Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calice

Berichten: 9823
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 16:13

Sinds ik bijna 13 jaar geleden van een paard viel waarbij ik mijn rug op 2 plaatsen brak, ben ik altijd op mijn hoede gebleven met rijden.
Zeker naar mate ik ouder werd en er twee boefjes van kinderen kwamen werd ik weer voorzichtiger.
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik het rijden rustig aan wat meer opgepakt met Mellow en ben ik gaan rijden wanneer ik zin had, vervolgens heeft hij afgelopen winter vrij gehad omdat ik besloot dat ik eerst mijn eigen lichaam sterker wou gaan maken en in het voorjaar ben ik weer langzaam aan gaan rijden.
Inmiddels ben ik 10 kilo lichter en merk ik dat ik naast het sporten in de sportschool weer zoveel meer plezier met het rijden ben gaan hebben :D .

Ook krijg ik met de dag meer vertrouwen in Mellow en hebben we inmiddels een hoop lol samen, rijden we met een los teugeltje, af en toe zonder handen aan het stuur, van de week zelfs voor het eerst zonder hoofdstel en ben ik gisteren voor het eerst na 10 jaar weer eens zonder zadel opgestapt voor een kwartiertje stappen in de bak :) .
En wat voelt het heerlijk om weer zo'n feestje te beleven op de rug van die (inmiddels 25 jarige) gele goedzak :+: .

Genoeg getypt, hier een paar foto's :) .


Een paar weken geleden nog strak in pak tijdens de onderlinge wedstrijd op stal.
Afbeelding

Vorige week, Lekker bitloos en voor het eerst met losse teugel galopperen :) .
Afbeelding

Maandag eerst even met hoofdstel gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zonder handen :+
Afbeelding

Vervolgens toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het hoofdstel door een stalgenootje af laten doen O:) . Ik moet zeggen dat ik dat eerst best heel spannend vond _O- .
Maar ik was de enige in de bak en Mellow is toch ook wel een echte goedzak :) .
Afbeelding

En toen toch ook nog wat stukjes met hem gedraafd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om gisteren als klap op de vuurpijl even zonder zadel op hem rond te stappen <3 .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik sluit af met een blije selfie :D
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:26

Ziet er leuk uit! Wat voelt het toch goed om zonder zadel te rijden hè <3 . Ik vind het in ieder geval een geweldig gevoel!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:31

Drie keer heb ik het topic weggeklikt, maar ik ga toch reageren. Wat een bijzonder verhaal en een moeilijke tijd heb je doorgemaakt. Ontzettend moedig ook dat je de hele winter aan jezelf hebt gewerkt en nu zo gelukkig rondrijdt. Het is jullie gegund!

En toch, toch heb ik moeite met het plaatje. Mellow is vast een sterke Fjord en hij ziet er zeker niet ongelukkig of zwaar overbelast uit. Maar net als jij heeft hij maar 1 rug. En jij weet als geen ander hoe belangrijk je rug is. Is het een optie nog een periode te werken aan het afvallen en Mellow in de tussentijd vanaf de grond te trainen, met longeren en werken aan de hand, dat soort dingen? In ieder geval zou ik het rijden zonder zadel achterwege laten, zodat je niet te maken hebt met puntdruk.

Veel geluk verder samen!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:48

Wijslander schreef:
Drie keer heb ik het topic weggeklikt, maar ik ga toch reageren. Wat een bijzonder verhaal en een moeilijke tijd heb je doorgemaakt. Ontzettend moedig ook dat je de hele winter aan jezelf hebt gewerkt en nu zo gelukkig rondrijdt. Het is jullie gegund!

En toch, toch heb ik moeite met het plaatje. Mellow is vast een sterke Fjord en hij ziet er zeker niet ongelukkig of zwaar overbelast uit. Maar net als jij heeft hij maar 1 rug. En jij weet als geen ander hoe belangrijk je rug is. Is het een optie nog een periode te werken aan het afvallen en Mellow in de tussentijd vanaf de grond te trainen, met longeren en werken aan de hand, dat soort dingen? In ieder geval zou ik het rijden zonder zadel achterwege laten, zodat je niet te maken hebt met puntdruk.

Veel geluk verder samen!


Als ik jou was had ik hem de vierde keer ook weggeklikt zonder reactie. Waarom moet er altijd iemand het beter weten/iemand de les lezen. Bah!

TS, goed om te zien dat jullie zo genieten. Plezier straalt er vanaf. Happy ruiter, happy horse! <3

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:53

Wat een heerlijk topic! Fijn dat je weer zo kan genieten van het rijden en wat ziet Mellow er goed uit voor z'n leeftijd!

Ik ben het dan ook absoluut niet eens met de post van Wijslander. Gewoon lekker blijven genieten samen!

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:54

Wat leuk, weer eens een topic met foto's van jou! Wat fijn dat je dit hebt bereikt en dat je er weer zo van kunt genieten. Ga vooral lekker zo door. +:)+

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:56

Denise_Storm schreef:
Als ik jou was had ik hem de vierde keer ook weggeklikt zonder reactie. Waarom moet er altijd iemand het beter weten/iemand de les lezen. Bah!

TS, goed om te zien dat jullie zo genieten. Plezier straalt er vanaf. Happy ruiter, happy horse! <3


Waarom mag iemand zijn mening niet geven?
Wanneer iemand op een openbaar forum foto's plaatst dan kunnen daar vanzelfsprekend reacties op komen. Niet alle reacties zullen uit "Ohhhh" en "Ahhhh" bestaan.
Er wordt onderbouwd kritiek gegeven, geen persoonlijke beledigende aanval.

