kan je skaten met je pony ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyara13
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-07-17

kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 21:08

ik heb dus een mini shet en we zijn al een lange tijd bezig met lange lijnen, maar ik kwam op het idee om erachter te skaten. zou het kunnen of moet ik daarvoor een mentuig kopen ?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:09

Hoe zie je het anders voor je ? Met elkel lange lijnen hang je ongelooflijk in zijn mond, moet je niet willen

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:10

Nee zou ik niet doen. Als pony er van door gaat lig je dan heel snel op je gezicht of kont. Je staat stuk steviger met lange lijnen als je op je voeten staat zonder wielen.

Pieneappel

Berichten: 488
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:10

Lijkt me gevaarlijk.. Stel hij rent hard weg, jij blijft rollen en kunt niet stoppen...

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:12

Horseboarden/horseboarding is een bestaand iets:)
Op bokt is er ook een topic over.
Alleen dan sta je niet op skates maar op een skateboard.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:13

SindyKaya schreef:
Hoe zie je het anders voor je ? Met elkel lange lijnen hang je ongelooflijk in zijn mond, moet je niet willen


Beetje logisch nadenken: mee skaten en onder tussen sturen.

Ja dat zou best kunnen maar ik vind het een onwijs idioot plan.
Pony aan de ren je je kan echt helemaal niks meer.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:18

Beetje gemeen verwoord @cowgirl :\

Wat denk je zelf dat er gaat gebeuren?
Ik heb wel eens met mijn hond gedaan, maar hij ging even ergens achteraan, en ik rolde door, en werd achteruit getrokken door het touw omdat hij niet meer mee kwam. En andere keren rent hij opeens heel hard, en toen viel ik ook niet bepaald zacht :')

Of jij hebt een pony die volg kan :D
En anders zal ik het niet doen. Lijkt me misschien een beetje gevaarlijk worden dan ;)
Laatst bijgewerkt door Sophie_Wind op 16-07-17 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:18

Ik heb dit wel eens gedaan in mijn pennyjaren, maar raad het je niet aan. :')
Je kunt eigenlijk totaal niet remmen omdat je geen weerstand kunt geven en meerolt. Achteraf gezien een gevaarlijke actie, toentertijd grappig. Gelukkig kijkt mijn pony nergens van op, het lastige was dat ze doorhad dat ik bijna niks kom waardoor ze telkens op de rem ging om gras te eten uit de berm waardoor ik meerdere keren het asfalt heb geknuffeld. :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:23

Cowgirl schreef:
SindyKaya schreef:
Hoe zie je het anders voor je ? Met elkel lange lijnen hang je ongelooflijk in zijn mond, moet je niet willen


Beetje logisch nadenken: mee skaten en onder tussen sturen.

Ja dat zou best kunnen maar ik vind het een onwijs idioot plan.
Pony aan de ren je je kan echt helemaal niks meer.

Skijoring ook idioot?

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:30

Bij skijoring zit er nog een ruiter bovenop, die het paard stuurt en onder controle houdt.
Dat is bij de TS op skates niet het geval.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:36


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:52

Ik zag dit topic, het eerste wat ok dacht "dat kan nooit goed gaan".

Okee zeg nooit nooit, maar zoals velen hier zeggen. Het kan erg gevaarlijk zijn. Persoonlijk zou ik het ook nooit doen...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:57

Wolkje schreef:
Bij skijoring zit er nog een ruiter bovenop, die het paard stuurt en onder controle houdt.
Dat is bij de TS op skates niet het geval.

Niet per definitie. Skijoring wordt zowel met als zonder ruiter op het trekkende paard beoefend.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:25

Citaat:
Skijoring ook idioot?



Eigenlijk wel maar ik denk dat je zelfs hierbij nog steviger staat dan op skate's met wieltjes.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:26

Je zult het mij óók niet zien doen hoor.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:26

Ik denk dat je horseboarden eens zou kunnen bekijken :j
Ik doe het sinds kort ook met mijn knollie, en ik ben er erg enthousiast over. Nu heb ik wel een 100% betrouwbare pony en kennen wij ons door en door. Met mijn andere ruin peins ik er niet eens over, terwijl die ook gewoon braaf is.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 07:45

Niemand opgevallen dat bij skijoring en horseboarden de mens zich vasthoudt aan een touw wat aan een tuig om het paardenlijf zit en niet aan de teugels En dus in de mond?

