Geen klik met schoonouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 11:37

Beste bokkers,

Help!

Mijn man zit heel erg met het feit dat zijn vader en ik niet klikken...

Er is een enorme afstand tussen ons, we klikken gewoon niet! En dat merkt mijn schoonvader ook, die zit er ook mee. Tja ik eerlijk gezegd niet zo, vind het jammer maar kan niet zeggen dat ik er mee zit.

Mn schoonvader heeft een beetje een nors uiterlijk, wat stijfjes in mijn ogen, wat afstandelijk en naar mijn mening wilt hij zich graag in mijn/ons leven mengen bezig houden..

Mijn man zegt ook van alles tegen zn vader, ik kan goed met mn moeder maar zeg haar toch lang niet alles! En die laat me gewoon rustig mijn leven leiden, miss bedoeld mijn schoonvader het helemaal niet zo maar ik heb na 7 jaar nog steeds geen klik met mijn vader.

Zo is het bij hun een gewoonte om 3 kussen te geven, bij binnen komen/ weggaan... maar dat is ons nooit geleerd, dus dat is geen gewoonte ...stoort mijn schoonvader...tja

Wie herkent dit??

Als klap op de vuurpijl, zouden zondag mijn schoonvader langs komen met zn vriendin... en wou mn man mij voor t blok zetten door erover te beginnen, dat moet je dus niet doen... dan klap ik dicht, en word ik boos


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16125
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:17

Omdat dit topic niet op de huiskamer thuis hoort en beter op Leven zonder paarden thuis hoort, verplaats ik hem daar naar toe.

HK -> LZP

Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:33

En je kunt je niet over die 3 zoenen heenzetten?? Dat lijkt me een kleine moeite.
Dat hij zich lijkt te mengen in jullie relatie moet je met je vriend bespreken. Hij is degene die zijn vader de ruimte geeft om dat te doen door alles met hem te bespreken. Ga dus met je vriend in gesprek, niet met je schoonvader.
Hoe vaak zie je hem trouwens?

Caesar
Berichten: 9300
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:37

Oh Beauty, op basis van deze post denk ik... waar maak je je druk om?
Blijkbaar zijn het familiemensen die daar wel waarde aan hechten. Kleine moeite om je daarin even aan te passen toch?
En dat ze op visite komen (blijkbaar niet iets wat standaard elke zondag is) is ook normaal doorgaans :)

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:41

Beauty26 schreef:
Als klap op de vuurpijl, zouden zondag mijn schoonvader langs komen met zn vriendin... en wou mn man mij voor t blok zetten door erover te beginnen, dat moet je dus niet doen... dan klap ik dicht, en word ik boos

Deze snap ik niet... had je man er dan niet over moeten beginnen of wat?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:44

Ik snap het niet. Maak je dan ruzie met je schoonvader?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:48

Die drie zoenen krijgen m'n schoonouders gewoon. Ik houd er niet van, maar die paar keer dat we elkaar zien kan ik me daar wel overheen zetten.
En verder zul je meer voorbeelden moeten geven over waarom jij boos wordt, want ik lees nog niet zoveel schokkends over waarom je de beste man niet gewoon kunt behandelen.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:49

Op basis van wat ik nu lees denk ik dat je je best wat meer kunt inzetten. Inderdaad, 3 kussen lijkt me dan geen grote moeite. Plan eens een leuk uitje waarin je je schoonvader betrekt of nodig hem zelf eens uit. Wees blij dat je man en zijn vader zo'n fijne band hebben en stop daar dan wat meer energie in omwille van je man.

Je zult versteld staan hoeveel je gemeen kunt hebben met iemand wie je niets hebt.

