Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:25

Renske_W schreef:
Wauw netjes supervixen!

Dat is hier idem wieldop, mijn vriend kan eten wat hij wil en komt niks aan. En hij eet ook nogal wat meer dan dat ik doe. :')

Dat is gewoon omdat mannen veel meer verbranden helaas :P Mijn vriend verbrandt meer dan 2 keer zoveel als ik en ik ben ook nog eens actiever. Hij kan dus niet "eten wat hij wil en komt niet aan", hij verbrandt gewoon meer dan ie eet :P

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:09

Wieldop schreef:
@ irkoontje; Het lastige is dat ik koemelk allergie heb, dus met melkproducten moet uitkijken. Daardoor vind ik het vrij lastig om goed te eten. Je eet bijv eerder een boterham ipv yoghurt.

@ Saintelette; Ik zou volgens hun een bmr hebben van 1250 en dat vind ik erg weinig. Dus verhoog het iets maar niet te veel.

Kan het ook zijn dat het vetpercentage erfelijk belast is? Mijn vriend eet bijv veel ongezonder en meer, maar hij heeft wel een gezond vetpercentage.


Dat mannen veel eten en niks aankomen zie ik wel aan mn collega's, die eten ongeveer alles wat los en vast zit onder het motto: vet is kracht, maar aankomen doen ze niet. Terwijl ik er maar naar hoef te kijken en aankom. Zo'n allergie is lastig, en wil ook zeker niet zeggen dat dit DE oplossing is hoor, zat andere producten waarmee je gezond kunt eten, maar voor mij werkt het wel erg goed

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:13

Het grote verschil tussen mannen en vrouwen is wat dit betreft dat vrouwen een extra component hebben om te onderhouden met voeding: ons voortplantingsstelsel. Onze hormoonhuishouding is een stuk ingewikkelder dan die van mannen. Als mannen een tijd onder hun BMR eten worden ze moe en krijgen ze honger (wat het niet minder schadelijk maakt op lange termijn, maar soit), als vrouwen dat doen wordt hun hormoonhuishouding stilgelegd.. En dat gaat een stuk sneller dan veel mensen denken. Daarnaast kost het veel energie om dat weer op te starten, dus als je als vrouw een crashdieet volgt, wat in principe alles is waarbij je een langere tijd bewust onder je BMR zit, wordt (een deel) van de hormoonhuishouding stilgelegd en op het moment dat je weer normaal gaat eten kom je aan omdat je lichaam alles wat je binnenkrijgt gaat opslaan om de boel weer op gang te krijgen.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 20:51

Bedankt voor alle felicitaties. :D We zijn nog wel druk aan het sparen maar dat geeft me ook tijd om in een jurk van een paar maatjes kleiner te passen. O:)

Renske_W, ik heb zelf ook wel vaker pogingen gedaan om in beweging te komen maar dat hield ik hooguit 3x vol. Wat dat betreft is mijn zelfdiscipline ver te zoeken, maar nu met de sportschool gaat het heel goed. Het scheelt ook dat we tussenevaluaties hebben met de sportcoach dus dan heb ik veel meer het gevoel dat het wel moet. Daarnaast doe ik dit buiten de deur, dus eenmaal thuis 'hoef' ik niks meer te doen.

Wieldop, ik heb geen tips gekregen omdat ik zelf heel goed weet wat een gezond eetpatroon inhoudt, alleen ik heb er vreselijk met de pet naar gegooid. Nu ik sport merk ik dat ik automatisch weer gezonder eet. Maar er zijn zoveel insteken als het aankomt op je eetpatroon, zo eet ik zelf het liefst suikerarm, maar je kunt bijvoorbeeld ook op koolhydraten of vetpercentage letten.

Jeanine, dat klinkt goed. Fijn dat je daar zoveel aan hebt. Alleen jammer dat de fysio daar anders over denkt, hoe komt dat?

Frummels, leuk die afwisseling in je sporten! Ik zie soms ook gigantisch hoge aantallen calorieën voorbij komen bij mensen die echt badass trainen in de sportschool. Ik mik op zo'n 1440 Kcal per dag. :=

Joysie, wat heftig voor je zeg! Wel knap dat je zo je weg kunt vinden en mooi om te lezen dat je zoveel aan het sporten hebt.

