Welke rechten heb je als pensionklant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Welke rechten heb je als pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 17:40

Goedenavond allemaal.

Misschien dat iemand mij met het volgende kan helpen , aangezien ik net te laat was met het juridisch loket te bellen.

5 jaar geleden kwam ik op een pensionstal te staan wat uiteindelijk vanuit beide kanten goed beviel waardoor ik hier ben gebleven.

Echter is de pensionhouder sinds april geëmigreerd naar Amerika en heeft nieuwe staleigenaren gezocht die het stukje wou huren (llet op, ze huren deze alleen de "officiële"pensionhouder en haar vader zijn nog steeds de eigenaren)
Diegene die dit stukje wou huren kon dit alleen huren met de afspraak dat de huidige pensionklanten bleven staan anders ging de "deal" niet door.
Uiteindelijk nieuwe staleigenaren die met deze afspraken akkoord gingen.
Uiteraard is het voor iedereen wennen en aanpassen en na wat "discussies" over kuil voeren wat de overige paarden absoluut niet mogen maar hun paard wel ging alles super goed.

Echter hebben ze sinds kort dus weer kuil gekocht en gevoerd tegen de afspraken in dit absoluut niet te doen. Behalve eventueel aan hun eigen paard.
Hier hebben we hun netjes op aangesproken dat dit niet de bedoeling was en wat hier aangedaan ging worden.
Deze mensen waren heel overdreven in het reageren hierop waardoor er een wrijving kwam wat tevens gelijk is opgelost en we met andere ideeën kwamen.
Echter de volgende dag werd me tussen neus en lippen door vertelt dat ik de stal moest verlaten.

Welk recht heb ik en de echte eigenaren op dit vlak om tegen te gaan ? Aangezien wij daarin beide niet achter staan.

Los daarvan heb ik een pension contract getekend 5 jaar geleden met de echte eigenaren van deze stal
En bij overname door de nieuwe mensen hebben deze nooit een nieuw contract gemaakt met hun naam of handtekening er onder.
Dus inprencipe val ik dus ook niet onder hun maar nog steeds onder de eigenaren van de echte eigenaren.

Alvast super bedankt !


lovelucydan

Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Welke rechten heb je als pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:43

Ik zou eieren voor me geld kiezen, met zulke mensen zou ik weinig te maken willen hebben....

my haflinger horse lucydan!


Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:46

De huurders hanteren andere regels en gewoonten en je bent eigenlijk hun klant, want ze hebben jou overgenomen (klanten die er staan, want anders ging de deal immers niet door). Tenminste als ik het goed heb.

Het stallencomplex is alleen nog in het bezit van de eigenaar die nu naar het buitenland is vertrokken.

Je zult met de huidige huurders moeten gaan praten.

En anders, zit er niets anders op dan te gaan vertrekken.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 17:47

lovelucydan schreef:
Ik zou eieren voor me geld kiezen, met zulke mensen zou ik weinig te maken willen hebben....


Normaal zou ik zo ook denken.
Echter is mijn merrie na een hele lange vervelende periode eindelijk echt op haar plek hier waardoor veranderingen nu dus uit den boze is.

Om maar even een voorbeeld te geven.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:48

Ragdollcat schreef:
De huurders hanteren andere regels en gewoonten en je bent eigenlijk hun klant, want ze hebben jou overgenomen (klanten die er staan, want anders ging de deal immers niet door). Tenminste als ik het goed heb.

Het stallencomplex is alleen nog in het bezit van de eigenaar die nu naar het buitenland is vertrokken.

Je zult met de huidige huurders moeten gaan praten.

En anders, zit er niets anders op dan te gaan vertrekken.


Dit dus.

koeien op de weg...

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 17:49

Ragdollcat schreef:
De huurders hanteren andere regels en gewoonten en je bent eigenlijk hun klant, want ze hebben jou overgenomen (klanten die er staan, want anders ging de deal immers niet door). Tenminste als ik het goed heb.

