Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jillwilson

Berichten: 10
Geregistreerd: 26-06-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:57

Ik heb zeker moeite mee op een goede bijrijder te vinden voor mijn Welsh.
Het moeten meestal wat jongere meisjes/jongetjes zijn omdat mijn pony gewoon wat kleiner is.
Alleen dan krijg je weer dat ze nog niet zoveel verantwoordelijke gevoel hebben, dus dan helemaal niet aan de pony denken in snikhete dagen! Meestal willen ze alleen rijden, uitmesten? Dat doen ze liever niet, of met grote moeite. Natuurlijk zitten er ook toppers tussen, alleen zo denkt mijn huidige verzorger erover, een meisje van 9 jaar...
Helaas, ik ben ook opzoek naar een nieuwe verzorger omdat ik dat meisje van 9 jaar dus weg ga doen omdat ze mij helaas steeds teleur stelt.
Maar mijn pony geniet zo van bereden worden, dus daarom maar hopen dat ik deze keer een perfecte verzorger kan vinden voor de allerliefste pony :)

Mijn allerliefste paardjes


Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:32

Anna79 schreef:
Hallo allemaal, ik heb zomaar een vraag, zitten hier ook paardeneigenaren die een paard hebben dat graag springt maar het zelf niet willen/kunnen? Ik ben een hele serieuze ruiter die heel graag wil springen. Heb voordat mijn dochter geboren werd altijd dressuur gereden op paarden van anderen, aantal Friezen TM L2, en 2 warmbloeden tm M1. Ik was er 5 dagen in de week mee bezig, heerlijk!
Helaas valt het me nu niet mee om te blijven rijden vanwege werk en gezin. Ik wil ontzettend graag beter leren springen want dat heb ik nooit veel gedaan maar vind ik zó gaaf, heb 2 keer een springcursus gevolgd op een manege en neem nu af en toe springles met een manegepaard.
Wat ik eigenlijk zoek is een paard dat voldoende bereden wordt, waar ik 1x per week op mag rijden, naar springles/evt. oefenparcours.
Vraag me af of er eigenaren zijn die zo'n bijrijder zoeken? Ik woon in Friesland. Alvast bedankt voor het lezen


Anna, mag ik vragen waar in Friesland je een paard zoekt. Misschien weet ik wel een adres voor je.

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:30

Het is hier ook weer een drama.. alweer geen enkele reactie terwijl ik best iets leuks aanbied :(

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:02

Ik ben ook zoekend naar die ene top bijrijder. Zaterdag komt er iemand kijken waar ik wel een goed gevoel over heb. Had nog 2 geïnteresseerde maar contact gaat erg moeizaam. Als iemand echt wilt lijkt mij dat er sneller op vragen gereageerd word. Voor ik iemand laat komen wil ik graag telefonisch contact, dit omdat je dan beter dingen kan vragen of uitleggen. Lijkt mij op zich niet onredelijk.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:42

We hebben nu weer een fijne verzorgster.
Ze moet natuurlijk wel nog veel leren. Echter is ze gemotiveerd en komt vaak. Daar hou ik van.
Gisteren heeft ze de pony's hier thuis verzorgd toen wij weg waren. Zag er prima uit. Dan groeit het vertrouwen.
Zou er graag wel nog 1 of 2 bij willen. We hebben 16 pony's.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:50

Hier is de eigenaresse op vakantie voor 10 dagen. Doe der elke dag nu! :) Vind het wel pittig zo elke dag het stuk fietsen, maar werk heeft rekening gehouden dat mijn diensten in de buurt blijven! En een dag na vandaag, 10 uur lang gewerkt, dan is het heerlijk om je dag af te sluiten met z'n schat van een dier :D

Volgende week is ze terug en ga ik op vakantie. Kort daarna gaat andere eigenaresse op vakantie en doe ik haar paard. Goed uitgestippeld.