Twiligt, ik vind boodcamp er altijd wel heel tof uitzien maar dat is echt nog niet voor mij weggelegd.

Supervixen, gefeliciteerd met je mooie resultaat! Voor de volgende keer weet je dus dat je de dag ervoor vrij moet nemen van de sportschool. ;)

Mijn vriend eet ook ongezonder dan ik en hij heeft enkel een plaatselijk biervat. :')

Afgelopen maandag ging beat belly helaas niet door dus ik ben begonnen met 20 minuten fietsen, daarna 30 minuten Xcore en daarna 10 minuten fietsen en 10 minuten snelwandelen.

Vandaag hebben we voor het eerst de krachtapparaten gedaan, vorige week werd hem niet door mijn blaasproblemen. Wel jammer want vrijdag hebben we al de tussenevaluatie, wel wat snel na 2 weken maar volgende week gaan we op vakantie. Enfin, het ging echt heel goed. Alleen de shoulder press vond ik echt moordend, die kon ik maar net volhouden. Maar de rest viel echt mee, dus bij een paar dingen heb ik het gewicht iets hoger gedaan dan werd aangegeven omdat ik soms nauwelijks weerstand voelde. Ik zal hieronder een foto plaatsen van het trainingsschema om zo een beetje een idee te geven.
Na de krachttraining heb ik nog 10 minuten snel gewandeld en gefietst.
Het is niet helemaal goed te lezen, maar dit zijn de oefeningen:

1. 7 minuten warming-up op de hometrainer
2. seated leg press (qadriceps, bilspieren)
3. seated leg curl (hamstrings)
4. seated leg extension (quadriceps)
5. pulldown (brede rugspier)
6. horizontal row (bovenrug)
7. shoulder press (schouders)
8. seated chest press (borst)
9. butterfly - deze hoef ik niet te doen
10. rotary torso (schuine buikspieren)
11. plank time (buik, rug)
12. abdominal crunch (buik)
13. 20 minuten cardio

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag hebben we dus de tussenevaluatie dus ik ben bang dat ik Beat belly dan net niet ga redden qua tijd, maar het uurtje zumba moet wel lukken. :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:07

Goed bezig jolien!

Hier komt er alleen idd ook niks van, ik zit bij een sportschool die ook motiveren. :))
Als je een paar keer niet geweest bent of minder komt, dan bellen ze je op.
ik ga ook bewust in de avonden als er een trainer is, handig als ik vragen heb, en het werkt motiverend. :j

Ik ben vanavond weer geweest, weer lekker een ruim uur gesport.
Vrijdag nog een keer en dan het weekend rust. :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:22

Goed bezig jolien! Ik ben weken niet meer bij de sportschool geweest. Heb wel het geluk (of de pech) dat ik sportlessen heb op mn werk, verplicht. En die zijn ook goed pittig. Probeer aankomende vrijdag weer naar de sportschool te gaan.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:33

Gisteravond ben ik ook weer naar de sportschool geweest. Had afgelopen zondag een afspraak staan waarop ik twee keer naar de balie moest lopen omdat er niemand kwam. Tweede keer en 15 minuten later werd ik eindelijk geholpen.

Vanavond afspraak gemaakt met trainer. Kon misschien niet doorgaan ivm een les, maar er wordt gewoon niks gecommuniceerd en je zit maar te wachten. Ook komen ze later niet langs als je bezig bent. (Ze kunnen dmv pas zien wie er binnen is en dmv sleutel wie op welk apparaat bezig is.)

Het is dat ik m'n vriend bij me heb en die weet hoe je ongeveer de apparatuur moet instellen. In mijn eentje zou ik echt niet zo ver komen. En voor die begeleiding en gebruik Vd apparatuur betaal je dan 50 per 4 weken.

Maar goed, ik heb lekker getraind en daar ging het om. Dus nu gewoon zelfstandig aan de slag.

Afgelopen zondag hadden ze een programma gemaakt. Moest arm oefeningen doen a 10 kilo 3x15. Nou op 5 kilo hield ik het niet eens vol. :')

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 07:43

Wieldop schreef:
Gisteravond ben ik ook weer naar de sportschool geweest. Had afgelopen zondag een afspraak staan waarop ik twee keer naar de balie moest lopen omdat er niemand kwam. Tweede keer en 15 minuten later werd ik eindelijk geholpen.

