Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schaduw2017
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-07-17

Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 10:52

Ik zit met een situatie op het werk wat me steeds meer dwars gaat zitten en vraag me af wat jullie zouden doen in deze situatie, of mij zouden aanraden.

Ik ben ruim 10 jaar geleden stage gaan lopen bij het kantoor waar ik momenteel nog steeds werkzaam ben. In mijn beginperiode was er al vrij snel een spanning tussen mij en een collega. Deze collega had echter op dat moment een relatie en woonde samen. Ik was nog jong en heb me daar op dat moment niet druk om gemaakt. Zo ontstond eerst contact via toen nog Hyves, later nummers uitgewisseld en we hebben elkaar zelfs regelmatig gezien. Na mijn stageperiode ben ik blijven werken op dit kantoor en ging dit verder. Beiden stapelverliefd en dag en nacht zo'n beetje contact voor zover dat stiekem kon. We hebben elkaar ook in het openbaar een paar keer gezien en er kwamen van collega's wel wat vermoedens dat er iets speelde.
In deze periode heeft hij meerdere malen aangegeven zijn relatie te beëindigen zodat wij konden kijken of wij samen verder wilden. Maar je raad het al, dat moment werd steeds uitgesteld, er was telkens wel weer een rede waarom hij zijn toenmalige partner niet kon verlaten. Ik was dit zat na een hele tijd (ik praat inmiddels al over zo'n 2 jaar nadat dit begon), en heb zijn vriendin ingelicht. Die heeft haar kop in het zand gestoken.

In de tussentijd heb ik wat korte relaties gehad, en tussendoor bleef dit spelen. Uiteindelijk kreeg ik een serieuze relatie met iemand en ben weggegaan bij dit kantoor, hij is in deze periode ook weggegaan en zo was er een korte periode geen contact. Al vrij snel ben ik teruggekomen, en vlak erna hij ook, maar dit keer kwam hij niet terug als mijn collega maar als mijn baas -O- .

In die tussentijd is zijn relatie uitgegaan, en had hij een nieuwe vriendin die ook nog eens in no time zwanger was. Hij zocht met mij het contact weer op maar ik heb dit afgekapt, hij had immers inmiddels een andere vriendin, een baby op komst, is mijn werkgever geworden en ik had een relatie.

Het contact is korte tijd minder geworden maar de spanning kwam toch weer terug en zo zijn we elkaar toch weer wat op gaan zoeken. Na een lange periode is mijn relatie over gegaan en wilde ik een schone lei starten, ik kreeg een nieuwe vriend, verhuisde, bleef wel op dit kantoor werken maar heb hem duidelijk gemaakt dat het nu echt klaar is.
Hij antwoorde hierop dat hij 100% zeker weet dat wij zijn voorbestemd voor elkaar en ooit samen komen. Ik weet 100% zeker van niet. Ik ben veranderd, begon in te zien wat voor spelletjes hij al die jaren gespeeld heeft, en wat voor vreselijk persoon het eigenlijk is. Mijn gevoel en spanning voor hem verdween, en is ook niet meer teruggekomen, tot op de dag van vandaag voel ik helemaal niks meer voor hem behalve irritatie....

Vanaf het moment dat mijn laatste relatie uit ging, en ik dus vrijgezel ben, kan hij het niet laten om contact te blijven zoeken. Soms een paar weken niet, soms iedere dag. Het gaat van appjes met complete liefdesverklaringen, naar werkoverleggen die totaal onnodig zijn. Als ik op mijn werk alleen zit komt hij constant binnen, hij roept me constant voor overleggen over klanten. De overleggen gaan dan 5 minuten over klanten, daarna over koetjes en kalfjes om maar mijn aandacht te krijgen. Ik kap dit af door het 100% zakelijk te houden, en op het moment dat het zakelijke voorbij is loop ik weg. Om vervolgens appjes te krijgen of ik boos ben en wat er aan de hand is :roll:

Iedere nieuwe klant van hem schuift hij naar mij, volgens hem omdat ik de beste ben van kantoor, volgens mij om weer een moment van contact te kunnen hebben met me.

Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik helemaal over hem heen ben en dit puur zakelijk wil houden, hij blijft overtuigd dat wij uiteindelijk wel samen komen.
Als ik al koffie of thee ga halen, moet ie ook net koffie of thee halen, als ik langer doorwerk, moet hij ook ineens langer doorwerken.

Het begint me serieus op mijn zenuwen te werken. Waarom ga ik niet weg? Ik werk hier inmiddels 10 jaar. Ik heb in totaal 4 bazen hier op kantoor, ik kan het met de andere 3 en al mijn collega's heel erg goed vinden. Ik krijg veel verantwoordelijkheden, alles wat ik vraag wordt mee akkoord gegaan, ze zijn enorm blij met me en ik met hun. Als ik even los van hem kijk, heb ik het hier echt heel erg naar mijn zin en zou hier graag nog even blijven. Maar de situatie met hem maakt me sterk aan het twijfelen.

Ik vraag me af wat jullie zouden doen of aanraden in deze situatie? Praten met hem heeft al jarenlang geen zin, hij lijkt wel geobsedeerd :wow:

Wat er ook nog bij komt kijken, mijn laatste relatie is onder andere door deze rede stuk gelopen. Uiteraard niet de enige rede, maar het speelde wel mee. Ik wil tegenover mijn eventuele nieuwe partner hier eerlijk in zijn, ik zou het zelf niet op prijs stellen er ooit achter te komen dat mijn partner al die tijd werkt met een bazin waarmee hij een behoorlijk verleden heeft. Toch zie ik hier tegenop om dit eerlijk te vertellen, want een nieuwe partner zal dit ook geen prettig idee vinden denk ik zomaar -O-

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:57

Ik denk dat er 2 dingen opzitten: of toch een andere baan zoeken, of dit hele verhaal neerleggen bij de leidinggevende oid (ik heb geen idee wie daar bij jou de juiste persoon voor is, misschien heb je ook wel een vertrouwenspersoon achtig iets? Of anders de andere 3 bazen) met het risico dat je alsnog een andere baan moet zoeken omdat hij je het leven zuur gaat maken.
Als het al zo lang speelt denk ik niet dat het uit zichzelf over zou gaan. En ik snap inderdaad dat een nieuwe partner not amused zou zijn als je met zo'n persoon blijft werken, hoe eerlijk je er zelf ook instaat en hoe vervelend je het ook vind. Succes :(:)
Laatst bijgewerkt door Memories op 17-07-17 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:59

Wat een lastpak.
Ik zou nog eenmaal in gesprek gaan heel duidelijk aangeven dat je niet gediend bent van zijn manier van contact zoeken en het anders zeker bij je overige bazen neerleggen.
Zakelijk contact prima, persoonlijk contact alleen als beiden dat willen en dat is in dit geval niet zo.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:01

Je zegt zelf al dat je 4 bazen hebt op kantoor.. Ik zou maar zo snel mogelijk de andere 3 inlichten...

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:04

Als jij nog 3 bazen hebt op dit kantoor zou ik die inlichten. Je zegt dat je heel duidelijk bent geweest en het puur zakelijk houdt vanaf jouw kant maar hij blijft je lastig vallen waardoor je het nu minder naar je zin hebt op je werk. Ik zou er niet eens meer over twijfelen. Als bewijs kun je dan de appjes die hij je stuurt laten zien, want het wordt natuurlijk jouw woord tegen het zijne. Zo kun je laten zien dat je er niet op reageert of het afkapt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:07

Ik ga met de bovenstaande bokkers mee.
Hem duidelijk uitleggen dat er echt nooit geen kans van slagen is en bij het eerst volgende niet werk gerelateerde je naar de andere bazen gaat omdat je geen andere uitweg meer ziet.

