Bodyprotector vanaf het begin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mam1973
Berichten: 12
Geregistreerd: 16-07-17

Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 09:32

Hoi,

Mijn dochter van net 6 jaar is begonnen met paardrijden. Dat wil zeggen, ze heeft één privéles gehad en wil graag doorgaan. Zelf zou ik graag een bodyprotector aanschaffen; ik heb de verschillende discussies op internet gelezen over de voor- en nadelen volgens anderen. Ik wil het daarom bij deze vraag laten:
Als mijn dochter vanaf het begin een goed passende bodyprotector van hoge kwaliteit draagt, is hier dan nog iets op tegen? Ik ga ervan uit dat ze niet beter weet als ze hier altijd mee rijdt.

Bedankt!

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:47

Zo is het precies. Hier rijden ze vanaf het eerste moment met ze weten niet beter en het voelt zelfs "bloot" als ze het ding niet aanhebben.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:00

Volgens mij kan het prima. :j Ik heb een goed passende BP die me soms wat stijfheid geeft, maar ik neem dat voor lief vanwege de veiligheid en het gevoel van veiligheid dat het me geeft. Het voelt idd een beetje kaal voor mij zonder BP.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:28

Op jonge leeftijd ben ik ook met een bp begonnen en het voelt zelfs raar als ik hem niet om heb. Ik ben voor! Ding heeft tot nu toe al 2x ernstig letsel voorkomen volgens de artsen.

Mam1973
Berichten: 12
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 10:45

Dank jullie wel. Mag ik vragen welk merk en model jullie hebben? Uiteraard ga ik met mijn dochter passen, maar vind het fijn om te weten.

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:51

Hier hele goede ervaringen met de hows racesafe, wel prijzig. Een goed koper alternatief schijnt de sir lancelot bodyprotector te zijn.

Mam1973
Berichten: 12
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 11:01

Zat zelf te kijken naar de USG Flexi en de Sir Lancelot 8 Point.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:06

beste is om te passen en dochter te laten beslissen welke het lekkerste zit. Ik had bij het passen voor mijn BP een paar aan gehad waar ik het gevoel in had gewurgt te worden. Dus even langs de winkel zou ik zeggen :) En daarna beslissen welke je koopt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:32

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook voor dat punt gestaan, dat is echt als ze van begin af aan niet beter weten het slimst!
Omdat ze dan ook geen beperkend gevoel ervaren, dat ding is er altijd geweest.
mijn keuze viel op de usg flex voor mijn dochter en voor mezelf.( ze vond de race safe nog prettiger maar dat was wel heel duur voor een kind van destijds bijna 2,5 die gemiddeld 1 of 2x per maand stapt a 20 minuten.) Ze draagt hem altijd met verzorgen, poetsen en rijden of wat dan ook en ze draagt het ding nu al zeker 2 jaar en ze weet niet beter en doet hem altijd aan, en mopperd nooit een keer was het een uitzondering voor een foto en zij ze steeds mama mijn paarden jas moet nog aan!.
En het was even off topic ook heel leuk dat toen ik zwanger was 7,5 maand dat ze mij de body protector aangaf omdat ik goed voor mezelf en de baby moest zorgen toen we de shet verzorgde. Het was best bijzonder hoe comfortabel dat ding toen nog zat ,ook al was ik zover zwanger!

Anoniem

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:54

Interessante vraag! Ik denk dat ik vanaf het begin hem zou laten dragen... maar inderdaad een zo comfortabel mogelijke dan :)

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:20

Fijn bodyprotector van race safe kan je ook op maat laten maken

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:24

hier zoontje lief ook vanaf het begin BP aan.
is standaard voor hem.
als hij op zijn pony wil rijden,trekt hij zijn rijbroek,BP,tok en laarsjes aan,dan is hij klaar.
helemaal prima zo!
en als er een vriendje komt die ook eens een ritje wil maken,moet die ook altijd de top en BP aan.

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:26

vanaf het begin lijkt me heel verstanding, dan hoort de protector er meteen bij :j zelf altijd heel tevreden geweest over racesafe!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:34

paardje1983 schreef:
Fijn bodyprotector van race safe kan je ook op maat laten maken


Nou dat heb ik nagevraagd destijds voor een kindje met een lang en tenger postuur.....ik weet niet het budget van TS maar ik zag er vanaf omdat de xxs waar dus bijna geen materiaal in zit een hele vette prijs had! ( is mijn kind dat niet waard... jawel, maar ze groeien nog zo snel als ze klein zijn).

Mam1973
Berichten: 12
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 15:22

USG, Horka en Sir Lancelot gepast waarbij de laatste opvallend veel beter en prettiger zat. Aanzienlijk kwaliteitsverschil en dus een aanrader!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:10

Ik heb ook een sir lancelot! Afbeelding

Ben er heel blij mee, gebruik hem bij mn pony met springen en op mn jonge paard van 3 heb ik hem altijd aan! Ervaar geen hinder ervan!

Lottehorse27

Berichten: 237
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:37

Ik denk dat het slim is om vanaf het begin met bodyprotector te leren rijden, dan wen je er ook meteen aan. Ik begon zonder maar toen ik na een paar jaar op ponykamp ging vonden mijn ouders dat ik met een bodyprotector moest gaan rijden. Daar moest ik toen heel erg aan wennen, zal hem dus vanaf het begin omdoen zodat je er meteen aan gewend bent. :)
Ik heb er trouwens een van Charles Owen, vind ik niet heel lekker zitten maar werkt wel goed (denk ik).

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:44

Onze kleindochter van 5 heeft ook een Sir Lancelot !
Ze heeft hem al anderhalf jaar en heeft m altijd zonder probleem aan.
Tegen de winter weer een nieuwe maatje groter :D

studentje_24
Berichten: 16
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Bodyprotector vanaf het begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:59

Veiligheid voor alles toch? Ik zou hem zelf wel aantrekken bij een jong kind. Als het kind wat ouder is en de pony betrouwbaar dan mag hij/zij prima zonder:)

Met springen/buitenritjes wel liever met.