Het stallencomplex is alleen nog in het bezit van de eigenaar die nu naar het buitenland is vertrokken.

Je zult met de huidige huurders moeten gaan praten.

En anders, zit er niets anders op dan te gaan vertrekken.



1 van de eigenaren zit nog gewoon hier in Nederland.

Maar hadden ze dan geen eigen contract moeten maken ? Want als je letterlijk gaat kijken heb ik geen contract met hun.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:50

lovelygirly schreef:
1 van de eigenaren zit nog gewoon hier in Nederland.

Maar hadden ze dan geen eigen contract moeten maken ? Want als je letterlijk gaat kijken heb ik geen contract met hun.


Je eerste punt doet er totaal niet toe.
Tweede punt: nee het hoeft niet op papier, jullie hebben nu gewoon een mondelingen overeenkomst en door de verhuurder is jullie de huur opgezegd.

koeien op de weg...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:51

Je betaald deze mensen huur? Dat kun je bewijzen? Heb je wel iets over de gemaakte afspraken? Als jij iets huurt van hun, ben je huurder volgens mij en kunnen zij jou niet zonder gegronde redenen wegsturen. Maar ik zou zeker naar een jurist gaan die ervaring heeft met de paarden wereld.

daarnaast denk ik niet dat de sfeer beter wordt, dus dat is wel iets waar je echt over na moet denken. Vaak komt iets zoals dit topic ook wel bij die mensen terecht, wat ook weer olie op vuur kan zijn.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:52

wat versta jij onder kuil ??? is het mooi hooi in plastic of troep ??? verder qua contract ??? wat zou je daar mee willen ??

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 17:52

GDG schreef:
lovelygirly schreef:
1 van de eigenaren zit nog gewoon hier in Nederland.

Maar hadden ze dan geen eigen contract moeten maken ? Want als je letterlijk gaat kijken heb ik geen contract met hun.


Je eerste punt doet er totaal niet toe.
Tweede punt: nee het hoeft niet op papier, jullie hebben nu gewoon een mondelingen overeenkomst en door de verhuurder is jullie de huur opgezegd.


Er zijn geen afspraken gemaakt met deze mensen zelf
Behalve dat alles zoveel mogelijk zal blijven zoals het was kwa alle punten op stal
Natuurlijk voer etc etc
En daarop gaven deze mensen toe dat ze dit wouden
En vanuit daar mochten hun het huren.

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:53

Ik ben bang dat je stalhuur gewoon opgezegd kan worden. Je zal dan wel een maand opzegtermijn hebben en dus tot 1 september mogen blijven staan.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 17:54

superpony schreef:
Je betaald deze mensen huur? Dat kun je bewijzen? Heb je wel iets over de gemaakte afspraken? Als jij iets huurt van hun, ben je huurder volgens mij en kunnen zij jou niet zonder gegronde redenen wegsturen. Maar ik zou zeker naar een jurist gaan die ervaring heeft met de paarden wereld.

daarnaast denk ik niet dat de sfeer beter wordt, dus dat is wel iets waar je echt over na moet denken. Vaak komt iets zoals dit topic ook wel bij die mensen terecht, wat ook weer olie op vuur kan zijn.


Er zijn geen echte afspraken gemaakt
Alleen de Afspraak dat ze de huidige pensionklanten over zouden nemen en de stal zal laten zoals het is behalve kleine aanpassingen.
Dit is mondeling gegaan met iedereen.

Ik maak maandelijks geld naar deze mensen over.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:55

Maar een verhuurder hoort wel gemaakte afspraken na te komen. Als ze de gemaakte afspraken hebben overgenomen, zijn die nog steeds hetzelfde als voorheen.

Als ene huurder niet weg wil, moet een verhuurder toch wel met een reden komen volgens mij??