Schaduw2017
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 11:08

Als ik mijn andere 3 bazen ga inlichten weet ik haast zeker wat er gaat gebeuren, en dat is dat ik de laan uit wordt gestuurd. Hoe tevreden en blij ze ook met me zijn, hem eruit gooien gaat natuurlijk niet zomaar, en daarnaast heeft hij een aardig grote naam in de omgeving en onder andere kantoren, hij zal me het leven zuur maken. Dan kan ik net zo goed direct mijn spullen pakken, en dit niet verder uit de hand laten lopen want dan krijg ik wellicht straks ook nog problemen met het vinden van een nieuwe baan -O-

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:13

Dan kun je beter gaan zoeken naar ander werk. Is er een mogelijkheid om onder 1 van de andere 3 bazen te gaan werken zodat hij jou geen leiding meer geeft?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:17

Ik zou gaan, hoe rot en oneerlijk ook.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:22

Omdat dit probleem op de werkvloer speelt, verplaats ik je topic naar [STW] School, Studie en Werk.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:36

Ik zou m'n boeltje pakken en heel snel een andere baan gaan zoeken. Wegwezen voordat het escaleert...Dit gaat uitlopen op een heleboel ellende anders.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:41

Hebben jullie een groot bedrijf? Bij ons hebben ze een vertrouwenspersoon. Die zou ik, als je dat vertrouwt... inlichten. Of met PZ gaan praten.

En verder, je hoeft natuurlijk niet je voorgeschiedenis te vermelden, maar simple aangeven dat je het gevoel hebt dat zijn tijd / aandacht verder gaan dan door jouw gewenst (ongewenste intimiteiten?) icm angst voor je baan door dit aan te geven, zullen hen toch moeten doen inzien dat je beter voor een andere "baas" zou moeten kunnen gaan werken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:42

Als je inderdaad denkt dat je dan de laan uit gestuurd word en hij zo'n laag persoon is je bij andere bedrijven dan zwart te gaan maken dan zou ik er ook voor kiezen nu te gaan.
Enorm enorm jammer, dat wel.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:44

Schaduw2017 schreef:
Als ik mijn andere 3 bazen ga inlichten weet ik haast zeker wat er gaat gebeuren, en dat is dat ik de laan uit wordt gestuurd. Hoe tevreden en blij ze ook met me zijn, hem eruit gooien gaat natuurlijk niet zomaar, en daarnaast heeft hij een aardig grote naam in de omgeving en onder andere kantoren, hij zal me het leven zuur maken. Dan kan ik net zo goed direct mijn spullen pakken, en dit niet verder uit de hand laten lopen want dan krijg ik wellicht straks ook nog problemen met het vinden van een nieuwe baan -O-

Dan zou ik nu eerst een rechtsbijstand verzekering afsluiten mocht je die nog niet hebben. Even goed op de voorwaarden letten want meestal kun je daar niet meteen gebruik van maken. En verder, misschien is zelf weggaan de simpelste oplossing, echter, jij werkt daar met veel plezier dus waarom de gemakkelijkste weg kiezen. Jullie hebben jarenlang een relatie gehad en nu hoef je hem niet meer, hij kan er geen genoeg van krijgen om toch te proberen van twee walletjes te eten en maakt het werk vervelender voor je. Misschien tijd voor hardere maatregelen, ga nog één keer met hem het gesprek aan wanneer hij weer eens over een gezamenlijk avontuurtje begint maar deze keer neem je het op. Op het einde van het gesprek maak je je standpunt nog eens duidelijk en zeg je hem ronduit dat je de anderen op kantoor gaat inlichten wanneer hij niet op houd en jullie gewoon zakelijk met elkaar omgaan. Hij zal zeer waarschijnlijk meteen beginnen te lachen en opmerkingen maken dat ze je toch niet geloven. En dan zeg je doodsimpel: Wanneer ik ze dit gesprek laat horen zeker wel. En loop je weg. Smeerlappen moet je met dezelfde middelen bestrijden.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:47

Kan je niet naar zijn meerdere stappen of is die er niet? Bij ons zouden ze dit soort klachten heel serieus nemen en zou je zeker in bescherming genomen worden. En anders naar HR stappen. Weggaan kan altijd nog, ik zou eerst naar andere mogelijkheden zoeken.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:47

ik zou hier ook starten met de vertrouwenspersoon er voor inschakelen. Die kan je bijstaan, de boel van een afstand bekijken en een plan met je maken. Daar zijn deze mensen voor.

