Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:10

Als je in de zoekbalk van fb MAKE6 intoetst vind je hem wel.


BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:16

Thanks, gevonden, maar ze hebben alleen de grote meubelen
op de website staan ... Balen!


ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:00

Ja inderdaad. Misschien even een berichtje via fb doen of bellen welke ze hebben.
Of meedoen aan die winactie :P

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:02

Wat een supergave glas-in-lood ramen Dems!!!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:12

Hoi dames!
Volgende week krijgen wij de sleutels van het nieuwe huis. Nu krijgen wij dan een schuifpui die we nu niet hebben. Wat hebben jullie voor raambekleding? Ik heb nu vitrages en gordijnen, maar weet biet of ik dat in het nieuwe huis ook weer wil. Dus laat me jullie ramen zien! Ik heb inspiratie nodig!!

18 maart 2012 is ons prachtige kleine mannetje geboren..<3
23 juli is ons tweede wonder geboren <3

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:15

Kijk eens op pinterest, ik denk dat daar genoeg foto's op staan om je een goed idee te geven.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:21

Geen vitrage, alleen overgordijnen die aan de openschuifdeurkant uit één baan bestaan en aan de dichte deurkant uit 3 banen.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:48

Mijn raamdecoratie is aan vervanging toe. Ik heb nu lichtdoorlatende rolgordijnen van de Ikea maar die zijn nu na 11 jaar toch echt op. Dus ook ik ben zoekende naar nieuwe.

DuploJarig

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:53

Openslaande deuren gaan we hier werken met roede en lichte gordijnen
Voor voorraam en boven hebben we veneta langs laten komen, daar zijn het plissé up down enz en horizontale lamellen geworden
Erg fijn bedrijf
Of alles goed is gegaan zullen we morgen zien dan worden ze bezorgd :))

DD is kan het even niet voor me zien wat je bedoeld met die 1 en 3 banen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:59

@duplo: we hebben voor de hele breedte 4 banen nodig. Ipv de standaard 2+2 banen hebben wij 3+1 gekozen :)

DuploJarig

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:30

Aah op die manier, nou snap ik hem :o

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:40

Wat leuk Magda! Mag ik weten hoe dat zaakje heet en waar het zit? Ik kom zelf ook uit Wirdum/Leeuwarden namelijk.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:44

Ik zou voor inbetweens gaan voor de schuifpui. Minder zwaar en licht doorlatend.

Wij hebben vandaag de offerte gehad. Voor een rolgordijn en inbetweens, achter voor de tuindeuren enkel inbetweens... €2500 pffff

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:19

Ik ben begonnen met het schilderen van de benedenverdieping. Net de helft van de bijkeuken weer voorzien van een lik witte latex. Wat een p.kk.klus. Er zit structuurverf op de muren. Ze worden ooit nog een keer gestuct maar daar hebben we even de financiën niet voor. Maar, het frist wel gelijk weer op. Morgen de andere helft en zondag doe ik de hal bij de voordeur. Eén wand ga ik behangen de andere wanden krijgen ook een lik witte latex.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:31

Jeetje wat een geld vonneke!! Dan betaal ik echt niets voor mijn gordijnen :')
Moet nog wel iets verduisterends op mijn slaapkamer en op nog een klein kamertje... Nog maar even kijken wat ik daar ga doen. Iemand ideëen? Voorlopig hou ik het bij gewone vitrages voor de slaapkamer. Tot ik écht iets heb...

Karijn, foto's zijn natuurlijk wel fijn he? O:)

Ik heb vanavond ook voor het eerst wat gesaust, wat een poedersuiker inderdaad... :\ Hier op glasweefselbehang, en moest een klein stukje in verband met radiatoren die morgen geplaatst worden. Maar I HATE IT! Laat mij maar lekker schilderen en priegelen met trapspijlen... Veel eenvoudiger... :')

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:43

Hahaha, van de bijkeuken komen geen foto's maar van de woonkamer wel. Ik ben er uit wat ik met de lange blinde muur ga doen.
Ik dacht namelijk alles gewoon weer lekker wit te maken maar tja...
Toen zag ik dit:

Afbeelding

Ik ga op mijn lange muur zo'n streep maken. De grote grijze kast komt dan meer tot zijn recht.


Afbeelding

Grootste rommel eruit. De Kallaxkasten met kinderspeelgoed gaan naar boven. De jongens kunnen nu prima boven spelen. In de plaats daarvan komt een klein wit tafeltje met twee poefjes. De Playstation blijft nl wel beneden.
In september kmen er nieuwe lichtdoorlatende rolgordijntjes van de Ikea.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:35

Heel benieuwd naar het resultaat, het oogt zo wel wat rommelig inderdaad, door de kallax kasten :j Wel ideale kasten trouwens...