Ik vind het heel fijn dat TS haar plezier in het rijden terug heeft en ik hoop dat ze nog heel veel plezier mag beleven aan haar mooie Mellow!
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 19-07-17 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:59

Denise_Storm schreef:
Als ik jou was had ik hem de vierde keer ook weggeklikt zonder reactie. Waarom moet er altijd iemand het beter weten/iemand de les lezen. Bah!


Jammer dat je zo bot reageert op mijn poging duidelijk te maken dat ik TS én Mellow niets misgun of ze de les moet lezen. Ik gun ze alle geluk van de wereld voor zo lang als mogelijk is en juíst daarom besloot ik toch deze kanttekening te plaatsen. Jij daarentegen opent persoonlijk en off-topic de aanval, jammer!

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:02

Hey wauw wat ziet het er heerlijk ontspannen en fijn uit Calice, en wat zijn die 10 kg minder goed te zien! Mag je trots op zijn, super!!

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:03

Het ziet er gezellig en ontspannen, fijn om naar te kijken! :D

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:06

Ga ik , wat ik eigenlijk nooit doe, even reageren op de posts over of ts wel zou moeten rijden.

Ik zie hier echt geen overdreven zwaar persoon? :?

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:07

Denise_Storm schreef:
Waarom moet er altijd iemand het beter weten/iemand de les lezen. Bah!


Voor het welzijn van de pony.
Rijden zonder zadel is gewoon heel belastend omdat de druk niet wordt verdeelt en het kan best zijn dat ts daar niet bij stil gestaan heeft.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:15

Van even zonder zadel stappen gaat een paard echt niet direct kapot.

Ik geloof dat ts zich goed bewust is van haar gewicht en ik lees ook dat ts al hard aan het werk is om iets te veranderen. Hard werk mag beloond worden!

Een slecht zittende ruiter met een gezond gewicht is even slecht voor de rug.

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:29

Je moet wel lezen wat er staat.
Ik zeg niet dat ze zich niet bewust is van haar gewicht, ik zeg dat ze er misschien niet bij stil heeft gestaan dat je zonder zadel geen drukverdeling hebt (ongeacht of je goed of slecht zit).
Dat is iets heel anders...

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:32

TS, geeft in haar eigen post aan dat ze hard aan het werk is met zichzelf en haar lichaam. Een keertje zonder zadel kan echt geen kwaad (als dat wel zo was geweest, had het paard het heus laten blijken).

Paard oogt tevreden en vrolijk, ruiter is ontspannen en heeft plezier, dat vind ik het allerbelangrijkste!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:41

Wat goed dat je al 10 kilo kwijt bent! :D En na lange tijd weer eens zélf in het zadel zit.
Ik kan me namelijk geen topic herinneren van jouzelf in het zadel. Natuurlijk wel van Jesse en Tim :)
Leuk om jou ook eens (weer) te zien rijden. :D
En stoer dat je steeds meer los durft te laten. En het vertrouwen bij Mellow neer legt. Eerst lossere teugels, losse teugels, handen los en zélfs met een neckrope. Gaaf gevoel is dat he!? :D

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:51

Wat leuk dat je samen weer plezier hebt! Ik vind jou maar ook zeker Mellow er goed uitzien! :))
Ik vind dat je erg netjes zit na een tijdje niet gereden te hebben.
Ga zo door!! +:)+

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:57

Wat knap dat je 10 kilo bent afgevallen. Heerlijk om weer zo te kunnen genieten met je lieve dier.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:59

Wauw toppers zijn jullie samen! :D
Wat heerlijk dat je weer zo fanatiek wordt en wat knap dat je 10kg bent afgevallen, wow!

Het ziet er keurig uit!

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:06

Ondanks dat ik zelf actief bezig met ben een 'projectje' om ruiter(over)gewicht meer aandacht te geven vind ik het er ook niet storend uit zien. Ik zie een fjord van 25(!) die ontzettend fijn en ontspannen loopt, een dragende achterhand heeft en geen stress uitstraalt. Moet er wel bij zeggen dat het slechts foto's zijn en ik pas van film écht kan beoordelen.
Volgens mij ben jij ontzettend zuinig op je paard, anders zou je niet eerst aan jezelf werken voor je er weer op gaat.
En laten we het even binnen de context bekijken: TS rijdt niet hele uren/dagen op haar fjord zonder zadel.

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:53

Leuke foto's, het plezier straalt ervan af, en Mellow lijkt er ook plezier in te hebben. Ik word er helemaal vrolijk van. Veel plezier samen!

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:57

Wat kijk je trots! Leuk om te zien

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:27

Zo... die 10 kilo minder valt wel op. Zonder de tekst te lezen zag ik het meteen..!

Fijn dat je lekker aan de gang bent! Neem aan dat je goed op je paardje past. Denk ook niet dat je er uren opzit... kan me voorstellen dat je eigen conditie ook minder is.

Leuk!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:37

Ik moet wijslander helaas gelijk geven. Ik vind ts ook wat te zwaar tonen.

Verder vind ik het wel gaaf dat je weer kan genieten van het rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:40

Fijn dat je je vertrouwen hervonden hebt! Verder wel eens met wijslander. zeker omdat je paard al best op leeftijd is :)