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:48

Schaduw2017 schreef:
Als ik mijn andere 3 bazen ga inlichten weet ik haast zeker wat er gaat gebeuren, en dat is dat ik de laan uit wordt gestuurd. Hoe tevreden en blij ze ook met me zijn, hem eruit gooien gaat natuurlijk niet zomaar, en daarnaast heeft hij een aardig grote naam in de omgeving en onder andere kantoren, hij zal me het leven zuur maken. Dan kan ik net zo goed direct mijn spullen pakken, en dit niet verder uit de hand laten lopen want dan krijg ik wellicht straks ook nog problemen met het vinden van een nieuwe baan -O-


Ik vraag me af of ze jou eruit sturen.
Hij valt jou lastig en niet andersom.
Misschien snappen die andere 3 bazen ook wel dat hij dit waarschijnlijk met een nieuwe gewoon weer probeert ;)
Uiteraard kan je wel op zoek gaan naar een andere baan voordat je het bij hen neer legt.
Maar als zij tevreden zijn over jou denk ik ook wel dat zij voor een andere baan voor jou wel gewoon een goed woordje willen doen.

Edit.. vertrouwenspersoon eerst lijkt mij ook een top idee!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:52

bigone schreef:
Schaduw2017 schreef:
Als ik mijn andere 3 bazen ga inlichten weet ik haast zeker wat er gaat gebeuren, en dat is dat ik de laan uit wordt gestuurd. Hoe tevreden en blij ze ook met me zijn, hem eruit gooien gaat natuurlijk niet zomaar, en daarnaast heeft hij een aardig grote naam in de omgeving en onder andere kantoren, hij zal me het leven zuur maken. Dan kan ik net zo goed direct mijn spullen pakken, en dit niet verder uit de hand laten lopen want dan krijg ik wellicht straks ook nog problemen met het vinden van een nieuwe baan -O-

Dan zou ik nu eerst een rechtsbijstand verzekering afsluiten mocht je die nog niet hebben. Even goed op de voorwaarden letten want meestal kun je daar niet meteen gebruik van maken. En verder, misschien is zelf weggaan de simpelste oplossing, echter, jij werkt daar met veel plezier dus waarom de gemakkelijkste weg kiezen. Jullie hebben jarenlang een relatie gehad en nu hoef je hem niet meer, hij kan er geen genoeg van krijgen om toch te proberen van twee walletjes te eten en maakt het werk vervelender voor je. Misschien tijd voor hardere maatregelen, ga nog één keer met hem het gesprek aan wanneer hij weer eens over een gezamenlijk avontuurtje begint maar deze keer neem je het op. Op het einde van het gesprek maak je je standpunt nog eens duidelijk en zeg je hem ronduit dat je de anderen op kantoor gaat inlichten wanneer hij niet op houd en jullie gewoon zakelijk met elkaar omgaan. Hij zal zeer waarschijnlijk meteen beginnen te lachen en opmerkingen maken dat ze je toch niet geloven. En dan zeg je doodsimpel: Wanneer ik ze dit gesprek laat horen zeker wel. En loop je weg. Smeerlappen moet je met dezelfde middelen bestrijden.


Het speelt al langer.. mocht ze geen RB met module werk hebben gaat dit probleem niet verzekerd zijn.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:12

lieveli schreef:
Ik zou gaan, hoe rot en oneerlijk ook.