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:55

Mijn vriend en ik hebben ook beiden een hele andere relatie met onze ouders, dus dat herken ik wel. Ik zie mijn ouders ongeveer elke week en bel m'n moeder vaak en vertel ook vanalles tegen haar. Mijn vriend belt zijn ouders maar eens in de twee maanden ofzo en ziet ze alleen met verjaardagen enzo. Bij mijn vriend is het ook normaal om 3 kussen te geven en bij ons helemaal niet. Maar hier heb ik dan geen problemen mee.
Ik ben wel benieuwd wat je nu precies dwars zit en waar je vriend je dan mee wilde gaan confronteren. Ik heb het gevoel dat jouw vriend hier misschien meer het pobleem is, dat hij te veel verwacht dat jij ook zo close wordt met zijn vader. Of niet?

Be the change you wish to see in the world.

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:59

TS, op welke wijze mengt je schoonvader zich in jullie leven op een manier die jij als onprettig ervaart?

De dingen die je hier zo opschrijft vind ik echt totaal niet schokkend. Beetje je best doen kan geen kwaad lijkt mij zo.

En dat je meteen boos wordt als je vriend het open wil gooien vind ik ook een beetje apart klinken. Je kan toch gewoon als volwassen mensen je wensen over en weer bespreken?

Zoals het nu leest valt het allemaal reuze mee maar misschien is er wel meer aan de hand.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:59

Tabaluga12 schreef:
Op basis van wat ik nu lees denk ik dat je je best wat meer kunt inzetten. Inderdaad, 3 kussen lijkt me dan geen grote moeite. Plan eens een leuk uitje waarin je je schoonvader betrekt of nodig hem zelf eens uit. Wees blij dat je man en zijn vader zo'n fijne band hebben en stop daar dan wat meer energie in omwille van je man.

Je zult versteld staan hoeveel je gemeen kunt hebben met iemand wie je niets hebt.


Hier ben ik het mee eens :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:26

Ik snap ook niet helemaal waarom je niet gewoon aardig kan doen tegen je schoonvader. Dat is toch iets anders dan een hechte vriendschap? :+

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 14:39

De 3 zoenen kan ik me idd over heen zetten, maar dat is ook niet t grootste struikelblok.

Ik heb t er al met mijn man over gehad dat hij niet alles hoeft te bespreken met zijn vader wat er zich afspeelt in onze relatie. Maar dat kan ik blijven herhalen.

De reden waarom mij dit alles irriteert is omdat mijn schoonvader hier op terug blijft komen bij mijn man, dat er zo'n afstand is tussen ons( schoonvader en ik).

Wbt in ons leven mengen, als mn zoontje iets doet wat niet mag of kan ... terwijl wij er ook bij zijn en t zien gebeuren, en wij met m bezig zijn wilt mn schoonvader zich er nog wel s mee bemoeien, als ik ander werk heb dat ik hun daar niet van op de hoogte heb gesteld... ja sorry heb ze nog niet gesproken dan zou ik ze daarvoor/over moeten appen. Maar dan hoor ik zulke dingen niet van mn schoonvader zelf maar hoor ik t via mijn man...

Ik heb zelf zoiets van joh ik maak een praatje met je maar niet over de dingen die ik niet met jou wil bespreken... praat wel gewoon over de koetjes en kalfjes met m.

Maar waarom er zo'n afstand is tussen mn schoonvader en mij geen idee... t zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar geen idee hoe het komt en dat heb ik al vaker gezegd tegen mijn man & schoonvader.
Laatst bijgewerkt door Beauty26 op 19-07-17 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:42

Waarom begin je hier geen eerlijk gesprek over met je schoonvader?

Hij vindt het vervelend, je vriend vindt het vervelend, jij vindt het vervelend. Lijkt me niet meer dan normaal dat dit gewoon met een normaal en open gesprek kan worden aangekaart. Dan kan jij duidelijk aangeven dat je wat meer privacy in je relatie wil en kan hij het eens uit jouw mond horen waarom jij dat nou juist wil.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:46

Waarom zou jouw man dingen niet mogen bespreken met zijn vader? Jij mag jouw dingen met heel bokt bespreken.......
In plaats van te blijven hameren op afstand en verschillen, zoek eens naar overeenkomsten. Wie weet wat voor leuks je ontdekt samen.
Ik heb zelf niet zoveel met een bepaald familielid, maar wij zijn beiden wel gek op dierentuinen. Primaaaaaa, dagje dierentuin it is, allebei een leuke dag en weinig kans voor minder leuke gesprekken. +:)+

spatter

Berichten: 14453
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:53

Volgens mij heeft TS helemaal geen moeite met de afstand maar schoonvaders en manlief juist wel.
Geen idee waarom :?