Vanavond afspraak gemaakt met trainer. Kon misschien niet doorgaan ivm een les, maar er wordt gewoon niks gecommuniceerd en je zit maar te wachten. Ook komen ze later niet langs als je bezig bent. (Ze kunnen dmv pas zien wie er binnen is en dmv sleutel wie op welk apparaat bezig is.)

Het is dat ik m'n vriend bij me heb en die weet hoe je ongeveer de apparatuur moet instellen. In mijn eentje zou ik echt niet zo ver komen. En voor die begeleiding en gebruik Vd apparatuur betaal je dan 50 per 4 weken.

Maar goed, ik heb lekker getraind en daar ging het om. Dus nu gewoon zelfstandig aan de slag.

Afgelopen zondag hadden ze een programma gemaakt. Moest arm oefeningen doen a 10 kilo 3x15. Nou op 5 kilo hield ik het niet eens vol. :')


Oei, dat klinkt niet echt als lekkere service. Laten we hopen dat het eenmalig was door drukte of onderbemanning. :(:)
Wel mooi dat je vriend je dan kan helpen want die apparaten kunnen inderdaad best ingewikkeld zijn.
Gisteravond nog gezien dat er een man naast ons kwamen zitten om een apparaat en ik vond hem al een beetje vreemd zitten, maar hij begon als een malle aan dat apparaat te sjorren en liet de gewichten ook telkens lekker hard op elkaar knallen. Bleek dat hij achterstevoren zat. :') Terwijl hij er toch wel uitzag alsof hij vaker naar de sportschool was geweest.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:11

Ik heb zometeen een rondleiding en informatie praatje bij de sportschool. Mijn doel is om een paar kg af te vallen en wat strakker te worden :)

Tot een paar maanden geleden sportte ik 2 a 3 dagen per week (kickbox), maar de lol was er een beetje van af en nu merk ik dat kleding strak begint te zitten :')

Probleem is dat ik alleen ga en ik word erg nerveus als ik in een nieuwe omgeving kom. Heb dan ook buikpijn en spanning, terwijl het eigenlijk nergens voor nodig is, maar alleen het idee dat ik in mijn uppie kom en ik weet niks van de apparatuur e.d.. dus ik ben heel benieuwd.

Het is de bedoeling dat ik minimaal 3 keer per week een uur ga sporten.

Iemand eventueel tips voor de kleding? Ik heb al gekeken op internet en daar las ik dat een 3 kwart legging (net over de knie) het fijnste is met trainen? En wat voor sport schoenen zijn aan te raden?

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:17

Qua legging is maar net wat je fijn vindt. Ik heb het snel warm, dus ik heb tot nu toe steeds een korte broek aan met hemdje, ondanks de airco.
Qua schoenen gebruik ik zelf een paar hardloopschoenen omdat ik ook wel eens op de loopband loop. Maar volgens mij zijn alle sportschoenen wel prima. Ik zie van alles langskomen. Zelf was ik ook zenuwachtig de eerste keer, maar dat was snel voorbij.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:27

Ik heb zelf altijd en lange hardloopbroek aan. Type zwart.
Verder zijn soort schoenen afhankelijk van je training. Wil je alleen krachttraining met zwaardere gewichten en squatten enzo, dan kan je beter fitness schoenen aan. Maar voor het 'normale' sporten (in mijn ogen dan), dus van alles wat, kracht, cardio en groepslessen, zou ik hardloopschoenen of normale sportschoenen aan doen

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:40

Ik heb die drempel ook genomen, om alleen te gaan.
maar ik ben in een hele leuke sportschool terecht gekomen. :j
Gisteren vroeg er nog een nogal gespierd gastje die vooral krachttraining doet of ik lekker had gesport en hij gaf nog wat voedingtips. :)
Het is echt een huiselijke sfeer bij ons.
Heb nu ook alweer zin in morgen. :D

Zaterdag ga ik mijzelf weer wegen, er zal nog wel niet veel af zijn na 1 week, maar wil toch wekelijks een keer op de weegschaal staan.