Hier zit het vijfde pakje behangplaksel intussen in een emmer. Bijna de hele benedenverdieping is nu behangen. De keuken is nog een uitdaging in verband met hangende kastjes. Hopelijk kan het er makkelijk weer af, want de kastjes gaan er uiteindelijk weg is mijn bedoeling. Nadeel is wel dat er een inham in de tegeltjes zit daardoor... Maar dat is een kwestie voor later...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:40

Janine wat voor behang heb je? Vlies behang (waarbij je de muur inlijmt) is heel makkelijk weer te verwijderen :j

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:05

Glasweefsel, ik moet inderdaad de muur insmeren. Maar wij gebruiken speciale sterke lijm waar glasweefsel niet bij op staat, werkt prima is onze ervaring... maar verwijderen? Dat hebben We nog niet geprobeerd. We vinden de grote emmers onzinnig duur (15 euro voor 25m2 ofzo?) :o zo'n pakje kost nog geen 3 euro. :')

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:28

Janine1990 schreef:
Glasweefsel, ik moet inderdaad de muur insmeren. Maar wij gebruiken speciale sterke lijm waar glasweefsel niet bij op staat, werkt prima is onze ervaring... maar verwijderen? Dat hebben We nog niet geprobeerd. We vinden de grote emmers onzinnig duur (15 euro voor 25m2 ofzo?) :o zo'n pakje kost nog geen 3 euro. :')

Dat is niet zo zeer sterkere lijm die van 3€ dat is gewone basic lijm die niet geschikt is voor glasweefsel... Dus je loopt de kans dat zodra het goed indroogt, los zal laten.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:21

Revanches schreef:
Janine1990 schreef:
Glasweefsel, ik moet inderdaad de muur insmeren. Maar wij gebruiken speciale sterke lijm waar glasweefsel niet bij op staat, werkt prima is onze ervaring... maar verwijderen? Dat hebben We nog niet geprobeerd. We vinden de grote emmers onzinnig duur (15 euro voor 25m2 ofzo?) :o zo'n pakje kost nog geen 3 euro. :')

Dat is niet zo zeer sterkere lijm die van 3€ dat is gewone basic lijm die niet geschikt is voor glasweefsel... Dus je loopt de kans dat zodra het goed indroogt, los zal laten.


Je hebt bij de Action allebei liggen, je hebt de speciale lijn voor vliesbehang en die gebruiken wij voor glasweefsel. Aangezien onze woonkamer er al 2 jaar in zit en de keuken al anderhalf... zie ik het niet zomaar loslaten eerlijk gezegd :o

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:22

"Behang plak je met het gele pakje"
Straks verder met het trapgat schilderen. Dan is de bijkeuken klaar qua muren. Het oogt al een stuk frisser met de witte muren.
Gisteravond heb ik geprobeerd mijn man te overtuigen van het feit dat het schilderij dat we voor ons huwelijk hebben uitgezocht "echtnietmeerpastquastijl." Hij: Oh? En waar moet die dan hangen? Ik: Niet, gewoon op zolder zetten. Laken eroverheen om hem te beschermen tegen stof.
Catch my drift?
De hal voor krijgt ook early dew op 1 muur.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:30

karijn schreef:
"Behang plak je met het gele pakje"
Straks verder met het trapgat schilderen. Dan is de bijkeuken klaar qua muren. Het oogt al een stuk frisser met de witte muren.
Gisteravond heb ik geprobeerd mijn man te overtuigen van het feit dat het schilderij dat we voor ons huwelijk hebben uitgezocht "echtnietmeerpastquastijl." Hij: Oh? En waar moet die dan hangen? Ik: Niet, gewoon op zolder zetten. Laken eroverheen om hem te beschermen tegen stof.
Catch my drift?
De hal voor krijgt ook early dew op 1 muur.


Haha typische mannenreactie! En wat een simpel (wit) likje verf al kan doen he... Meteen een stuk strakker...

Wij gebruiken Bison :P Dat is ook min of meer een geel pakje, maar niet die jij bedoelt :P
Overigens laatst bij Bauhaus ook gezocht naar Bison behangplaksel, hebben ze niet... Alleen eigen merk... á 5,95 _O- Bison is bij de speciaalzaak niet eens zo duur :oo

DuploJarig

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:51

Hier ook nog steeds aan het witten :z
Ben er wel klaar mee haha
Plafond woonkamer nog en de lange muur grijs, dan nog alle kozijnen en binnen deuren en plinten ^&+

Ik blijf maar roepen over een maand zijn we er vanaf

2 krukjes besteld voor aan het spoeleiland
https://www.nasmaak.com/media/catalog/p ... 057979.jpg

Neefje gaat de vloer beneden leggen, hopelijk binnen nu en 2 weken

Trap naar zolder is nieuw, die willen we ook verven
Trap naar eerste verdieping zat vloerbedekking op.... schoonmaken voor verven schijnt hels karwei te zijn, maar ja wat dan?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:35

Ik zou eerst testen of he geluk hebt met de trap
Natte handdoek over de lijmresten heen en een tijd laten trekken
Dan kijken of de lijm resten er af willen komen
Als je pech hebt zit het nog steeds vast en zou ik Alabastine proberen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, Jessica_1998, Kloesje, lientje80, MarJon, stijntilla en 111 bezoekers