Maar normaal laat niemand het zover komen, omdat het echt slecht is voor de sfeer en het er alleen maar slechter op wordt vaak.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 17:56

sassefras schreef:
wat versta jij onder kuil ??? is het mooi hooi in plastic of troep ??? verder qua contract ??? wat zou je daar mee willen ??


Gewoon echt kuil.
Waar alle paarden hier eigen gevoelig op zijn in het lichaam.

Enigste wat ik wil is geen kuil en iedereen op stal niet. Alleen niemand durft er wat van te zeggen omdat deze mensen altijd zo reageren.Verder ben ik tevreden.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:56

lovelygirly schreef:
Ragdollcat schreef:
De huurders hanteren andere regels en gewoonten en je bent eigenlijk hun klant, want ze hebben jou overgenomen (klanten die er staan, want anders ging de deal immers niet door). Tenminste als ik het goed heb.

Het stallencomplex is alleen nog in het bezit van de eigenaar die nu naar het buitenland is vertrokken.

Je zult met de huidige huurders moeten gaan praten.

En anders, zit er niets anders op dan te gaan vertrekken.



1 van de eigenaren zit nog gewoon hier in Nederland.

Maar hadden ze dan geen eigen contract moeten maken ? Want als je letterlijk gaat kijken heb ik geen contract met hun.



Waar het hier om gaat is dat de eigenaar enkel nog de eigenaar is van de stallencomplex, dus die bepaalt wat er wel verbouwd mag worden en wat niet, maar de klanten zijn overgenomen door de nieuwe huurders dus de eigenaar van de stallen heeft er helemaal niets meer over te zeggen. Hierbij is het contract met de eigenaar niet meer geldig, tenzij je nog steeds het stalgeld aan de eigenaar rechtstreeks betaald.

Je zult het moeten doen met de huidige huurders.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-07-17 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:58


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:59

Als jij geen contract hebt betekent van de nieuwe verhuurder, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan en ze jou er uit mogen zetten (er is immers geen overeenkomst dat jij daar mag staan). Maandelijks geld overmaken kan wel een punt van discussie zijn, maar ook dan: hoe kan je bewijzen dat het daarvoor bedoeld was? Ik kan moeilijk naar iemand elke maand geld overmaken en daar dan ook iets voor terug eisen, zeg maar.

Ik ben geen jurist! Dus pin me er niet op vast :D

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:02

Misschien kan je vragen om vermindering van het stalgeld en dan zelf hooi kopen ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:13

Ik zou het bespreken met de eigenlijke (oude) eigenaren van de stalling, en niet met de huidige stalhuurder. Er zijn voorwaarden opgesteld, en afspraken gemaakt, die nu al (!) éénzijdig worden gewijzigd.
De oude eigenaren kunnen óók de huidige huurder de huur opzeggen he...

Als er binnen 3 maanden gemaakte afspraken omtrent voeding gewijzigd wordt, dan belooft dit weinig goeds voor de toekomst. Hooi is duurder dan kuil om te voeren, dus voila...
Tenzij alle stalgenoten samenwerken en protest aantekenen tegen dit voerbeleid wat niet de afspraak is, kun je als eenling niets beginnen. Ik zou flink om me heen gaan kijken, want het zal sws niet prettiger worden daar.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:20

AnneJ1995 schreef:
Als jij geen contract hebt betekent van de nieuwe verhuurder, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan en ze jou er uit mogen zetten (er is immers geen overeenkomst dat jij daar mag staan). Maandelijks geld overmaken kan wel een punt van discussie zijn, maar ook dan: hoe kan je bewijzen dat het daarvoor bedoeld was? Ik kan moeilijk naar iemand elke maand geld overmaken en daar dan ook iets voor terug eisen, zeg maar.

Ik ben geen jurist! Dus pin me er niet op vast :D

Laten we dat inderdaad maar niet doen. Contract of niet: je bent huurder en de huur mag gewoon opgezegd worden. Daar is geen contract voor nodig en geen reden.

koeien op de weg...