Ook dankzij mijn bijrijdpaard heb ik het springen weer opgepakt. Heerlijk dat ik al die kansen krijg. Schijt wel 7 kleuren van de regenboog... Maar ze vind het zo leuk ;') dan maar eigen gevoel iets opzij :')

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:53

Vandaag is diegene die morgen zou komen geweest. Het leek mij handiger om vandaag af te spreken omdat ze voor morgen erg veel regen voorspellen .
Ze heeft wat grondwerk gedaan met pony en dat ging netjes. Ook was er duidelijk een klik tussen die twee. Komende week gaan we samen en volgende week zaterdag gaat ze alleen. Ze had duidelijke vragen en liet ook direct weten dat ze straks op vakantie gaat en of dat een probleem was. Al met al een zeer goed gevoel en nu hopen dat het blijft klikken

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:54

Sjaret ik heb je een pb gestuurd!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:17

Hoooow.. Ook ik meld me weer. Combinatie van een pittige pony waar geen grote volwassene (1,70+ m) op kan maakt t erg lastig. Hebben jullie nog tips? Ik heb nu een advertentie op bokt, marktplaats en diverse facebookgroepen staan. Overweeg zelfs een beetje of ik haar niet moet gaan verkopen, ik heb gewoonweg de tijd niet voor 5 a 6 dagen flink aan de bak, maar dat wil paardlief zelf wel graag.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:54

Ladyson schreef:
Hoooow.. Ook ik meld me weer. Combinatie van een pittige pony waar geen grote volwassene (1,70+ m) op kan maakt t erg lastig. Hebben jullie nog tips? Ik heb nu een advertentie op bokt, marktplaats en diverse facebookgroepen staan. Overweeg zelfs een beetje of ik haar niet moet gaan verkopen, ik heb gewoonweg de tijd niet voor 5 a 6 dagen flink aan de bak, maar dat wil paardlief zelf wel graag.



Welke plaats? Ik ken ook nog wat mensen die op zoek zijn

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:59

Wat is de maat pony?

maxxlover

Berichten: 154
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:53

blieb01 schreef:
Ladyson schreef:
Hoooow.. Ook ik meld me weer. Combinatie van een pittige pony waar geen grote volwassene (1,70+ m) op kan maakt t erg lastig. Hebben jullie nog tips? Ik heb nu een advertentie op bokt, marktplaats en diverse facebookgroepen staan. Overweeg zelfs een beetje of ik haar niet moet gaan verkopen, ik heb gewoonweg de tijd niet voor 5 a 6 dagen flink aan de bak, maar dat wil paardlief zelf wel graag.



Welke plaats? Ik ken ook nog wat mensen die op zoek zijn


Zo eentje heb ik er nou ook staan. Te pittig voor een klein meisje maar de stokmaat 1.36.
Hele pittige en hele goede springer. Maar geen meisje voor te vinden.
Pony mag zelfs verplaatst worden.


Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:04

Ik heb wel een maat groter gelukkig, 1,46 meter. Ik ben zelf 1,62m en dat past prima. Maar de meeste bijrijdruiters zijn op de een of andere manier richting de 1,80 m helaas! Verplaatsen is voor mij dan weer geen optie. Mag ik vragen waarom jij jouw pony niet verkoopt als de pony zelfs verplaatst mag worden?

Mijn pony staat in Hazerswoude, vlakbij Zoetermeer/Alphen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:57

Dinsdag komt er een meisje voor de 2e keer. 1e keer ging erg goed.
We gaan de komende tijd even kijken hoe het gaat. Ook vanuit haar.

Blijft lastig een goede bijrijdster vinden. Ik bied een recreatieve tinker aan, boomloos Western zadel. Krijg ik allemaal reacties van meiden die dressuur rijden en wedstrijden willen doen.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:34

Haha Nesse ingewikkeld he, ik zoek juist echt een dressuurruiter en krijg allemaal recreanten binnen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:37

Gefeliciteerd Nessa,

Ik vroeg in die tijd een dressuurruiter, kreeg er ook 1.
Maar ze heeft in jaren nooit een proef gestart. Niet onderling, niet met startkaart.
Altijd smoesjes, terwijl ik auto met trailer voor haar klaar had staan.

Later ander paard voor recreatie.
Kwam ook recreatie ruiter op, maar wedstrijdjes leek haar leuk. Prima mag hoor, ik heb nog steeds auto met trailer.
Maar die begreep dan weer niet dat je voor wedstrijden vaker dan 1 keer in de twee weken moet rijden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:17

Vreselijk moeilijk dit. Zoek zelf iemand die puur voor de verzorging (en "klusjes") komt, krijg ik allemaal ambitieuze wedstrijdruiters... Vraag er ook helemaal geen bijdrage voor. Is het echt zo moeilijk, of ligt het aan Amsterdam??