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:41

Dit doe ik aan :D Afbeelding

Zojuist weer een meting gedaan en er is ongeveer 4% vet af sinds de eerste meting *\o/*.. in bikini over het strand durf ik nog niet, maar het is toch een kleine beloning voor het harde werken :)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:59

Sharoontje: Iedereen is daar om aan zijn lichaam te werken, net zoals jij. Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn. Kijk tijdens het sporten niet teveel om je heen, wees lekker bezig met je eigen ding en denk niet 'oh jee straks kijken ze naar me' etc. Veel plezier!
Qua kleding lig het er inderdaad aan wat je fijn vindt. Ik draag hardlooptights (afwisselend lang, driekwart of kort). Ik heb trainingsschoenen (voor als ik alleen krachttraining ga doen en even in en uitfietsen) en mijn hardloopschoenen als ik bezig ga op de loopband.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 21:19

Ik heb een broek tot net onder mijn knieën. Niet zo'n strakke sportlegging maar iets wat tussen dat en een joggingbroek zit. Mijn schoenen zijn skechers, die waren onlangs voor €24,95 bij Van Haren en ik draag over mijn sportbeha altijd iets tanktop achtigs.

Een collega zei me vanavond dat ze aan mijn rug zag dat ik aan het afvallen ben, er zitten al wat minder hammetjes op. :D
Ik zal eens kijken of ik morgen een foto kan (laten) maken om te laten zien hoe het er nu voor staat.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:16

Bedankt voor de tips !
De sportschool is goed bevallen en ik ga zondag beginnen. Morgen ga ik even kijken voor sport kleding. En zal uiteraard m'n outfit showen :)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 07:54

sharoontje schreef:
Bedankt voor de tips !
De sportschool is goed bevallen en ik ga zondag beginnen. Morgen ga ik even kijken voor sport kleding. En zal uiteraard m'n outfit showen :)


Top! Join the club. +:)+

Ik heb toch een beetje twijfelachtig foto's gemaakt maar hé, in het zwembad loop ik er ook zo bij en jullie reageren allemaal zo lief en motiverend dat ik ze toch met jullie wil delen. Op de eerste foto heb ik het broekje express wat lager gedaan zodat de mooie muffintop ook goed zichbaar is. }:)
Dit was gisteravond.

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:52

Super goed zeg Jolien, dat je die foto's hebt gemaakt en plaatst! Je bent echt heel goed bezig, vind het heel knap hoe je jezelf steeds zo weet te motiveren :) :*

sharoontje: Waar ik in sport verschilt enorm, maar meestal is het zo iets of een lange legging:
top van de Decathlon
legging van de primark
schoenen zijn nike airforce 1. Als ik cardio doe heb ik hardloopschoenen.

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 09:57

Frummels schreef:
Super goed zeg Jolien, dat je die foto's hebt gemaakt en plaatst! Je bent echt heel goed bezig, vind het heel knap hoe je jezelf steeds zo weet te motiveren :) :*

sharoontje: Waar ik in sport verschilt enorm, maar meestal is het zo iets of een lange legging:
top van de Decathlon
legging van de primark
schoenen zijn nike airforce 1. Als ik cardio doe heb ik hardloopschoenen.

[ [url=m/ImmEQa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zeg je dat lief! Vanavond de eerste tussenmeting en ik ben heel erg benieuwd of de weegschaal het een beetje met me eens is. Het zal niet veel zijn wat eraf is gegaan in deze 2 weken maar al is het maar een kleine getalletje omlaag, dan weet ik in ieder geval dat het wel de goede kant opgaat en niet meer dat er nog meer kilo's of vetjes bij zijn gekomen.
Ik heb me nog niet gemeten qua omvang dus dat moet ik ook maar even doen.
Op dit moment zegt mijn gewicht natuurlijk nog genoeg, 94.1 kg is gewoonweg veel te zwaar voor mijn lengte, maar op hoop op een punt te komen dat de cijfers op de weegschaal niet zoveel meer zeggen en dat ik meer moet uitgang van de centimeters.

Over een week gaan we op vakantie en dan neem ik mijn fitnesshoepel mee. Mijn beste vriendin gaat ook mee en die neemt de hare ook mee dus we gaan lekker synchroon hoepelen op de camping. :=

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:19

Ik ga iedere dag naar de sportschool :oo
Ben eigenaar van een luxe sport en wellness centrum in Nijmegen. Probeer niet iedere dag fanatiek mee te doen, maar dat is lastig. Ik geef veel personal training en sta ongeveer 8 uur in de week aerobics te geven. Allemaal heel erg leuk om te doen! Als er hier iemand vragen heeft over eetschema's of trainen, dan beantwoord ik die vragen graag!

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 13:32

Lekker zeg! Veel van de trainers bij de Mix doen dit ook als bijbaan naast hun opleiding of vaste baan. Dat lijkt me heerlijk, om betaald te krijgen waar andere mensen voor betalen en direct lekker fit blijven. :')

Lief dat je dat aanbiedt, dat kan vast nog weleens van pas komen hier. :j

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:03

Ik mag vanavond weer sporten.
Zo eerst nog menles, en moet mijn eigen pony's ook nog doen.
Heb er weer zin in. :j

Hoevaak stappen jullie op de weegschaal?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:06

Jolien87 schreef:
Frummels schreef:
Super goed zeg Jolien, dat je die foto's hebt gemaakt en plaatst! Je bent echt heel goed bezig, vind het heel knap hoe je jezelf steeds zo weet te motiveren :) :*

sharoontje: Waar ik in sport verschilt enorm, maar meestal is het zo iets of een lange legging:
top van de Decathlon
legging van de primark
schoenen zijn nike airforce 1. Als ik cardio doe heb ik hardloopschoenen.

[ [url=m/ImmEQa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zeg je dat lief! Vanavond de eerste tussenmeting en ik ben heel erg benieuwd of de weegschaal het een beetje met me eens is. Het zal niet veel zijn wat eraf is gegaan in deze 2 weken maar al is het maar een kleine getalletje omlaag, dan weet ik in ieder geval dat het wel de goede kant opgaat en niet meer dat er nog meer kilo's of vetjes bij zijn gekomen.
Ik heb me nog niet gemeten qua omvang dus dat moet ik ook maar even doen.
Op dit moment zegt mijn gewicht natuurlijk nog genoeg, 94.1 kg is gewoonweg veel te zwaar voor mijn lengte, maar op hoop op een punt te komen dat de cijfers op de weegschaal niet zoveel meer zeggen en dat ik meer moet uitgang van de centimeters.

Over een week gaan we op vakantie en dan neem ik mijn fitnesshoepel mee. Mijn beste vriendin gaat ook mee en die neemt de hare ook mee dus we gaan lekker synchroon hoepelen op de camping. :=


Iedereen mag soms best een beetje liever tegen elkaar zijn vind ik. :)

Ach, alles is toch prima als jij het gevoel hebt dat je goed bezig bent? Die kilo's en cm's komen wel!
Er zal inderdaad een omslagpunt komen, dat je beter niet meer naar de kg kunt kijken maar naar cm. Maar dat merk je snel genoeg :D (Ik weeg nu 83, maar toen ik 78 woog was ik steviger)

Alvast heel veel plezier op vakantie. Leuk dat jullie alletwee de hoepel mee nemen!

Renske: ik weeg eigenlijk bijna niet meer, maar meet eens in de twee weken met een meetlint om mijn bovengenoemde reden. Ik weeg mijzelf wel eens als mijn spijkerbroek "opeens" strak zit. :')

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:09

Heel knap Jolien dat je de foto's erop durft te zetten. Ben benieuwd wat je tussentijds meeting laat zien. Je doet het iig nooit voor niets! Je hebt nu de mentale omschakeling gemaakt, en dat is ook al een hele prestatie! (Mochten de resultaten je tegenvallen, houd dit dan in gedachte!).

Op de weegschaal staan doe ik heel wisselend. Probeer het maar 1x per week te doen, maar vaak sta ik er toch vaker op. Alleen hecht ik niet heel veel waarde meer aan het getal (4% vet eraf maar 0,0 kg afgevallen), het is meer een soort controle/automatisme haha.. ze zeggen altijd probeer maximaal 1x per week op een vast moment

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:01

Mijn idee was idd 1x per week.
maar dat is dus niet zo'n gek idee. :)