Ik zou ook weggaan, maar vind TS niet bepaald onschuldig hierin. Je gaat willens en wetens een relatie aan met iemand die samenwoont, als hij niet wil kiezen ga je zijn vriendin inlichten... :roll:

Als jullie allebei een andere relatie hebben ga je elkaar ook weer opzoeken..?

Tja, dan vind ik het niet zo raar dat je situatie creëert waarbij je niet meer los komt van elkaar. En zou ik eieren voor mijn geld kiezen en een andere baan zoeken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:17

EN waarom moet de ts bloeden voor iets waar er twee in het spel zijn. Zij heeft toch allang en duidelijk aangeven dat het voor haar over en uit is. Wanneer hij dit gewoon had geaccepteerd was er niets aan de hand maar meneertje wil en een relatie en een dame er naast. En dan zou je ook nog zonder slag of stoot de handdoek in de ring gooien?? Vrouwen hoeven toch niet altijd het slachtoffer te worden en ja natuurlijk, de voorgeschiedenis is niet netjes maar dat heeft niets met de huidige situatie te maken.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:19

pinto_1 schreef:
lieveli schreef:
Ik zou gaan, hoe rot en oneerlijk ook.


Ik zou ook weggaan, maar vind TS niet bepaald onschuldig hierin. Je gaat willens en wetens een relatie aan met iemand die samenwoont, als hij niet wil kiezen ga je zijn vriendin inlichten... :roll:

Als jullie allebei een andere relatie hebben ga je elkaar ook weer opzoeken..?

Tja, dan vind ik het niet zo raar dat je situatie creëert waarbij je niet meer los komt van elkaar. En zou ik eieren voor mijn geld kiezen en een andere baan zoeken.


Dat is allemaal lang geleden en zeker geen goede reden voor hem om haar te intimideren.

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:22

Tja inlichten kan op zoveel manieren. Je kan ook perongelijk een liefdesverklaring van hem terugmailen aan het hele kantoor? Iets uitprinten en bij de printer laten liggen? Met jou naam er uit gehaald maar wel zijn naam er nog in?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:25

Rossfechten schreef:
Tja inlichten kan op zoveel manieren. Je kan ook perongelijk een liefdesverklaring van hem terugmailen aan het hele kantoor? Iets uitprinten en bij de printer laten liggen? Met jou naam er uit gehaald maar wel zijn naam er nog in?


Dan nog zal zij het onderspit delven als ze heel blij zijn met hem. Hij is tenslotte de grote baas.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:28

Zeker de vertrouwenspersoon van het bedrijf opzoeken (als deze er is). Jij bent op dit moment gewoon een goed functionerend persoon in het bedrijf, dus ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Voor de zekerheid iig wel contact opnemen met de rechtsbijstand zoals hier eerder al aangegeven is, dan heb je straks (mocht je toch ontslagen worden) een poot om op te staan.

Ik vraag me ook af of deze persoon je wel met rust gaat laten als je zelf ontslag neemt, hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:30

pinto_1 schreef:
Ik zou ook weggaan, maar vind TS niet bepaald onschuldig hierin. Je gaat willens en wetens een relatie aan met iemand die samenwoont, als hij niet wil kiezen ga je zijn vriendin inlichten... :roll:


Vind dit wel een hele harde reactie... dat is maar liefst 10 jaar geleden gebeurt, eenmalig, en zo te zien heeft TS er van geleerd want ze heeft een hoop kansen gehad om dat te herhalen maar heeft ervoor gekozen om het niet te doen.

Als hij een beetje naam heeft en je bent bang dat hij dat gaat misbruiken om jou zwart te maken zou ik al helemaal m'n biezen pakken. Het speelt nu al 10(!!!) jaar, hier kom je gewoon niet zomaar meer vanaf als je op dezelfde voet door blijft gaan. Dat is wachten tot hij het een keer zat is en gezien de tijd dat ie het al volhoudt kun je nog lang blijven wachten. Zie je jezelf nog (minstens!) 10 jaar werken onder hem, onder dezelfde omstandigheden?