TS Je zou kunnen aangeven dat jij dat contact liever hebt met je eigen familie.

Verder zou ik eerlijk gezegd de kriebels krijgen van een vent die prive dingen in een relatie met zijn vader gaat lopen bespreken.
Dat blijft toch tussen jullie , wat heeft die man daar mee te maken , hij is toch niet met zijn vader getrouwd? 8)7

Denk ook dat daar het echte probleem zit.
Manlief blijft maar aan papa hangen met zijn problemen inplaats dat met zijn echtgenoot te bespreken en het daar ook te laten.
Lijkt zo wel een driehoeks verhouding en ik snap best dat TS daar geen zin in heeft.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:56

Wat een onzin Spatter... als zij een goeie band hebben? T is wel zijn zoon hoor...

klinkt mij een beetje als die vrouwen die hun man gelijk bij hun familie willen wegtrekken..
Ik bespreek van alles met mn moedertje, stoere kerel die daar wat aan wil doen..

Steppe

Berichten: 2796
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:58

Wat is er dramatisch aan dat hij zaken over jullie relatie bespreekt, blijkbaar is zijn vader een klankbord voor hem, praat jij nooit over dat soort zaken met een vriendin? En dat hij erop terugkomt wil zeggen dat hij met jullie begaan is maar voor jou gevoel is dat bemoeien met.
Misschien optie om tegen je schoonvader te zeggen dat wat jouw vriend tegen hem verteld tussen hun blijft en dat je dat niet hoeft te horen wat zijn idee/mening daarover is.

Toe ik mijn schoonvader leerde kennen kon ik geen goed doen, 1e ontmoeting rond de kerst ik in minirok hij keurde dit af want dat kon niet vanwege de kerk.
Jaren weinig meer worden gewisseld met hem dan de gewone beleefdheden. Mijn schoonvader was boer en toe mijn vriend en ik gingen samen wonen kwam mijn paard die zomer een weekje logeren op de boerderij. Paar jaar later paardlief met ander paard definitief verhuisd naar de boerderij die toen nog alleen uit wat zoogkoeien en schapen bestond. Jaren lang was onze conversatie goededag, lekker weer he of bah wat een regen of hij vroeg zal ik de paarden morgen binnen zetten.
Totdat ik meer ging helpen met de schapen toen hadden we iets gezamelijks en werd de relatie heel langzamerhand beter, de laatste 5 jaar was ik de mantelzorger voor mijn schoonouders en na het overlijden van mijn schoonmoeder kwam ik bijna dagelijks bij hem om te zorgen dat hij at, zijn medicijnen nam de was doen enz.
Ik had nooit gedacht dat het nog een fijne relatie zou worden en toen hij vorig jaar overleed deed me dat heel veel pijn. Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en in hun kerk not done maar toch had hij het over mij teget anderen over zijn schoondochter

Zo zie je dat een beetje interesse in elkaar wonderen kan doen ook al ben je anders opgevoed en do

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 15:01

Dagjes uit doen we ook wel, altijd leuk! Maar er is gewoon geen gespreksstof... en dat maakt dat er gewoon een kloof is tussen ons.

De reden dat ik niet wil dat hij alles met zn vader bespreekt is omdat ik van mening ben dat het zijn vader niet aan gaat wat er in onze relatie gebeurt, ik bespreek t ook niet met mijn moeder of andere familieleden waarom ik het hier vraag is om meningen van anderen te krijgen die mijn man of mij niet kennen!

Als mijn man ergens problemen mee heeft ben ik er toch??