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:19

Eapy schreef:
Vreselijk moeilijk dit. Zoek zelf iemand die puur voor de verzorging (en "klusjes") komt, krijg ik allemaal ambitieuze wedstrijdruiters... Vraag er ook helemaal geen bijdrage voor. Is het echt zo moeilijk, of ligt het aan Amsterdam??

Zo iemand moet je hier voor betalen :+

Ik heb inmiddels ook weer 3 mensen gehad die zijn komen kijken en proberen maar het strand na 2 keer. Misschien dat de laatste nog wat gaat worden maar we zullen zien.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:20

Ja alleen klusjes doen en verzorgen, daar zou ik ook niet warm voor lopen ;)
Dat vind ik persoonlijk ook betaald werk.
Dat je daar überhaupt reacties op krijgt :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:31

bruintje123 schreef:
Ja alleen klusjes doen en verzorgen, daar zou ik ook niet warm voor lopen ;)
Dat vind ik persoonlijk ook betaald werk.
Dat je daar überhaupt reacties op krijgt :)


Heb ook in de advertenties vermeld dat ik bereid ben om een bijdrage te leveren voor de hulp hoor. De ene kan op dit moment niet bereden worden en de ander is wat onberekenbaar en wil niemand in gevaar brengen. Heb toch een hele drukke baan en wil het beste voor ze... zijn toch wel wat mensen waarvoor rijden geen prioriteit is.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:31

Azmay schreef:
Eapy schreef:
Vreselijk moeilijk dit. Zoek zelf iemand die puur voor de verzorging (en "klusjes") komt, krijg ik allemaal ambitieuze wedstrijdruiters... Vraag er ook helemaal geen bijdrage voor. Is het echt zo moeilijk, of ligt het aan Amsterdam??

Zo iemand moet je hier voor betalen :+

Ik heb inmiddels ook weer 3 mensen gehad die zijn komen kijken en proberen maar het strand na 2 keer. Misschien dat de laatste nog wat gaat worden maar we zullen zien.


Zoals al gezegd, dat snap ik.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:37

Eapy schreef:
bruintje123 schreef:
Ja alleen klusjes doen en verzorgen, daar zou ik ook niet warm voor lopen ;)
Dat vind ik persoonlijk ook betaald werk.
Dat je daar überhaupt reacties op krijgt :)


Heb ook in de advertenties vermeld dat ik bereid ben om een bijdrage te leveren voor de hulp hoor. De ene kan op dit moment niet bereden worden en de ander is wat onberekenbaar en wil niemand in gevaar brengen. Heb toch een hele drukke baan en wil het beste voor ze... zijn toch wel wat mensen waarvoor rijden geen prioriteit is.


Dan vind ik het al weer anders.
Denk als je alleen verzorging als in tutten aandacht geven en longeren of grondwerk zou aanbieden er meer respons is dan voornamelijk de klussen als uitmesten.

Mijn paard komt hopelijk volgende week weer naar huis als de uitslag van het onderzoek positief is. Ik heb dan wss ook iemand die haar doet waneer ik zelf niet kan. Dus dat zou echt ideaal zijn. En ze is een topper dus die hou ik het liefste zo lang mogelijk bij me.

Ik vraag overigens geen bijdrage :)

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:59

Hangt ook beetje van de leeftijden af. Ik heb wel 16-17jarigen gevonden toen regio Amsterdam die het geen probleem vonden dat ze niet mochten rijden, en deden wel ook klusjes. Ze mochten uiteindelijk weleens rijden met mij erbij.

Ik weet trouwens nog een hele fijne volwassen meid die leuk paardje zoekt, gezien mijne verhuist en ze dan dus paardloos is. Mochten jullie wat weten, stuur gerust PB!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:22

Op een shet kun je ook niet rijden...beetje raar om dan te zeggen dat je als eigenaar een verzorgster moet gaan betalen.
Als je alles doet, behalve rijden, lijkt me dat een doorsnee verzorgplek. Waar geen bijdrage tegenover staat.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

anjali
Berichten: 15040
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:29

nuscaniels schreef:
@skyefate,
Ik denk dat als je er zo instaat je beter op zoek kan naar iemand die je dan betaalt om die periode je paard te doen dan dat je een bijrijder zoekt.


Kan me van een bijrijder/verzorger goed voorstellen dat ze liever een paard zoeken voor de lange termijn en om daar iets mee op te bouwen.

@skyefate,maar juist vanwegede band met een paard heb je zin om hem te verzorgen door weer en wind....Zonder band ermee is het praktischer om af en toe een manegepaard te huren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers