijn 1.70 echt 20 cm boven de grond bungelde met mijn voeten. :')
Er stond voor het te hoge een krukje voor de wc, en die had ik nodig ook. _O-

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:55

Colien schreef:
Laatst in dierentuin Pairi Daiza. Wc met glazen wanden waar je gewoon doorheen kon kijken, ik moest echt nodig dus toch maar snel het achterste hokje gepakt, deed ik de deur op slot werd het glas ineens mat dus kon niemand meer binnen kijken.



Ohhhh hahaha.....wel grappig maar ik had ook het laatste hokje genomen :D

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:57

Lowara schreef:
Ga maar eens naar Azie.. Daar kun je je hart ophalen aan bizarre en ranzige wc's..
Mooiste ooit was een gat op de vloer, nu ben ik dat wel gewend... Dus ik erin.
Crap.. Geen wc papier, alleen water..
Ik rustig aan het plassen, lopen er ineens enkele vd grootste kakkerlakker ever direct naast mijn hoofd langs de muur. Hollllyyyyy oliebol!!!
Nog nooit zo hard een wc uitgerend


Datttt ja. Sinds ik een week china heb gehad kijk ik nergens meer van op geloof ik :')
Overigens hebben de meeste toiletten daar geen papier, de chinezen zelf pakken papier bij een centraal punt voor de hokjes. Duurde ook even voor ik dat door had, heb zelf gewoon een rol in mijn tas gegooid die ik in het hotel (met normaal toilet) bijvulde :') :')

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Caresse07

Berichten: 9386
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:59

Op Tasmanie, boven op een berg een toilet aantreffen, brandschoon en gewoon met voldoende toiletpapier.
Vaag omdat ik dat toch echt niet gewend ben van openbare toiletten. Die zijn over het algemeen behoorlijk ranzig en als er al toiletpapier is mag je blij zijn. Was een zeer aangename verrassing :j

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:03

Ooh wat een verhalen soms! :')

Ik moest in de VS hard lachen om wwn bordje bij de wc met icoontjes van bijv een hurkend puppetje bovenop de bril..., dat dat niet toegestaan was. Daaronder een vergelijkbaar icoon: don't use floor. Use toilet.

Whut? :') _O-
Vergeten een foto van het bordje te maken.

Edit:

De openbare toiletten in de parken in de VS vond ik over het algemeen ook echt verrassend schoon!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..