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 18:28

GDG schreef:
AnneJ1995 schreef:
Als jij geen contract hebt betekent van de nieuwe verhuurder, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan en ze jou er uit mogen zetten (er is immers geen overeenkomst dat jij daar mag staan). Maandelijks geld overmaken kan wel een punt van discussie zijn, maar ook dan: hoe kan je bewijzen dat het daarvoor bedoeld was? Ik kan moeilijk naar iemand elke maand geld overmaken en daar dan ook iets voor terug eisen, zeg maar.

Ik ben geen jurist! Dus pin me er niet op vast :D

Laten we dat inderdaad maar niet doen. Contract of niet: je bent huurder en de huur mag gewoon opgezegd worden. Daar is geen contract voor nodig en geen reden.


En als we naar de andere kant gaan kijken
Ze hebben mij overgenomen met het bestaande. Contract
Daar in staat dat de staleigenaren een gegronde reden moeten geven waarom je het terrein zou moeten verlaten.

Dan moeten ze dus die regel nakomen
Tevens Zijn er dus mondelinge afspraken gemaakt met meerdere personen erbij
Zoals geen veranderingen aan stal/ voeding en alles in huidige waarde alleen kleine aanpassingen mocht bijvoorbeeld of andere indeling

Moeten ze hierin de afspraken ook volgen

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:29

Ik vraag me af wat je ermee opschiet om "ruzie" te gaan maken met de huidige stalhuurders ? Als je er graag wilt blijven kan je beter zoeken naar een oplossing die werkt voor beide partijen toch ?
Zoals b.v. vermindering stalgeld en dan zelf ruwvoer kopen.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 18:33

Maris schreef:
Ik vraag me af wat je ermee opschiet om "ruzie" te gaan maken met de huidige stalhuurders ? Als je er graag wilt blijven kan je beter zoeken naar een oplossing die werkt voor beide partijen toch ?
Zoals b.v. vermindering stalgeld en dan zelf ruwvoer kopen.


Ruzie?
Voor opgesteld, is er ter zijnde tijd een afspraak gemaakt dat er geen kuil gevoerd Zou worden.
Vervolgens is iedereen daarmee akkoord gegaan.
Tussendoor hebben ze alsnog kuil gevoerd waardoor we toen alsnog in gesprek zijn gegaan hierover.
Daarna geen kuil meer gezien
Echter nog geen maand later ligt er helaas weer kuil. Misschien een vergissing of niet dat kan gebeuren en is het probleem ook niet.
echter moest er wel over gepraat worden omdat er een merrie in de wei staat die zo koliekgevoelig is dat dit heel verkeerd zou kunnen gaan.
Dus is netjes gevraagd waarom er kuil gegeven was, en daarop werden de huidige staleigenaren "kwaad".

Die oplossing hebben we inderdaad de zelfde avond nog besproken na het gesprek over het kuil en alles was uitgepraat.
Echter de volgende dag draaien ze ineens alles om. En zijn ze weer "kwaad"
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 14-07-17 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:34

lovelygirly schreef:
En als we naar de andere kant gaan kijken
Ze hebben mij overgenomen met het bestaande. Contract
Daar in staat dat de staleigenaren een gegronde reden moeten geven waarom je het terrein zou moeten verlaten.

Dan moeten ze dus die regel nakomen
Tevens Zijn er dus mondelinge afspraken gemaakt met meerdere personen erbij
Zoals geen veranderingen aan stal/ voeding en alles in huidige waarde alleen kleine aanpassingen mocht bijvoorbeeld of andere indeling

Moeten ze hierin de afspraken ook volgen


Ik heb 2 jaar geleden in een soortgelijke situatie gezeten en de advocaat die ik om advies heb gevraagd gaf aan dat de oude voorwaarden bleven gelden. Voor verdere info zie pb

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Welke rechten heb je als pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:47

Ja Kajo,maar als de sfeer zo verpest is dan kun je beter op zoek gaan naar iets anders.Ook al sta je wettelijk in je recht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers

cron