@ spatter: idd jij verwoord het juist. Bedankt...ik kon het ff niet beter verwoorden.

Joltsje

Berichten: 9023
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:03

hmm.. ik kan me best voorstellen dat je dingen in een relatie soms even met iemand anders wilt bespreken. dit om een objectief oordeel te kunnen maken. (soms denk ik wel.. ooh hij doet dit en dit verkeerd. als ik van vriendinnen dan hetzelfde hoor denk ik.. oooh is normaal bij mannen).

ik zou inderdaad kijken in hoeverre je je eroverheen kan zetten.
indd een leuke dag plannen met met je schoonvader, jij en je kind. op die manier laat je hem in jullie leven zonder te veel invloed te krijgen.

verder met je vriend praten over hoe en wat. qua confronteren zomaar vind ik ook not done vanuit je vriend.

Be your best self

butengeweun

Berichten: 3649
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:04

Maar wat ik lees is het dus eerder een probleem tussen je vriend en jou, ik zou met hem om de tafel gaan zitten van waarom hij het bespreekt met zijn vader.

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:06

Dus jij bespreekt of laat nooit is iets vallen over je vriend bij vriendinnen.
Het doet vaak deugd om eens te ventileren bij iemand die buiten de relatie staat, de ene keer is het over iets onbenulliger dan een andere keer.
Zou niets voor mij zijn als mijn partner gaat bepalen met wie ik babbel.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:06

Je hoeft niet per se meteen beste vrienden te worden met je schoonvader. Je kan daarentegen wel gewoon zorgen dat het leuk is op de momenten dat je elkaar wel spreekt en zo heel moeilijk is dat denk ik niet.

De vader van mijn vriend is overleden toen wij pas kort samen waren, ik had hem graag beter leren kennen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat überhaupt wel waardevol is dat je een schoonvader hebt. Probeer er het beste van te maken, dat is het fijnste voor alle partijen. En ik denk dat je daarvoor misschien wel een keer met z'n allen om tafel moet om wellicht bepaalde dingen uit te spreken.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:06

Volgens mij heb je een probleem met je man en niet met je schoonvader. Je grootste ergernis lijkt dat je man van alles met je schoonvader bespreekt én dat je man jou weer vertelt wat je schoonvader ervan denkt.

Eerlijk gezegd kan ik het je schoonvader niet kwalijk nemen. Als iemand tegen mij zou klagen dat zijn vriendin bijvoorbeeld altijd de afwas een week laat staan, zou mijn reactie ook zijn dat dat niet erg handig en hygiënisch is (en waarom hij dan niet zelf de afwas doet :+). Je schoonvader doet precies hetzelfde, maar je man brieft weer aan jou door wat je schoonvader zegt, waardoor jij boos op je schoonvader wordt.

Waarschijnlijk doet je man het andersom hetzelfde en hoort je schoonvader ook alles wat je over hem zegt. Kortom: je man, die veel te veel vertelt, is het probleem en niet jij of je schoonvader.

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:08

Dit is vooral een probleem tussen jou en je man.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat jij zult moeten accepteren dat hij een goede (blijkbaar vriendschappelijke) band heeft met zijn vader en dat hij daarom dingen met hem bespreekt die jij niet met je moeder bespreekt.
Anderzijds zal je man moeten accepteren dat jij nooit zo'n band met zijn vader zal krijgen, als hij zelf blijkbaar wel heeft. En daarmee de verwachtingen van hemzelf en zijn vader moeten bijstellen.
Mensen gaan nu eenmaal verschillend om wat betreft het bespreken van zaken over hun relatie: blijkbaar vind jij dat niet nodig om met anderen te bespreken, maar je man wel. Dat kun je hem in mijn ogen niet verbieden, maar je kunt natuurlijk wel aangeven dat jij daar niet op aangesproken wilt worden en jijzelf niet die behoefte hebt.
Meestal is het andersom trouwens en bespreken vrouwen juist veel zaken uit hun relatie met bijvoorbeeld vriendinnen ;)