TS moet vooral niet gaan aanklooien zonder degelijk materiaal!!! Komt nu een beetje over alsof ze aan de lange lijnen (die aan de mond zitten) wil gaan hangen. Als ze een tuig heeft dan zou ze het eerst in een gecontroleerde(!) omgeving kunnen oefenen. Maar een board lijkt me veiliger dan skates omdat je daar af kunt springen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:21

Ik kan je uit de ervaring die ik met skates en een hond heb gehad vertellen dat het geen goed idee is.
Skates zijn niet daarvoor gewoon niet geschikt.
Of je wilt dat al je tanden in je mond los komen te staan. Of je polsen wilt breken, die optie is er ook nog. Als er een wiel blokkeert ga je namelijk ontzettend op je platte bek.

Wil je dit soort dingen doen, doe het zoals Mairead zegt met een skateboard (en in een afgesloten, veilige omgeving)

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:37

Ik ga mee met mijn voorgangers, niet doen want het is veel te gevaarlijk. Je hebt geen grip op je skates dus als er iets gebeurd dan kun je je pony niet onder controle houden. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het uitlaten van de hond op skates al geen succes was ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:45

Ik zou het met het oudje van 32 die ik verzorg én voor de wagen heb niet eens durven.
Wat als je valt (pony remt, pony gaat ervandoor, wieltje skates blokkeerd of je maakt een stuurfoutje op skates) en de pony schrikt daarvan...

Even ben je op bokhoogte met je hoofd waardoor het gevaarlijk wordt, en de pony kan ervandoor gaan. Bij het tweede heb je 1: lange lijnen die loshangen, en 2: het tuig met touw waarvan het touw los hangt. Wat gebeurd er als ponylief in volle galop op 1 van de touwen stapt?


Skijoring zonder ruiter durf ik ook niet aan ;)

xKatinkii
Berichten: 91
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:56

Op skates zou ik het niet doen. Ik heb laatst (met 2 man begeleiding) mn pony voor mn longboard gezet en dat ging super. Zorg er wel voor dat je ervaring hebt met longboarden, met mennen en dat je kan remmen op je board angers gaat het heel snel goed mis. Laat je pony ook eerst wennen aan het board en zorg voor de juiste begeleiding en tuigage.

Doe t NOOIT alleen. En op skates zou ik niet doen omdat je daar niet zomaar vanaf kan stappen en een longboard (of skateboard of mountainboard) kan je na wat oefenen zo van af springen. Ga ook nooit sneller dan je kan rennen omdat je anders in de knoop komt met de natuurkunde :')

Ik ben een persoon die heel veel doet zonder na te denken (hond uitlaten op skates of longboard etc) maar heb de mazzel dat t altijd goed gaat en mn hond super luisterd naar alle commando's. Pony idem dito en daar had ik 2 mensen bij lopen voor de begeleiding.

Het kan dus wel maar met de juiste voorbereiding.

rebel18
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-08-17
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:10

kyara13 schreef:
ik heb dus een mini shet en we zijn al een lange tijd bezig met lange lijnen, maar ik kwam op het idee om erachter te skaten. zou het kunnen of moet ik daarvoor een mentuig kopen ?


hé zou gewoon een mentuig kopen want anders hang je de hele tijd in zijn mond en remmen wordt ook niet makkelijk zoiezo kan je met een mentuig/kar ook op zand paden en door het bos dat is wel leuker /3

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:19

Indd zoals meerder aangeven met men tuig of iig een schoftje.
Ik heb het vanaf jongs af aan gedaan net mn fjordje en nu met mn shet maar niet met lange lijnen....ik deed t gewoon met halster/ hoofdstel ernaast en als ik voor de pony's kwam/kom moeten ze vaart minderen/ stoppen.
Nog nooit ongelukken gehad.

Nou luister(d)en ze wel goed naar stemcommando en verkeer gewent.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:48

Wat je ook doet veiligheid voor, horse borden kan wel....sterker nog mijn dochter van 4 doet het ook!
en ja ik stuur dan de pony!gaat het te snel of wat ook laat ze de strengen met een bar/trappeze/stok los en springt ze van het plankje. Ze draagt wel een cap ,bp en skate bescherming.En een lange broek met longsleeve shirt.Altijd op de weg en je mede weggebruikers letten, en niet als het druk is doen.
En om te beginnen zou ik er altijd iemand bij vragen want het is lastig, sturen en balanceren op een rijdend plankje.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: kan je skaten met je pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:54

Nou er is hierboven al genoeg gezegd over veiligheid dat hoef ik niet te herhalen. Kwa mentuig, dat hoeft niet perse. Ik gebruik met fietsen een longeersingel met halstertouw door de ringen waaraan ik mij vast hou op het moment dat ze mij mag trekken. Trekken via de mond vind ik een no-go